Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOIVEIKASTA TORSTAITA HELMENKANTAJAT!!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kävin lueskelemassa eilisen pinon loput, tervetuloa vaan kaikille uusille! Niistä petipuuhista joku kyseli... meillä mennään kyllä ihan tasaiseen vanhaan tahtiin, se suuri pudotus tuli joskus esikoisen odotusaikana, sitä ennen saatettiin hommailla pari kertaa päivässäkin... kyllä tuo taapero samassa makkarissa kummasti haluja hillitsee =) Mutta raskauden takia ei olla kyllä pahemmin vähennetty, uusia juttuja vaan pitää kehitellä =) Mulla tosin sen verran vaivattomia ovat nämä raskaudet olleet ettei senkään vuoksi ole ongelmia.

Mutta muuten olen kyllä samaa mieltä h.h.:n ja monen muunkin kanssa siitä, että osaa noi miehet olla aikamoisia älykääpiöitä välillä! Ja ihan uskomattomat on tosiaan niiden arvojärjestykset. Parhaiten muistuu mieleen kun olin juuri tullut sairaalasta kotiin esikoisen kanssa, mies lähti käväsemään kaupassa. Kun kauppareissu oli kestänyt pari tuntia, mä olin tosi nesteessä, olin ihan älyttömän kipeä (pahat repeämät) enkä olisi millään jaksanut huutavaa poikaa kanniskella. Mies tuli kotiin ja sanoi iloisesti että käväisimpä samalla verenluovutuksessa! Siis joo-o, hyvä tarkoitus tietysti mutta kyllä teki mieli tunkea jotain ukon kurkusta alas! No joo, ei auttaisi valittaa kun olen näinkin hyvän miehen saanut, mutta on niiden aivotoiminta joskus ihan uskomatonta!

Tulipas taas sepustettua ja ihan ilman mitään oikeaa asiaa =) Jospas tässä ryhtyisi töihin, palailen asiaan jos löydätte lisää mielenkiintoisia puheenaiheita! Ja Marcel:ko se eilen antoi vinkin siitä magnesium-maidosta, taidanpa käydä apteekista kyselemässä, kiitos vinkistä!

Manna ja eekuli 26+6

Vierailija
2/19 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on masentava ilma ulkona,ainakin täällä Helsingissä. Ei meinaa silmät pysyä auki millään ja sänkyyn voisi kömpiä kullan kainaloon. Mies jäi kotiin nukkumaan kun vääntäydyin töihin,epistä!!! Mutta 15 päivää töitä jäljellä ja sitten taas nukutaan aina kun huvittaa...

Eilen oli sitten neuvola ja kaikki tuntui olevan kunnossa. Sydänääniä ei saatu heti kuulumaan koska vauva potki vaan anturia. En siis pelästynyt että etsi kauan koska liikkui kovasti. Meinasi mennä koko kuuntelu ihan leikiksi kun naurettiin terkkarin kanssa molemmat. Verenpaine pysyy aina vaan alhaalla ja paino noussut vähän liikaa mutta en saanut suurta valitusta. Sanoin ihan suoraan että se painon nousu on mun murheista pienin. Ja sokerirasituksesta ei puhunut mitään,onneksi,niin en joutunut tappelemaan asiasta. Ja seuraava käynti on jo kahden viikon päästä joten nyt alkaa aika kulumaan varmaan nopeammin.

Tuohon petipuuhiin kommenttia.... Meillä ei olla sitten kesän juurikaan mitään harrastettu. Pari kertaa yritelty lämmitelllä mutta aina olen niin kipeä ettei kykene. Tai sitten alkaa supistaa ja jotenkin ompeleiden kohta " ottaa itseensä" ... Meillä molemmilla olis kyllä haluja mutta mun takia asia ei onnistu... Harmittaa!!!

Eipä tässä kummempia. Masussa siis kaikki hyvin ja potkuja satelee tasaisesti. Neuvolan täti epäili että olisi jo kääntynyt oikein päin koska liikkeet tuntuu vain toisessa kyljessä ja sydänäänet kuului alhaalta vasemmalta.

Hyviä vointeja kaikille!!!

Lunta toivoen DEVIL&TOIVO 27+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonosti nukuin viime yön,en tiedä miksi,mutta välillä on näitä öitä että juostaan vaan vessassa ja nähdään mitä kummallisimpia unia ja valvotaan.Muuten saan kyllä hyvin nukuttua ettei ole maha vielä tiellä eikä mihinkään satu tai kolota niin kuin joillakin.

Yritin tuossa käydä pienellä kävelylenkillä kun just nyt ei sada,mutta en kyllä pitkään jaksanut.Hengästyn niin helposti ja tulee aivan puhki olo.Ehkä vielä tän väsymyksen päälle ei ollu järkevä veto,en ainakaan piristynyt.

Joku eilen niistä selkävaivoista kirjotteli...mulla ei nyt kovin kipeä tuo selkä ole,välillä sellasta pientä jomutusta...mutta ostin sellasen kauratyynyn joka lämmitetään mikrossa niin ai että on ihanan tuntuinen laittaa se tuonne selän alle kun käy lepäämään.Suosittelen!Eikä sen jälkeen selkää jomota.Kerran pari päivässä yleensä teen tuon. Mä sain sellasen viimeksi synnytyssalissakin helpottamaan kipuja,mutta muistelen ettei siitä enää siellä niin hirveesti hyötyä ollut,kun kivut kuitenkin kovemmat.

Koitetaan pysyä pirteinä harmaudesta huolimatta

Larppa 27+3

Vierailija
4/19 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi päivä, uudet kujeet.

Kävin tänään fysioterapiassa kolmannen kerran. Mulla oli 3 kerran (kokeilu) lähete, ja en tiedä pyydänkö lääkäriltä lisää... Ajattelin katsastaa ensi viikkoon, ja yrittää nyt alkuun itse itseäni hoitaa.

Hoidon päätteeksi fysioterapeuttinainen antoi minulle itsehoito- ja venyttelyohjeita. Sitten hän yllättäen antoi minulle sellaisen pienen enkelipinssin, ja sanoi että se on tulevalle vauvalle. Hän kätteli minua ja toivotti todella lämpimästi hyvää jatkoa. Arvatkaas, herkistikö mieltä! :´) Ihania ihmisiä elämä heittää kohdalle aina tarpeen tullen, oikeita ENKELEITÄ!

Minähän niistä helmisten petipuuhista kyselin eilisessä ketjussa. Aika vähän tuli kommentteja. Mua kiinnostaisi, onko kohtalotovereita siihen että itse haluaisi mut mies ei? Ja miten tuota probleemaa voisi ratkoa? Kai mun pitää odottaa miehen halujen heräämistä vauvan syntymään asti, ja sittenhän ne osat vähäksi aikaa vaihtuvat. Kun menee muutama kuukausi, ennenkuin voi lemmekkyyttä ajatellakaan...

Tuntuuko muuten kellään vauvan potkut välillä ihan tuolla alhaalla, sellaisena virtsaputkea viiltävänä vihlaisuna?

dadaa 29

Vierailija
5/19 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksistä oli puhe.. Meillä sama juttu kun jollain muulla että suurin pudotus tapahtui esikoisen odotusaikana, ennen sitä saattoi hommia vaikka jokapäivä, mutta nyt on sitten jäänyt noin pariin kertaan viikossa. Ei oikein jaksa innostaa kun tuntuu että kokoajan puristaa ja ahistaa johonkin. Naurettiin miehenkin kanssa että taidettiin tehdä taas vuoden enkat kun tukholman risteilyllä hommailtiin jopa kolme kertaa. Siis kahden päivän sisällä. Että aika hiljaista toisinaan kammarissa on.

Odotan ehkä eniten sitä että saa tehdä " sen" jälleen ihan tavallisessa lähetyssaarnaajassa. =)

Joo, masu voi hyvin ja öisin potkii hyvinkin paljon jase jonkin verran haittaa unta. Asentoa saa hakea aika kauan illalla ja suonenveto vaivaa. Mutta eihän tätä ole jäljellä enää kun vajaa 3kk.. Kuulostaa vaan niin pitkältä tuo aika, mutta jos se menee yhtä nopsasti kun tähänkin asti niin kohta on jo helmikuu.

Pikkujoulut peruion molemmat. Mies saa mennä yksin. Ei vaan yhtään innosta lähteä katsomaan toisten tenotusta ja mikään suuri jouluruokien ystävä en ole ikinä ollut. Ainoa mitä kaipaan ja himoitsen on imelletty perunalaatikko mut mä voin sit ostaa lootan sitä kotia ja viettää omat pikkujoulut.

Kauhea himo kokikseen tullut taas, ihan niinkuin esikoistakin odottaessa. Sitä menis iso pullo ainakin päivässä jos vaan olis. Ihan tarkoituksella jätän ostamatta, muuten vaan joisin sitä kokoajan.

Tulipa lörpötettyä. Aatelkaas, kohta on jo joulukuu, tasan kuukausi jouluun ja mun synttäreihin. Tai täytän vuosia 25.12 .

-sitruuna ja möhköfantti 28+0-

Vierailija
6/19 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, eka lomapäivä! Ja tältä lomalta jään sitten suoraan äippälomalle. Mahtaa kyllä tulla aika pitkäksi ennen helmikuuta ;)

Sain seuraajani opastettua työn saloihin. Eilinen kuluikin sitten eestaas työpaikalla haahuillessa. Pomo yllätti - olivat hankkineet minulle lahjakortin kauneushoitolaan! Tuli kyllä tarpeeseen ;) Juu, siis en ole ennen moisessa paikassa käynyt, joten olihan se ihana yllätys.

Tämä päivä onkin sitten kulunut pyykki- ja siivoushommissa. Ja päikkäritkin ennätin jo ottaa. Kohta muksut tulee koulusta ja sitten lähden heidän kanssaan kirjastoon ja kauppaan ihan kävellen.

Niistä petihommista. Meillä minä haluaisin, mutta mies ei. Pelkää satuttavansa vauvaa. Voipi olla, että myös mahani ei niin hirmuisen seksikkäälle näytä... Noh, nyt olen suunnitellut, että pukeutuisin sellaiseen paituliin, jahka saan taas mieheni kotiin :P Kyllähän se välillä keljuttaa, kun yrittää tehdä aloitetta, turhaan...

Mutta nyt tuli muksut koulusta!

Ainiin, Onnea Nealle ja koko perheelle!!

Laivis rv 28+4

Vierailija
7/19 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille Helmille!

Mä kun olen täällä koko ajan lueskellut muiden juttuja vauvan koosta ja mulla ei ole ollut mitään tietoa. No nyt tänään oli neuvola+lääkäri. Painoa oli tullut 3kg lisää (ei liene katastrofaalinen nousu 8 viikon aikana?) -yhteensä nyt 9,5kg alusta alkaen eli aika muhkeasti, mutta olin helpottunut että ihan vielä ei kymppi mennyt rikki. Ens viikolla varmaan menee kun noin lähellä jo ollaan.

Vauvalle ei mitään ihmeitä. Se on harvinaisen keskiverto -sf-mitta oli just eikä melkein keskikäyrällä (27cm) ja kuulemma pää alaspäin kaveri siellä oli. Kohdunsuu tiukasti kiinni, mutta kokeilemalla lääkäri tunsi että päähän siellä oli vastassa. Vauvan syke oli 130 (eli oliskohan se sitten poika?) Ei osannut arvioida vaavin kokoa, mutta sanoi, että " hyvin normaalikokoinen näin ulkoisten mittojen mukaan" eli mitähän se sitten mahtaisi olla? 1,5kg?

Eipä sitten muuta. Kaikkiin selkä- ja lonkkakipuihin sain vain ohjeen " liikkua ja venytellä" eli vähän samansuuntaista ohjetta kuin ekassa perhevalmennuksessakin... " kaikenlaista kipua on tulossa, eikä niille oikein mitään voi" -pöh että kärsi siinä, niinkö? Kauan odottamani info-pläjäys oli saatu puolessa tunnissa ja nyt täällä työpöydän takana muistelen, miltä se pieni sydän taas kuulostikaan *hymyilee*

Täällä Vantaalla on masentavan harmaata. Lumesta ei tietoakaan eikä pakkasesta. No, kuulemma loppuviikosta kylmenee. Viikonloppuna tekis mieli jo laittaa jouluvaloja pihalle kun on 1.adventti.

Vai että petipuuhia murehditaan. No, eipä täälläkään enää entiseen tahtiin lakanat heilu. Onneksi kuitenkin viikottain -meikäläiselle kelpais kyllä useamminkin. Mikälie seksipeto on minusta näin mahan paisumisen myötä tullut? Kaiholla muistelen niitä suhteemme alkuaikoja, kun ei juuri muuta ehtinytkään kuin peuhata vällyissä. No, onneksi ei sentään aivan niin tiuha tahti ole enää... oli sekin aika rankkaa :-D

Mä en siis ole kokenut raskautta millään tavalla seksielämää rajoittavana -ainoastaan joitain asentoja pitää vähän uudelleen muotoilla kun vaavi ei meinaa muuten mahtua mukaan. Onhan se vähän koomista kun tulokas alkaa muksia kesken touhujen... ilmeisesti jotain: " hei, äijä, tää tila on jo varattu!!!"

tsemppiä kaikille loppuviikkoon ja etenkin Nealle pienen pienen Helmiäisen kanssa!

Vierailija
8/19 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin juuri kotiin ikean reissulta ja taisi olla liian rankkaa kun nyt supistaa aika voimakkaasti.. no täytyy huilia jonkun aikaa..

ostin vauvan vaatteille lipaston, ja odottelen että mies tulee töistä ja kantaa sen mulle sisälle, oli sen verran painava etten saanut sitä raahattua vaikka yritin! ei kai olisi saanut edes yrittää mutta ois ollut niin kiva saada se jo valmiiksi kasaan ja näyttää miehelle että osaan mäkin tehdä jotain. mutta en siis jaksanut sitä kantaa.

tulisi jo se äippäpakkaus! ootan sitä että pääsen hypistelemään pikkuisia vaatteita ja laittamaan kaikkea valmiiksi vaavia varten.. vaikka onhan helmikuuhun vielä jonkin verran aikaa.

ONNEA NEALLE PIENESTÄ POJASTA, näköjään me helmiksetkin aletaan jo jakautua, kamalaa miten aika menee nopeasti..

petipuuhista: meillä on tosi hiljaista sillä saralla, johtuen suurimmaksi osaksi siitä että mua supistaa tosi herkästi ja juuri mikään asento ei tunnu hyvältä. kerran kahdessa viikossa on suurin piirtein nyt jotain touhuttu mutta eiköhän se siitä taas vilkastu vauvan synnyttyä. en ole yhtään huolissani asiasta koska muuten meillä menee tosi hyvin, ei olla riideltykään aikoihin mistään.

joku oli neuvonut jollekin ostamaan magnesium maitoa? mihin tarkoitukseen? anteeksi lahopää kun unohdin jo ketä se oli ja kenelle...

mä oon ruvennut saamaan ihan tajuttomia kramppeja pohkeisiin öisin, se sattuu niin että itku tulee ja kestää muutaman minuutin ennen kuin hellittää. mistä apu niihin?! voisin laittaa oman aloituksenkin aiheesta jos saisi vinkkejä..

jepsis mutta päivänjatkoja, nyt tämä mamma lähtee taas pisulle jossa saakin juosta nykyään ihan vähän väliä.. =)

Omeli + Eppu 28+3

Vierailija
9/19 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli neuvola tiistaina, ja sain noottia painonnoususta, kun siis kiloja on tullut jo kymmenen aikaan ennen raskautta verrattuna. Nyt otin itseäni niskasta kiinni, ja ostin suklaan sijaan hedelmiä enkä ottanut miehen sipsipussista eilen mitään. Tavallinen kotiruoka saa nyt luvan riittää.

Meillä seksielämä jatkuu entiseen tahtiin, esikoisen odotusaikana hommailtiin myös ihan loppumetreille saakka. Tosin ollaan oltu yhdessä kohta 9 vuotta, niin ei peuhata vällyjen välissä joka päivä. Mutta tosiaan raskaus ei tahtia hidasta, ainoastaan alkuraskauden ajan olin haluton järkyttävän väsymyksen ja huonon olon takia. Mun mies on varsinainen himohiiri, että sitä ei mun muhkea olemus hidasta ;o)

Stressi pukkaa päälle; opinnoissa kiire-suma-vaihe, ja kun tyty on tosiaan kotihoidossa paitsi luentojen ajan, niin meikä tekee tehtäviä sitten yöllä...ja muutto ensi viikolla. Anoppi ihana soitti, ja tarjoutui ottamaan tytyn heille yöksi muuton ajaksi. Yöksi en raskinut antaa, muuttopäiväksi kyllä. Varmasti muuttopäivä sujuu paremmin, kun tyty ei ole mukana hääräämässä.

Spiral 27+2

Vierailija
10/19 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin omelille suonenvedoista/krampeista...Itse sain tutulta vinkin että magnesium auttaisi (varmaan tuo magnesiummaitokin, josta joku puhui). ite ostin kaupasta purkin magnesiumia purutabletteina. En oo tosin syöny vielä viikkoakaan. Mulla nuita kramppeja on pohkeiden/säärien lisäksi alamahalla, viiemyönäkin kramppas kokoajan.

Omassa navassa on tännään ollu niin hiljaista, että alkaa jo pikkuhiljaa hermostuttamaan. Ei niin mitään oo tuntunu...Täytyy tässä vielä seurailla ja koittaa olla menettämättä hermoja.

Kävin ostamassa tänään vauvalle muutaman vaatteen ja posti toi paketin (huutonetistä) pieniä vaatteita. Empä kyllä oo yhtään varma sopiiko nuo 50 senttiset ees meijän vauvalle, mutta huusin kun halvalla sain =) Huomenna odotan saapuvaksi kestovaippoja. Saumuri pitäis hakea huollosta niin pääsis taas ompelemaan. Hajos viimeksi vaippoja ommellessa kun oli liian monta kangasta päällekkäin.

Joku kyseli potkuista alas (rakkoon). Mulla tuntuu kans välillä semmosta aaltoilua rakossa ja kohdunsuulla. Nyt taas eilisen päivän liikkeet tuntu mahan vasemmalla puolen. Selvästi sopii vielä heittään kuperkeikkaa eikä lääkärikään osannut viime (vai oliko se toissa-)viikolla arvioida miten päin vauva masussa on.

Nyt pitää alkaa järkkään paikkoja.

matilda & taimi 29+3

Vierailija
11/19 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pikaseen vastaan sulle siitä kauratyynystä kun kyselit.Mä bongasin sellasen ihan prisman mainoksesta ja löysin sen sitten itse kaupasta sieltä missä on kaikkea sauna tarvikkeita.Niitä oli eri kokoisia,mä otin sen isoimman ja se on mun mielestä sopiva.Makso jotain kympin tai vähän yli,jos en ihan väärin muista.Saattaa kyllä löytyä apteekistakin tai miksei jostai luontaistuotekaupasta,en tiedä.

Mutta nyt siivoilemaan...

Larppa

Vierailija
12/19 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Täälläpä uusi Helmimamma liittyy keskusteluihin kysyäkseen muiden kokemuksia lääkärillä käynnistä. Minulla muuntautui koko käynti fiaskoksi.

Olin odottanut lääkärin käyntiä pitkään, sillä alamahani on ollut kipeä koko raskauden ajan ja nyt pahentunut niin, että kävellessä joutuu usein pysähtymään ja haukkomaan henkeä kunnes kipu menee ohi. Tiedän, että tämä voi olla ihan normaalia, mutta kaipaisin myös lääkärin kantaa asiaan, kun ensimmäistäni odotan ja kaikki kipu pelottaa tietty.

Lääkäri kuitenkin sivuutti asian yhdellä lauseella ja kysellessäni selvennystä, sain hyvin tylyn vastauksen: " No ei sinulla ole mitään lääketieteellistä oikeutta sairaslomaan" , vaikken sairaslomaa edes halunnut tai yleensäkään ollut tuonut esiin koko keskustelussa. Olin aika hämmentynyt lääkärin kommentista ja minua alkoi tietysti itkettamään ja ihmettelinkin ääneen lääkärille, että enkö saa kysellä vain koska asia minua vaivaa ja pelottaa...

Koko käynti oli mielestäni kaikkiaan outo ja jäi painamaan paljon mieltä. Lääkäri ei antanut minun nähdä ultrakuvia, ei kuulla sydänääniä eikä edes kertonut mitään lapsen koosta tai esim kommentoinut minun aika vähäistä painonnousuani.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Ja onko normaalia saada noin vähän informaatiota vauvansa tilasta?

Ihmettelen.

Ainua 26+3

Vierailija
13/19 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alkaa itsekullakin käydä työpäivät vähiin...mullakin enää kolme viikkoa ja se siitä sitten vähäksi aikaa... Töissä myös ihan sairas kiire välillä kun pitää neuvoa tuuraajaa joka tietenkin tekee vielä työt todella hitaasti. Itse sitten vetää spurtilla muita hommia kun on yksin toimistolla....plääh.

Huomenna onneksi rela päivä, pomo vie meidät lounaalle, jee jee.

Noista sänkyhommista sen verran, että mun mies suurinpiirtein jahtaa mua pitkin asuntoa kun olen niin seksikäs ????? Mä puolestani suurinpiirtein säikyn peilikuvaani enkä siis ymmärrä mikä on niin seksikästä...Mä en hirveen innostunut seksistä ole, kun on niin hankala olla eikä tiedä miten päin olisi. En tietenkään pidä miestä puutteessa sen vuoksi, itse en vain ole ehdottelemassa. Hommassa tietty aina mukana kun mies haluaa, ei se pahalta tunnu ollenkaan ja mukavaa läheisyyttähän se on! Odotan kyllä sitä aikaa kun saa taas palata vanhoihin kuvioihin tuon seksin suhteen!!! Taitaa ukko saada sitten kyytiä....

Mullakin ollut suonenvetoa, onneksi vain kerran vasta, mutta jestas se oli kamalaa!!! Meinasin ääneen huutaa. Neuvolassa sanoivat että magnesium auttaa asiaan. Pitänee ostaa jos vielä vaivaa.

Meidänkin vauveli taitaa olla pää alaspäin kun potkut tuntuu oikealla kyljessä ja sydänäänet alhaalta vasemmalta. Alavatsassa tuntuu sellaista räpläämistä ja neuvolassa totesivat, että varmaankin käsien liikkeitä. Joskus sitten tulee kamala painontunne alavatsaan ja alkaa pissattaa, nähtävästi pää painaa rakkoon. Juuri kun on lähdössä vessaan niin tunne meneekin ohi...

Nytpä vatsa kurnii niin maan perusteellisesti joten eikun syömään!

Leppoisat torstait kaikille! Niin ja tervetuloa uusi helmis, ainuakos oli nimimerkkisi!

Sasuliini ja hajuherne 29+6

Vierailija
14/19 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on ollut noista miehistä puhetta, niin pakko tulla tänne avautumaan, kun ottaa oma mies ihan helkkaristi päähän!!!

Oltiin eilen illalla lähdössä lenkille ja sanoin miehelle hyvissä ajoin, että klo 19 lähdetään. 15 min ennen sanoin miehelle uudestaan, että kohta lähdetään ja että, kun mä alan pukemaan poikaa, tulee mies myös eteiseen (oli tietokoneella), että on meidän kanssa yhtä aikaa valmis. No, mies ei tietenkään liikahtanutkaan, kun aloin poikaa pukemaan (mikä ois mun mielestä tässä vaiheessa raskautta jo miehen homma, iltaisin siis) ja jouduin 100 kertaa sanomaan, että tulee jo. No, olin sitten jo ulkovaatteet päällä, kun mies vihdoin viitsi nousta koneelta ja sanoin, että menen ulos odottamaan, ettei tule kuuma. Lähdin ja mies ja poika tulivat sitten joskus 5 minsan päästä perässä. Kun he tulivat rapusta ulos, 2,5 v poikamme totesi " Äiti on ihan idiootti" . Mä olin silleen, että kivoja juttuja opetat pojallemme... Meillä on kyllä (pahana) tapana haukkua toisiamme myös pojan kuullen, mutta tosta pojan lauseesta voin päätellä, että mies oli sen sanonut niin, että poika varmasti toistaa lauseen mulle (oli varmaan vielä oikein sanonut, että sano äidille niin...). Mua ei haittaa, jos mua sanotaan idiootiksi, jos olen jotain tyhmää tehnyt, mutta eilen en mielestäni tehnyt mitään, minkä takia olisin idiootti. Odotin mieheltäni jotain katumusta ja anteeksi pyyntöä, mutta miehen mielestä hän ei ollut tehnyt mitään väärää. Lähdin sitten eri suuntaan lenkille...

Illalla mies ei puhunut asiasta mitään ja mä ajattelin, etten aina jaksa olla se aloitteen tekijä näissä riidan selvittelyissä. Ei sitten puhuttu illalla mitään, kunnes 10 vaille 10 illalla meni keittiön sulake ja miehen piti lähteä ostamaan lähikaupasta uutta. Kauppa on klo 22 asti auki. Kiiruhdin miestä menemään, ettei tarvitse lähteä huoltoasemalle, jos ei tonen kauppaan ehdi. Mies sitten sanoi, että miksi hänen täytyy mennä, miksen minä mene. No, en todellakaan, kun olin tullut juuri suihkusta, tukka märkänä, yöpuku päällä...

Tänään kun mies tuli töistä, sanoin, että mä haluaisin sen eilisen sitten selvittää (sen idiootti-jutun), mutta en aio tehdä aloitetta siinä asiassa. Mies ei sanonut mitään, vaan häipyi keittiöön. Myöhemmin tein ruokaa ja alettiin pojan kanssa syömään, mutta mies ei voinut tulla meidän kanssa syömään. No, sai sitten syödä kylmän ruoan.

Mutta mua ottaa niin paljon päähän toi ihminen! Lähettäisin sen jonnekin tapa- ja käytöskurssille, jos sellaisia olisi! Mä en käsitä, miksi ihmisessä pitää olla kaksi puolta: toinen kiva ja toinen tollainen ääliö! Ja vit***taa, että poika tietenkin oppii/perii isältään noi käytöstavat. En itsekään ole mikään pulmunen, mutta mä ainakin haluan selvittää riidat. Miestä ei vois sellainen vähempää kiinnostaa. Ja esim. tossa eilisessä riidassa mun mielestä mies oli erittäin selvästi se, joka teki väärin. Ei vaan myönnä sitä koskaan, enkä tiedä, tajuaako sitä edes itse.

Sorry tämä pitkä vuodatus, mutta jonnekin pakko purkaa oloa! Ja lisäyksenä, että silloin kun mies on kiva, hän onkin tosi kiva. Mutta silloin kun on tyhmä, on oikea super-ääliö.

Vierailija
15/19 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun oli vielä pakko kirjoittaa, että tää on aivan loistavaa kun alkaa monet vaivat saada nimen tai siis syyn; raskaus. Joku aika sitten oli puhetta nenäverenvuodosta. Siis mullahan ei ikinä vuoda nenästä verta, oikeesti ja ihmettelin raskauden alkupuoliskolla kun aina kun niisti niin tuli verta. Päättelin, että meidän uudessa asunnossa on kuiva ilma. Ja pöh, täällä ei tod. ole kuiva ilma, mutta sekin oli siis raskauden oireita?

Ja nyt noi suonenvedot. Siis mulla on kanssa ihan järkkyjä. Keskellä yötä alkaa pohje kramppaamaan ja hyvä, että huutamatta pääsee siitä yli ettei tartte miestä uniltaan herättää. Mä olen miettinyt, että mistä helkutista voi johtua kun ennen suonenvedot liittyi lähinnä ravintolailtojen jälkeiseen yöhön kun oli tultua taas tanssilattialla korkkareissa heiluttua. Ja kun tuo espekti on väliaikaisesti poissa elämästä niin mietin, että mikä helkutti ne pohjelihakset saa kramppaamaan -muilla siis samoja oireita ja syynä: RASKAUS.

Eipä sen kummempia. Tai no, niistä niukasti puhuvista lääkäreistä. Eipä toi meikäläisenkään lääkäri mikään papupata ole. Aika lohdutonta tosiaan kun jokaiseen vaivaan, jonka tuon ilmi on sama vastaus: " no, raskaus vähän venyttää sitä lantionseutua ja siitä voi kipuja tulla" -eli vastauksena joka vaivaan; RASKAUS aiheuttaa, koita kestää :-/

rv 29+2 (unohdin aiempaan viestiin laittaa)

Vierailija
16/19 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaikkia näitä teidän juttuja! Tuntuu tosi hyvältä kuulla että muillakin on samanlaisia oireita ja tuntemuksia. Liityn mieluusti joukkoon!

Ensin puuhastelusta..Tuntuu kyllä kurjalta kun aina sattuu johonkin. Oletteko huomanneet että useimmissa raskausoppaissa yms. (kuten myös neuvolassa kun mainitsin asiasta) kun puhutaan seksiä vaikeuttavista kivuista, niin ratkaisuksi yleensä tarjotaan " hellää yhdessäoloa" ja " rakkauden osoittamista muulla tavoin" ja muuta yhtä kaunosieluista. Tuntuu että usein ajatellaan, että nainen muuttuu vaivojen myötä jotenkin epäseksuaaliseksi olennoksi, joka on ihan tyytyväinen kun pidetään kauniisti kädestä kiinni.

Tosi kamalaa kuulla, että Ainualla oli noin inhottava lääkäri. Kannattaa varmaan ottaa asia puheeksi ainakin neuvolassa.

OMELI! Tosi hassu juttu, että just ennen kun tulin tähän koneelle niin mies ehdotti että ostettaisiin vauvan tavaroille lipasto ja sanoin että Ikeasta voisi saada hyvin...Jos kokoamisen jälkeen lipasto vaikuttaa vielä hyvältä niin kerro ihmeessä milainen ja minkä hintainen valintasi oli.

Mukavaa illan jatkoa kaikille!

Vierailija
17/19 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ovat kans vaivanneet, ja pari magnesiumiakin jaksoin syödä, mutta paremman avun saan kun pidän villasukkia jalassa nukkuessa ja sitten saatan kasata pinon tyynyjä sängyn jalkopäähän ja nukkua jalat hieman koholla jonkin aikaa.. Väittävät, että pitäisi ainakin kerran päivässä ehtiä pitää jalkoja vähintään 90 asteen kulmassa ylhäällä selinmakuulla.. Eli lattialle makaamaan ja jalat sohvalle vaan tms.

Petipuuhat ovat meillä olleet hyvin vähäisiä. Ollaan aiheesta käyty hyviä keskusteluja, eli meillä hellyyttä on sitten osoitettu eri tavalla kuin yhdynnällä. Mutta kyllähän sitäkin kaipaa, sytytään vaan jotenkin tosi eri aikoihin. Päivä kerrallaan, kunhan sitten joskus palaa kuvioon nekin hommat..

Mies muuten kuuli vauvan sydänäänet masun päältä painaen korvaa sitä vasten tossa muutamia päiviä sitten!! Aika huisaa! =)

nemma&muksis 28+2

Vierailija
18/19 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea paljon onnea pienestä pojasta !!!

Tuntuu niin hurjalta miten tämä aika rientää. Maha on iso ja vauva liikkuu kovasti. Selkäkipuja on tullu alaselkään onko muilla vastaavaa??

Vaikeaa miettiä kummeja tälle viidennelle niitä on jo perheemme ympärillä niin paljon että alkavat ehdokkaat loppumaan ;)

Maanantaina olisi ultra istukan takia jokin tsekkaus. Oli kuulemma rakenneultrassa istukka liian alhaalla joten he tarkistavat nyt että on noussut ylemmä nähtävästi.

eipä muuta tänne kymenlaaksoon kuin että joulua odotellaan ja sitä LUNTA!! Mä oon niin kyllästyny tohon kuraan ja kurahousuihin ja niin on minun pojatkin :D

t. Hellu ja raskausviikot ymmmm... hetki pieni...28+2

Vierailija
19/19 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjottelen kans vähän ennen nukkumaan menoa.

Mulla oli myös hirveä suonenvetokohtaus viimeyönä. Oli ensimmäinen tälle raskaudelle ja olihan se kamala muistutus näistä raskauden miinus puolista! Mies heräs ja hieroi ja teki kaikkensa auttaakseen mua, mut minä vaan vaikeroin tuskissa.

En ole syönyt sitä magnesiumia mutta taatusti sitä ostan huomenna!

Sänkypuuhista.. Onhan ne vähän vähentyneet mutta kyllä sitä kerran parikin viikossa ollaan silleen. Sit on kyllä seuraavana päivänä pikku supistuksia ja selkä kipee mut menee aina ohi. Himottas kyllä useemmin mut sit on niin väsynyt iltaisin ettei jaksa. Viikonloput on sitä kiehnaus-aikaa.

En nyt tiedä onko mua edes lisätty mihinkään listallekaan, joten kerron taas vähän itsestäni.. eli laskettu aika on 8.2. Lapsonen on viides. Aikaisemmin on 2 poikaa (9 ja pian 8vuotias) ja 2 tyttöä (pian 4vuotias ja 1,5vuotias) Nyt ei ole tietoa kumpi on tulossa.

Kauheasti olen syönyt hedelmiä. Kesän söin vesimeloonia ja tomaattia, sitten omenaa ja suklaata. Nyt on satsumat IN.

Mites teillä muilla? Himottaako muilla hedelmät?

Mulla on tullut painoa jo yhteensä kai n.12kg.

Aika pieni olin ennen raskautta kun 50kg painoin. Siksi mulle ei neuvolassa oo hätäilty painon takia.

Sf-mitta menee mulla kaikkien käyrien alapuolella. Seuraava neuvola on maanantaina jota ootanki innolla!

Eikös sitä aleta käymään jo kahden viikon välein siellä?

Mulla on joku ihmeen leipomisvimma! Joka toinen päivä vähintään olen jotain leiponut. Sämpylää ja leipää ja pullaa ja millon mitäkin.

MUKSUT TYKKÄÄ!

Mut tosi ihanaa että täällä palstalla on ahkerampia kirjottelijoita kun minä! Ihana lukea samoja vaivoja ja mietteitä ku mitä itellä pyörii!

Joku joka myös oottaa viidettä mietti kummeja...

Meillä sama tilanne, kummipula jo! Kaikilla lapsilla kun on ainakin 4-5 kummia. Tämä ei taida ihan niin montaa saada.. No, näkeepä nyt.

Nyt tuo sänky kutsuu minuakin. Pelottaa jo valmiiksi että jos jalat kramppailee taas ensi yönä! Pisullahan täytyy kuitenkin käydä kerran ainakin yössä, mutta kun ei tulis jalkoihin mitään..!

Kauniita unia helmen kantajat!

Ihanaa perjantaita kaikille! Taas tulee se ihana viikonloppu!

;)