Huomenna viimeistä päivää aspaduunissa ja aion todellakin haistatattaa monella ikävällä asiakkaalla
Erityisesti kolmekymppisille itseään täynnä oleville naisille.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä aspoilla pitäisi olla velvollisuus sanoa takaisin. Tosin olen myös sitä mieltä että asiakaspalvelija pitäisi muuttaa asiakasneuvojaksi tms. Tuo palvelija luo virheellisen kuvan siitä miten jotain myyjää tulee kohdella.
Olin juuri tuollaisessa yrityksessä, jossa ei ollut customer servicea vaan customer advisoreita. Asiakasneuvojia.
Porukoilla on niin laaduton kuva siitä, mitä asiakkaana saisi sanoa ja vaatia, vaikka kyseessä on kauppaehtojen suostumus, jos tuotteen tai palvelun ostaa.
Se on järkevän ihmisen puhetta! 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun itse tajusit, että et sovellu asiakaspalveluun ja älysit itse lähteä. Ei tarvinnut työnantajan irtisanoa huonon palautteen perusteella.
Moni omasta mielestään jossain hyvin matalantason aspakohtaamisissa (kaupankassa jne.) huonoa palvelua omasta mielestään kokenut asiakas ei ymmärrä, että hänen valituksensa on työntekijöille pääsääntöisesti pelkkä naurunaihe. Myymäläpäällikkö tekee itse täysin samaa aspatyötä ja kaikki myyjät kyllä tunnistavat ne veemäisiksi tiedetyt, valittavat asiakkaat. Heille on lempinimet ja heidän palautteelleen nauretaan yhdessä, vaikka tietenkin palautteen vastaanottaja valittajalle näennäisesti pahoittelee.
Isoissa ketjuissakaan ylemmälle taholle valittaminen on ihan yhtä tyhjän kanssa. Ei sieltä koskaan tule mitään suoraa työntekijälle tai edes siihen myymälään josta valitus on tehty. Jossain kuukausitiedotteessa o
Tämä on niin totta.
Olin itse muutama vuosi sitten töissä eräässä vähittäistavaraketjussa ja siellä eräs asiakas sai totaalisen phalvauksen, kun kassa ei antanut Bio Luvil pyykinpesunesteistä mainostettua tarjousta. Hän haukkui kassan erittäin suurieleisesti, vaikka kassa yritti ihan asiallisesti selittää, että tarjous on päättynyt pari päivää aikaisemmin. Asiakas olisi itsekin nähnyt tämän jos olisi lukenut heristelemäänsä mainoslehteä.
Asiakas valitti myymäläpäällikölle ja sen jälkeen ko. asiakas tunnettiin myymälässä nimellä Lady Luvil (nimi myymäläpäällikön antama). Aina kun hän tuli myymälään, alkoi myyjien kesken kiertää leikkimielisiä varoituksia, että Lady Luvil on saapunut, mistäköhän tänään sekoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä aspoilla pitäisi olla velvollisuus sanoa takaisin. Tosin olen myös sitä mieltä että asiakaspalvelija pitäisi muuttaa asiakasneuvojaksi tms. Tuo palvelija luo virheellisen kuvan siitä miten jotain myyjää tulee kohdella.
Tämä on muuten hyvä idea. Kieli luo tutkitustikin asenteita, joten kannatan vahvasti.
Olen ollut tätä mieltä jo pitkään. Siis ihan nuoresta kun olin aspahommissa. Tuo neuvoja olisi mielestäni hyvä, koska se veisi koko kohtaamista enemmän siihen suuntaan, että asiakas on riippuvainen sen aspan tarjoamasta avusta.
Suurin osa ihmisistä osaa toki ohittaa semantiikan mutta ne törkeimmät eivät. Ja siis olen kuullut asiakkaan suusta että olen asiakaspalvelija, eli pitää palvella.
Mä itse olin vttupäisille asiakkaille aina korostetun ystävällinen. Oikein sellainen supermairea, teitittelin ja kyselin oikein tarkkaan, kuinka voisin vielä enemmän auttaa. Vedin sellaisen totaalisen Suomisen Olli -larpin. Siis niin överiksi vedetyn, että asikas kyllä tajusi, että se oli pelkkää veetuilua ja sen kyllä näki heistä kun yrittivät provosoida, mutta minä vaan olin entistä ystävällisempi.
Eipä tullut valituksia, mutta kyseiset asiakkaat alkoivat karttelemaan minulle vinkumista :D
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, anna todellakin täyslaidallinen meidän muidenkin aspojen puolesta! Äläkä unohda niitä 55+ rouvia, meillä ne on ne pahimmat asiakkaat.
Mikä meistä tekee pahoja? Haluan toimia oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun itse tajusit, että et sovellu asiakaspalveluun ja älysit itse lähteä. Ei tarvinnut työnantajan irtisanoa huonon palautteen perusteella.
Moni omasta mielestään jossain hyvin matalantason aspakohtaamisissa (kaupankassa jne.) huonoa palvelua omasta mielestään kokenut asiakas ei ymmärrä, että hänen valituksensa on työntekijöille pääsääntöisesti pelkkä naurunaihe. Myymäläpäällikkö tekee itse täysin samaa aspatyötä ja kaikki myyjät kyllä tunnistavat ne veemäisiksi tiedetyt, valittavat asiakkaat. Heille on lempinimet ja heidän palautteelleen nauretaan yhdessä, vaikka tietenkin palautteen vastaanottaja valittajalle näennäisesti pahoittelee.
Isoissa ketjuissakaan ylemmälle taholle valittaminen on ihan yhtä tyhjän kanssa. Ei sieltä koskaan tule mitään suoraa työntekijälle tai edes siihen myymälään josta valitus on tehty. Jossain kuukausitiedotteessa o
Totta joka sana. Lisäksi ne myyjät huokaisee helpotuksesta, jos joku m*napää oikeasti siirtyy kilpailijan asiakkaaksi. Suomen pikkumarkkinoilla vaan valitettavasti ne kilpailijan m*napääasiakkaat tulee vain tilalle. Vaikka eihän ne uhkailijat ikinä mene sinne toiseen kauppaan asiakkaiksi jatkossa. Lupailevat vain.
Minä viimeisenä työpäivänäni näytin monelle ikävälle asiakkaalle penistäni. Asiakkaat eivät aina ole oikeassa. Oikeastaan ovat mulkkuja, suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, anna todellakin täyslaidallinen meidän muidenkin aspojen puolesta! Äläkä unohda niitä 55+ rouvia, meillä ne on ne pahimmat asiakkaat.
Kannattaa perehtyä Kareneihin. Jos käyttäydyt kuin normaali ihminen, ongelmaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minkä taakseen jättää sen edestään löytää. Siltojen polttaminen on tyhmintä mitä nuori ihminen voi tehdä.
Niele ylpeytes, tuskin olet täydellinen itsekään.
Tyhmää, ehkä, mutta joskus välttämätöntä.
Se avautuminen voi olla avain toimimattoman organisaation muutokseen. Esimerkiksi minä olen ollut todistamassa tilannetta jonka seurauksena puolet keskijohdosta meni vaihtoon duunarin avautumisen jälkimainingeissa.
Nyt olikin kyse asiakkaiden haukkumisesta.
Yli 30 vuotta olin aspahommissa. En kyllä noin katkeraksi muuttunut siinä hommassa. Tuo nyt kuuluu asiakaspalveluun, että sitä valitusta täytyy kestää päivittäin. Tilanteessa täytyy olla kohtelias, sen jälkeen jatkaa töitänsä. Turha noihin on energiaansa kuluttaa.
Olet selvästi päästänyt asiakkaat ihon alle ja jakanut työyhteisössä katkeruuttasi ja tartuttanut muut. Teitä on nähty työyhteisössä niin monia. Joku mainitsi tuon Lady Luvilin, kuinka lapsellista käytöstä tuokin on työntekijöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa perehtyä Kareneihin. Jos käyttäydyt kuin normaali ihminen, ongelmaa ei ole.
Siis täh? Kareneihin?
Mä lopetin aspa-työt jo yli kymmenen vuotta sitten, kun mulla tuli mitta niin täyteen kusipää asiakkaista, että joudun tekemään kaikkeni, etten töräytä jotain törkeää takaisin. Oli kyllä helpottava tunne, kun pääsin niistä hommista pois. Ihmiset osaa olla aivan käsittämättömän inhottavia aspoille.
Meillä töissä on vissiin aika paljon vauvapalstalaisia, koska kaikki munapääasiakkaat on nimetty joksikin hulluiksi esim. maksalaatikkohullu, alehullu jne.
Vierailija kirjoitti:
Yli 30 vuotta olin aspahommissa. En kyllä noin katkeraksi muuttunut siinä hommassa. Tuo nyt kuuluu asiakaspalveluun, että sitä valitusta täytyy kestää päivittäin. Tilanteessa täytyy olla kohtelias, sen jälkeen jatkaa töitänsä. Turha noihin on energiaansa kuluttaa.
Olet selvästi päästänyt asiakkaat ihon alle ja jakanut työyhteisössä katkeruuttasi ja tartuttanut muut. Teitä on nähty työyhteisössä niin monia. Joku mainitsi tuon Lady Luvilin, kuinka lapsellista käytöstä tuokin on työntekijöiltä.
Miksi asiakaspalveluun pitäisi kuulua toisen ihmisen huonon ja rajattoman käytöksen sietäminen? Etenkään kun se valituksen aihe harvoin on edes kiinni siitä valituksen vastaanottajasta. Ei minulla ole pienintäkään ongelmaa reklamoida asiallisesti, henkilöön kiinni käymättä. Tämän pitäisi olla ihan jokaisen aikuisen arkitaito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoissa ketjuissakaan ylemmälle taholle valittaminen on ihan yhtä tyhjän kanssa. Ei sieltä koskaan tule mitään suoraa työntekijälle tai edes siihen myymälään jo
Plus ne pahimmat asiakkaat tietää jokainen aspa. Turussa vaikutti esim polkupyöräh*mo joskus 15v sitten kulki aina kunnon spandex-varustuksessa (kypärä ja lasit päässä myös sisällä) ja piti elämäntehtävänään aspojen kyykyttämistä. Kahvilassa heitteli aspoja kahvilla (liian kuuma, liian kylmä) opetteli kaupoissa myyjien nimet ja haukkui ihan töihin liittymättömissä asioissa jnejne. Aivan järkyttävä asiakas.
Naiset ja etenkin nuoret ovat yleensä mukavimpia.
Pahimpia ovat vanhat andropaussimiehet.
Kieltämättä ikävää, että työssä pitää olla kohtelias myös ääliöitä kohtaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? Kareneihin?
Tää Karen on vissiin joku youtube-akka,joka käyttäytyy huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? Kareneihin?
Tää Karen on vissiin joku youtube-akka,joka käyttäytyy huonosti.
Karen on ihan kansainvälinen käsite kiukkuisesta, itsensä etuoikeutetuksi luulevasta,, valkoisesta keski-ikäisestä naisesta, joka paukuttaa päätään kaikille ilman mitään häpeää.
Parempi ois, jos vetäsit kylmästi pataan niitä. Vai onko sulla pientä pistoolia?