Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin työpaikkoihin voi noin vain marssia sisään kysymään töitä?

Vierailija
31.07.2024 |

Varmaan jossain teollisuudessa voikin marssia sisään kysymään töitä. Ja kai sitä voi johonkin hoitolaitokseenkin marssia sisään kysymään töitä 😁

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkoteihin. Työntekijä-/sijaispula on kova. Kaikki pääsee duuniin.

No ei pääse.

Kyllä pääsee, jos on edes sinnepäin sopiva koulutus. 

Vierailija
22/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisten ja kokoomuksen puoluetoimistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniin yrityksiin voi päästä. Jos ei tarvetta ole heti, niin kun jättää yhteystietonsa,voi myöhemmin sitten päästä.

Vierailija
24/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitolaitoksissakin on usein ovet lukossa ja sisään ei pääse, kuin painavalla syyllä.

Mielisairaalassa juu. 😂 Ei kumminkaan esim. palvelutaloissa ja vastaavissa pääovea lukossa pidetä. Vain joku dementiaossasto ko. talon sisällä on korkeintaan lukittu. Ja vaikka olisi ovisummeri, niin pääseehän siitä silti nappia painamalla sisälle, kun omaisetkin kerran taloissa käyvät katsomassa perheenjäseniään.

Vierailija
25/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylelle. Ammattitaitoakaan ei tarvita, jos olet riittävän monimuotoinen.

Vierailija
26/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne vain duunarihommiin eli yhteiskunnan peruspilaritöihin.

Se ei kyllä ole mikään käytäntö nykyään, kaikki työnantajat ovat tottuneet sähköisiiin hakemuksiin ja siihen, ettei tarvi hakijoita edes nähdä kuin ne parhaat ehdokkaat korkeintaan, joten varmasti teet ainakin säväyksen, kun astelet työpaikan rekrytoijan pakeille ja kysyt vanhanaikaiseen tapaan, että ei teillä mitään hommia sattuis olemaan.

Aniharva enää palkkaa suoralta kädeltä sellaista, joka vain marssii ovesta sisään, mutta palkkaa kumminkin (kuten täälläkin joku kertoi tehneensä), joten yrittää kannattaa, koska vain koettamalla se selviää.

Luultavasti useimmat työnantajat saavat kyllä jonkinasteisen alkushokin ja käskevät sitten täyttää sen sähköisen hakemuksen tai antavat jonkun  tapaamisajan, koska eihän nämä nykytyönantajat hallitse tämmöisiä ex tempore-tilanteita. 😂

Vierailija
27/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pa dap pap pap paa pa paa pa pa

Vierailija
28/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haen kuukausittain töihin TE-toimistoon. Tämä on yksi niistä haettavista neljästä työpaikasta.

Vierailija
29/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär juuri sai kesätöitä marssimalla paikalliseen liikkeeseen kysymään yrittäjältä olisiko tarvetta kesäapulaiselle. 

Mielestäni paikalle meno on ihan hyvä idea jos uskoo kohtuullisella varmuudella pääsevänsä juttelemaan rekrytoinnista vastaavan päätöksentekijän (kuten tyttäreni tapauksessa pienen kaupan omistajan) kanssa. 

Kone oyj:n pääkonttorin aulaan on turha mennä ilman sovittua palaveria, mutta monessa pienemmässä firmassa homma voi toimiakin. Oleellista on se, että et mene vain käsi ojossa pyytämään jotain, vaan sinulla on jotain osaamista jota voit firmalle tarjota. 

Tää on just nimenomaan tuurista kiinni, että kuka kerkeää ensin kysyä. Ei yrittäjä palkkaa jos tarvetta ei ole. Eli jos sinulla olisi kaksi tytärtä ja molemmat olisivat menneet peräjälkeen kysymään kesätöitä niin todennäköisesti vain yksi sen paikan olisi saanut ja se olisi se tytär joka ensimmäisenä olisi käynyt kysymässä.

Vierailija
30/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun firmaani. Maaliskuussa tuli teinijantteri kysymään kesätöitä. Palkkasin siitä paikasta tekemään kesätöiden lisäksi kiireaputöitä. Hyvä kaveri siitä tulee. Kun valmistuu niin saa luultavasti vakkaripaikan.

Montako mahtuisi vakkariks kos saapastelis sisään?

Vierailija
31/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär juuri sai kesätöitä marssimalla paikalliseen liikkeeseen kysymään yrittäjältä olisiko tarvetta kesäapulaiselle. 

Mielestäni paikalle meno on ihan hyvä idea jos uskoo kohtuullisella varmuudella pääsevänsä juttelemaan rekrytoinnista vastaavan päätöksentekijän (kuten tyttäreni tapauksessa pienen kaupan omistajan) kanssa. 

Kone oyj:n pääkonttorin aulaan on turha mennä ilman sovittua palaveria, mutta monessa pienemmässä firmassa homma voi toimiakin. Oleellista on se, että et mene vain käsi ojossa pyytämään jotain, vaan sinulla on jotain osaamista jota voit firmalle tarjota. 

Tää on just nimenomaan tuurista kiinni, että kuka kerkeää ensin kysyä. Ei yrittäjä palkkaa jos tarvetta ei ole. Eli jos sinulla olisi kaksi tytärtä ja molemmat olisivat menneet peräjälkeen kysymään kesätöitä niin todennäköisesti vain yksi sen paikan ol

Että kuka kerkeää kysymään eka kesätöitä. Heinäkuun lopulla? 

Vierailija
32/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postiin. Siellä ei tarvitse edes lukutaitoa jos on ruskea.

Ite olen hakenut monet kerrat ja edes haastatteluun ei ole päässyt ! Ihan sama olenko ollut töissä vai työttömänä kun olen hakenut, niin vastaus on aina ei.

Vierailija
33/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloustutkimukselle.

Vierailija
34/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun firmaani. Maaliskuussa tuli teinijantteri kysymään kesätöitä. Palkkasin siitä paikasta tekemään kesätöiden lisäksi kiireaputöitä. Hyvä kaveri siitä tulee. Kun valmistuu niin saa luultavasti vakkaripaikan.

Montako mahtuisi vakkariks kos saapastelis sisään?

Tämäpä. Viittitkö sanoa firman nimen, niin voidaan kaikki marssia sisään ja saada vakkaripaikka. Ai ei vai? No voitteko te "suuret työllistäjät" olla vastaamatta, jos sinne ei enää kukaan pääse. 

Vierailija
35/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä teini valmistuu, peruskoulustako?

Vierailija
36/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moneen. Olen työssä pienehkössä metallipajassa, ollut jo toistakymmentä vuotta. Töihin pääsin sillä että menin sisään, ja kysyin töitä. Omistaja patisteli kouluttautumaan kurssille. Tein niin, sitten työharjoitteluun samaiseen firmaan, ja vakityöhön pääsin. Minun jälkeeni tuonne on tullut kymmenkunta tyyppiä töihin, hyvin samantyyppisellä kuviolla mitä itsekin tulin.

Aiempaan työpaikkaani samalla tavoin. Siinä aiemmassa työpaikassani minun jälkeeni kerkesi tulla toistakymmentä uutta työntekijää. Milloinkaan ei ollut ilmoitusta missään avoimista työpaikoista siihen firmaan, kaikki tuli töihin niin että ne käveli sisään ja kysyi löytyisikö töitä. Osalle löytyi heti, osa joutui odottamaan viikon- kuukauden kunnes puhelin pirahti.

Ainakin näillä seuduilla työnhakijan omatoimista näyttäytymistä arvostetaan. Paikalliset elämäntapatyöttömät kyllä tietävät kuinka ei tarvitse lähteä työmaalle. Ne taikasanat ovat: "Hain tänne koska työkkäri pakotti".

Vierailija
37/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennusfirmaan ovesta sisään ja piipittää asian toimiston luukulla? Oikeasti suoraan paperi, mutta niillä on vaatimuksia.

Kokeile, mutta raksalla on työt aika vähissä. Itse olen timpuri ja kyllä aika heikolta näyttää työn riittäminen ammattilaisillekkin. Tämä työmaa kun saadaan valmiiksi niin uutta ei ole ainakaan tässä vaiheessa tiedossa. On aika turha jonkun kokemattoman vuosia kotona lojumiseen tottuneen työttömän kysellä yhtään mitään. Vastaus on tyly. Ei Oo. Katsos kun ammattimiehiäkin on tarjolla vaikka ja kuinka tälläkin hetkellä. Ei mitään mahdollisuuksia varsinkaan jos puuttuu kaikki työturvallisuuskortit,tulityökortit etc.

Vierailija
38/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aikoinaan (noin 15 sitten) alanvaihdoksen matalapalkka-alalta It alalle niin, että luettuani lehdestä jutun It firmasta joka kehitti uutta ohjelmistoa alalle jossa työskentelin niin laitoin suoran yhteydenoton it firman kehitysjohtajalle. Viestissä luki suunnilleen näin:

- En omaa it alan työkokemusta päivääkään mutta sen sijaan minulla on laajaa osaamista siitä toimialasta johon kehitätte ohjelmistoja joten voin auttaa teidän koodareita ymmärtämään ohjelmiston käyttäjien arkea ja varmistamaan että ohjelmistosta tulee oikeasti toimiva. Haluaisin tavata esim ensi viikolla teidän toimistolla tähän liittyen

Sain kutsun tulla juomaan aamukahvit kehitysjohtajan kanssa ja parin haastattelun jälkeen työtarjouksen ensin firman tekniseen tukeen jossa annoin puhelintukea entisille kolleegoilleni ja sillä tiellä ollaan edelleen. Työnantaja ja tehtävät ovat vaihtuneet moneen kertaan, ja jossain välissä suoritin työn ohessa myös ohjelmistoalan perustutkinnon iltaisin ja viikonloppuisin opiskellen. Nykyään työskentelen projektitoimituksista vastaavana johtajana isossa it yrityksessä, työ on kiinnostavaa, head huntereiden yhteydenottoja tulee säännöllisesti ja vuosipalkka bonusten kanssa on sadantonnin liepeillä. 

Kaikki lähti siitä, että en kysynyt töitä, vaan tarjosin osaamistani ja osasin kuvata miksi juuri minä voisin auttaa kyseistä firmaa saavuttamaan tavoitteensa. 

Vierailija
39/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moneen. Olen työssä pienehkössä metallipajassa, ollut jo toistakymmentä vuotta. Töihin pääsin sillä että menin sisään, ja kysyin töitä. Omistaja patisteli kouluttautumaan kurssille. Tein niin, sitten työharjoitteluun samaiseen firmaan, ja vakityöhön pääsin. Minun jälkeeni tuonne on tullut kymmenkunta tyyppiä töihin, hyvin samantyyppisellä kuviolla mitä itsekin tulin.

Aiempaan työpaikkaani samalla tavoin. Siinä aiemmassa työpaikassani minun jälkeeni kerkesi tulla toistakymmentä uutta työntekijää. Milloinkaan ei ollut ilmoitusta missään avoimista työpaikoista siihen firmaan, kaikki tuli töihin niin että ne käveli sisään ja kysyi löytyisikö töitä. Osalle löytyi heti, osa joutui odottamaan viikon- kuukauden kunnes puhelin pirahti.

Ainakin näillä seuduilla työnhakijan omatoimista näyttäytymistä arvostetaan. Paikalliset elämäntapatyöttömät kyllä tietävät kuinka ei tarvitse lähteä työmaalle. Ne

Ethän sä sinne kävellyt sisään ja saanut töitä. Jouduit ensin kouluttautumaan ja vielä orjapalkkatyöhön, vasta sitten töihin. Ei liity siis aloitukseen. 

Vierailija
40/40 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Orjapalkkatyöhön"...  Arvaanko oikein, että et ole työelämässä? Tuolla asenteella tuskin tulet olemaankaan. No, kukin taaplaa tyylillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi