Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän naisen joka syö salaa pillereitä lestadiolaismieheltään.

Vierailija
05.02.2007 |

Mitenköhän mahtaa suhteen käydä kun asia joskus selviää...

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa ehkäisyä käyttävä ihminen sitä suureen ääneen julistaa synniksi.

Vierailija:

on aina huvittavaa ja ärsyttävää se, että mikään mitä lestat tekevät tai sanovat ei ole hyvä. Jos joku sanoo, että ehkäisy on ehdottomasti synti, se tuomitaan. Jos taas joku paljastaa käyttävänsä ehkäisyä, ryntää ihmiset kommentoimaan tekopyhyyttä.

VL:iä on Suomessa lähes 100000 ja siihen joukkoon mahtuu monenlaisia ihmisiä. Virallinen kanta kieltää ehkäisyn, mutta joukkoon mahtuu myös niitä jotka ajattelevat omilla aivoillaan omaa jaksamistaan. Mitä tekopyhyyttä se muka on???

Vierailija
42/52 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ymmärtääkseni tekopyhyys on sitä, että tekee itse toisin kuin opettaa/sanoo pitävänsä oikeana.

Lestadiolainen, joka on sydämestään uskomassa, ei taatusti elä " kaksoiselämää" , ei siis ehkäise salaa tms.

Onko sun vaikea ymmärtää että suureen joukkoon mahtuu monenlaista tallaajaa? Mahtuu niitä tekopyhiäkin toki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen loppuu minun ymmärrykseni. Miksi sitten edes on mukana siinä uskonnossa? Uskoa voi muokata haluamakseen eikä mistään " säännöistä" tarvi välittää? Ensin katsotaan tv:tä ja ehkäistään, sitten onkin jo sama ryypätä salaa muilta jne. Siinä tekopyhyyttä kerrakseen..

Vierailija
44/52 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että tottakai jokainen uskovainen välillä lankeaa syntiin, ihmiset kun on vain ihmisiä. Mutta jos ihmisellä on se sydämen usko, hän katuu tekoaan ja haluaa pyytää sen anteeksi.

Vierailija:

Miten voi olla muka tosiuskovainen jos elää eritavalla kuin uskonto opettaa?

Siihen loppuu minun ymmärrykseni. Miksi sitten edes on mukana siinä uskonnossa? Uskoa voi muokata haluamakseen eikä mistään " säännöistä" tarvi välittää? Ensin katsotaan tv:tä ja ehkäistään, sitten onkin jo sama ryypätä salaa muilta jne. Siinä tekopyhyyttä kerrakseen..

Vierailija
45/52 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jostain syystä kuvittelet että me lestadiolaiset olemme kaikki tuollaisia? Ei se pidä paikkaansa.

Vierailija
46/52 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos rikotaan lestadiolaisuuden sääntöjä ja silti väitetään olevan lestadiolaisia, tulee mullekin mieleen tekopyhyys. Sori vaan...

Vierailija
47/52 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mormoneja, jotka juovat kahvia ja teetä

- jehovia, jotka viettävät syntymäpäiviä

- helluntailaisia, jotka käyvät kaljalla

- islamilaisia, jotka eivät ihan joka päivä vietä rukoushetkiä

Kun on iso joukko ihmisiä, niin joukkoon mahtuu varmaan muutama erilainenkin. Ei se silti tarkoita sitä, että koko porukka olisi jotenkin tekopyhää.

Täälläkin joukossa on varmaan vaan muutama, joilla ei maailmankatsomus ihan ole kaikkein avarimmasta päästä...

Vierailija
48/52 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 ei ole itse vl. Tunnen vaan läheisesti heitä paljon. Tunnen myös ex-vl:iä paljon. Heissä on monenlaisia ihmisiä. Osa haluaa olla mukana, vaikka ei uskoisikaan aivan samoin kuin valtaosa vl:stä. Mikä sinua siinä ärsyttää?

Vierailija
49/52 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sehän ei tarkoita että tämä olisi jotenkin yleistä ja hyväksyttävää.

Vierailija
50/52 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon heillä olevan sama Raamattu kuin minullakin, jossa ei puhuta mitään tuollaisesta lakihenkisyydestä. Miten usko voi saada aikaan tuollaisen sidotun elämän asenteen? jeesus tuli vapauttamaan meidät lain alta. Sinä et voi omalla suorittamisella ajaa itseäsi taivaaseen. Jumlan armo ja Jeesuksen pelastustyö teki kaiken. Otat vain uskon vastaan ja elät Raamatun ohjeiden mukaan. Suurin näistä on, että rakastat lähimmäistäsi kuten itseäsi. Ja Jumalaa kaikesta sydämestäsi ja mielestäsi. Tuollaiset ihmisen suorituksiin perustuva usko on höpöhöpöä.

Miksi uskovat unohtavat, ettei uskomattomia tule tuomita? Seurakunnan sisällä puututaan toisen syntiin.

Vierailija
51/52 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain yksinkertaisesti uskon ja haluan elää Jumalan tahdon mukaan. Ihmistä ei voi tuomita mutta synnin voi ja pitääkin.

Vierailija
52/52 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun on noin isosta asiasta kyse kuin ehkäisystä! Minusta on kyllä outoa että ollaan uskossa mutta ei kuitenkaan tehdä niin kuin pitäisi. Ja salataan asioita toisilta? Jos tämmöiseen pisteeseen joutuu elämässään niin eikö olisi aika jättää tämä uskontokunta kokonaan? Eikö se ole jopa pilkkaamista uskontoa kohtaan jos itse päätetään tehdä jotain mikä ei ole soveliaista??? Ihan tietoisesti toimitaan väärin??? Ja vielä valehdellaan, salataan asioita....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän