Paljonko asunnon hinnasta kannattaa tinkiä?
Ymmärrän kyllä, että tilanteet vaihtelevat ja joskus kannattaa tarjota jopa yli pyyntihinnan. Kiinnostaisi tietää paljonko olette tinkineet ja saitteko vastatarjouksen. Itsellä kiikarissa asunto Helsingistä ja kyseinen asunto on ollut jo jonkin aikaa myynnissä ja pyyntihintaa on myyjän toimesta jo vähän laskettu.
Kommentit (10)
Jos todella haluat asunnon, tee tarjous ja odota vastatarjousta.
Jos sitä ei tule, maksa lähes pyydetty hinta.
Olen itse tarjonnut aina vähän alle pyynnin, tosin kerran oli sellainen tilanne, että ensimmäisestä näytöstä tuli useita tarjouksia, jolloin jouduin tarjoamaan täyden hinnan ja vielä roikkumaan välittäjässä kiinni siihen asti, että saatiin diili klousattua myyjän kanssa. Mutta se oli poikkeustilanne. Nyt tarjoaisin -20%, jos hinnassa ei ole hirveästi ilmaa. Meidän taloyhtiössä on myyty lähiaikoina kaksi identtistä asuntoa, toinen hintaan 184t ja toinen 235t. Eli vähän riippuu loppuhinta mistä roikkuu.
Jos pyynti on X ja haluat maksaa korkeintaan Y, ensimmäinen tarjouksesi pitäisi olla X - 2 * Y.
Eli jos pyynti on 100 000 ja haluat maksaa korkeintaan 75 000, tarjoat ensin 50 000.
Tarjoaisin sen mitä olen valmis maksamaan. Jos se olisi kaukana hintapyynnöstä, jättäisin tarjoamatta kokonaan. Olen yleensäkin tyyppinä sellainen että en tykkää tinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos pyynti on X ja haluat maksaa korkeintaan Y, ensimmäinen tarjouksesi pitäisi olla X - 2 * Y.
Eli jos pyynti on 100 000 ja haluat maksaa korkeintaan 75 000, tarjoat ensin 50 000.
Sun yhtälö on kyllä päin pyllyä. Yhtälösi mukaan sun eka tarjous on että myyjä maksaa sulle 50 tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Noin -25% alle pyynnin niin saat jos on myyjä kusessa
Myyjät pyytää monesti 20% ylihintaa, ja jotkut taas myy vaan sillä pyyntihinnalla.
Mä olen kysynyt myyjiltä et mikä on alin hinta millä myyt?
Jos se ei miellytä, jätän sikseen enkä enää palaa asiaan.
Niin paljon kuin kaupan syntyminen kestää. Voi myös käydä niin, että jää lopulta ilman asuntoa.