Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on yli 1.4 miljoonaa eläkeläistä

Vierailija
01.08.2024 |

Noin 400 000 työtöntä, päälle kotiäidit ja alaikäiset. Ilmankos porukkaa on kauppakeskukset täynnä aamusta iltaan. 

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja noin 500.000 maahan muuttajaa

surullista, parin sadan vuoden päästä suomesta ja suomalaisuudesta ei ole mitään jäljellä

Vierailija
102/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ilmeisesti saa keskustella siitä, että eläkejärestelmä perustuu sukupolvien väliseen solidaarisuuden ja oikeudenmukaisuuden kokemukseen. Sen järkkyminen on vakava paikka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu on helppo. Ajetaan terveydenhoito vanhuksilta alas.

Suurin eläkeläisryhmä ovat suuret ikäpolvet.

Joudutetaan heidän poistumistaan, mikä tapahtuu seuraavan 10 vuoden aikana.

1,6 miljoonaa eläkeläistä ja sinun mielestäsi 300 000 suurten ikäluokkien eläkeläistä on enemmistö?

Ei enemmistö, vaan suurin ryhmä. Kuten huomataan, niin näiltä isoilta ikäluokilta ei vaadittu edes lukemisen ymmärrystä menestymiseen.

300.000 vähemmän on hyvä säästö. (ja myös tarpeen)

Itse asiassa taidat olla väärässä. Juuri luin IS jutusta, että 65-69-vuotiaat ovat suurin eläkeläisryhmä.

Vierailija
104/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1,6 miljoonaa eläkeläistä ja sinun mielestäsi 300 000 suurten ikäluokkien eläkeläistä on enemmistö?

Ei enemmistö, vaan suurin ryhmä. Kuten huomataan, niin näiltä isoilta ikäluokilta ei vaadittu edes lukemisen ymmärrystä menestymiseen.

Itse asiassa taidat olla väärässä. Juuri luin IS jutusta, että 65-69-vuotiaat ovat suurin eläkeläisryhmä.

Okei. Mutta ne ei kuole tarpeeksi nopeasti :)

Vierailija
105/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka paljon parikymppisiä eläkkeellä?

Vierailija
106/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä jää 30 -+ mielenterveyseläkkeelle.  Ja tietysti myös sairauksien takia. 

Vierailija
107/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon n.u.o.r.i.a. e.l.ä.k.e.l.ä.i.s.i.ä. myös. Kyllä, se on kielletty sana täällä. K.u.n.n.i.a.k.a.n.s.a.l.a.i.n.e.n. on toinen. Ä.m.m.ä. on myös yksi parhaista. Eläköön ennakkosensuuri.

Vierailija
108/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja noin 500.000 maahan muuttajaa

surullista, parin sadan vuoden päästä suomesta ja suomalaisuudesta ei ole mitään jäljellä

Onhan Suomen tarina luultavasti kerrottu Euroopan Pohjoisen Kalifaatin historiankirjoissa.

Vierailija
109/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP on itsekin kauppakeskuksissa lorvimassa. Ei hän muuten olisi tiennyt ketyä siellä on.

Eläkeläinen on ansainnut eläkkeensä ja vapaansa, hän on Suomea rakentanut. 

Mutta AP:stä en ole varma onko saanut mitään aikaan?

Kukaan ei ole maksanut itse eläkettään. Eikö tuo aiempi linkki mennyt perille?  Eläkeläisten defenssi on kyllä uskomaton! Eikö teille mene edes faktat perille? En ole ostoskeskuksessa vaan kesälomalla työstäni. T. Ap

Joka päivä pitää laittaa aina uusi eläkeläisten haukkumisketju. Mielestäsi eläkeläiset pitäisi jättää kadulle kuolemaan kuin torakat? Vanhuuseläkeläiset ovat oman osansa Suomen eteen tehneet ja suurin osa kituuttaa pienellä eläkkeellä päivästä toiseen. Käy eliitin kimppuun, siellä sitä massia on äläkä heikompiesi. 

Vierailija
110/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaikäisiä on järkyttävän vähän. Ei ole paljon tulevaisuutta tämmöisellä maalla.

Kansalla on tasan sellainen tulevaisuus minkä se itse on ansainnut. 

Vierailija
111/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan siellä kuumia puumia?

Vierailija
112/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat kuolevat muutaman vuoden sisällä suurin osa, joten helpottaa se teidän tuskailu rahasta. 

Ajatte tuet alas työikäisiltä ja pakotatte muuttamaan muualle tai ottamaan useamman työn, niin helpottaa sitten siltäkin osin. Pienenee elätettävien osuus radikaalisti.

Vierailija
113/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä onkaan ongelmasi, ap?

Se, että yhteiskunnassa on valtava määrä ihmisiä, jotka kuluttavat yhteiskunnan varoja tuottamatta itse työpanoksena ja verotuloina yhteiskuntaan sitä jaettavaa. Yhtälö ei toimi. 

En ymmärrä. Olen itse vanhuuseläkkeellä ja teen silti töitä, mutta sekin on väärin, niinkö? Maksan enemmän veroja kuin sinä.

Vierailija
114/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet ovat verotettavaa tuloa.

Vierailija
115/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä 65-69-vuotiaat edes ole suuria ikäluokkia.

Vierailija
116/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä onkaan ongelmasi, ap?

Se, että yhteiskunnassa on valtava määrä ihmisiä, jotka kuluttavat yhteiskunnan varoja tuottamatta itse työpanoksena ja verotuloina yhteiskuntaan sitä jaettavaa. Yhtälö ei toimi. 

En ymmärrä. Olen itse vanhuuseläkkeellä ja teen silti töitä, mutta sekin on väärin, niinkö? Maksan enemmän veroja kuin sinä.

Kuulostat joltain Kalle Isokalliolta.

Vierailija
117/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat kuolevat muutaman vuoden sisällä suurin osa, joten helpottaa se teidän tuskailu rahasta. 

Ajatte tuet alas työikäisiltä ja pakotatte muuttamaan muualle tai ottamaan useamman työn, niin helpottaa sitten siltäkin osin. Pienenee elätettävien osuus radikaalisti.

Mistä sinä sen tiedät milloin suuret ikäluokat kuolevat? Tällä hetkellä Suomessa on suuri ylikuolleisuus, mutta ns. vuorossa ovat 1920-ja 1930-luvuilla syntyneet.

Vierailija
118/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vain tehtävä niin ettei synnytetä lisää niin jonain päivänä väestö vähenee. Jos oikein yritetään niin viimeinen suomalainen kuolee 2120-luvulla mutta se edellyttää pidättäytymistä seksistä. Eli nyt kaikki lopetetaan synnyttäminen 😁 Loppuu kitinäkin ja maailma pelastuu...

Vierailija
119/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vain tehtävä niin ettei synnytetä lisää niin jonain päivänä väestö vähenee. Jos oikein yritetään niin viimeinen suomalainen kuolee 2120-luvulla mutta se edellyttää pidättäytymistä seksistä. Eli nyt kaikki lopetetaan synnyttäminen 😁 Loppuu kitinäkin ja maailma pelastuu...

Mitä se auttaa, kun muzulmaanit lisääntyy kuin kanit?

Vierailija
120/131 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä jää 30 -+ mielenterveyseläkkeelle.  Ja tietysti myös sairauksien takia. 

Eli noin 10 000/vuosi. No ei ihme että meillä ei ole työvoimaa tässä maassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän