Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on yli 1.4 miljoonaa eläkeläistä

Vierailija
01.08.2024 |

Noin 400 000 työtöntä, päälle kotiäidit ja alaikäiset. Ilmankos porukkaa on kauppakeskukset täynnä aamusta iltaan. 

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan eläkettä brutto 3100 ja nettona 2350 /kk

On se aika hyvin

Moni ei saa edes edes liksaa näin paljoa

Vierailija
22/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800€ eläkkeestä vero+ elinkaari vero on noin  400€, eli käteen jää 1400€. Eli ei keskituloinen eläkeläinen pääse rikastumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä mukana myös osa-aikaeläkeläiset?

Vierailija
24/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se aika hyvin

Reilusti yli puolet saa, koska palkkamediaani on noin 3300.

Vierailija
25/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/74-20026567

Keskieläke on jo yli 1800 e/kk! Ajatelkaa: työssäkäyvän pitäisi saada palkkaa bruttona yli 2000 e/kk päästäkseen tuohon. Monissa töissä ei pääsyä siihen palkkaan. Ei millään pysty työssäkäyvät rahoittamaan tuota eläkeläisarmeijaa! 

Työeläkevakuutusmaksuni on rahastoitu ja laskin, että 44 työvuottani ovat tuottaneet eläkevakuutusyhtiölle sen verran, että siellä on nyt vähän yli 500 000 euron potti minua varten. Toki ymmärrän, että sieltä on maksettu muiden eläkkeitä, mutta ei pidäläke lähteä väittämään, että työssäkäyvät maksavat eläkeläisten eläkkeet, kun me olemme sinne vuosikymmeniä rahaa antaneet toisin kuin nuoremmat, joilla monella työura jää reilusti alle 30 v mittaiseksi.

Työssäkäyvän muuten pitää saada palkkaa noin 3800 e/

Tosiasia on silti,että työssäkäyviltä kerätyillä eläkemaksuilla maksetaan eläkkeellä olevien eläkkeitä. 

Vierailija
26/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisistä puolet on "eläkeläisiä"

Väärin. 1,4 miljoona on työeläkeläisiä, 200 000 on työkyvyttömyyseläkkeellä. Ihana tämä eläkeponzihuijaus.

Vierailija
27/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa hyvä puoli on niillä perillisillä, joilla sattuu olemaan rikkaat vanhemmat eivätkä ole pistäneet välejä poikki. 

Enpä perinnön varaan laskisi. Vanhukset kun menevät yksityiseen hoivakotiin vuosikausiksi, niin sinne ne rahat menevät eikä jää perillisille kuin hiluja.

Vierailija
28/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskieläke on jo yli 1800 e/kk! Ajatelkaa: työssäkäyvän pitäisi saada palkkaa bruttona yli 2000 e/kk päästäkseen tuohon. Monissa töissä ei pääsyä siihen palkkaan. Ei millään pysty työssäkäyvät rahoittamaan tuota eläkeläisarmeijaa! 

Lisäksi suurimmalla osalla eläkeläisistä on maksetut asunnot sun muut. Niitä pitäisi verottaa ankarasti. Ovat huijanneet itselleen nuorena saadut varhaiseläkkeet sun muut. Ja työttömyyseläkeputket.

Miten niin nuorena, ihan lain mukaan myönnetään eläkkeet ja karsinta kova sairaseläkkeissä. Itse jäin vasta 66-vuotiaana.

Asuntoa ei kyllä pysty itselleen huijaamalla hankkimaan, kyllä se on palkasta niukasti eläen maksettu.

Älä puhu asiasta, josta et mitään tiedä.

Vierailija
29/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tyoelake.fi/mika-tyoelake-on/elakkeet-rahoitetaan-maksuilla…

Tuossa faktaa, mistä eläkeläisten eläkkeet maksetaan! Epäoikeudenmuksista on se, että nykyisin työssäkäyvien eläkeikää nostetaan, eläkkeitä pienennetään ja karttumaa heikennetään, jotta nykyiselle eläkeläisarmeijalle riittää eläkkeet!!  Osa päässyt täydelle eläkkeelle 58-vuotiaana. Olen 55-vuotias ja pitää kitkuttaa ainakin 10 vuotta. Arvatkaa, vituttaako?! 

Vierailija
30/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi suurimmalla osalla eläkeläisistä on maksetut asunnot sun muut. Niitä pitäisi verottaa ankarasti. Ovat huijanneet itselleen nuorena saadut varhaiseläkkeet sun muut. Ja työttömyyseläkeputket.

Sukulaismieheni jäi työttömyyseläkeputkeen aikanaan 55-vuotiaana. Nyt on eläkeläisuraa takana lähes yhtä pitkä aika kuin työuraa. Eikä eläke ole edes huonoin mahdollinen.

Näitä on satojatuhansia Suomessa! Jostain syystä krempatkin helpottaa, kun eläke alkaa juosta. 

Vierailija
31/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa faktaa, mistä eläkeläisten eläkkeet maksetaan! Epäoikeudenmuksista on se, että nykyisin työssäkäyvien eläkeikää nostetaan, eläkkeitä pienennetään ja karttumaa heikennetään, jotta nykyiselle eläkeläisarmeijalle riittää eläkkeet!!  Osa päässyt täydelle eläkkeelle 58-vuotiaana. Olen 55-vuotias ja pitää kitkuttaa ainakin 10 vuotta. Arvatkaa, vituttaako?! 

En arvaa, olen 69 ja välillä vieläkin töissä.

Vierailija
32/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se aika hyvin

Olet täysin oikeassa! Ei tarvitse rimpuilla YT-rubmassa, työkkärien kiusattavana ja työuupumuksessa. 

Vierailija
33/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1800€ eläkkeestä vero+ elinkaari vero on noin  400€, eli käteen jää 1400€. Eli ei keskituloinen eläkeläinen pääse rikastumaan.

Miksi pitäisi?! Lisäksi voi hakea eläkeläisen asumistukea. 

Vierailija
34/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä onkaan ongelmasi, ap?

Vierailija
35/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin,sinun ei ole pakko. Voit jäädä pois töistä, milloin huvittaa. Viet vaan työpaikan nuoremmilta. 

Vierailija
36/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska eläkeläinen saa enemmän kuin työtön ja ei millään pääse eläkkeelle kolmikymppisenä.

Vierailija
37/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että yhteiskunnassa on valtava määrä ihmisiä, jotka kuluttavat yhteiskunnan varoja tuottamatta itse työpanoksena ja verotuloina yhteiskuntaan sitä jaettavaa. Yhtälö ei toimi. 

Vierailija
38/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin,sinun ei ole pakko. Voit jäädä pois töistä, milloin huvittaa. Viet vaan työpaikan nuoremmilta. 

Siksi minä menenkin kun ei nuoria kiinnosta.

Vierailija
39/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi?! Lisäksi voi hakea eläkeläisen asumistukea. 

Taidat olla pihalla noista eläkeläisten tuista, asumistukea ei saa kyseisillä ansioilla.

Vierailija
40/131 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että yhteiskunnassa on valtava määrä ihmisiä, jotka kuluttavat yhteiskunnan varoja tuottamatta itse työpanoksena ja verotuloina yhteiskuntaan sitä jaettavaa. Yhtälö ei toimi. 

Lisäksi: kaikkien uusien työpaikkojen pitäisi olla vähintään 3400 e/kk, jotta veroja saataisiin kerättyä jota kuinkin järkevästi. Paskahommat ja paskapalkat ovat yhtä tyhjän kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi