Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelu toisella kielellä

Vierailija
31.07.2024 |

Onko kellään kokemusta opiskelusta toisella kielellä? Esimerkiksi äidinkieli suomi, mutta on opiskellut vaikka ruotsiksi tai englanniksi (yliopisto/amk)?

Tilanne siis se, että lukioon asti koulut ollu ruotsinkielisiä, mutta vähän mietin jos hakisin suomenkieliseen koulutukseen sillä vaihtoehtoja löytyy huomattavasti paremmin suomeksi kuin ruotsiksi täälpäin mis mä asun. Kysymys siis se, että onko se ns. mahdollista aloittaa opinnot uudella kielellä vai onks liian haastavaa jos pitää periaatteessa opetella kaiken uudestaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut tutkinnot englanniksi Suomessa ja ulkomailla espanjaksi.

Alussa on vähän hankalaa, mutta kyllä siihen tottuu. Ja sinullahan ei ole mitään hätää tekstisi perusteella, joten hae ihmeessä opiskelemaan suomeksi.

Vierailija
2/7 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa sitä toista kieltä tarpeeksi hyvin ei tuota ongelmia. Itsellä perusopinnot suomeksi ja jatkoopinnot englanniksi. Pieni haaste tulee jos varsinaisen työpaikan kieli on sitten suomi ja kaikki termit osaa englanniksi mutta senkin oppii kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin sujuu, jos on perussanasto jo hallussa. Ammattisanasto tulee opiskelun myötä. Olen opiskellut englanniksi, saksaksi, ranskaksi ja ruotsiksi eri tutkintoja. Olen suomenkielinen.

Vierailija
4/7 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakorkeakoulu oli käytännössä englanniksi, vain muutama peruskurssi suomeksi ja toki pakolliset ruotsin opiskelut ja muut valinnaiset kielet. Olin myös vaihdossa, sielläkin kurssit olivat englanniksi, vahvalla italialaisella aksentilla.

Vierailija
5/7 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän sä osaat suomea. En huomaisi mitään eroa äidinkielenä puhuvaan tekstin perusteella.

Vierailija
6/7 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin ruotsiksi koko yliopistoaikani, maisteriksi asti, gradua myöden. Olen kyllä aina ollut hyvä kielissä ja töissäkin ruotsiksi jo lukioaikana.

Vierailija
7/7 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni yo-pisteet eivät riittäneet suomenkielisiin insinööriopintoihin. Opiskeli sitten ruotsiksi itselleen insinöörin tutkinnon. Kun ala kiinnostaa, keli ei ole ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan