Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

' ' ELOkuun eloisten ma-ti viikolla 6 **

05.02.2007 |

Uusi viikko ja uudet jutut. Palailen hetken päästä itsekin kertomaan kuulumisia.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi mamma nuhaisena. Ei ole kurkku kipeä eikä yskä, mutta jumalaton nuha, koko ajan saa niistää. Aamulla oli neuvola, hienosti kuului sydänäänet ! Nyt oli itellekin painoa tullut, tähän mennessä noussut 1,2kg. No en ole vieläkään edes normaalipainoinen.

Ei olla kerrottu vielä vanhemmille lapsille, ajattelin että rakenneultraan saakka pidetään salaisuutena, vatsan kasvu kuitenkin on niin pientä, että tuskin lapset mitään huomaavat tai aikuisetkaan. Nyt viikkoja kasassa 14+5.

Vierailija
22/28 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päästiin nyt jo rv:kolle 14+1. Kyllä aika rientää, vaikka toisaalta toivoisin olevani jo turvallisesti pidemmälläkin...

Rapuäiti tuolla aiemmin jo mietiskeli asioita ja oli masennukseen vaipumassa.. Mulla on nyt kans tullut sellaisia fiiliksiä tosi paljon, että onkohan masussa kaikki ok. Kun pahoinvointi vähän helpottaa, niin ei kamalasti enää tunnu, että olisin edes raskaana. Ja kun ei potkun potkua tai liikkeen liikettä tuolta mahasta kuulu. On aika epäuskoinen olo kaikin puolin. Vaikka kaikki tuttavat vakuuttavat, että jos sieltä sun masusta ei mitään ulos ole tullut, niin eiköhän kaikki ole hyvin... Nii-in. Ja se vielä, että kun mun maha ei ole kasvanut yhtään ! Esikoisesta masu kasvoi kyllä tosi myöhään, mutta jotenkin oletin, että tästä toisesta maha olisi jo pullahtanut aiemmin.

Huomenna on onneksi lääkärineuvola ja odotan kamalasti jo sinne pääsyä ja varsinkin sydänäänten kuuntelua! Toivottavasti on kaikki hyvin.

Onko teillä muilla, joilla rinnat on olleet kipeinä raskaudesta vieläkin niin ? Mä ajattelin, että se liittyis enemmän ihan sinne alkuaikoihin, mutta mulla itelläni on ainakin rinnat vieläkin todella arat ! Kaipa ne tästä tokenee vielä ajan kanssa =)

Mutta nyt taas muihin hommiin.

Terkut kaikille.

lion76 ja masukki 14+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudelle elokuun odottajalle.

Rapuäidille, ymmärrän paremmin kuin hyvin mietteesi ja masentuneisuutesi sillä itselläni ollut hiukan samaa vaikka en kiireiltä ole oikein murehtimaan ehtinytkään. Mulla kun on huolta pukannut tässä raskaudessa huomattavasti enemmän kuin kolmessa edellisessä. Syynä lienee se alun pähkäily pitääkö vauva vai ei ja nyt sitten pelko että vauva on sairas tai raskaudessa sattuu jotain ikävää koska mahdollisuutta uusia tätä ei enää ole. Ja toisaalta jos vauvassa on jotain vikaa niin mies ei kyllä tule jaksamaan kun oli niin tätä vastaan. Lisäksi huolta nostaa kun edellisen kanssa nuo np-lukemat oli huimat 5mm ja sitten sai jännätä koko raskauden onko vauva terve vai ei. Niin ja sitten vielä että edelliset kaksi raskautta olleet todella oireiset eli pahoinvointia oli raskauden läpi ja muutakin oiretta riitti kerrakseen. Ja nyt ei juuri mitään. Usein unohtaa että edes raskaana onkaan. Niin että kyllä se mielen päälle on käynyt.

Tänään kuitenkin olen hyvillä fiiliksillä sillä np-ultra oli tänään ja turvotusta oli vain 0,9mm ja nenäluukin näkyi vauvalla hyvin joten kätilö oli sitä mieltä että ei mitään suurat huolta vauva terveydestä. Virtsarakko ja kaikki sydämen kammiot näkyi hienosti samoin kuin vauvan sormet jne. Kokokin vastasi hyvin viikkoja. Yhden päivän oli pienempi kuin kuukautisten mukaan mutta laskettua aikaa ei ruvettu yhden päivän takia muuttamaan. Veriseerumi otettiin minulta myös joten sen tulosta vielä pitää odotella kaksi viikkoa tai oikeestaan odotella että ei kuulu mitään sillä jos ei riskiluku ole huolestuttava eli ei tarvitse jatkotutkimusta niin eivät ilmoita erikseen mitään. Nyt sitten jännään vielä pari viikkoa kuuluuko siitä veriseerumista sitten mitään vai ei. Niin ja istukka oli takana mistä olen tyytyväinen sillä mulla edellisilläkin kerroilla liikkeet tuntuneet huonosti ja kun istukka oli edessä ei juuri liikkeitä tuntunut. En tiedä miksi mulla näin on ollut.

Lääkärineuvola on ylihuomena ja rakenneultra sitten 2.4. Jännittää jo sekin valmiiksi että kaikki on kunnossa ja lisäksi haluan kysyä josko saisi tietää vauvan sukupuolen niin osaa haalia sitten sopivia varusteita. minä kun ehdin jo kaikki vauvavarusteet myydä kuopuksen jälkeen.

Meillä odotuksesta tietää vain siskoni ja kaksi ystävääni joille purin tuntojani silloin kun mietin mitä tehdään. Lapsille en aio vielä kertoa kun on niin pitkä aika heille sitten odottaa. Vanhemmille jne. en ole vielä myöskään kertonut ja nyt arvon kerronko kun tuo veriseerumin odotusaika on ohi vain panttaanko rakenneultraan asti. Tavallaan haluaisin sinne ultraan odotelle varmuuden vuoksi mutta toisaalta olisi jo kiva kertoa kaikille.

Meille ikäeroa tulee kolmosen ja nelosen välille 2v7kk ja ei todellakaan mitään tuplarattaita tarvita. Kakkosen ja kolmosen ikäeroa oli 1v9kk ja niilläkin tuplat oli käytössä vain puoli vuotta ja sitten myytiin pois. Nelosen ja kakkosen ikäero on 4v4kk ja uskon että sitten syksyllä jo kulkee niin hyvin pyörällä että riittää kun vauva on rattaissa ja kolmonen seisomalaudalla kun saatellaan esikoista parin kilsan matka kouluun.

Meillä on esikoisen koulukypsyysarvion eka kerta tänään ja sekin jännittää. Haluaisin että hällä on kaikki kunnossa että pääsee syksyllä aloittamaan koulun kun nyt olen kotona ja voin saatella jne.

Tulipas pitkä selostus mutta kerrankin oli jotain mitä kirjoittaa kun yleensä ei juuri mitään.

aliisa ja ylläri rv 12+1

Vierailija
24/28 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveiset päivystyksestä. Olen jo viikon ajan murehtinut kovia alavatsakipuja, ja perjantai-iltana kävinkin päivystyksessä, silloin tk-lekuri tutki, otti verikokeet ja pissatestin, ei mitään. Tänä aamuna sitte parin kouristuksen jälkeen verta pyyhkiessä. Itku meinasi tulla. Soittelukierroksen jälkeen kävelin päivystykseen sairaalaan, ja pääsin päivystävälle gynelle. Aivan ihana naisgyne. Ultrattiin ja kaikki oli ok! Meinasin alkaa itkemään jo siinä pöydällä! Siellä pikkuinen heilutteli, ja potkiskeli, gynekin ihan nauroi vauvan touhuille ;))) Kasvukivuiksi kuittasi mun kipuilut (+ ummetus) ja verelle ei löytäny syytä, ei enää vuotanu. Mikä helpotus!

Samoja fiiliksiä on näköjään muillakin, ei oikein enää oireita, muttei vielä liikkeitä. Ja tieto siitä, että kaikki on mahdollista, vaikkakin epätodennäköistä näillä viikoilla. Ymmärrän rapuäiti sua, minä murehdin vaikken tuollaista historiaa omaakaan. Kunpa sitä osaisi ottaa rennosti ja nauttia, vauvakin voisi paremmin, kun äiti ei murehdi ja stressaa.

Meillä tulee lapsille ikäeroa 4v4kk. Seisomalautaa ehkä harkitsen, kävellen kyllä paljon tullaan kulkemaan... Riippuu vähän miten pyöräily sujuu kesällä. Pohdin jo kovasti mitä teen esikoisen tarhan kanssa, olin jotenkin hullusti ajatellu, ettei esikoisella ole kuin yksi talvi ennen eskaria, mutta niitähän on vielä kaksi! Luulen, että otan pois tarhasta, ja kerhoilla ym. koetetaan saada virikkeitä kerättyä.

Tervetuloa uudelle, anteeksi nicin jo unohdin ;)

Positiivisia ajatuksia kaikille, murehditaan sitten, kun on jotain murehdittavaa. Nautitaan siihen asti kasvavista masuista, ja kohta saadaan alkaa odotella jo liikkeitä! Meitä on useampi uudelleen synnyttäjä, joten aika aikaisin voisi jo odotella liikkeitä.

Voikaa hyvin! Emma 13+4

Vierailija
25/28 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis kaikille!

Kiva kuulla muitten ultrakuulumisia.

Me käytiin kanssa tänään rakenneultrassa.kaikki meni sielä oikein hienosti.kätilö kehui kuinka liikkuvainen pieni tuolla masussa on ja myöskin sanoi, että kaikki on todella hyvin kunnossa.Pää-perämitta oli 59 mm.kuulemmma vastaa viikkoja 12+4 eli pari päivää ollaan jäljessä kuin mitä neuvolassa oli laskettu.eli tuo laskettuaika on 15.8.mutta siis kumminkin laittoi että nyt mennään silti viikoilla 12+6.on nyt ehkä vähän sekavasti selitetty.

Niskaturvotus oli vaan 0,7 eli sekin näyttää hyvältä.

Kyllä olo on aivan ihana =)

Joku kysyi tuosta rintojen kipeytymisestä..mulla oli alussa kipeet..sitten jossainvaiheessa helpotti ja nyt taas on tullut uudelleen kipeeksi.että kyllä tuo varmasti ihan normaalia on.

Muistaako kukaan onko tytöillä vai pojilla korkeempi syke jos kuunnellaan dopperilla tai yleensäkin?

Käytiin perjantaina neuvolassa, missä kuunneltiin sydän-äänet, niin tuolla pienellä oli 153, että kait ihan hyvät oli.

Voi että..tänään mennään anoppilaan ja kerrotaan sitten miehen vanhemmille jollain hauskalla tavalla..

Kyllä tää odotus on ihanaa ja osaa nyt jo eritavalla nauttia kuin alussa.

seuraava neuvola on sitten noin 3 viikon päästä jolloin pääsee kuuntelemaan taas rakkaan sydän-äänet.

Mukavaista pakkaspäivää kaikille =)

Toivottavasti niiden olo parantuu ketkä on kipeenä, ja ne kenellä on masennusta, niin saa hyvää mieltä tähän odotukseen ja muille vaan että nauttii täysin rinnoin tästä odotuksesta =)

Enkeli rv 12+6 ja masuasukki

26/28 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselisin teiltä että onko muita elokuisissa mukana jotka ovat sairastaneet raskausmyrkytyksen??

Täällä eilen illalla ku vihdoin sänkyyn pääsin luin tuota neuvolakorttia niin muistu mieleen se että th joutui mittaamaan verenpaineeni kahteen kertaan...olin sen niin ultrakuulumisten iloissa että olin unohtanut sen kokonaan..siis kun verenpaineeni oli eka kerralla 126/68 niin eilen se oli 130/82...ja se oli th:n mielestäki vähän liikaa..nyt tietenki pelkään ihan sairaasti että se alkaa jo uusimaan..

Olen siis raskauden huolissa korviani myöten ja tutkinut nettiä siitä mitkä mahdollisuudet uusimiseen on..tällasta löysin: uusiutumisprosentti on 30-50%, mitä pitempi väli sen suuremmalla todennäköisyydellä uusii..ja meillähän tulee 8 vuotta kakkosen ja kolmosen ikäeroksi..eli nyt sitten täällä tuskaillaan tän asian kans...ja se verenpainemittari on hankinnassa ensi tilassa..myös mun hb on noussut mikä on kuulemma yleistä toksemia äideillä..

Mun verenpaineeni oli noissa lukemissa tuossa toksemia-raskaudessa viikoilla 29+3, josta se lähti nousemaan ja nyt ollaan vasta 12+3 viikolla..kakkonen syntyi siis rv32..eli se paheni hyvin äkkiä...

oonkohan mää syöny jotain mikä voi nostaa verenpainetta mutta eipä sitä nyt muista...

Iloista päivänjatkoa kuitenkin kaikille! Jos saisimme murheemme työnnettyä jonnekin taka-alalle...

Nani76 ja Vilperi 12+3

Vierailija
27/28 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voimia murehtiville, toivottavasti huomenna kaikki on paremmin! Sekä onnea kaikille ultrassa käyneille, kyllä se vaan on aina niin sykähdyttävä kokemus!

Joku kyseli tehdäänkö synnytystapa-arvio silloin kun edellinen synnytys on päätynyt sektioon. Minulle tehtiin sektio pysähtyneen synnytyksen vuoksi ja nyt terveydenhoitaja ilmoitti sitten ykskantaan ensimmäisellä neuvolakäynnillä, että " sinullehan tehdään sitten se synnytystapa-arvio vkolla 36 sektion vuoksi." Tästä ymmärsin, että näin on rutiininomaisesti tapana ko. tilanteessa tehdä. Lääkärintarkastuksessa lääkärikin varovasti tiedusteli, että mites nyt seuraava synnytys kun ensimmäinen oli sektio ja kun sitten sanoin, että alakautta kiitos, jos vaan mahdollista, niin näytti vallan helpottuneelta(!?). No toivottavasti elokuussa nähdään miten tässä käy.

Torstaina olisi tarkoitus lähteä tytön kanssa Itä-Suomeen ystävän luokse viikonlopun viettoon. Mies on työmatkalla, joten ajattelin, että turha sitä on kotona kaksin kökkiä vaan parempi viettää aikaa yhdessä ystävien kanssa. Mukavaa vaihtelua.

Kirpeitä pakkaspäiviä ja pirteätä mieltä kaikille!

Savon taivas + Töpö rv 12+3

Vierailija
28/28 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on liian helppo piipahdella opiskelujen tai töiden lomassa..

Noista masentuneista ajatuksista ja oloista. Itsellä ei ole tietoisesti paljon alakuloisia mietteitä. Tuntuu, että päivisin ei ehdin ikäviä ajatella, kun kuitenkin joutuu mm. töissä kohtaamaan välillä paljon ikävämpiäkin asioita kuin omat murheet. No, kuitenkin sitten uniin näitä huolia tulee. Joku perheenjäsen voi olla unissa vaarassa tai tulee merkkejä ennenaikaisesta synnytyksestä uniin tms. Joten kyllä niitä pelkoja ja mörköjä selvästi itselläkin on, niille ei vain ole aina tilaa. Kerroin esim. eilen esikoiselle, että vauva syntyy luultavasti loppukesällä, kun viinimarjat alkavat olla kypsiä. Näin heti viime yönä unta, että viinimarjat olivatkin kypsiä heti kun lumet sulivat toukokuussa. Ja oli unessa vähän paniikissa, että miten selitän esikoiselle, että vauva ei synnykään vielä. Toisaalta olin peloissani, että onko tämä merkki, että vauva syntyykin jo nyt. Semmoisia unimaailmoja täällä kohdataan.

Silmät ristissä pitäisi vielä vähän jaksaa jatkaa opiskeluja, mutta ehkä on parempi mennä pian nukkumaan, vaikka näkisikin mitä sattuu unia.

Västis