Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**ELOpainoiset viikolla 6**

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoi lukemat 70,9. Pikkuisen siis edistystä. Viikoloppuna tosin laitoin blinejä, ja juu, myös siis smetanaa oli kuvioissa mukana. Ja lasi hyvää valkoviiniä, nam. Lisäksi leivoin sämpylöitä perjantaina. Uunituoreiden sämpylöiden päällehän joutuu aina laittamaan reilummasti tuota levitettä, joutuuhan? ;)

Vatsalihakset olen yrittänyt tehdä päivittäin ja oon lisännyt varovasti määrää. Nyt jaksan aamuisin semmoiset 40 kun oikein puristan.

Aamupäiväjumpaksi on mulla muotoutunut laululeikit ja tuon pikku-ukon nosteleminen aamupäivisin. Siinä kun yhden cd:n verran tuota hyppyyttää ja heiluttaa niin johan on käsilihakset saaneet reenin ;) ja äidillä on hiki päässä.

On kyllä ollut hiljaista täällä.... onko muut laihduttaneet ittensä vallan olemattomiin ku yksikseen joutuu täällä riehumaan???

Ny ulos ku vielä tarkenee ;)

Vierailija
2/37 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä kans käyn aina ihmettelemässä missä kaikki ovat ja ajattelen että ilmeisesti muut ovat jo kohta tavoitteessaan...

Meillä oli vieraita lauantaina ja meni syömisen/juomisen puolelle. Söin sitte vielä eilen suklaata ja uskomatonta kyllä tänään vaaka näytti kuitenkin edelleen sitä -3 kiloa joka on olu kateissa parina tiukkana viime viikkona! Eli mitä tästä opimme? Kannattaa välillä repsahtaa;)

Kiitos Pumpulille tsempistä, vaaka tuntuu olevan vaan se helpoin mittari mutta se on kyllä varmaan väärä tapa tsempata. Parasta tsemppiä sais varmaan ihan niistä päälle sopivista vaatteista.

Jännää muuten miten on paljon kiinteämpi olo niinä päivinä kun on liikkunut, kun taas tämmösen flunssa/repsahdusviikonlopun jälkeen tuntee ittensä ihan plösöksi, vaikka vaaka näyttäiskin vähemmän.

Tsemppiä kaikille, tulkaapa kertomaan kuulumisia! Mä ainakin Nallukka käyn täällä ahkerasti, joten kiva kun aloitit pinon!

Papuna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn täällä kans melko usein toteamassa, että hiljasta on, mutta en viitti sitten kauheesti kirjotella, kun näyttää että ketään ei oo linjoilla.

Mutta asiaan... tän aamun vaakalukema oli 67,1 kg eli laskua viime viikosta muistaakseni 0,8 kg. Olen erittäin tyytyväinen! Vaa' alle meno nimittäin hirvitti, kun eilinen päivä meni ihan herkutteluksi ja aamulla oli muutenkin sellanen tukeva olo. Mutta hyvä näin. Ihan kiva pudotus siinäkin mielessä, että oon tosiaan nyt syönyt sen n. 30 pistettä/päivä (mikä on 8 pistettä enemmän, kuin sillä painonvartijoiden laskukaavalla mulle tulisi). Toi 30 pojoo on sen verran, että olo säilyy hyvänä ja siihen mahtuu vähän herkkujakin.

Toi on muuten hyvä idea, että jumppailee vauvan/isompien lasten kanssa. Siinä saa liikuntaa ja lapsistakin se on hauskaa. Mäkin kokeilin ja varsinkin miehellä oli hauskaa, kun hypin kirahviloikkia pitkin huushollia :)

Kannustushuutoja kaikille, mehän kevennytään ihan silmissä!

canemo

Vierailija
4/37 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa porukasta ihan häivää silmistä ;D Hiljasta on pidelly, itelläki ollu hektinen aamu, joten nyt vasta tähän rupesin :)

Paino on pudonnut! Jee, mikä on kiva asia, kun mulla tuolla nuo uudenuutukaiset byksat oottaa hoikempaa emäntää :)

Vaaka näytti tuossa aamuseltaan 65 kg, et niiku 400g vähempi. BMI 25.4 alenemaan päin.

On kyllä totta, että tämmönen joukkovoima panee ihmiseen ihan eri tavalla motskua, kun että yksin tossa yrittäs. Olen jopa kolme kertaa nyt itsekkin perehtynyt nuihin pilateksen saloihin ja sanotaan, että mukavaa on ollunna :)

Tsemppiä vaan tytöt, aurinko se siellä pilkottaa ja kohta päästään rantsuun,rantsuun,rantsuun ;D

Eria

Vierailija
5/37 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan ja käyn minäkin välillä kurkkimassa. Sovitaanko, että kaikki aktivoituvat kurkkauskerroillaan kirjoittamaan ainakin yhden lauseen, aktiivisuus kun lisää aktiivisuutta? =)

Mulla takana flunssaviikonloppu sekä hääpäiväherkuttelut. Ja aivan saman totesin kuin Papuna, repsahtaminen ja hemmottelu silloin tällöin ei kaada hommaa lopullisesti. Päinvastoin koen, että jaksan tsemata, kun en kieltäydy ikuisesti jostain hyvästä. Kuka sellaista jaksaiskaan...no en minä herkkubeba ainakaan.

Puntari näytti 73.5kg eli ihan samat kuin viime maanantaina. Oishan siitä nyt ees sata grammaa voinut tippua, mutta toisaalta eipä ole tullut lisääkään, vaikka ihan kotonaliikkuminenkin oli viikonloppuna minimissä. Mies hoiti minua sohvaperunaa ja poikaa, kun 2 poikaa ja koirat oli hoidossa. Lööbasin oikein kunnolla ja tunsin huonoa omaatuntoa =) Mittanauhalukemat kyllä kiinnostavat, mutta en ole löytänyt mittaa vielä tästä talosta. Taitaa olla pikku remonttimiesten jäljiltä jossain jemmassa.

Kun tämän köhän saan ohi niin sitten alkaa jumppapallokin saada kyytiä. Tai minä. Olishan se kamala että kahdesta pallosta se jumppapallo alkaisi hoikistua ja kiinteytyä. Oliko muuten kukaan jumppapallojumpasta kiinnostunut?

Pumpuli

Vierailija
6/37 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on se kyllä uskomatonta, että lisäsyöminen saa niitä painoja putoamaan. Kertoisitko vähän tarkemmin, miten jaat noi pisteet päivälle ja mitä ne pitää sisällään? Ja muutenkin te pointsaajat, mitä teidän pisteet sisältää?

Mä olen hiukka säätänyt Nallukan vinkistä omaa ruokailuani, ja oon ottanu puuron ohjelmistoon tavallaan lounaana (klo 11 maissa). Aamulla on yleensä poikien kanssa niin ohjelmaa, että oma syöminen on sellaista pakkopullaa, vaikka oikeesti kahvi vaan on se olellisin käynnistäjä, Syön puuroni maitoon tehtynä 0p-mehukeiton kera sitten aamuhärdellin laannuttua. Puolenpäivän aikaan juon kahvit kera leivän ja kasvisten. Näin saan sitten yhdistettyä aamiaisen ja lounaan 6-7pisteeksi, jolloin illalle jää vielä runsaasti pisteitä käyttöön. Tietty treffiaamupäivinä tulee sitten juotua extrakahvit jonkun pullaviipaleen kera, mutta sitten täytyy katsoa loppupäivästä jotain pois. Pisteiden jakaminen pitkin päivää on viisaampaa, mutta kun oma sisäinen himo vaatii enemmän syötävää muulloin kuin aamulla.

Nyt taasen pooois.

Vierailija
7/37 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpulille pisteistä/ruuista:

Mun syömiset ei varmaan oo ihan terveellisimmästä päästä, mutta oon ajatellu, että en laita koko ruokavaliota täysremonttiin vaan yritän laihtua pienillä muutoksilla. Sillain uskoisin paremmin pystyväni jatkamaan samalla linjalla jatkuvasti. Eli syön suunnilleen näin:

Aamupala: kahvi + 2 viipaletta ruisleipää, joissa päällä kevyttä kinkkuleikettä ja viipale juustoa + puoli lasia appelsiinimehua = n. 6-7 p

Lounas: iso kuppi salaattia, 3 dl keittoa (tai esim. 200 g jotain kiusausta tms. perusruokaa), jälkkäriksi kevytjogurtti tai hedelmä = n. 7 p.

Välipala: hedelmiä, porkkanaa tms. n. 2 p

Päivällinen: iso annos salaattia, 2 perunaa + pieni annos kastiketta tms. muuta perusruokaa, jälkkäriksi hedelmä tms. = 8 p

Iltapala: Teetä + 2 viipaletta ruisleipää, päälle juustoa = 5 p.

Tällä tulee hiukan vajaa 30 pistettä. Eli on varaa syödä lisäksi vaikka pari palaa suklaata tai pari lakua tms. Ja ne kyllä aika usein meneekin.

Lueskelin muuten tuolta kutri.netistä aika mielenkiintosta juttua juuri noista kalorimääristä/Painonvartijoista. Herätti ajatuksia...

canemo

Vierailija
8/37 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä lisätä tohon, että mulla on heikkoutena se, että kasviksia menee vieläkin liian vähän eli pitäis vielä lisätä iltapalalle ja aamupalallekin jotain. Lisäks mä en juo ollenkaan maitoa, joten kalsiumin saanti on vähän liian vähäistä. Siksi mä saatan juoda esim välipalana ison lasillisen piimää. Muutenkin suosin välipalana ja jälkkäreinä erilaisia muita maitotuotteita.

canemo (joka yrittää vastustaa kiusausta muffinsipellillisen äärellä, 1 muffinssi=3p.)

Vierailija
9/37 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uteliaana kävin kurkkaamassa josko olisi lisää eukkoja ilmaantunut pinoon.. Ja oli ;) Siispä Pumpulin vinkistä kiinni ja pari riviä:

Tuo puuro on oikeesti mulle semmonen pakkorako - jos en syö sitä, en syö mitään. Niinkin kyllä käy aina joskus, hyi minua!

Eria, sulle piti jo aiemmin kommentoida niistä " pilatuksista" notta huhhuh, semminkin se " saha" sai paikat kolottamaan vaan jo pelkän kuvauksen lukemisesta ;D

nallu (joka menee ny syömään...)

Vierailija
10/37 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne muut pudonnu kelkasta vai missä ne luuraa? Tukaahan nyt naiset kertomaan, missä menette!

CANEMOLLE: Kiitos esimerkistä! Hyvinhän sä syöt kasviksia, kun kerta parikin kertaa päivässäsyöt reilusti salattia ja lisäks noi hedelmät. Ei ollenka paha! Noin mäkin olen syömiseni ajatellut, että pieniä muutoksia omaan ruokavalioon kerrallaan ja nimenomaan sellaista kestävää ruokatottumusten muutosta.

Hedelmä jälkkärinä: Mä oon aikanaan ajat sitten lukenu jonkun näistä...onko ne nyt laihdutusoppaista, jolla oli hyvin ytimekäs nimi...mutta epä sitä muista (elä kevyemmin?). Se on siis tämä idea, että lihan kanssa ei saa syödä perunaa, pastaa tms. No mutta kuitenkin yksi työkaverini sitten tätä töteutti ruokatottumuksissaan ja aina aamukahvilla töissä söi hedelmiä. Musta tuntu hurjlata yhdstelmältä kahvi ja kiwi tai kahvi ja mandariini. Kuitenkin pointti oli se, että hedelmät pitäis aina syödä tyhjään mahaan, jotta niistä saisi kaikki vitamiinit ja lisät irti. Jos ne syö aterian päälle, ne joutuu käymistilaan ja suomeksi sanottuna mätänevät. Mulla on jäänyt toi mieleen, joskaa en itse muutoinkaan yleensä syö hedelmiä jälkkäriksi vaan väli- ja iltapalana. Tuli vaan mieleen tällainen. Mitä ajatuksia herättää, voisko pitää paikkansa?

PUUROSTA vielä. Mä tykkään kaurapuurosta ja kun teen sen maitoon, saan siihen pari desiä käytettyä päivittäisestä maitotuotekiintiöstä. Muutoin niistä menee enemmän pisteitäkin, jos joisin lasista saman määrän. Maitotuotteista juusto on se mun vahvin tuote, mutta ah niin syntinen tässä kilotaistelussa. Rahka on myös jees, tykkään ilman kermaakin. Viiliä syön melkein joka päivä talkkunan kera, loistava välipala, joskin sekin 2.5p.

Ja kysynpä taas, oliko tässä pari riviä?

Vierailija
11/37 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie otin jo tossa kesällä tavakseni jokailtasen lenkin ja eilenkin painelin tuolla 15 asteen pakkasessa sauvat suihkien.

Mie sillon kymmenisen vuotta sitten, kun nuo sauvat tul muotiin sanoin, etten ikinä rupia tuohon mummoin hommaan, vaan niinpä mie nytte vetelen tuolla 45 minsan lenkkiä sauvain kera :) Ja täytyy kyllä sanoa, että on tehokasta puuhaa se! Saapi nuo allit ja kainaloperunat kyytiä! Mummo mikä mummo ;D

Nallukka: ei se niin paha se saha ole miltä kuullostaa, itseasiassa aikastas kiva liike :) kai?

Semmottissii tälle aamulle

Eria

Vierailija
12/37 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista maitotuotteista ku Pumpuli aloitti niin jatkan. Niinku tunnustin, tuo puuro välillä maistuu ihan... ei siis maistu aina. Jos siis sillon sattuu olemaan kaapissa piimää ( yleensä jotain Relaa tai A-piimää tms ) niin tempasen muutaman (3-4) desin. Massu täyttyy mukavasti taas hetkeksi :)

Ehkä mäkin seuraavaksi vain sen " pari" riviä osaisin..

nallu

Vierailija
13/37 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, tänään on hyvä päivä kun tulee Pako. Nam!

Mä toivon jos tänään pääsis taas salille, oon ollu vähän flunssassa ja on harmittanu kun on hyvä vauhti päässy tyssäämään. Ulkonakin on niin kylmä, että ei viiti lenkille lähteä.

Tänä aamuna oli iloinen yllätys vaa' assa - olin päässy uudelle luvulle: 63,7!! Sen mukaan olis enää 700g tavoitepainoon. Mua onkin nyt eniten alkanu askarruttamaan se, miten siinä painossa pysytään. Onko se koko loppuelämä sitte tätä laskemista ja miettimistä.

No sehän on fakta, että siihen entiseen ahmimiseen ja herkutteluun ei oo paluuta jos mielii näihin vanhoihin vaatteisiin mahtua. Kaipaan sitä, mutta toisaalta olen oikein iloinen että tein sille lihomiselle stopin.

Musta silti tuntuu ettei peilissä kyllä näy vielä muutosta, kai se tulee sitte enempi tuolta salilta toivottavasti. Että sais tota massunahkaa kasaan ja jenkkakahvat pienemmiksi. Aion kyllä jatkaa vielä laihduttamista, mutta jos vaikka tuossa 63 kilossa yrittäis jatkossa pysyä.

Oliskohan se hyvä resepti että viikolla tiukka linja, viikonloppuisin voi herkutella? Ehkä sillä saattais paino pysyä kurissa? Miten te muut ootte asian ajatelleet?

Tulipas omanapaista tekstiä, mutta siis tosi kiva kun ootte käyneet niin ahkerasti nyt kirjottamassa!!

Papuna

Vierailija
14/37 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kanssa aiemmin yrittäny tollasta linjaa, jossa viikolla syön kurinalaisesti ja viikonloppuna herkuttelen. Mulla se ei nähtävästikään ihan toiminut, kun ne viikonlopun syömiset sitten karkas käsistä. Sunnuntaisin ajattelin, että kohta ei saa taas herkutella ja siks piti mussuttaa varastoon. Eikä siitä hyvä seurannu. Nyt yritän pysyttäytyä siinä yhdessä karkkipäivässä/viikko ja muulloin pieniä herkkuja pisteiden sallimissa rajoissa.

canemo

Vierailija
15/37 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PV:ssahan niitä pisteitä sitten lisätään ja katsoaan, millä määrällä pisteitä paino pysyy samoissa. 4p on yleensä se rasitusmäärä, mikä omaan laidhuttamispistemäärään lisätään.

Oon varmaan sataan kertaan jo kirjoittanutkin, että oon ottanu tavoitteeksi sellasen tasapainon syömisten suhteen, jossa voisin hyvin pysyä ilman valtavia mullistuksia elämäntavassa (ja varsinkin se tasapino pitää pystyä tässä perheen ohella pitämään). Välttämättä muutokset ei näy viikkotasolla, mutta ainakin kuukausitasolla. Eli terveellisempiä valintoja kaupassa ja arkiruokailussa, mutta kyllä nautintoakin pitää sallia. Huono omatunto kuuluu kuvioon, jos herkuttelu menee överiksi. Ja liikuntaa liikuntaa...

PAPUNAlla alkaa olla painonpudotuksessa loppusuora, mielettömän hienoa!! Oot kyllä muutenkin tehnyt hienoja vetoja, kuntoillut urakalla ja ottanut todenteolla itseäs niskasta kiinni!

Kylmää on, joten meikäläisenkin lenkit tällä flunssan jälkimainingeilla ovat järjettömiä, mutta pakkohan ne koiratkin on viedä tarpeilleen.

Tsemiä kaikille, hienosti edetään kukin omassa taistossamme =)

Vierailija
16/37 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eilen iski flunssa, vielä sunnuntaina kävin muutaman kilometrin hiihtämässä. Nyt sitten odottelen parantumista, jos sitten olisi energiaa tuohon liikkumiseen paremmin. Paino ennallaan, kuitenkin viitisentoista kiloa vähemmän kuin silloin elokuun lopulla viimesillään raskaana=)

Minäkin syön aamulla puuroa, välipalaksi usein ruisleipää ja kasviksia tai hedelmiä, lounaalla tai useammin päivällisellä tavallista kotiruokaa. Vika on välillä liian isoissa ruoka-annoksissa ja ajoittain myös ylimääräisessä herkuttelussa. Ja aina ei tule niitä kasviksiakaan syötyä tarpeeksi, tosin kesällä sitä ongelmaa ei yleensä ole. Lokakuun alusta olin vuodenvaihteen yli karkkilakossa, ja se toimi, mutta nyt en oikein ole saanut karkinsyöntiputkea katki, vaikken nyt sentään joka päivä ole syönytkään.

Yhtä asiaa noissa PV:n pisteissä vähän ihmettelen. Nimittäin jos laihdutuspisteitä ois vaikka 18, jos ei siis imetä tai muuta, ja sitten siihen lisää neljä, niin se on 22. Ja jos yksi piste on n. 50 kcal, niin tuohan ois vaan 1100 kcal. Eli painon säilyttämiseksi täytyisi syödä vaan 1100 kcal, jos on suunnilleen normaalipituinen ja painoinen nainen. Eihön tuo kai oikein voi pitää paikkaansa? Kai nyt aika pienikokoisenkin kulutus on vähintään jotain 1500 kcal? Eikö tuossa elimistö ole vähän jollain säästöliekillä, jos syö jotain reilut 1000 kcal, tai vaikka 1300, mutta paino ei laske, vaan pysyy samassa? Eli jos pisteitä laskisin, niin söisin ainakin jonkun 30 pistettä, ja imettäessä enemmänkin. Siitä kai siellä Kutrin sivuillakin jotain puhutaan. Tosin niitä en ole lueskellut kun joskus kolme vuotta sitten.

Marja

P.S. Kotona ei ole nettiä, ja lasten mummolassa vaan pääsen kirjottelemaan, joten siksi en ole kovin aktiivinen.

Vierailija
17/37 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ois tän päivän pisteet pulkassa - siis syöty. Iltapala tulee olemaan linjaa appelsiini, porkkana, tomaatti. En voinu vastustaa kiusausta vaan vedin annoksen jäätelöä (300 kcal). Ja sitte tietty iski morkkis ja kävin polkemassa 145 kcal. Että sellasta se on, kun esikoinen on mummolassa ja vauva nukkuu. Äiti palkittee ittensä herkuilla. Mut oli se hyvää sentään.

canemo

Vierailija
18/37 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee nyt pitkä viesti, hypätköön yli ken tahtoo..

Esittäydyn kuitenkin lyhyesti ensin:

-esikoinen 5kk

-itse olen kohta 22

-ylipainoa noin 30 kiloa, 15 hankittu ennen raskautta ja 15 raskauden aikana...(todella masentavaa..)

-tykkään kävellä, ratsastan, uisin jos ehtisin, jumpassa kävisin jos kehtaisin...

-vihaan oloani, ja sitä että olen niin heikko...Todella Vaikeaa vastustaa kiusauksia...l. kaikkea makeaa..

-syitä miksi haluan laihduttaa on monia, ja ne ovat ihan oikeita, painavia syitä..silti niiden merkitys katoaa kun pääsen karkkihyllylle, tiedän hyvin miltä alkoholisteista tuntuu..

-hedelmiä syön, mutta suurimmasta osasta vihanneksia en pidä..

-mieheni on todella ihana, mutten hänen nähdensä kehtaa esim. jumpata...

huoh..tulikin tähän muotoo nnäemmä tämä avautuminen... huomenna taas jatkamaan...

MT

Vierailija
19/37 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh..heikkouksiani ovat mm. suklaa (jota voin syödä ihan tolkuttomasti, siis aivan sairaasti..) , pullat ja kaikki makea uppoavat myös...Nyt kun olen siivonnut kaapit ja pakkasen herkuista, niin tänään söin lapsuusajan herkkua eli nokare voimariinia+1,5dl kaurahiutaleita+ 0,5dl sokeria.. Siis kun jotain makeaa on vain saatava! Ja että ottaa päähän, aivan kamala morkkis!

En koskaan ole ollut näin huonossa kunnossa, väh.5km ollaan kyllä pojan kaa vaunuteltu lähes päivittäin, mutta nyt taas kun on nää pakkaset niin ei tuu tehtyä mitään..

Hooh..uusi päivä huomenna!

Vuoden vaihteessa aloitin kurinalaisemman elämän (jota kesti 3vkoa) ja sinä aikana lähti 3kiloa..noh..ne ei sentään oo vielä tullu takasin...

Nyt huomiseen!

MT

Vierailija
20/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja MT:lle tervetuloa! Ja tsemppiä kanssa :) Tää on joo hiukan sellaista, että joka päivä on päivä uusi: pitää päättää että repsahtaako ja antaa periksi, vai pitääkö pintansa, puree hamaasta ja on illalla itestää ylpeä ja paukuttaa henkisesti henkseliä; pystyinpäs... ;]

Canemolle iiisot onnittelut tuosta tavoitteen MELKEIN *hih* saavuttamisesta - uskallakin paeta täältä palstoilta - tuon painon pitäminen unelmalukemissa vasta homma onkin....

Oma oloon ollut hiukan tukkoinen kans,saa nähdä johtuuko se vaan halavatun kipeistä hartioista (joojoo, jumppaa ja venyttelyä...), tästä pakkasesta vai jostain päätään nostavasta pöpöstä..

Ja tää pakkasjakso hiukan pelottaa kun ei varmaan tuu lähdettyä ilman tuota poikaa tuonne pihalle niin rivakasti...

Tänään on kuitenkin lähdettävä roudaamaan pikku-ukkoa rokotukseen, joten saa edes nenänsä ulos.

Ja sitten mun riemu: meen piitkästä aikaa köpöttämään hepan selkään tuonne Vantaan Petikkoon la-ap ;]] Mahtaa olla taas näkemisen arvoista touhua - viimeksi oon ratsastanut noin... kolme-neljä vuotta sitten...

Sirkusviihdettä kaipaaville voin antaa yksityiskohtaisempia tietoja heti " näytöksen" jälkeen ;)

nyt muita pinoja lukemaan..