Välipala-ideoita 9-kuukautiselle otetaan vastaan ja kysymys kananmunasta
ELikkäs siinäpä se, välipala ideat olisivat tervetulleita=) Ikää alkaa olla 9 kuukautta. Kiisseleitä on tehty ja syöty ja lasten omia juttuja tietenkin, mutta mitä keksisitte mitä vois ite tehä?? Lappapuuroakin on tehty. Haluais kokeilla jotain uutta, ja olisihan se lapsellekkin vaihtelua ja vaihtelu aina virkistää.:)
Toinen juttu mikä on ollut mielessä, niin en ole koskaan kuullut puhuttavan tai ainakaan ei ole mieleen tarttunut että minkä ikäiselle lapselle voi antaa kananmunaa?? Ajattelin että kun lihapullia tekis niin siihen??
Mutta kiitos vastanneille=)
Kommentit (4)
antaa samoihin aikoihin kuin lihaakin. Meillä aloitettiin liha reilu kuukausi sitten n. 7 kuisena ja keitettyä kananmunaa oon nyt murustanut kasvissoseeseen pari kertaa lihan asemasta.
Me ei olla vielä maitotuotteita otettu ruokavalioon, mutta odotan kyllä innolla sitä kun aletaan niitä syömään sillä ovat varmasti suurta herkkua kun tytöllä on ehkä maailman parhaimmasta päästä oleva ruokahalu, joka on hyvä asia:) Mutta on varmasti sitten helpompaa kun on vaihtoehtoja paljon paljon enemmän. Kyllä siis tämä lappapuuro on sama asia kuin vispipuuro jota jotkut myös kutsuvat puolukkapuuroksi. Mutta kiitos vastauksista:) Pelottaa antaa näitä sormipala ruokia, jotenki musta tuntuu aina niin pelottavalta kun pelkään että jää kurkkuun, itse kun olen vielä aikuisiälläkin sellainen että karkeista lähtien lipsahtaa itselläni kurkkuun kokonaisina=( Että semmosta. Onko teillä kokemuksia maissinaksuista joita jotkut antavat pienien lapsien itse pidellä kädessä ja nakerrella??? Rianna
Meillä poika on syönyt niitä 6-kuisesta lähtien. Ensin vahdin haukkana, ettei vaan tukehdu, mutta nyt 8-kuisena pistelee kymmenkunta naksua päivässä menemään. Niissä ei ole suolaa ollenkaan ja rasvaakin vain 2 % eli senkin puolesta voi hyvin antaa, on terveellistä viljaa. Sopii myös useimmille allergisille. Ja maistuu myös aikuisille!
kaikissa ohjevihoissa, joita saa mm. neuvolasta, sanotaan et 5kk iässä voi aloittaa ns.vahvat soseet eli saa ruveta lisäämään ruokavalioon lihaa,kalaa,kanaa ja munaa, joten siinä siis vastaus. Meillä tuo munan maistaminen on vaan lykkääntynyt ja nyt vihdoin tänään annoin tytön haukata keitettyä munaa ja valkuaista annoin sit isomman palan käteen tutustuttavax(aattelin et keltuainen on kuivaa).
Välipalana meillä tarjotaan:
Vispipuuroa notkistettuna korvikemaidolla(tykkää kovasti!)
Rasvattomia jogurtteja ja makuviilejä(ihan tavallisia valion ja ingmanin)
Leipää paloina kera juusto- ja hedelmäpalojen, sormiruokaa siis.
Huomenna aattelin kokeilla toisesta pinosta bongaamaani loistavaa ideaa, eli hed/marjasosetta sekoitettuna maustamattomaan jogurttiin.
Päälle annan korviketta sen verran kuin haluaa(yleensä menee n.100-160ml)
Meillä tyttö siis päälle 9kk ja olen jo aloittanut hapanmaitotuotteet, kokeilemalla todettiin tytön mahan niitä jo kestävän ja rakastaa yli kaiken jogurttia niin miksikäs ei.
Eipä nyt tule muita mieleen...
Jade ja tyty 9kk