Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤Suurperheiden viikko 6¤¤¤¤

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itse sellaisen,ystävän suosittelemana.siinä sidonnat ihan vastasyntyneestä isompaankin lapseen.Pystyy imettämään liinassa.

Juuri omani pesin ja laitoin valmiiksi kuntoon!

Löytyy tietoja pikkuruu.fi sivuilta!

Ympäristön kommentit saattavat satuttaa mutta itse olemme tilanteemme ja lapsilukumme valinneet,kannetaan niitä ylpeästi!

Itse ainakin olen enemmän kuin ylpeä lapsistani=)

Vierailija
22/42 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua kun onkin kylmä...en laittanut minäkään esikoiselle suksia kouluun mukaan...on -27 pakkasta.

Tulin juuri ekalta neuvola käynniltäni. Hemoglobiini 134 ja verenpaine ok. Pääsin jopa ilokseni ultraan kun neuvolan täti ei tiennyt mistä laskea raskauden alun, koska menkat oli joulukuussa niin oudon niukat...Sydän siellä sykki ja viikkoja on 8+5. Laskettuaika on siis 14.9.

Soitin äidilleni kun tulin neuvolasta. Kerroin raskaudestani ja hän oli iloinen. Olin varma, että hän kauhistuisi, mutta olikin onnellinen ja toivotteli hyviä vointeja. Iso helpotus.

Nyt lähden töihin. Mitenkäs piiun neuvolakäynti???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-32 astetta näytti meillä ja kylillä vielä kaksi astetta enemmän! HIH! Kehä III:n ulkopuolella taitaa olla aina kylmempi kuin ihan siellä etelässä. No, itehän ollaan paikkamme valittu. Lapissa kai vieläkin kylmempi. Hyrrrrrrr...

Mulla mahaa juilinut koko yön. Hirvittää hieman että onkohan kaikki kunnossa. Varmaan vaan kasvukipuja kun viikot vasta 15+6. Ens viikolla neuvola, ilmeisesti sitten jo eka kerran mittaillaan. Ihan jännällä sitä aina menee, vallankin tässä vaiheessa kun ei itse tunne vielä liikkeitä. Niitä kyllä jo kaipailis! Kai tässä lähiaikoina vois tuntua...

Lapset on ihan räkäisiä ja tukkoisia. Astmaatikkojen keuhkot ei tahdo kestää tällaista pakkasta. Eskaripoika oli eilisen pois kun yöllä oli niin tukossa että sitten jo oksenti. Nyt kaikki mahdolliset astmalääkkeet käytössä, niin pitkä- kuin lyhytvaikutteiset, niin alkaa helpottaan. Sinällään harmi kun nyt oireilee noin kovasti, meille jo lupailtiin että oltais voitu kesällä kokeilla lääketaukoa näitten 7:n lääkintävuoden jälkeen, mutta nyt ei tarvitse edes harkita. Vaaditaan vuosi oireetonta eloa että aletaan purkaa pitkää lääkitystä. No, rutiinillahan tää tieten jo menee...

Joku puhui vaunukuumeesta. SAMA TÄÄLLÄ! En tiedä mikä se on kun aina tekis mieli ostaa uudet uudelle vauvalle. Oikeasti pärjäis ostamattakin. ;) Ainut että meidän kaksotenrattaat homehtui syksyllä kun jäi katokseen pitkien sateiden ajaksi. Se on syksyllä ainakin välttämätön jos meinaa molempien pikkuisten kanssa kulkea kävellen jossain. Aika vähissä ne lenkit kyllä oikeasti on... Vanhuus tai itsekkyys taitaa iskeä kun ei viitsi lähteä monen kanssa lenkille.

Nyt lähden tekemään miehelle huomiseksi tuorejuustokakkua, kun hän täyttää vuosia. ***Olenkohan oikein ymmärtänyt, että Valion tuorejuustoa saa syödä raskaanakin, koska se on tehty pastöroidusta maidosta???

VASTATKAA VIISAAMMAT!! ***

Kirpeää pakkaspäivää jokaiselle!

Ulmeri

Vierailija
24/42 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt pitkästä aikaa tsempata ja kirjoitella tännekin. Päivittäin olen kyllä käynyt jutut lueskelemassa täällä ja tuolla helmikuisissa, mutta pahoinvointi on edelleen vaivannut. Tosin huonoin päivä oli viime viikolla, jonka jälkeen oli 3-4 varsin hyvää päivää ja eilen hieman takapakkia, mutta tänään taas jälleen selkeästi tuntuisi olevan parempi päivä, joten eiköhän selkä ole vihdoin taitumassa. Alkaa jo kyllästyttää tämä sotku täällä huushollissa. Eilen katsoin ykköseltä jotain ohjelmaa, jossa nuori tyttö oli otettu huostaan ilmeisen turhaan ja ohjelmassa oli puhetta siitä millaisia tietoja vanhemmista esim. kouluterveydenhoidossa kerätään. Listassa oli mm. kodin siisteys ja mua ihan nauratti, kun ajattelin, että tuon perusteella meiltä saisi kolme kappaletta ottaa tällä hetkellä huostaan.

No oikeasti kyllä alkaa tämä sotku hermostuttaa ja listalla on miljoona asiaa, sitten kun olo on parempi. Meillä mies on hoitanut iltaisin lähes kaiken lapsen hoidon ym. ja tietysti tuo siivousjälki on vähän toista kuin meikäläisellä, mutta en siitä tietenkään voi nyt nipottaa toiselle, joka tekeen muutenkin kaiken kun itse makaan naama vihreänä sohvalla.

Meilläkin eskarilainen on ollut pitkään taas yskässä ja hengitettävät lääkkeet on olleet varalla aina näihin pitkittyneisiin yskiin ja tosiaan kyllä tuo kova pakkanen on tehnyt tehtävänsä ja lääkitys aloitettu. En nyt muista nikkiä, mutta toivotaan, että astma pysyisi näillä kovilla pakkasilla teidän pienellä kurissa kuitenkin. Ja taisi olla sama kun kysyi niistä tuorejuustoista: minun mielestä juuri nuo valion tuorejuustot on kaikki pastoroidusta maidosta, että voi käyttää. Voi, että kuulostaa hyvältä tuo juustokakku, pitäisiköhän perjantaiksi vääntää, kun on vieraita tulossa. Sellainen ihana, jossa puolukkaa, ah, ihanan kirpeää...

Joku täällä kirjoitti kovasti jännittävänsä np ultraa, että voiko olla viiden kanssa niin hyvä tuuri, että kaikki on kunnossa. Sama täällä paitsi neljättä odotellaan ja mietteet on tutut. h 8+1 kävin kurkkaamassa, että joku on ja sydän sykkii. Minulla ei tuo kohdun kasvukaan tunnu missään eikä sydänäänet kuulu kun kohtu on niin taaksepäin kallellaan. Tosin sellaisia outoja ilmapallo lantiossa tuntemuksia on ollut viimeaikoina, joten toivottavasti siellä kohtu kasvaa ja raivaa tilaa...

Juuri eilen kuulin, yhdestä tutusta jolle tuli näillä samoilla viikoilla keskenmeno äskettäin ja varhaisultrassa oli syke havaittu. No vielä kaksi viikkoa np-ultraan ja sittenhän sen näkeen.

Meillä keskimmäinen 4 v jäi isovanhempien kanssa lomalle 4:ksi yöksi, joista kaksi nyt mennyt ja kyllä eilen illalla nukkumaan mennessä ihan ahdisti ikävästä. Vielä kaksi yötä ja sitten kyllä en vähän aikaan neitiä päästä tuollaisiin reissuihin, vaikka onhan se ollut ihan kiva kun olen voinut enemmän sitten keskittyä esikoisen juttuihin.

No niin kai se on mentävä siivoushommiin , kun kerran kehuin, että olo on parempi ja ruoanlaittoon, josta voisin kyllä luistaa niinkauan kuin etoo, mutta jotain kai se on lapsille syötettävä...

wintergirl h 11+1

Vierailija
25/42 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveiset ensimmäiseltä neuvola käynniltä, yllättävän kauan siellä aikaa menikin.. Kaikki tuntui olevan ok Hb 140 ja verenpaineet normaalit.. Laskettuaika olisi nyt sitten 16.9, ja tuskimpa siihen suuria muutoksia ultrassa tulee, odotan sitä käyntiä kyllä kovasti, josko se ajan huomenna tilaisi. Se odotus todellakin itselläni konkretisoituu sitten kun näkee monitorista pikkuisen sydämen lyövän.. Toistaiseksi mieheni taitaa jännittää tätä raskautta enemmän. Painokin pysynyt ennallaan, vaikka kovin epäilin sen nousseen syömiseni ansiosta, mutta ihan taitaa jotain turvotusta olla tuossa vatsan seudulla.. Pitää tuo pikku napostelu kuvottavan olon loitolla.. =)

Juu.. Täällä meillä oli myös aamulla -29 astetta mittarissa ja en edes miettinyt, että laittaisin lapsille ulkourheiluvälineitä matkaan, ei ollut eilenkään ja jos jotain sanomista tulee, menen mielelläni keskustelemaan asiasta opettajan kanssa.. Eilen neljäs luokkalaisilla tytöillä siis oli ollut hiihtoa, vaikka siihen aikaan oli -24 pakkasta.. Ei ihan nuo rajat, mitä omaan kouluaikaan oli enää taida päteä, mutta mielestäni meillä on vanhempina oikeus tehdä päätöksiä näissä asioissa.

Taisipa olla joku uusikin ilmoittautunut riveihin, tervetuloa!

Mutta nyt on alettava kotitöihin, meni tuo aamupäivä ihan muissa touhuissa.

Piiu 8+3

Vierailija
26/42 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

***Olenkohan oikein ymmärtänyt, että Valion tuorejuustoa saa syödä raskaanakin, koska se on tehty pastöroidusta maidosta???

VASTATKAA VIISAAMMAT!! ***

mä en ole viisaampi koska samojen asioiden kanssa painin...olisin halunnu jokin aika sitte porkkanakakkua jonka päälle tulee mm.tuorjuustoa.En sitte uskaltanu tehdä sitä ku en varmaksi osannu sanoa.Mutta PÄSTEROIDUSTA maidosta tehtyjä saa syödä.

Itsekkin pohdin juuri tämänpäivän ruokaa ja en tiedä tyssääkö se koskenlaskijajuustoon?Mies on kaupassa ja ilmeisesti soittamassa asiakaspalveluun;) ku paketissa lukee vaan juusto jne.

mä olen jotenki ihan blondi ja tyhmä noissa asioissa:( kermaviilissä onneks lukee selvällä suomella että pastöroidusta maidosta.

On kyllä tosi vaikea taas totutella välttämään kaikkia aineita.(siis ei ongelmia alkoholin tai tupakan kanssa ku en polta ja siideriäkin juonu tosi tosi harvoin saunan päälle)Miten ihmeessä saisi nää herkutki jätettyä tai edes vähennettyä?:S

Vierailija
27/42 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskenlaskijaa saa syödä.

Vierailija
28/42 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nyt kirjoitella tänne, ettei kovin pitkäksi väli venähdä. Kylmää tosiaan on ja lapset ovat sairastelleet, kaikilla kolmella, nuorimmaista 8kk myöden on korvatulehdukset. Meillä ne näköjään oikein riesana, putkituksia ei ole vielä kenellekkään laitettu, mutta jos siltä näyttää, niin nuoremmalle kyllä laitatetaan heti kun mahdollista.

Onko meille suurperheellisille listaa, johon voisi virallisesti ilmoittautua, en ainakaan löytänyt sitä?

Tunnutte olevan aika hyvävointista väkeä, itse en kyllä kovin hyvin voi, kamala väsymys on seurana aamusta iltaan. Ja se harmittaa, koska tuntuu, että vois vain oikaista joka välissä, vaikka olisi miljoona hommaa tekemättä ja lapsetkin ihmettelee kun äiti on näin väsynyt. He eivät siis vielä tiedä raskaudesta.

En ole kertonut vielä kuin yhdelle ystävälle, joka onnitteli. Muille ei olla vielä kerrottu, eikä nyt vähään aikaan kerrotakkaan. Oma äitini sanoi jo kolmannesta kerrottaessa, että kait tämä on sitten viimeinen? Heh, saas nähdä mitä sanoo nyt...Tämähän on ns. ylläri vauva ja yritän tässä nyt itsekin sisäistää tämän ajatuksen, että kohta lapsia on yksi lisää. Nyt on tullut vähän ahdistuksen tunteita, koska nuorin on tosiaan vielä pieni ja ikäeroksi tulee vain noin 1v4kk, joten se hiukan hirvittää!! Mutta eiköhän siitä selviä ja tuntuu, että kun vain pääsen tämän uupumus-olo ylitse, niin jaksan mitä vain.

Mutta nyt kotihommien kimppuun, etteivät ihan riistäydy käsistä.

Simpukka rv 8+2

Vierailija
29/42 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuossa alakerrassa kodinhoitohuoneessa ja kuulin vanhimman tyttäreni puhuvan parhaan kaverinsa kanssa puhelimessa.. Sellaista normaalia höpötystä, en edes salakuunnellut.. Mutta sitten he keskustelivat siitä, että voinko olla raskaana, kun tyttäreni sanoi sinnepuhelimeen " joo, on sillä vatsa pyöristynyt ihan selkeästi, mutten viitsi kysyä äitiltä mitää.." Hups! En siis pienessä mielessäni ollut ajatellut että kroppani muutoksia seurataan noin tarkkaan!! Tosin kyse on pian teini-ikäisistä lapsista, joille nämä asiat ovat tuttuja jo koulusta.. Ja he ovat hyvin tarkkoja myös tässä iässä omista vartaloistaan jne.

Olemme ajatelleet kertoa lapsille vasta ekan ultran jälkeen asiasta, mutta nyt mietin, olisiko tälle vanhimmalle syytä puhua jo aiemmin, kerta asia häntä kovasti mietityttää.. Onkohan kellään kokemuksia? Itse olen nyt aika kuutamolla.. =)

Kiitos! Palaan kattiloiden ääreen..

Vierailija
30/42 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla sitten kerroimme lapsille, että kuopuksesta tulee ensi syksynä isoveli. Reaktiot olivat osittain yllättäviä, sen olin arvannutkin että vanhin on innoissaan, mutta että 7v:kin pomppi innoissaan kuullessaan uutisen! Se oli hieman yllätys, koska olin luullut että asia on tytölle melko sama. Suurin yllätys oli kuitenkin lähes 5v poika, joka parahti itkemään. Otin pojan syliin ja hän sitten selitti ettei pikkuveljestä voi tulla isoveli kun hän on se isoveli, ei hän halua pikkuveljeksi... Kysyin nyyhkyttävältä pojalta tiesikö hän mitä tuo utinen tarkoittaa ja kerroin että meille syntyy syksyllä vauva ja kuopuksesta siis tulee vauvan isoveli ja tästä pojasta siis tuplaisoveli. No sitten muuttui ääni kellossa, poika oli kuitenkin ihan iloinen uutisesta kun vakuuttelimme että hän pysyy edelleen isona veljenä, ja pikkuveli hänen pikkuveljenään. Hassuja kyllä nuo lapset välillä!

Lapset sitten saivat julistaa uutista eteenpäin, vanhin oli heti laittanut tekstarin opettajalleen (aika ihanaa), ja toiseksi vanhin soitti siskolleni ja miehen vanhemmille. Siskoni taisi olla aika hämmästynyt, ainakin puhelimesta kuului kovaa " ei voi olla totta, ei kai, voi sentään..." . Ihan hyvässä hengessä kuitenkin, vaikkei kai aina ymmärräkään meidän lasten määrää. Itsellänsä ei lapsia, ikää tosin " vasta" 27v, (hyvä) avomies, ja toinen vuosi työelämää menossa. Mun mielestä voisi kyllä olla aika meidän lasten saada serkkuja, mutta taitavat saada vain koiraserkkuja. Toinen koiravauva kuulemma tulossa heille keväällä. Miehen vanhemmat olivat iloisen kuuloisia, enpä tiedä kuinka yllättyneitä olivat.

Minunkin äidille tyttö yritti soittaa mutta Mummo ei kuullut, soitti sitten illalla minulle kun kellokin oli jo yli yhdeksän ja lapset nukkumassa. Kyseli että olikos sillä tytöllä asiaa johon vastasin että olihan sillä, istutkos tukevasti? Kerroin vauvauutisen niin äiti totesi iloisen yllättyneesti että olipa hyvä että hän istui! Oli siis tosi yllättynyt ja kysyi muutamaan kertaan että ei kai tämä ole joku ennenaikainen aprillijuttu, mutta kuulosti siis ihan iloiselta puolestamme.

Tästä se juttu sitten lähtee leviämään, muutaman viikon päästä tietävät kai jotakuinkin kaikki tutut. Ja eipä tuo haittaa.

Oma olo aaltoilee edelleen, välillä oikein hyvä olo, mutta jos unohtaa kolmeen tuntiin syödä sen kyllä huomaa. Tasaista tankkausta siis luvassa.

Kohta taitaa tulla poika kerhosta, kerhokaverin isä tuo tänään meidänkin ipanan kotiin. Täytyy mennä ovelle vastaan!

Hilmis rv 12+5

Vierailija
31/42 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun pitany tanaan mitaan kirjoitella, mutta sulle on pakko vastata!

Kerro ihmeessa esikoiselle! Me mennaan ihan samoissa, joten luulen osaavani aavistella etta mahasi on jo paisunut (ainakin mun on!) ja me kerrottiin viime viikolla omille muksuille ja laheisille kun sydanaanet nahtiin. esikko (kesalla 15v) sanoikin etta epailikin jo sellaista kun oli ohimennen jotain siihen viittaavaa kuullut puhuttaessa, joten se siita.

Kaikki meilla tietaa yrityksesta, joten se ei ollu kenellekaan yllatys, mutta nyt sita pohditaan vaan etta kaikki jatkuisi tuonna syyskuuhun hyvin, hiukan takapakkia eilen kun hiukan tiputtelee, siks olen tanaan ' pakkolomalla' sangynpohjalla...

Huomenna tarkastukseen ja myonnan etta olen puolpaniikissa.

Mutta sellaista taalla; ja tuosta ruokien syonnista, ei varmasti yksi kerta vaikka jotain kiellettyakin ainetta soisi niin tee suurta vahinkoa, jollei mitaan hirveita maaria pista montaapaivaa perakkain mahaansa? Joten syokaa nyt ihmeessa mita mieli tekee! En nyt puhu alkoholista tai tupakista kun niita vastaan kuitenkin olen.

Voikaa hyvin

- levinia ja hope 8+3 -

Vierailija
32/42 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset feta,mozzarella ym juustot on yleensä pastöroitu mutta kannattaa tarkistaa.Ulkomaalaiset harvemmin!

Myös lämmitys uunissa poistaa listeriariskin esm homejuustosta!

Riittävä kuumuus vaan!

Pullaa,mustikkapiirakkaa,makaroonilaatikko ja kaalilaatikko saldona tänään,hyvä ahkera minä=)

L+5+rv 33+

Vierailija
33/42 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kumman lämpimillä alueilla te kaikki asutte, kun teillä on noin lämmintä. Meillä oli tänä aamuna -39 astetta... Onneksi ei tänään tarvinnut lähteä minnekään autolla. Kaverini sanoi, ettei aamulla jarrut toimineet työmatkalla kunnolla, kun olivat ihan jäässä. Pitäisi olla oikeasti joku pakkasraja, ettei tarvitse lähteä kenenkään kotoa, kun on näin kylmä. Nykyään ei ilmeisesti kouluissa ja päiväkodeissakaan ole oikein mitään pakkasrajoja. Reilusti yli 20 asteen pakkasessa ulkoillaan päiväkodissakin, jopa pienten kanssa. Eivät sentään tänään menneet eskarit hiihtämään vaikka piti... Eipä kai ne lapset sitten palele, kun vaatteita on tarpeeksi, mutta kylmää se ilma on hengitettäväksi.

Kuopus ei tietysti nukkunut päivällä juuri mitään, kun ei päässyt pihalle ja oli rasittava tapaus. Osaa kyllä joskus koetella hermoja nuo lapsukaiset... Itse koitin lämmittää taloa ja purkaa suurinta kotityösumaa. En tajua, miten arki organisoidaan, jos on kokopäivätyössä, mutta kai siihen sitten syntyy joku rutiini. Itse olen kyllä kiitollinen pääasiallisesta kotiäitiydestäni. Kummasti sen arvon näkee, kun vähän tekee muutakin... Miten ihanaa kumminkin, että saa tehdä monia asioita omaan tahtiinsa, vaikka lapsiperheessä aikatauluja riittääkin.

Onneksi Suomessa on ainakin jossain määrin mahdollisuus valita kotiäitiyden ja työn välillä, vaikka taloudelliset seikat monesti ratkaisuja määrittelevät. Ihmiset ovat niin eri tyyppisiä, että se mikä sopii yhdelle, ei käy toiselle. ja on varmasti todella raskasta olla kotiäiti, jos ei koe sitä omakseen. Itse kehtaan nyt iän myötä myöntää, että olen todella kotona (ja yksinkin) viihtyvää tyyppiä. Nykyään tuntuu, että mulla on liikaa " sosiaalista toimintaa" eli osallistun aika aktiivisesti monenlaiseen ja sitten on vielä tuo ihmisläheinen työkin. Olen ruvennut karsimaan jotain juttuja pois, kun olen tajunnut, että vapaa-aikana ei ole pakko olla vain sosiaalisia harrastuksia (edes kotiäidillä). En tiedä johtuuko yleisestä arvostuksesta vai mistä, että olen pitänyt niitä parempina kuin yksinäisiä kävelyretkiä tai käsitöiden tekemistä. Siis niitä, joista erityisesti pidän. Kai tämä itsetutkiskelu on jotain kolmenkympin kriisiä, mutta on ollut mielenkiintoista miettiä elämäänsä vähän eri vinkkeleistä... Enkä nyt ihan erakoksi aio ruveta. =)

Taas oli monilla hyviä neuvola- ja ultrakuulumisia. Hienoa! Niin tässä vaan kaikki mennään eteenpäin hyvää vauhtia. Leanna taitaa olla ainoa, jolla ihan oikeasti alkaa olla vauvan syntymä jo lähellä. Vai oliko muita? Hauskaa sitten, kun päästään vauvauutisia jännäämään. =)

Useammallakin oli vaunukuume. Itsellekin tuli mieleen, että voisi olla kiva saada uudet vaunut, mutta kun oikeasti ei tarvitse... Ja intoa kyllä tasaa se, että useimmat tämänhetkiset vaunut ei ole yhtään makuuni. Meillä on esikoiselle hankitut, kohta seitsemän vuotta palvelleet kärryt, jotka on oikeasti niin kivan näköiset, etten ole uusissa nähnyt mitään yhtä kivaa. Ihmeesti nuo kärryt ovat kyllä kestäneet, sillä toistaiseksi ei ole ollut väliä, jolloin niitä ei olisi lainkaan käytetty. Lisäksi löytyy käytettynä ostetut tuplakärryt, joille varmaan tulee jonkun verran käyttöä, kun ikäero kumminkin jää alle 2½ vuoden sekä myös käytettynä ostetut matkarattaat, joihin kaukalo sopii. Eiköhän niillä pärjätä. Jotain uutta tekisi vauvalle mieli, mutta kun kaikkea oikeastaan on... Kantoliina nyt on uutta ja kestovaippoja hankin muutamia lisää. Ja äitiyspakkauksen aion ottaa taas oli järkeä tai ei. Se on mulle jotenkin niin ehdoton juttu ja tuo sen " meille tulee vauva" -tunnelman.

Kylläpä taas tuli löpistyä. Sen siitä saa, kun on päivän ilman sosiaalisia kontakteja. =) Mutta nyt nukkumaan! Pirtsakkaa ja toivottavasti vähän lauhtuvaa talvea!

Meiramiina 16+

Vierailija
34/42 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin eilenhän laitoin tuota viestiä, että sotkua kotona riittää ja kun olo olikin niin hyvä niin päättin ryhtyä hommiin ja siivosin hulluna koko päivä. Petivaatteet ulos pölypunkin karkoitukseen ja sisältä pölyt pois. Kyllä illalla tuntui alaselässä koko päivän ahertaminen, mutta kertakaikkiaan niin ihanaa kun vihdoin saa jotain aikaiseksi tuon melkein kuuden viikon sohvalla makaamisen jälkeen.

Täällähän joku sanoi tuosta väsymyksestä oli h 8+2 ja ymmärrän tuon kyllä. Oikein otti päähän kun ei vaan jaksanut ja voinut tehdä niitä asioita mitä halusi, Eli tsemppiä vaan, kyllä se onneksi siitä taas vähitelleen helpottaa.

wintergirl h 11+2

Vierailija
35/42 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä hurahtanut taas vauhdilla.. Osin kyllä nukkuen kun olin yön töissä, mutta nyt jo ruokaa lapsille laiteltu ja sämpylätaikina kohoamassa. Ovat kyllä kovin nälkäisiä nuo lapset, kun palailevat koulusta kotiin.. Paitsi yksi, joka toisinaan todella nirso ruoan suhteen.. Koettelee välillä ihan hermoja!

Vanhin olikin ainakin tämän päivän lepäilemässä kotona, yöllä kun oli niin palellut ja kurkku näkyy olevan aika turvoksissa.. Flunssa siis tekee tuloaan perheeseemme..?!?

Noh.. Olipa sitten hyvää aikaa jutella tuon esikoisen kanssa ja kerroimpa sitten vauvan tulosta hänelle. Kovin oli onnellinen ja kertoi, että olikin arvellut asian näin olevan.. Pyysin häntä säilyttämään vielä hetken tämän pienen salaisuuden ja olipas tuo kovin otettu asiasta.

Eipä tässä siis sen kummempaa..

Piiu

Vierailija
36/42 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen tässä miestä töistä kotiin, iltavuorossa kun on. Jotenkin sitä ei osaa oikeen mennä nukkuu ennen ku ukko on kotona. Voitte arvara miten pyörin sängyssä miehen yövuorojen aikaan :)

Meillä sairastellaan edelleen. Vanhimmalla (3½v) neitillä on 40asteessa kuume jo kolmatta päivää... Onneksi nuo nuoremmat näyttävät jo hieman terveemmiltä, kummallakaan pikkusiskolla ei tänään ollut kuumetta!!! Mietityttää et joko ois lääkärireissun paikka kun melkein viikon on ollu kuumeilua ja loppua ei näy, päinvastoin ku näyttää vaan nousevan. No kuulemma on tääläpäin liikkeellä tollasta ärhäkkää flunssaa. Hyvä se on toisaalta kun nyt sairastavat sen, kun ei kuitenkaan saatettais ulos mennä (tänäänkin -31 pakkasta).

Raskausrintamalle ei uutta, edelleen odotellaan vajaan 2vkon päästä olevaa ultraa. Sen jälkeen uskaltaa jo kertoakin vauvauutisista. Meillä tietää mun vanhemmat (tajusivat miehen puheista, vaikkei suoraan kerrottu) ja muutama ystävä. En tiedä onko mies kertonut omille vanhemmilleen,ei oo ainakaan puhunu mitään. Miehen vanhemmat asuvat kaukana ja lähinnä mies soittelee heidän kanssaan.

Tarkotus oli säilyttää salaisuutena kunnes varmistus vauvan olemassaolosta on saatu, mut mun hyvä ystävä soitti tässä yks päivä pitkästä aikaa ja kertoi omista vauvauutisistaan ja kuinka ollakkaan meillä on la ero vain 2pvää, joten pitihän se paljastaa omankin masuasukin olemassaolo...

Taidan mennä jo lueskelemaan sängynpohjalle, jospa se uni kerrankin tulis ennen miestä (vielä tunti odotettavana). Sairaat lapset+ alkuraskaus => erittäin väsynyt olo äidille :(

TRV:daisy82 rv 10+4

Vierailija
37/42 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

=)

Vierailija
38/42 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä täällä palstalla, että kotona. Esikko tuli yöllä kipeäksi ja päivä mennyt potilasta paapoessa. Väsyttää, enkä paljoa muuta jaksakaan. Niinkuin joku muukin totesi, näillä pakkasilla on toisaalta hyvä sairastaa. Ulos kun ei muutenkaan ole asiaa. Odotettavissa on sitten sairastelua ensi viikoksi, sillä todennäköisesti tauti saavuttaa muutkin ensi viikon aikana.

Muuten ei kummempia. Eilen käytiin perhekerhossa ja siellä joku rohkaistui vihdoin kysymään, olenko raskaana... Olivat sitä oikein porukalla pohtineet jo pidemmän aikaa. =) Huomasin sen itsekin aikaisemmin, mutten viitsinyt sen kummemmin asiasta tiedottaa. Oli toisaalta ihan hauska nähdä, miten ihmiset mietti, että onkohan tuo vai ei. Maha on oikeasti niin iso, ettei jätä arvailujen varaan enää mitään, vaikka vaatteilla vähän vielä saa peiteltyä. Ei ole oikeastaan enää tarvetta salailla, nähkööt vaan koko maailma. =) Yllättävän asiallisia muuten olivat ihmisten kommentit. Kukaan ei sanonut päin naamaa ainakaan mitään negatiivista. Hyvä niin! Mulla jäi kolmosesta jotenkin kammo, kun tuli niin monta negatiivista kommenttia silloin. Ja kakkosestakin tuli jotain hämmästelyjä tyyliin joko taas. Jospa ihmiset ovat tajunneet, että me ollaan toivottomia.... Edelleen tietysti on ihmisiä, jotka eivät tiedä ja joilta saattaa olla odotettavissa kökköä, mutta siis tähän asti ainakin uutinen on saanut ihmeen hyvän vastaanoton.

Mitenkäs te muut kulutatte näitä pakkaspäiviä? Ilmeisesti ette ainakaan netissä, kun täällä näin hiljaista. =) Itse pitäisi tarttua siivouspuuhiin, mutta viime yön valvominen painaa. Taidan oikaista hetkeksi tuohon esikoisen viereen, kun kuopuskin on unilla. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Meiramiina 17+0

Vierailija
39/42 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt, väistämätön nettipimento alkoi ti-ke yönä, kun kovasta pakkasesta aiheutuneet sähkökatkot rikkoivat meiltä modeemin :( Kaameet vieroitusoireet jo iski päälle, kun en pariin päivään päässyt edes juttuja lukemaan :)

No, nyt pelittää taas ja yritän päästä kuulumisissa kärryille.

Monessa tuvassa oli ainakin kovin flunssaista porukkaa, ei kiva. Toivottavasti menee pian ohi. Tämän aamun aamulehdessä oli juuri juttua A-viruksesta, joka tekee nyt tuloaan muuallekin kuin varuskuntiin. Toivottavasti ei ainakaan niin kova tauti iskisi *kop, kop*.

Meillä on eskarilainen ollut lähinnä olosuhteiden pakosta pari ylimääräistä päivää kotona tällä viikolla. Minulla oli nimittäin auto pari päivää huollossa ja tietysti molempina aamuina pakkasta reippaat -30. En millään raaskinut lähteä retuuttamaan lapsia kävellen eskarille. Eskarilainen varmasti olisi pärjäillyt, mutta kuopus lämpimästä sängystä paukkupakkaseen kävelemään - ei kiitos. Sitä paitsi, minullakin käy tuo kova pakkasilma aikas kovasti keuhkoihin. Onneksi täällä päin eskarista saa ihan milloin vain pitää vapaapäiviä, sitä jopa suositellaan. Ja meillä 6v on joka tapauksessa aina perjantait kotona, nyt kun se vielä on mahdollista.

Mutta nyt on mentävä, mies tuli kotiin kera Arnold' sin donitsien :) Ja juuri, kun minä kehuin, että painon nousu on vähän rauhoittunut....Kahville kuitenkin :) Yritän ehtiä lukea ajatuksella muidenkin kuulumisia, pian!

Misti ja masu rv 19+0

Vierailija
40/42 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelimpa muutaman rivin kirjoittaa, tuntuu niin hiljaiseloa olevan täällä.. Mulla on täällä työhuolet aiheuttaneet stressiä, vaikka niin kovin yritän olla stressaamatta, kun sitten menetän yöunenikin.. Vaikka eipä sillä niin väliä, ensi yö vielä töitä.. Ajattelinkin ottaa kutimet mukaan ja alkaa taas väsäämään jotain.. Jos ei muuta niin koiralle villapaitaa.. =) (käyttäisiköhän se?)

Tullut taas tämä päivä oleiltua ihan kotosalla.. Minttusuklaa kuivakakkua leivoin, joka oli lasten mielestä super hyvää.. Tulihan tuota itsekkin maistettua pala, vaikken niin kakuista ja pullista perustakkaan.. Mitään kovin " fiksua" en ole saanut aikaiseksi, yläkerran lattiat odottaa edelleen pesemistä, mutta odottakoon.. Siis rullasin matot sieltä kasaan jo toissapäivänä.. Josko viikonlopulla innostuisi..

Talossa on kovin hiljaista.. Isäntä vielä töissä ja minun lapset lähtivät biologiselle isälleen.. No, ensi viikonloppuna meillä on taas kaikki viisi lasta seurana! Mukavaa viikonloppua kaikille!

Piiu rv 8+6