Kauanko teillä kestänyt tuttipullosta vieroittautuminen?
Poika on ollut nyt kohta 2kk ilman tuttipulloa, mutta vieläkin heräillään välillä öisin vinkumaan pullon perään ja usein aamuisin menee vielä entiselle pullokaapille kiljumaan pullonsa perään... Oikeasti meillä pullo oli tosin vain iltavellin juomista varten... Viime yönäkin kävin hyssyttelemässä kolme kertaa ja yks vaan huutaa pulloo. Onneks meen vasta iltavuoroon...
Mä en edes halua tietää kauanko mahtaa mennä tuttivieroitukseen. Oli tarkoitus jättää pois heti kun pullosta on päästy, mutta kun tuntuu siltä, ettei tää lopu oikeesti ollenkaan....
Kommentit (3)
Eli olimme kesällä pari viikkoa etelässä (tyttö joi tuolloin vielä aamu- ja iltamaitonsa pullosta) ja yritimme tarjota 2-vuotiaallemme paikallista maitoa iltamaidoksi. Tyttö vaan totesi, että ei ole nam nam maitoa ja jätti juomatta. Kaksi viikkoa tyttö ei siis juonut maitoa lainkaan eikä siksi myöskään kaivannut pulloaan. Kun tulimme reissusta kotiin, heitin samantien kaikki pullot pois, eikä niitä ole kukaan kaivannut sen jälkeen.
Mutta se tuttivieroitus!! Tyttö on kamala tuttiaddikti, se pitäisi suurin piirtein olla koko ajan suussa/kädessä. Nyt olemme viikon verran saaneet hommaa rajoitettua siihen, että tutti on vaan yöllä (ja pk:ssa päiväunilla), mutta silti siitä käydään vähän väliä tiukkaa keskustelua ja kovaa huutoa. Eli tutti on tytöllä jatkuvasti mielessä....
Mua vaan huvitti toi kolme kertaa kun jouduit rauhoittelemaan yöllä, meillä se 3kertaa/ yössä olisi jo hyvin nukuttu yö =D
Jos joka kerta menee tunti siihen, että pääsee ite takas nukkumaan, niin ei hirveesti kiehdo aamulla ajatus töihin lähdöstä...
Ja ehkä mä olen tottunut liian hyvälle, kun yks herätys yössä on semmonen normaali...
Meidän neiti on aina ollut huono juomaan maitoa, joten pullot oli käytössä vielä kesällä ainakin osittain. Tyttö oli tuolloin n. 1v 8kk. Yömaidon neiti kyllä lopetti vuoden ikäisenä ihan ite, ei huolinut enää yöllä vaikka yritin tyrkyttää ;)
Ja tavallaan meillä on pulloja "osittain" edelleen käytössä, kun välillä maitoa annetaan nuk:in pullosta, missä on tutin tilalla kova nokka.
Mua vaan huvitti toi kolme kertaa kun jouduit rauhoittelemaan yöllä, meillä se 3kertaa/ yössä olisi jo hyvin nukuttu yö =D Viimeiset pari yötä on varmaan toistakymmentäkertaa pitäny nousta etsimään kadonneita tutteja, peittelemään tai muuten vain rauhoittelemaan. Ja tosiaan, samoin kuin ap, olen itsekin kauhuissani ajatellut, mitä siitä tulee, kun joskus suhtkoht lähitulevaisuudessa pitäisi siitä tutistakin luopua... Meillä siis tyttö on nyt n. 1v 11kk ja tutti on ehdoton nukkumaan mennessä...