Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön perheenäiti, mitä teet päivisin kun lapset on koulussa?

Vierailija
31.07.2024 |

Kiinnostaisi kuulla miten samassa tilanteessa kanssani olevat kuluttaa aikaansa päivisin sillä aikaa kun lapset on koulussa. Työnhakuun ei oikeasti montaa tuntia päivässä mene, ja itse olen parhaimmillani myöhään illalla, niin kirjoitan työhakemuksia yleensä lasten mentyä nukkumaan. Eikä kotitöihinkään niin valtavasti aikaa kulu. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oo harrastuksia?

Vierailija
2/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin salilla 4-5 kertaa viikossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö oo harrastuksia?

Aika vähän, koska ei ole työttömyyden takia rahaa harrastaa mitään mikä maksaa. Harrastan lukemista, ulkoilua ja sellaista vain. Nykyään siis. Ap

Vierailija
4/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valmistautua siihen, ettet työllisty ikinä.

Vierailija
5/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siivoan ja käyn koiran kanssa pitkällä lenkillä.

Vierailija
6/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan, teen ruokaa, käyn kaupassa, treenaan, käyn lenkillä, haen työpaikkoja. Kotitöihin menee minulla paljon aikaa. Silitän esim. vaatteet.

Vierailija
7/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelen itse vaatteita lapsille ja itselle 

Vierailija
8/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoan, teen ruokaa, käyn kaupassa, treenaan, käyn lenkillä, haen työpaikkoja. Kotitöihin menee minulla paljon aikaa. Silitän esim. vaatteet.

Tykkäätkö silittämisestä? Minä en kyllä silitä vaatteita, en ole koskaan silittänyt (paitsi paidat juhliin). Ap

Vierailija
9/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samoja asioita kuin työssä ollessa viikonloppuisin ja lomilla. Toki on enemmän aikaa lukea kirjoja jne. mutta kaikki pakolliset asiat pitää tehdä silloinkin kun on töissä.

Vierailija
10/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mahtaa työttömät perheenisät tehdä silloin kun lapset on koulussa?

Vierailija
11/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mahtaa työttömät perheenisät tehdä silloin kun lapset on koulussa?

Niin, siitähän voisi joku avata oman ketjun, jos asia kiinnostaa. Itse olen nainen niin siksi kiinnostaa muiden naisten tilanne, ei niinkään miesten. Ap

Vierailija
12/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haen "annetaan" palstalta tavaraa ja kunnostan niitä myyntiin. Jotkut pidän itselläkin. Eli kirpparijuttuja torin ja fb:n välityksellä.Hoidan lasten harrastusasioita ja teen kyseiseen harrastukseen liittyviä käsitöitä joita myyn eteenpäin harrastetoiminnassa.

Olen ajatellut että tätä voisi ihan työkseenkin tehdä, että ehkä alan vain katsella miten toiminimi käytännössä toimii.

Vierailija
13/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätkö silittämisestä? Minä en kyllä silitä vaatteita, en ole koskaan silittänyt (paitsi paidat juhliin). Ap

No tykkään kotitöistä yleensäkin. Silittämisestä enemmän kun esim.leipomisesta. Kannattaa kokeilla :)

Vierailija
14/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haen "annetaan" palstalta tavaraa ja kunnostan niitä myyntiin. Jotkut pidän itselläkin. Eli kirpparijuttuja torin ja fb:n välityksellä.Hoidan lasten harrastusasioita ja teen kyseiseen harrastukseen liittyviä käsitöitä joita myyn eteenpäin harrastetoiminnassa.

Olen ajatellut että tätä voisi ihan työkseenkin tehdä, että ehkä alan vain katsella miten toiminimi käytännössä toimii.

Toiminimi sinällään on aika helppo yritysmuoto. Mutta saa kyllä aika paljon myyntiä käsitöistä olla, jotta kannattaa toiminimen takia menettää työttömyystuet. Toki jos saat kulujen (muista myös yel ym maksut materiaalien lisäksi) jälkeen netottua pari tonnia kuussa, niin sitten ok.

Vierailija
15/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussin puutarhuria

Vierailija
16/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon lepää, teen ruuan,tiskaan,perus-siivoilut, hoidan eläimiä.. Jos jää ylimäärästä aikaa ompelen tai tuunaan jotain. Mut mulla on 5 lasta ja oon ainut aikuinen perheessä, joten suuri osa ajasta menee noihin perushommiin. Iltasin hoidetaan lasten kanssa pyykkäys yhdessä,ja isommat vie roskat tms. muuten hoidan kaiken sillä aikaa kun ovat koulussa. 

Vierailija
17/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn salilla, joogassa tai pitkillä kävelyillä. Luen kirjoja, katson sarjoja, teen käsitöitä ja surffailen netissä. Eipä siinä kovin montaa tuntia ole, kun lapset eivät ole kotona, joten ajan saa ihan helposti kulumaan. 

Vierailija
18/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelen moottoripyörällä tai pelaan Doomia.

Vierailija
19/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiminimi sinällään on aika helppo yritysmuoto. Mutta saa kyllä aika paljon myyntiä käsitöistä olla, jotta kannattaa toiminimen takia menettää työttömyystuet. Toki jos saat kulujen (muista myös yel ym maksut materiaalien lisäksi) jälkeen netottua pari tonnia kuussa, niin sitten ok.

Tässä harrastuksessa on se hyvä puoli, että kaikki on käsityönä tehtyä tavaraa. Eli sillä todella saa ihan kivasti kuussa rahaa, jos vain haluaa saada.

Vierailija
20/22 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen parantaakseni työllistymismahdollisuuksiani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi