**ELOpainoiset viikolla 6**
Kommentit (37)
Nallukka, se taisi olla Papuna, joka on jo lähellä tavoitettaan. Täällä ollaan vasta alkutaipaleella.
Mä oon tullu painossani taas siihen samaan jumi-kohtaan, johon mun kevennys syksylläkin tyssäs. Paino ei nimittäin millään laske alle 67 kg:n. Saa nähdä jäänkö tähän lopullisesti. Aamulla vaaka näytti ensin 66,9, mutta vaihto sitten kuitenkin lopulliseksi lukemaksi 67,0. Onks teillä muilla ollu jumikohtia? Vie vähän motivaatiota, jos en tuosta mihinkään pääse. Mut nyt oon päättäny olla lujana ja odottaa vaikka kuukauden, että se paino menee alle 67:n.
Mukaan vaan kaikki uudet!
Emppusimpulle kannustusta, sun tilanne on varmaan ihan tuttu monille meistä.
Pirteää pakkaspäivää,
canemo
täällä aletaan päästä " alkavasta" flunssasta tuohon kunnon tautiin, joten
mun kirjoittelut saa todnäk jättää MYÖS tulevina päivinä omaan arvoonsa... Alkaa tuo armas päävärkki täyttyä purujen lisäksi semmoisesta viheriäisestä tavarasta jota täytyy punkea nenärööristä ulos =s
Saas nähdä kuin käy tuon mainostamani hevostelun tässä... ja toivottavasti tuo poika säästyisi tältä taudilta...
Palaan kun olo tuntuu paremmalta, nallu
Kiitoksia vaan mukanaelämisestä! Ja Nallukka - en oo kyllä häviämässä vielä minnekään, tuntuu että se viimeinen kilo on tosi tiukassa - paino sahaa 64-63 väliä eikä tunnu asettuvan ollenkaan. Välillä on jo 63,5 mut sitte seuraavana päivänä taas 64, jotain. Eli nesteet taitaa vaihdella ja vielä on matkaa varsinaiseen tavoitteeseen. Pitäis päästä varmaan silleen että vaihtelee 62-63 välillä. Ja kun katson peiliin, totean että kuuria on jatkettava vielä reeeeeilun aikaa. Vaakaan ei niinkään pitäis tuijotella vaan nimenomaan peiliin ja mittanauhaan. Joten salitreeni ja herkkulakko pitäis jatkua vielä piiiitkään...Tuntuu ettei peilissä näy mitään muutosta vanhaan minään.
Kivasti täällä on kaikki käyneet kirjoittelemassa ja tervetuloa MT mukaan! Kyllä me tässä käymme yhdessä taistoon, se kun on kai tämä elämäntapa mikä pitäis muuttaa...Sehän se vaikeinta onkin. Ja Emppusimppu, ehdit se sinäkin vielä tsempata parempana aikana. Hiljaa hyvä tulee;)
Nyt on lähdettävä muskariin. Hrrrrrrrr kun on kylmä.
Papuna
Söin suklaata, kun otti pannuun. Kummasti se elämää kohentaa suklaa :) Tätä laihdutusta vaan ei edistä yhtään :(
Pyllystä, koko asia...sitä kun ei vaan voi aina vastustaa kiusausta.
Nallukalle pikaista paranemista, että pääset keikuttelemaan ;D
Nyt tympäsee Eria
...sillä tänään vaaka näytti 66,6 kg!! Huvittavaa, kun eilen en liikkunu yhen yhtään ja lisäks illalla vielä pistelin jäätelöä. No, päivällä oli vähän koiran kanssa murheita eikä ruoka maittanu yhtään, joten se selittää kai tuon. Tosin pisteitä sain kasaan lopulta sen normaalin 30, kun otin ton jäden avuksi.
Flunssaa tuntuu olevan liikkeellä vähän joka suunnalla. Pikaista paranemista kaikille sairastaville! Toivottavasti pakkaset pian lauhtuu, jotta päästään hiihtelemään ja kävelylle kevätaurinkoon.
canemo
Tervetuloa MT mukaan!! Aikaa pudottaa painoa on koko elämä, joten pikkuhiljaa vaan muuttaa vaikka yhden asian kerrallaan ruokavaliossa niin kyllä sekin jotain saa aikaan.
Anna-lehdessä oli muuten kerran sellainen otsikko, että suklaapatukka päivässä (pätkis tms.pieni) tarkoittaa 10kg vuositasolla! Hui! Kaikkihan me patukkaa aina välillä tarvitsemme, mutta jos joka päivä nappais ihan vaan vähän suklaata niin melkoinen ansahan se lopulta on.
Emppusimpulle voooooooooooooimia! Nyt vaan yrität selvitä välttämättömistä jutuista ja jatkat sitten taas aktiivisemmin kuntokuuria yh-arjen loputtua. Ja onhan toi sauvakävelykin jo hyvä kuntoilusessio viikossa.
Mulla on ens viikolla juhlaa kerrakseen, joten minäkin oon silloin pisteilemättä. Viikonloppuna jumppaan ja käyn maanantaina puntarissa, mutta sitten pidän pienen paussin ja katson, miten paljon puntari viikossa heilahtaa takaisin päin...Pidän tietty kiinni perusjutuista, kasviksista jne. mutta pisteitä en laske, koska aion kakkua nauttia ihan kybällä =)
Ainiin Canemoko se noista pistejutuista vielä hallintavaiheessa. Ensin kai lähdetään sillä 4llä alkuun ja sitten lisätään niin paljon kuin pystyy. Mutta tosiaan noissa ohjelappusissa on toi omisen pisteiden lasku niin, että painoa pudottavat 0p ja painoansa hallitsevat 4p.
Gotta go.
Laitoin sulle joku päivä sitten viestiä niistä pilates-jutuista? Onkohan se tullu perille.
Innokkaana odottelen ohjeita.
kiiruhdankin hetioitis katsomaan :)
Lähtivät het matkaan justiinsa, anteeksi kovasti, en ollut katsonut tuonne laatikkoon pariin päivään, kun on ollut kaikenlaista :)
Eria
Juu-u kyllähän se jokatyttö patukkaa tarvii aina välistä ;D
" kädestäpitely" mielessä *;)* Vaan niinpä täälläkin..
Asiaan - niin jää multa hevostelut väliin viikonloppuna - kurkku on kipeä jo monetta päivää ja olo on räkäinen. En siis viitti mennä rehkimään, tulee vaan paha mieli ku ei jaksa.
Huonossa hapessa tuntuu olevan tää syömisenkin kyttääminen nyt :( Hyvä ku jaksaa miettiä tuon pikku-ukon syömiset, itelle sit suuhun jotakin ku alkaa polvet pettää; makuaisti on taas menny. Tyhmää.
Tsemppiä kaikille terveille painonpudottajille, palaan ens viikolla taas tervehtyneenä takaisin joukkoihin ;)
nuha-nallu
sinäköhän taisit nuista jumppapalloista mesota? Mitä niillä tehdään? Ovat näköjään tuolla Stockalla halvennuksessa. Onko iso parempi ku pieni? Kerrokerrokerro.
Tyhmä nallu
mie mistää mitää tiijä, mutta sie muistaakseni olit pidempi ihminen, joten sie taijat tarvita isomman pallon :) Muute ei mahu siihi päälle rojottamaan ;D
Miullakii pallo tuolla kaapissa luttanan lepuuttaa :)
Eria
Tänään olis taas vaihteeksi lupa herkutella. Aattelin pistellä jäätelöä. Oikeastaan mä oon kyllä vähän herkutellut melkistä joka päivä, mut ei kai se sit haittaa, jos paino putoo kumminkin...
Hain just postista H&M:n paketin kesävaatteita ja sovittelin päälle. Kaikki sopi paremmin kun hyvin, mutta aloin miettiä että mites sitten käy, jos kilot vähenee oikein kunnolla. Onks kaikki liian suuria? Nyt mulla siis koko 40. Jotenkin ajattelis, että ettei se vaatekoko niin helposti 38:aan vaihdu, vaikka vielä sais 4-5 kiloa pois. Etenkin, kun ne kilot on enimmäkseen vyötöröllä (ja reisissä ja takapuolessa ja joka paikassa).
Vai patukkaa tarvitaan...nyt on kyllä sellanen olo, ettei vois vähempää patukat kiinnostaa. Paitsi tietty joku suklainen.
Viikonlopputsemitykset kaikille, tulkaapa kertoilemaan missä kevennysprojektinne menee...
canemo (tänään 66,5 kg)
Myöhäisiltaa kaikille. Pitipä tulla raportoimaan kun oli tosta jumppapallosta puhetta niin että kävin tänään ostamassa ne Stockan kantisaerobictossut (edeltäjät oli jostain 90-luvulta) ja sitte sen jumppapallon. Sen itseasiassa hain Etolasta kun oli semmonen mattaharmaa siellä ja pari euroo halvempikin. Se on tosi vänkä laite, hankala tosin säilyttää mut meillä tuli hyötykäyttöön muutenkin kun ainakin esikoinen alkoi heti leikkimään sillä. Netistä löysin vaikka mitä jumppaohjeita kun googletin Jumppapallo sanalla. Ja sitte se innostus kun alunperin lähtikin siitä kun kävin semmosessa Fitball jumpassa ja sieltä sai paljon vinkkejä mitä vois tehdä. Se on tosi kiva tossa pomputella telkkaa kattoessa. Suosittelen, halpa ja hauska tapa tehdä mm. vatsat!
Papuna joka lähtee hakemaan kaapista ny jotain hyvää...
Sehän se juttu onkin, kun on niin pirun hauskaa jumpata ton pallon kanssa. Kokoja on muistaakseni 3 (sain omaa palloani aikanaan ostaessani kunnon luennon palloista) ja kyllä Nallukka sä tarviit sen isoimman. Mun pallon mukana tuli myös kirjanen eri liikkeistä.
Papunan lailla mäkin googlasin ja löysin tooooosi kivoja jumppaohjeita ton kirjasen lisäksi. Esim. juuri noi tylsät vatsalihasliikeet on pallon kanssa mun mielestä monin kerron lystikkäämpiä tehdä. Ja vaikka telkkaria katellessa.
Koordinaatio saa pallolla hyvää kehitystä ja alussa voikin olla vaikea löytää yhteissävel pallon kanssa, jos oma koordinaatio on miinussektorilla. Mutta kyllä senkin kehittymisen huomaa, kun vaan harjoittelee.
Nyt ei muuta. Lähden taas surffaan kakkusivuille etsimään täydellistä kakkuohjetta. Sellasta, missä on ainakin 10000 kaloria =)
Unohdin kokonaan tätä tuikitärkeää asiaa kommentoida. Tottahan toki, Eria ja kumppanit, 0p:n patukka pitää naisen tiellä. Vaikka pitää kyllä se suklainenkin. Meillä ei jumppapallon lisäks ole muita kuntolaitteita, mutta melko tehokas reisijumppalaite on kyllä kumota ukko lattialle. Kiinteyttää ja polttaa kaloreita. Lystiä sekin, kuten toi palloilukin ;-)
Tervetuloa mommytammy mukaan urakkaan! Monilla täällä onkin jo tuloksia nähtävillä, hienoa! Toisin kuin minulla:(
En ole viitsinyt kirjoitella pitkilleen mitään, kun se olis vaan sitä negatiivista tarinaa, eli tällä hetkellä painonpudotus on jäissä:( Syynä lähinnä se, että olen viikot yksin lasten kanssa kotona kun mies on kaukana kurssilla, joka aiheuttaa sen että viikonloput menee miehen kanssa herkutellessa ja viikot lasten kanssa jolloin en jaksa enää ressata syömisilläni (on siis PAKKO palkita itseään herkulla sillon tällön että jaksaa tätä rumbaa)ja en pääse liikuntaakaan harrastamaan kun sitten viikonloppuna, joka taas jää melko vähäiseksi kun haluaa olla miehen kanssa yhdessä....En edes viitsi vaaálla käydä; tässä tapauksessa kun tieto varmasti lisäisi tuskaa:/ Nytkin lapset kauheessa räkätaudissa, joten on huonosti tullut nukuttua jo monta yötä eikä ulos ole mitään asiaa näillä pakkasilla, eli mitä teen kun lapset ovat nyt hetken yhtäaikaa päiväunilla; Koluan kaapista karkkipussista kourallisen karkkia, tietenkin! Mitäs teinkään maanantaina piristääkseni päivääni, no kävin ostamassa kaupasta ah niin suloiset Ruunebergin tortut (yhdessä tortussa on kaloreita 420, siis järkky!) jnejne....Viikonlopun syömisistä en edes viitsi mainita, mutta kävin sentään tunnin mittaisella sauvakävelyllä yksinäni sunnuntaina, jee, jee! Oli muuten eka kerta sauvojen kanssa ja tuntu kyllä tosi mukavalta ja toimivalta, taidan mennä ensi sunnuntainakin että tulee edes jotain liikuntaa harrastettua. Mutta tämä on onneksi vain väliaikaista, vaikkakin miehen kurssit kestää vielä tonne huhtikuun alkuun, onneksi sentään loppuajasta tulee lähemmäs ja pääsee välillä viikollakin kotona käymään. Muttaettä tämmönen on nyt tilanne ja jäissä ovat tavoitteeni täl hetkellä...miehen viaksi taidan laittaa tässä tapauksessa;)
Mutta teille muille toivotan tsemppiä pyrkimyksissänne hoikempaan tulevaisuuteen, minä liityn teihin sitten lähempänä kevättä mikäli joku täälä vielä sillon pörräilee!
Emppusimppu