Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekosyy mieheltä vai ei?

Vierailija
31.07.2024 |

Ihastuimme. Oltiin hetki yhdessä. Kaikki oli hyvin sen pienen hetken kunnes mies ahdistui. Hän sanoi, ettei kykene nyt suhteeseen sillä välissämme on parisataa kilometriä. 

Mies käy töissä 100 km päässä asuinpaikkakunnastaan. Minulle siis tuo kuulostaa vain tekosyyltä. En tiedä. Mies oli maininnut myöhemmin minusta siskolleni sattumoisin törmättyään juhlissa, että häntä harmittaa kun asumme niin kaukana toisistamme. Lopuksi myös, tiedän miehen aikaisemmin kärsineen masennuksesta. En tiedä enää.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tai sitten ei

Vierailija
42/60 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekosyys tai äärimmäistä itsevarjelua.

Sivutuuli taas; entä skenaario jossa masentuneen Maunon aikaisemmat suhteet ovat loppuneet samaan ongelmaan? Masentuneelta Maunolla myös on alhainen itsetunto. Masentunut Mauno lopettaa suhteen samoin kuin Ap:n tilanteessa.

Suojelee itseään.

Kuinka?

Ettei uusikin suhde loppuisi samaan ongelmaan. Ei jaksa vääntää samoista asioista, joten mielummin lopettaa suhteen suojellakseen itseään ja toista. Pelkää niin paljon että sattuu, joten mielummin on yksin. Ei väliä tykkääkö toisesta vaiko ei, jos ja kun pelkää liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäsuhde sopii joillekin ja toisille ei sovi. Itse kokeilin muutama vuosi sitten etäsuhdetta ja totesin, ettei ole minun juttu. Max 50km etäisyyttä on minun kriteerini jatkossa. 

Vierailija
44/60 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa

Vierailija
45/60 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200km on pitkä matka.

Niin on. En ole masentunut ja toi olisi jo liian pitkä etäisyys. Lisäksi sillä miehellä menee nyt jo päivästä tunteja työmatkoihin.

Jos ap on ihan oikeasti vakavissaan, voisi ehdottaa lähemmäs muuttamista.

Vierailija
46/60 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan jo tuo työmatka ihan helvetin raskas. Minä olen käynyt koulussa lähipäivät sadan kilometrin päässä, ja ne matkat oli varsinkin talvella ihan helvettiä, vaikka oli vain kolme päivää kerran kuussa. En voisi kuvitellakaan että jaksaisin ajaa joka päivä ees taas sata kilometriä.

Ja jos sitten pitäisi vielä seurustelukumppania lähteä tapaamaan 200 km päähän, niin ei. Ei jos ei ole joku ihan superihminen, nuori ja elämänsä kunnossa ja tarvitsee vähän lepoa.

Minä ja mieheni oltiin tällaisessa kaukosuhteessa ensimmäiset kolme vuotta, ja välimatkaa oli 170km. ja kyllä se oli helvettiä. Mies tuli käymään kun sai useamman vapaapäivän, kun teki raskasta vuorotyötä. Se oli käytännössä joka kolmas viikko, että mies tuli, ja minä en päässyt niin vaan käymään hänen luonaan kun olin 6 päivää viikossa töissä ja oli lapsikin. Ollaan miehen kanssa puhuttukin, että ihmeen hyvin mies jaksoi silloin vielä nuorena, että nyt ei onnistuisi millään, ei kummaltakaan.

Vierailija
47/60 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla tuhansia. Jos mies kertoi syyksi pitkän välimatkan, siihen pitää tyytyä. Spekuloimalla ei pääse toisen pään sisään.

Vierailija
48/60 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syitä voi olla tuhansia. Jos mies kertoi syyksi pitkän välimatkan, siihen pitää tyytyä. Spekuloimalla ei pääse toisen pään sisään.

Tämä. Ei sitä kannata yliajatella.

Vierailija
49/60 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivutuuli taas; entä skenaario jossa masentuneen Maunon aikaisemmat suhteet ovat loppuneet samaan ongelmaan? Masentuneelta Maunolla myös on alhainen itsetunto. Masentunut Mauno lopettaa suhteen samoin kuin Ap:n tilanteessa.

Suojelee itseään.

Kuinka?

Ettei uusikin suhde loppuisi samaan ongelmaan. Ei jaksa vääntää samoista asioista, joten mielummin lopettaa suhteen suojellakseen itseään ja toista. Pelkää niin paljon että sattuu, joten mielummin on yksin. Ei väliä tykkääkö toisesta vaiko ei, jos ja kun pelkää liikaa.

Siis täh?

Vierailija
50/60 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että käyttää jo 15 tuntia viikossa työmatkoihin, sen 40 tuntisen työviikon lisäksi, ja sinusta on tekosyy ettei sen lisäksi haluaisi ajella 200km siivuja eessuntaas heilaansa tavatakseen?

Vierailija
51/60 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä käy noin.

Vierailija
52/60 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan: olet passiivis-aggressiivinen.

Sähän Susanna varmaan voitkin tarjota serkulles makiata ;)

Vierailija
53/60 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojelee itseään.

Kuinka?

Oletko ollut masentunut?

Vierailija
54/60 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos masennus on uusiutunut, saattaa olla todella hankala miehen käsitellä stressiä ja näin ollen näki parhaimmaksi vaihtoehdoksi lopettaa suhde vaikka sinusta pitääkin.

Sivusta ihmettelen; miksi? En tiedä masennuksesta paljoakaan, mutta eikö silloin olisi tarpeen pitää ihmiset lähellä? Ne jotka todella välittävät?

Huomaa että et tiedä masennuksesta paljoakaan niin kuin sanoit. Ei vakavasti masentunut ihminen ajattele noin. Itse en ainakaan. Päällimmäisenä pyörii ajatukset, että miten tästä elämästä voisi päästä pois mahdollisimman kivuttomasti ja miten sen uskaltaisi tehdä.

Vierailija
55/60 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut ei jaksa mennä juhliin.

Ja mieshän oli tavannut ap:n siskon juhlissa.

Vierailija
56/60 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä lopetin oman suhteeni. Sattuu vieläkin, mutta toivon hänelle onnea ja rakkautta. Ikävöin päivittäin.

Vierailija
57/60 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan hyvä ketju. Voisi enemmän avata masentuneen näkökulmia. Kaikki kun eivät ymmärrä.

Vierailija
58/60 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikon masentunut juhlii koska se vie ajatukset pois

Vierailija
59/60 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikon masentunut juhlii koska se vie ajatukset pois

Monikin.

Vierailija
60/60 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?