Edellisissä Pariisissa järjestettävissä Olympialaisissa Suomi sai 14 kultamitalia. Miten arvelette nyt tulossaaliiksi?
Suomi saavutti kesäolympialaisissa 1924 yhteensä 37 mitalia, joista 14 oli kultaa, 13 hopeaa ja 10 pronssia. Kisojen mitalitilastossa Suomi sijoittui toiseksi, mikä on edelleen maan kaikkien aikojen paras suoritus kesäolympialaisissa.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Suomeen saatiin palanen kultamitalista! Jes!
Tuntematon Suomen kansalainen voitti olympiakultaa
Vaikka olen norjalainen, niin äitini on suomalainen. Hän voi olla minusta ylpeä. Minussa on suomalaista verta. Voin antaa tästä mitalista Suomelle pienen palan, Koanda sanoi kultamitali kädessään.
Urheilupomot saavat pitää kallispalkkaiset työpaikat. Mitalikahvi juodaan (puoli kuppia) ja juhlitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen norjalainen, niin äitini on suomalainen. Hän voi olla minusta ylpeä. Minussa on suomalaista verta. Voin antaa tästä mitalista Suomelle pienen palan, Koanda sanoi kultamitali kädessään.
Urheilupomot saavat pitää kallispalkkaiset työpaikat. Mitalikahvi juodaan (puoli kuppia) ja juhlitaan.
Eipä pomoja ole näkynyt. Piilossa ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään mitalia? Oikeesti?
Eiku leikisti.
Oikeesti leikisti vai leikisti oikeesti. Kerro!
https://www.is.fi/urheilu/art-2000010622804.html