Onko vantaa ja espoo sama asia kuin helsinki?
Jos asuu vantaassa voiko sanoa että asuu pääkaupungissa, tai helsingissä?
Kommentit (75)
"Jos asuu vantaassa voiko sanoa että asuu pääkaupungissa, tai helsingissä?"
Jos asut Vantaassa voit sanoa asuvasi joessa.
Tuota, ihan vaan olennainen kysymys sinulle aapee: Tiedätkö sinä mikä on Suomen pääkaupunki?
Korjaan: Olen tulossa Hesoihin ensi viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaassa on ainakin Helsingin lentokenttä, kirkko ja vanha kaupunki. Että tavallan samaa ovat aina olleet.
Helsingin lentokenttä on Malmilla.
Helsingin lentokenttä oli Malmilla. Viimeiset 60 vuotta Helsingin lentokenttä on ollut Setulassa Vantaalla. Helsngin Pitäjänkirkko on Vantaalla. Helsingin pitäjän kirkonkylä on Vantaalla. Vantaa on entiseltä nimeltään Helsingin maalaiskunta.
Itseasiassa lentokenttä ei ole Seutulassa. Katriinan sairaala on Seutulassa.
Joo, se on kansan suussa elävä nimi, joka sai alkunsa tuosta tienviitasta.
Tuusulantieltä Ruskeasannalta Seutulaan johtaneen Seutulantien varteen rakennettiin 1950-luvulla uusi Helsingin lentokenttä (1952), nykyinen Helsinki-Vantaan lentoasema (1977). Jo rakennusvaiheessa sitä alettiin yleisesti kutsua Seutulan lentokentäksi, koska Tuusulantiellä oli viitta Seutulaan. Todellisuudessa lentokenttä rakennettiin noin 8 km Seutulasta kaakkoon, Veromiehenkylän ja Kirkonkylän pohjoisosiin. Nykyisin Lentokenttä on oma kaupunginosansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit sanoa että asut hesoissa se kattaa kaikki nuo roska alueet
Persun homotalo on muuttotappiokunnassa. Pk-seutu on muuttovoittoalue.
PK-seudulta (HesoistamjamUusimaalta) on eduskuntaan valittu 10 persua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvin eri asia sanoa asuvansa Kuruununhaassa kuin Koivukylässä. Tämän verran yleissivistystä pitäisi olla muoniolaisellakin.
Muoniolainen ei tiedä missä on joku koivukylä, kuten et sinäkään tiedä missä on Vasaramäki tai Maikkula(vinkki ovat hemmetin kaukana toisistaan)
Ei,kai hesalainenkaan tiedä, missä on Muonio.
Isäni suku on kainuusta ja heille espoo,vantaa,kauniainen ja helsinki on kaikki samaa helsinkiä.
Miksi jonkun suomen junttilan paikan nimi on West end ?
Onko se niiqu Coolii
Vierailija kirjoitti:
Miksi jonkun suomen junttilan paikan nimi on West end ?
Onko se niiqu Coolii
Joo. Se on vähän kuin asuisi ameriikassa. Ja se jos joku on mahtavaa !
No siis mä näen mun parvekkeelta "Helsingin" ihan paljaalla silmällä, koska se on sadan metrin päässä, mutta asun virallisesti Vantaalla. Eli onhan se aika sama, jos vertaa kaupunkeihin joiden välissä esim 50km moottoritietä.
Tänne ei tartte minkään tsadilaisen tulla skruudaan paskaa tai pamlaan sitä nekkuun.
Vierailija kirjoitti:
On hyvin eri asia sanoa asuvansa Kuruununhaassa kuin Koivukylässä. Tämän verran yleissivistystä pitäisi olla muoniolaisellakin.
Niin, Krunikassa asuvat asuvat perityissä asunnoissa, Koivukylässä asuvat ostetuissa tai vuokratuissa asunnoissa.
Eipä oikeen voi sanoa.. mutta näin kotoani Vantaalta ajan 20 minuutissa Helsingin keskustaan niin en valita kuitenkaan.
Niin?
Hesa on mulle Hesa. En ole juntti. Olen varsin sivistynyt. Bamlaa sinä sitä stadiasi kuin paljon haluat. Melko kummalta kuulostat tänne ei-herttoniemeläisen korvaan.