Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA TARVITAA!

05.02.2007 |

Hei sina rakas ihminen.

Haluan ensiksi onnitella sinua siita suuremmoisesta ihmeesta jonka olet saanut tai olet saamassa. Ihanaa etta kaiken odotuksen jalkeen elama alkaa hymyilemaan.

Mina painiskelen edelleen lapsettomuuden tuskissa. Tarinani on sama kuin missa monet teista on ollut, en saa lasta. Olen 30 vuotias nainen. Minulla todettiin lahes 5 vuotta sitten ennenaikaiset vaihdevuodet ja siis minulla ei ole yhtaan munasolua. Aloitin hormonikorvaushoidot joista suuri apu oireisiin ja kuukautiset tulevat vain laakityksen ansioista. Hieman taman diagnoosin jalkeen sain muita surullisia uutisia ja elamani kavi todella pohjalla. Uskoin kuitenkin parempaan tulevaisuuteen ja muutaman vuotta sitten loysin ihanan miehen joka tuki minua kaikessa surussa ja epatoivossa, haaveilimme koko ajan omasta perheesta. Viime vuoden lopussa lapsettomuushoidot olivat alkamassa meidan kohdalla ja kaiken sen hyvan toivon valun jalkeen kaikki kaantyi paalaelleen. Me emme tulisi saamaan hoitoja kunnalliselta puolelta ilman luovutettua munasolua. Tiesimme alunperin etta tulisimme tarvitsemaan luovutetun munasolun ja yksityisesti meilla ei olisi mitaan mahdollisuuksia hoitoja silla meidan kohdalla yksi hoito kerta tulisi maksamaan reilu 8000 e!!!

Nyt julkinen puoli on luvannut meille ilmaisen hoidon jos saamme hankittua luovuttajan, olen taydessa epatoivossa. Minulla tai miehellani ei ole sisarta joka voisi luovuttaa ja lahipiirista emme luovuttajaa halua, toivomme etta luovuttajalla on oikeus pysya tuntemattomana, meille. Sydameen sattuu ajatus elamasta ilman omaa lasta.

Viimeinen mahdollisuuteni on kaantya teidan puoleen.

Harras ja hiljainen (kyyneleiden sekainen) kysymykseni on etta jos joku Taysin alueella tai lahi ymparistosta munasoluluovutusta ajatteleva voisi luovuttaa meille pari munasolua pienta korvausta vastaan.

Sina rakas ihminen olet meidan viimeinen mahdollisuus toteuttaa meidan kauan kaivattu unelma.

Ota yheteytta sahkopostiini miraclewish@hotmail.co.uk

Kiitos etta luit taman,

Wintteri

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani kokemastanne tuskasta. Tapa hankkia munasolua netin välityksellä " mustan pörssin hommana" tuntuu vain perin erikoiselta. Eikö ketään muuta ihmetytä?

Kohta netissä käydään elinkauppaakin...

Vierailija
2/7 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään voi tietää miltä sinusta tuntuu, mutta oletteko miettineet että ei biologinen lapsi ole ainoa tapa tulla vanhemmiksi? Oletteko miehenne kanssa miettineet adoptiota?

http://www.adoptioperheet.fi/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletteko olleet yhteydessä potilasasiamieheen, voidaanko näin toimia, että hedelmöityshoidon ehtona kunnalla/kaupungilla olisi että munasolu tulee itse hankkia jostakin, kuulostaa minunkin korvaani oudolta. Kysyisin asiaa myös lakimieheltä. Mikäli vastaus on että on ihan laillista, uskon että löydätte luovuttajan. Viittaus adoptioon on kornia siinä vaiheessa kun on vielä pienikin toive omasta lapsesta. Onnea matkaan

Vierailija
4/7 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle ainakin heräsi suuri myötätunto wingerangelia kohtaan eikä ihmetys munasolun etsimistavasta. Lehteenkö pitäisi ilmoitus laittaa vai marketin seinälle? Sen verran takkusta on omakin lastensaanti ollut, että ap:n surun ja epätoivon voin tunnistaa, vaikka omalla takkuamisellani onkin ollut onnellinen loppu. Uuteen lapsettomuushoitolakiin en ole tutustunut, mutta eikö juuri sen myötä tullut pulmia tähän luovutusasiaan. Komppaan ed. kirjoittajaa potilasasiamiehen/lakimiehen kanssa keskustelemisesta. Paljon jaksamista winterangelille! Toivottavasti ratkaisu raskaaseen pulmaan löytyy!

Vierailija
5/7 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistanne rakkaat ystavat.

Ymmarran ihmetyksenne mutta tama ei todellakaan ole mikaa uusi juttu ja maailmalla asia on joka paivaista. Ja kylla suomessakin klinikat hakevat koko ajan lehtien palstalla munasolujen luovuttajia.

Olen tutustunut useisiin internetissa loytyviin solujen luvutus sivuihin..

http://www.fertility-docs.com/egg_donors.phtml

http://www.eggdonor.com/?page=donordb

Ja voin sanoa etta jotkut niista on todella oksettavia, en usko etta koskaan voisin kayttaa tuollaista tapaa ja siksi haluan yrittaa tata keinoa loytaa luovuttaja. Laitonta tama tuskin on silla nykyaan luovuttaja joutuu rekisteroitymaan. Tarkoittaen sita etta kun lapsi on 18 v hanella on oikeus tietaa oikeat vanhempansa, tai tassa tapauksessa luovuttaja, ja on vain lapsesta kiinni haluaako han sen tehda. Meidan tapauksessa luulen etta kun loydan luovuttajan han itseasiassa luovuttaa solun jollekin toiselle parille ja me saamme " ristiluovuttajalta" .

Adopitioon emme halua silla haluan kokea itse lapsen odotuksen ja synnytyksen ihmeen ja toivomme kayttavamme miehen sukusoluja.

Me emme aio luovuttaa vaan jatkamme tata yksinaista taistoa...

kiitos myotatunnostanne.

Vierailija
6/7 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että anteeksi jos näin tulkitsitte. Omalla sisarellani vain on kaksi ihanaa adoptio lasta ja ikinä voisi ajatella että hänen lapsensa eivät olisi yhtä arvoikkaita kuin omat ja jonkun toisen biologiset lapset. Tosia-asia on kuitenkin, vaikka toivon tietenkin ap:n puolesta että asia ei ole niin, mutta ei se luovutettu munasolu kuitenkaan takaa onnistunutta raskautta ja lasta.

Onnea kuitenkin ap:lle matkaan ja toivottavasti saatte oman lapsen.

Vierailija
7/7 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen onnellisesti raskaana 3. kertaa, joista yksi enkelivauva, yksi ihana murunen pinnasängyssä tuhisemassa ja yksi masussa pyörivä sähikäinen. yksi mun kaveri kävi juuri Ava-klinikalla (?) luovuttamassa munasoluja ja itsekin asiasta innostuin. en ole kovin hyvin toimenpiteestä selvillä, mutta koen jotenkin itseni oikeutetuksi, koska pystyisin lapsettomia pareja unelmassaan auttamaan. minua mietityttää juuri tuo lapsen oikeus saada luovuttaja selville täytettyään 18v., sillä rinnastan munasolunluovutuksen enemmänkin veren- tai elintenluovutukseen... toivottavasti en kuulosta liian karulta, koska näistä kaikki kovin tärkeitä.

toivon, että sinä " miracle wish" löydät luovuttajasi, sillä minusta ei vielä luovuttajaksi ole (pitää varmasti odottaa ainakin imetyksen loppuun). ja rohkaisen teitä kaikki miettimään asiaa tosissaan; voisinkin minä mahdollisesti auttaa tällä tavoin muita?

toivottavasti keskustelu jatkuu hyvässä hengessä ;)

e75 rv 39+2