Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤Suurperheiden viikko 6¤¤¤¤

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve kaikille! Olipas mukavaa lueskella pitkästä aikaa kuulumisia, kun viikon verran kerkesi tuo kone olemaan poissa käytöstä. Täällä on myös ollu vähän pakkasesta harmia. Ei onneksi sairasteluja (kop kop) eikä suuria murheita, kuten muutamat kirjoittivat lasten ja omistakin astmaoireista. Mulla on lähinnä ollu menovaihde päällä koko viikon.

Meidän kuopus, neiti 1v 7kk ei ole nukkunut päiväunia sisällä sitten viime kesän, joten kun pakkasta on paljon, on ollut aika keksiminen kuinka saan isommat pysymään sen verran hiljaa, että saan pienimmän olohuoneessa vaunuun hyssyteltyä.

Olemme sitten ollet lähinnä menossa. Olemme käyneet uimassa, isossa kauppakeskuksessa, Ikeassa ja mummolla. Lisäksi muksut on käyneet normaalit kerhot ja muskarit ja yhtenä aamuna olin vielä vanhimman kanssa kampaajalla. Joka paikassa paitsi kampaajalla olen ollut yksinäni kaikkien kolmen muksun ja hurjan masuni (rv 31) kanssa. Lapset on ollut tosi kiltisti joka paikassa, kotona olisin varmaan menettäny hermoni, kuopus ei olisi nukkunut ja muut kaksi olis tylsiintyny, kun eivät pääse pihalle.

Ihanaa, kun täällä kaikilla raskaudet etenee mukavasti ja ikävää, että jotkut katsovat asiakseen vielä tuoda huolia raskaana olevalle arvostelemalla lasten määrää. Tuntuu, että tuollaiset ihmiset, jotka sanovat negat, kommentteja eivät ajattele kuin itseään! Eivät ainakaan tulevan lapsen vahempia tai lasta. Meillä on tullut yllättäen vain positiivisia kommentteja tästä neljännestä. Toisaalta olen jo häissäni kaikille ilmoittanut, että neljä lasta olisi mun mielestä sopiva määrä.

Nyt tuntuu, että Auringonsäde mahassa on sitä mieltä, että äitin pitäis mennä taas vähän köllimään sohvalle ja katsomaan hömppää telkkarista, joten hyveli yöteli kaikille toivottaa

MarinoX + 3 + rv 31 (ylihuomenna jo 32!)

Vierailija
42/42 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuo aurinko, vaikka onkin kylmä niin hieman sellainen keväinen olo tulee tuosta auringonpaisteesta, joka matalana paistaessa on kyllä aika armoton... nuo ikkunat iltapäivisin...

No ehkä tähän keväiseen oloon vaikuttaa myös oma kohentunut olo. Edelleen yököttää, mutta helpottanut on selkeästi.

Täällä marinox ja oliko se misti puhelivat tuosta raskausuutisen kertomisesta ja sen vastaanottamisesta. Vielä ei olla kovin monelle tästä neljännestä kerrottu, mutta yllättävän positiivisia olivat kommentit. Varsinkin omat vanhempani yllättivät, koska kolmosen odottamiseen suhtautuivat niin paljon varauksellisemmin. Tosin ei ihme, koska kakkosraskaus oli tosi vaikea ja olivat tietysti huolissaan tyttärensä terveydestä. No kolmas meni hieman paremmin ja ihaniahan nuo ovat meidän tyttöset, joten kyllähän tuollaisia lisää mahtuu. Mutta kyllä hieman jännittää vielä kuulla esim. appivanhempien kommentit ja muiden sukulaisten. Minä olen ollut kyllä niin avoimesti toivonut vielä vauvaa, vaikka mies on sanonut, ettei enää ikinä, kunnes mieli jälleen muuttui:)...että tuskin tämä kovin suurena yllätyksenä tulee.

Täälläkin on koko konkkaronkka ollut flunssassa, jossa on karsea yskä. Eli yöt ovat olleet tosi rikkonaisia, kun koko ajan joku yskii.

Uutena tässä raskaudessa on, että herään melkein joka aamuyö ja valvon pari tuntia tai sitten vain herään ennen kuutta, enkä saa enää unta. Onneksi ei tarvitse töissä käydä kuin kerran kaksi viikossa, muuten kyllä olisikin univelkaa ihan mahdottomasti.

Jotenkin tuntuu, että tänä aamuna tuo maha on sitten oikeasti alkanut pömpöttämään, en saa sitä vedettyä enää litteäksi. Iltaturvotusta on ollut heti alusta asti tuolla mahan seudussa ja sellaista nesteturvotusta sitten kasvoissa ja käsissä ja oikeastaan kauttaaltaan.

no np-ultraan vielä 1,5 vkoa ja ehkä sitten voi alkaa nauttia tästä raskaudesta ihan tosissaan.

wintergirl h 11+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla