Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAMAATUSKAT ' 05 vko6**

05.02.2007 |

Pino pystyyn!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauranäiti ja muutkin: Ruokaohjeita on pilvin pimein netissä. Googleta " ruokaohjeita" niin jo alkaa lyyti kirjottaa. Mä käyn usein esim. Valion sivuilla katsomassa keittokirjaa ja kun Joulun alla etsin hyvää porkkanalaatikko-ohjetta, niitä oli niin paljon, etten osannu päättää mikä ois paras..

Oon myös lopen kyllästynyt ainaiseen miettimiseen mitä ruokaa laittaisin, ja kaupassakin pitää olla tarkka lista mukana, tai pyörin siellä pidemmän aikaa ihan hoomoilasena. Sorrun muuten välillä valmisruokiin kun en vaan JAKSA kokata.. että se siitä taloudellisuudesta ja terveellisyydestä. :/ No teen mä suurimman osan ruuista itse, joten valmispizza silloin tällöin ei kai oo kiellettyä..

Jeespoks, nyt on vaihteeks ripustettava pyykit, joten meikä tästä häippäsee, mutta tulkaas muut käymään! Ai joo, tänään meillä on uunimakkaraa ja perunamuussia!! Mitäs muilla?

Pähkis :)

Vierailija
22/30 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oon NIIIIN väsynyt kieltämiseen!! Välillä tuntuu että kommunikointi lapsille on pelkkää eitä. Ja oon niin väsynyt ja turhautunut siihen!!

Kaiken lisäksi asiat joita kiellän, ovat asioita joita on kielletty jo monta kuukautta, päivittäin, koko ajan!! Kyllä ovat niin kovapäisiä että oon aivan epätoivoinen!! Esim sohvalla juokseminen ja roskisdyykkaus, kymmeniä kertoja päivässä EI! Ja joka kerta katsovat ihmetellen " tä, ai näin ei saa tehdä vai.." AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRGGGG!!!!!!!

Yritän olla johdonmukainen, totinen ja tosissani kieltäessäni, ja keskeytän heti kielletyn asian. Välillä tuntuu että se on huomion hakemista, kun en ihan joka sekunti oo viihdyttämässä. Mutta en jaksa sitä viihdyttämistäkään ihan koko aikaa, osaavat kuitenkin keskenäänkin olla ja leikkiä..

Joo.

Kiitos kun kuuntelitte!

Sitten laittamaan välipalasta..

J.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ekaks Jännälle; usko pois, lopussa kiitos seisoo:O). Jonain kauniina päivänä huomaat, että se jatkuva jankuttaminen, kieltäminen yms.on tehonnut, ja peipit uskoo sua, eikä teekään tuhojaan! Ja aina kantsii aatella, että nyt vielä on aikas helppoa " kouluttaa" nuita penskoja, mutta jos nyt jättää sen tekemättä, niin sitte 15 vuoden päästä on turha ihmetellä, mikä meni vikaan! Eli ei muuta kuin kieltoja, komentoja, tiukkoja ilmeitä ja vielä ne kolme tärkeää sääntöä; Uhkailu, kiristys ja lahjonta! No joo, toivottavasti kukaan ei oo niin tosikko, että arvelis meikäläisen käyttävän ruoskintaa lasten kasvatuksessa...

Pähkiksen ruokagalluun; meillä on kalasoppaa tänään, ja välipalaksi olikin köyhiä ritareita hillolla ja kermiksella, slurps. Mä voisin itse syödä kalaa joka päivä, mutta on se vaan niin hintavaa, ettei liian usein tuu tehtyä..Kalaksi ei siis lasketa tässä tapauksessa kalapuikkoja, heh.

Lauantaina tars lähtee kaupoille, esikolle vielä muutamaa vanhojen tanssiin liittyvää jutskaa hankkimaan..Oon vaan kahden vaiheilla; lähteäkö ihan stadiin asti vai tyytyskö Jumboon tai Itikseen..Noissa kauppakeskuksissa on se ilo, että saa olla sisätiloissa, mutta stadissa tulee käytyä niin harvoin, että se ois vaihtelua sinällään.Samalla aattelin , että käytäs ulkona syömässä..Eipä tommosen lähes täysi-ikäisen kanssa tuu pahemmin " laatuaikaa" muuten vietettyä.

Saatan palata vielä iltasella töiden jälkeen, joten jatkakaahan aktiivista pinoutumista(hihhih, oli vissiin vitsi!)!

Talvisen kaunista päivää, ilman huolen häivää..toivottaa Truutta

Vierailija
24/30 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tulin nosteleen pinkkaa.

Meillä meni kouluun ilmoittautuminen kivasti ja täytin samalla myös iltapäivähoitohakemuksen, ettei tyty joudu olemaan yksin kotona koulun jälkeen. Esikoisella on kuitenkin paljon pidemmät päivät kun on sit jo viidennellä.

Keskari sanoi, että voisi mennä kouluun jo huomenna (siis niinku tänään..), eli aika innokas on hän. :)

Voih, tää aika kuluu NIIN nopeesti! Kohta meidän lokavaavit menee eskariin ja kouluun ja lukioon ja armeijaan. No, sit on viimein aikaa itselle! Paitsi että ne lastenlapset.. ;)

Joo. Pitäisköhän panna lappu luukulle ja lähtee himppuun, oon siis viel duunissa. Alkaa tää porukka menee vähän hepulin puolelle näin iltaa kohti..

Natinati! (eräältä hoitotädiltä opittu iihaaana hyvän yön toivotus!:))

Vierailija
25/30 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te kaikki puuhaatte? Kertokaas mullekin!

Oon tehny tänään jo pienen pulkkalenkin ja nyt pätkä nukkuu päikkäreitä, pyykit pyörii ja imurinkin aion kaivaa esiin ihan justiinsa. Höpöhöpöjasillee.. Tulkaas ny keskeyttää tää mielenkiintonen monologi, pliide!

Vierailija
26/30 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois perjantai ja palkkapäivä, jeh! Tosin kun maksaa laskut pois, niin voikin jäädä oottamaan seuraavaa palkkaa...

Milo nukkuu kans päikkäreitä, ja yritän itse olla niin reipas, etten mene makuuasentoon tänään aamupäivällä lainkaan, ehkä sitte iltapäivällä pikku tirsat ennen töihin lähtöä.

Pähkis; Millasia työvuoroja teet? Onko sulla joku viikkotuntimäärä sovittuna, ja teetkö myös viikonloppuna hommia?

Mihinkähän Romikin katosi??? Ettei vaan poitsulla flunssa tai silmätulehdus yllättänyt? Huhuu, tuu kertomaan kuulumiset, ettei huolehdita turhaan...

Kauniilta taas näyttää ulkona, muttei kyllä kovin lämpimältä..Huomenna pitäs nelosen mukaan mennä, kun niillä on koulupäivä Unicef-kävelyn merkeissä 9.30-12.30, ja valmiiksi jo paleltaa ajatuskin muutaman tunnin pakkoulkoilusta.

Mun tekis hirveesti mieli vaihtaa olkkariin verhot, sais vähän piristystä ankeaan oloon, mutta kun ne verhot on vielä kaupassa, enkä oo ees löytänyt niitä vielä:O). Pitäs varmaan kipasta vaikka Hobbarissa kyttäämässä, löytyskö sieltä mitään kivaa ja värikästä.

Onkos jo puhetta alkanut tulla muiden hiljaisten lasten suusta? Milo se vaan jutustelee omalla kielellään, tosin huomattavsti on jo vaikeuttanut sanojen tasoa, joten tulee jos jonkinlaista mongerrusta, mutta muuten ollaan edelleen oottavalla kannalla.

En mäkään viitsi itsekseni jupista, että jäänpähän oottamaan, josko joku muukin uskaltais linjoille meidän kahden lisäksi..

Heihei!

Truide

Vierailija
27/30 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typy jo tuolta vienosti huutelee..

Truide: oon siis 2-3 iltaa viikossa töissä, joskus (harvoin) myös päivällä jos saan pätkän hoitoon. Teen ihan tuntitöitä, eikä olla sovittu mitään vakkarimäärää, vaan saan itse aika pitkälti päättää paljonko teen. Töitä kyllä riittää, eli sen puoleen ei ole valittamista mulla eikä pomolla.

Tää on ollu musta ihan loistava järjestely, vielä kun siitä sais enemmän rahaa niin mikäs ois ollessa! ;)

Kauhistuttaa ajatus siitä, että ensi syksynä pitää palata kokonaan töihin! Mä tosin mietin vieläkin, että jos tekis lyhennettyä työviikkoa ainakin syksyn ajan. Siis niinku vaikka 4pv/vko. Pitäs vissiin ilmotella töihin jossain vaiheessa, että tietävät varautua.. Pk-paikka on haettu (ja saatukin jo:)) syyskuun alusta, kääks!

No nyt ei oo enää vienoa huutelua, pakko mennä! Moi!

Vierailija
28/30 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun unohdin, siis Truidelle, et EN tee viikonloppusin töitä. Sillon relataan!

P again :)

Vierailija
29/30 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan tää mamma niiiin väsynyt kun edelleen yöt yhtä rumbaa...ei se yksi yö (la-su jonka saan nukkua yksin) viikossa auta jaksamaan taas 6 yötä...

JÄNNÄlle piti myös kommentoida tuosta kieltämisestä, musta tuntuu etten mä muuta teekään päivät pitkät kun kiellän tuota heppua. Ja vilkas kun on niin ehtii tekemään koko ajan jotain ' pahojaan' . Kuten eilen laittoi pesukoneen päälle vaikkei siinä ollut luukkua kiinni eikä vesihana auki. No eihän siinä mitään tapahtunut sen ihmeellisempää mutta tällaisia kuitenkin kaveri hommailee...

PÄHKIS kuis olet näin aikaisin saanut tietää tarhapaikasta? Mä laitoin uuden hakemuksen tammikuussa (edellisen laitoin 6/06) ja todnäk jotain tietoa olisi saatavissa maaliskuussa tai toukokuussa asian suhteen. Mä haen nyt perhepäivähoitoon ison tarhan sijaan.

Me olimme jopa Jumbossa koko perhe tiistaina, arvatenkin pojalla pyöri pää kun messukeskuksen ovet kun oli pitkästä aikaa niin paljon ihmisiä ja liikettä näkökentässä...

Tänään tulee pojalle ikäisensä kaveri leikkimään. Nyt alkaakin kivasti olla kalenterissa treffejä niin kuin ' ennen vanhaan' . Tosin vähän täytyy silti katsoa mihin menee ja pojan kuntoa seurailla. Nyt ei siis tainutkaan olla kyse silmätulehduksesta koska ei äitynyt pahaksi...luulen että kuiva sisäilma vaikutti.

No juu mutta turinat nyt seis ja täytyy yrittää saada poju päikkäreille, tuossaa hyörii ja juttelee omiaan pinniksessä.

Niin...siis meillä ei vielä puhuta...pa=pallo, pa=pappa, pa=lamPA, auto, hauva, mamma (harvoin), titta (=katso) jota hokee 1583 kertaavuorokaudessa.

Mukavaa perjantaita!

Vierailija
30/30 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ooon mulla oikeesti elämäkin, joka alkaa ihan pian! Siis kun ukko tulee töistä, esikoinen koulusta, keskari eskarista jne. kyllä te tiedätte.

Romi, sain varmistuksen tarhapaikasta suunnilleen heti kun vein hakemuksen. Meillä nyt siis kolmas mukula menossa samaan päiväkotiin, joten ollaan hyvin tuttuja.. :) Lienee vaikuttanut asiaan.

Ei **kele toi tyttö on siis edelleen kiinnostunu noista kukista! Äsken otin siltä suusta semmosen lego-kukan ja nyt se käsittelee ihan aitoja rehuja! Tää menee nyt pitämään puhuttelun. Viikonloppuja kaikille jos ei täs " nähdä" !