♥*♥ KesäHeinät vko6 ♥*♥
[color=FF3030][size=3]♥ [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]♥
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Kommentit (46)
Ihana lukea teidän kuulumisianne täällä.
Meillä pa(e)rvolandiassa mies on nyt sit saanut töistään jonkinmoisen siunauksen, että tekee töitä kotoa käsin seuraavat pari viikkoa. Tosin joutuu ottamaan pojan mukaan ainakin johonkin palaveriin. Poika ihan innoissaan kun pääsee milloin minnekin töihin mukaan. Kun mennään naistenklinikalle ultraan, niin menee isin (biologisen) töihin siksi aikaa ja sitten taas toisena päivänä " isin" (kotona asuvan isän) töihin palaveriin. Suunnittelee jo kovasti miten ottaa kolmiovoileipiä evääksi töihin mukaan.
On ne lapset vaan ihania, mut teillä tuntuu olevan varsin suloisia. Meillä kun taas poika on ihan varma, että kunhan vauva syntyy, niin äidin mahan kohdalla on vaan roikkuva pussi... No oikeassahan se tietty on, mutta kun sen tässä välissä raskautta pukee oikein sanoiksi 6v poika, niin mieltä ylentää. No on se muutakin mieltä ylentävää laukonut, kuten silloin kun oli 4 ja oli mun mukana sovituskopissa, niin isoon ääneen siellä ihmetteli, että miten äitin tissit on tuolla tavalla alaspäin eikä sillä tavalla ylöspäin. Ja mä kun olin sitä mieltä et vuoden imetys on kohdellut rintoja vähintäänkin ystävällisesti!
Mitä tuohon maidon tulemiseen tulee, niin en halua kyllä ketään syyllistää, jolla ei ole maitoa tullut, mutta mitä minä lähipiiristä rauhallisia ja sinnikkäitä naisia tunnen, niin yksikään ei ole epäonnistunut. Itse kuulun tuohon jo aikaisemmin mainittuun kastiin, jolla ei ollut maidon tulossa muita ongelmia, kuin että maitoa tuli niin paljon, että lattialta sai perästä luututa alkuunsa... Ei ollut oikein mieltä ylentävää pyytää läheisiä ja ystäviä kylään... Pitänee ostaa jostain sellainen varokaa liukasta lattiaa kyltti/varoitustötsä jo valmiiksi.
Vieläköhän naistenklinikalla tarjoillaan kotikaljaa? Sen alkoholimäärä oli kyllä just sopiva irrottamaan maidon tuotannon, joten jos ongelmia tulee, niin pari pulloa vaan kotikaljaa kaappiin ja eiköhän suju.
Rupesi vähän hymyilyttään melban jutut :)
oma poikani sanoi n. vuosi sitten minulle, kun oltiin saunassa: " Äiti sun tissit roikkuu ihanasti"
Siinä sitten hetken mietin, että mitenhän tuon nyt tulkitsisi? Minä sentään imetin vain 8kk.
Imetyksistä puheen ollen...Itse en tiedä mitä asian suhteen teen?! Niin kamalata kun tämä kuullostaakin. esikoiselle puhkesi kunnon rivi hampaita alas ja ylös 3-5 kuisena, sattui olemaan aika kova purumiäs ja itkua väännettiin monet kerrat! Tuttia eikä pulloa suostunut syömään vaikka mitä kepuli konsteja jossain vaiheessa yritettiinkin! Eli minulla on lievä imetyskammo! ;( Olen tosin miettinyt, josko esim. imetystukiryhmästä olisi mitään hyötyä... Tämä on siis asia mikä minua murehdituttaa eniten tulevassa!!
cityäippä pääsee siis minua aikaisemmin sinne Kurjen vastaanotolle. Minulla on sinne aika 8.3!
Mutta mie palailen huamenna toivottavasti hyvien ultra kuulumisten kanssa :)
T: äp81 ja 19+4 edelleen...
vihdoin ja viimein ehdin koneen ääreen kertoilemaan kuulumiset. Rakenneultra on siis onnellisesti ohi: kaikki mitat ja rakenteet ovat niin normaaleja kuin vaan normaali on eli ei yhtikäs mitään huolestuttavaa näkynyt. Kyllä tuli tippa linssiin kun sitä vaavia katseli... Ja aika varma arvio saatiin siihen isoon kysymykseenkin :-) eli kyllä siellä pippeli taisi jalkovälissä roikkua. Poikaolo tässä on enemmän mulla ollutkin, niin vilkas kaveri tuo masuasukki on.
huomenna lähdetäänkin talvilomalle viikoksi ja pakkaaminen on vielä aloittamatta, joten oikein hyvää helmikuun 6 ja 7 viikkoja kaikille KesäHeinille!
Mukavaa odotusta,
Fiikus
... hei mikä laiskajaakko musta on nyt tullut?
Millään en jaksaisi kirjoitella - ei ole reilua, kun mä käyn täällä aina vaan silloin kirjoittamassa, kun mulla on joku vialla. Nyt alkupelkojen hellitettyä käyn näköjään vaan lukemassa, mitä teille muille kuuluu, enkä kerro ollenkaan omistani...
Melba-raukka, kun teille jäi se pirun pervorokko sinne kiertämään. Me onneksi säästyttiin epidemialta -- voimia teille, tiedän tunteen itse sen kokeneena, kun laskee päiviä siihen kaks`kyt`viikkoon ja pelkää pahinta!
Mulla täyttyi siis maanantaina tämä maaginen kaksikymppinen ja oma vuosikertakin kierähti samalla siihen kolmekasiin. Maanantaina oli myös tämä myös pitkään odotettu rakenneultra. Poika kuusvee mukana, mutta pettymykseksemme sairaala oli tehnyt päätöksen 1.1.2007 alkaen lapsia ei tutkimushuoneisiin, höh! Niinpä isoveikka joutuikin odottelemaan yksin käytävässä orpona, kun äippää tutkittiin.
No, sielläpä olikin sitten mukana joku harjoittelija ja tunsin olevani lähinnä tutkimusapuväline. Kaikki selitykset oli mielestäni suunnattu sille tytsälle ja mä jäin mielestäni aivan paitsioon. Kaikenlisäksi, kun kysyin poikaani ajatellen, että kauanko tämä tutkimus vie aikaa, sain mielestäni todella tylyn vastauksen:" Tämä vie aikaa juuri niin kauan kuin se vie!" Just joo...
No, lopputuotamana sain lausunnon, että kaikki mitä pystyi näkemään, oli kunnossa. Pää normaalin kokoinen, mutta kovin on kapeat kasvot ja pitkäjalkainen hän on! Sukupuolta ei paljastunut, vaikka vihjailin, että tyttöolo on itsellä ja raskausoireet aivan toisenlaiset kuin pojasta... No, yöllä sitten heräsin pohtimaan, että mitä se niin kauan sitä päätä mittaili ja mitä tarkoitti se kaitakasvoinen kommentti, höh!
Tärkeintä kuitenkin, että kaikki näytti olevan kunnossa. Istukkaa se zoomaili vielä alakauttakin, kun vaikutti olevan kovin takana ja alhaalla. Sain kuitenkin siitäkin vapauttavan " tuomion" eli ei tarvii mennä uudelleen kontrolliin sen suhteen, on kuulemma sentin päästä kohdunsuusta = riittävästi. Meni kyllä vähän maku koko jutusta, aina ei käy niin kuin on itse suunnitellut, mutta olisi se voinut edes muodollisesti kysyä saako se harjoittelija tulla mukaan ja arvioida pojalle esim. puolituntia tms.
Niin, että toivon teille muille onnistuneempia ultrakokemuksia ja parempaa fiilistä...
:/ nikki
Olis ollut tänään opinnäytetyön esitys.. Oon kyllä sairaslomalla, mutta totta h****ssä haluan sen pois pyörimästä. Heräsin kuiteskii 1½ h sitten kun tuli niin kipeitä supistuksia, että en kyllä oo lähdössä kun sairaalaan korkeintaan.. Ärsyttää ja pelottaa kaikki, kun punnitsin tossa että lähdenkö vai enkö.. Koska tiiän että kaikki heittää nyt volttia siellä opistolla ja jos se niistä on kiinni niin en valmistu IKINÄ.. Mutta toisaalta mikään ei oo mulle niin kallis kun tämän lapsen henki, että katellaanhan vähän uusiks tota päivän ohjelmaa. Meen varmaan sänkyyn muhimaan ja kuulostelemaan. Koski niin kovin että pakko oli pitää kättä vatsalla, pieni sitten potki terävästi just kämmeneen ikään kuin protestoidakseen :D Elä mulle vihottele, pieni..
Ääh. Kaipaan jotain tukea kun kaikki muut pitää tätä " epäpätevänä syynä" (vaikka sairaslomalla olen!!) ja kohtahan siihen alkaa uskoa itsekkin.. Vitun stressi!! Pää hajjoo.
Ja avaako nää supparit ees mitään, viime viikolla ei avannu, ja nää koskee kyljissä, selässä, mahan päällä, mutta ei kohdunsuulla tai siellä hujakoilla. Yritin juoda äsken ja tuntuu että nielin ihan väärin päin, vettä ei edes mennyt.
Raportoin taas joskus. Ja anteeks nämä vuodatukset, mutta jos ei kiinnosta niin ei tartte lukkee :D Rattoisaa loppuaamua.
Pals! Tottakai kaikkien vuodatukset luetaan. Tänne sitä just pitää vuodattaa, jos siltä tuntuu. Kuka viitsii pitää vointiasi " epäpätevänä syynä" ? Voi j-lauta, ihan pistää vihaksi sun puolesta. Hattua pitää nostaa, että olet sen opinnäytetyön saanut tehtyä. Itseltäni jäi aikoinaan yhden täydennyskoulutuksen lopputyö tekemättä, kun en tiineenä jaksanut..Nyt on todellakin tärkeintä, että lepäät ja menet tarkistuttamaan tilanteen. Sinun valmistumistasi ei voi kukaan estää, eikä sen takia kannata riskeerata omaa tai vauvan terveyttä. Mullakaan ei ole pienintäkään aikomusta alkaa urheilla työpaikalla, menkööt vaikka koko virka mun puolesta, kunhan vauvalla asiat kunnossa!
Kylmä on ja tänään sitten rv20 tasan!
Satuinpas linjoille kurkkaan yhtä aikaa.. Kiitos kamalasti rohkaisun sanoista, puhut asiaa. Väsyttää vaan tapella kaiken kanssa.. Mutta nyt tiedän että tein oikein, maha nimittäin kipuilee paljon, vaikka viimeset supistukset tulikin siinä aamu kuuden maissa. Sitten sain untakin.. Nyt otan sen lääkärin määräämän levon oikeesti LEPONA, raahasin peitot sohvaan ja oon ihan vuoteessa ainakin loppuviikon. Jos sillä saan tilanteen rauhottumaan, se on sen arvosta.
Jotenkin mulla alko liikuttavat ajatukset pyöriä mielessä.. Oon koko odotusajan ollut tosi onnellinen vauvasta, ja tuntenut jonkinlaista etäistä kiintymystä. Jotenkin vaan yöllä kun makasi sängyssä ja pelotti, niin tuli ihan hurja rakkaus pientä kohtaan, nyt hän tuntuu niin konkreettiselta tuolla masussa.. Tekee vaan mieli suojella ja olo tuntuu yht´äkkiä sata kertaa äidillisemmältä, vaikka ne tunteet onkin jo minussa aiemmin odotuksen myötä heränneet.. Oon vaan jossain ihme tunnekuohuissa ja pillitin kamalasti kun älysin että maailman rakkain tuolla potkuttaa.
No voi itku minkälaiseks män, vaan Senniina kiitos kuitenkin paljon. Minä alan maata justiinsa nyt!
pals 19+5
Moro kaikille.
Tää viikko näyttäis menevän taas näin. Ärsyttää itteäänkin kun ei ehdi lukemaan/kommentoimaan teidän juttuja. Nopeasti äsken tän viikon pinkan kävin läpi.
Pals, koulu ei voi estää sua valmistumasta kun olet saikulla/raskaana, se on syrjintäjuttu automaattisesti jos jää tosta kiinni. Eli lepää rauhassa, mä voin sit auttaa sua keväällä jos tulee ongelmia valmistumisen suhteen (on kokemusta noista asioista ja tarvittaessa kontakteja).
Mulla oli ma aamuna neuvola, tapasin ekaa kertaa oman neuvolahoitajan, se on ollut poissa/kipeenä ekat kerrat. Aika pikakäynti oli, oisko kestänyt vartin kaikkineen. Toisaalta mulla ei ole mitään kysymistä, koska se sanoi et kaikki on ok, sydänäänetkin oli kovat, vauva on edessä ilmeisesti. Hemppoja se ei ees ottanut, sanoi et kyl sä huomaat jos ne on alhaalla ja mul on aina ollut 140 ja yli muutenkin. Painoa on tullut 1,3kg alusta, kaikki on tossa mahassa ja edessä, olo on kun valaalla. Työpaikan fysioterapeutti teki istumisseurantaa meidän kerroksessa tällä viikolla ja valitti et istun huonosti. Sanoin sille et yritä itte istua tälläsellä pallolla ja et ei tää tästä parane seuraavaan viiteen kuukauteen. Taidan olla ollut vähän kiukkunen =)
Töitä on nyt takana 10 päivää putkeen, tänään jäin kotitoimistolle, ettei tarvi olla toimistolla ihan kahta viikkoa putkeen.
Sisko sai eilen pojat, 2950kg, tuli pari päivää etukäteen. Se on hänelle toinen, eka poika syntyi -92. Tän vauvan sokeriarvot on heitelly et se on nyt tipassa kuulemma.
Me ei olla kovinkaan läheisiä siskon kanssa, joten tuskin meen kattomaan lasta tonne Itä-Suomeen ennen ristiäisiä (jos niihin edes kutsutaan). Kyllä mutsi sit kertoo tarpeellisimmat.
Perjantaina sitten rakenneultra, siellä näkee et kaikki on paikallaan. Itse en kyl hätäile suuremmin, tuolla se potkii ja porskuttaa ja olo kun on hyvä niin en osaa stressata.
Muutenkin mussa on varmaan jotain vikaa kun te kaikki muut ootte voineet huonosti, teil on ollut flunssaa, itkettää, on ruokahimoja yms. Mulla ei ole MITÄÄN. Ihan kun ei raskaana oliskaan, mitä nyt mahassa kiertää joku alien ja maha kasvaa. Oishan se kiva kokea jotain raskausoireitakin joskus, varsinkin kun joka päivä joku kysyy et " miten sä oot voinut" . Alkaa ärsyttää vastata: " ihan normaalisti, kiitos... juu ei oo ollut pahoinvointi jne jne jne" Lainaisko joku mulle jonkun oireen?
Tosta ultrasta vielä, onko ehdotuksia pääkaupunkiseudulla 4D ultran paikasta, vois mennä mutten oikein tiedä et minne menis?
avuntarjous voi hyvinkin tulla tarpeeseen! jospa selviäis noi hommat.
se on hienoo että sulla mennyt hyvin, niin mullakin jos ottaa pois nää supparit. olo on aika normaali lukuunottamatta potkuttelua vatsan seudulla..
meikällä näköjään vähän tylsää kun yrittää olla aloillaan, käyn joka viestiin asioikseen vastaamassa :D ainakin pino pitenee..
ja pinoa etusivulle!
ElluP, mulla oli eka raskaus myös vaivaton ja oireeton. Olin elämäni kunnossa. Loppuajasta tietysti särki paikkoja ja unettomuus vaivasi. Ei mulla isompia fyysisiä vaivoja ole nytkään, mutta mieli on herkempi. Ja tuo unettomuus..paska vaiva, aiheuttaa niin paljon kaikkea muutakin mm. dementiaa..
tänään se sitten vihdoin oli. Ja oi kyllä oli ihunaa nähdä pikkuinen!!
Kaikki kunnossa ja todella kaunis kallon muoto =0) Ja tuli aika 90% varma olo tuosta sukupuolestakin... mutta 4vko:n päästä saadaan sitten vielä varmistus. Komia läjä saatiin kuviakin mukaan 10kunta!
Tekisi mieli käyttää huominen sairaslomapäivä hieman vilpillisesti ja lähteä katselemaan vauvantarvikkeita, mutta katsellan nyt sitten :)
Minullakin on muutamat kipeät supistukset tulleet mutta vain tilanteissa joissa todella säikähdän! Mutta toivottavasti sinulle pals ei ala niitä enempää pukkaamaan, joten lepäilehän hyvällä omalla tunnolla sillä sinulla on siihen ERITTÄIN hyvä syy :)
tiä onnellinen painuu saunaan löhöilemaan ja lämmittelemään joten palaillaan...
- äp80 ja 19+5 -
Kattokaas vaan kun oon ollut mukamas kiireinen! Tai en oo poikennut edes täällä tarpeeksi usein kun heti on hirmuisen monta sivua jo tullut tekstiä ja olen mukamas jo joutunut kiirehtimään jonnekin kun pääsen teidän jutut loppuun... :D tekosyitä :D
Onpa hurjia juttuja, pals noi supparit on kyl kurja juttu! Mulla tuo eka supisteli jo ajoissa, mutta kyllä ne aika iisejä oli sit kun vertas siihen mitä ne totiset oli... mutta todella toivon että menevät sulta levolla ohi ja ettei ainakaan avaudu vielä mitään!
Me poikettiin ultrassa kanssa maanantaina. Tänään on muuten 20+0. Niin kaikki oli kunnossa ja normaalikokoinen ja muutenkin ok, ja saatiinpa mekin tieto siitä kumpaa odotellaan! Jännä miten oli täti aika anteliaalla tuulella kun innostui kurkkaamaan ja hetihän se pieni pyllisti :) Viimeksi ei ollut puhettakaan että olisi vihjannut suuntaan tai toiseen, joskin mies väitti kovasti nähneensä nuo esikoisen killuttimet kuvissa jo silloin.
Eipä tässä kummempia, kärsittiin kamala flunssa tuossa tammikuun puolesta välistä kuun vaihteeseen. Nyt jo helpottaa - onneksi! Esikoinen jo nuhaili joulun jälkeen ja alkoi olla parempi siinä vaiheessa kun tää äippä sairasstui, joten olipahan jaksamisen paikka kotona kipeänä...
Hempta taitaa olla alhaalla, välillä tulee uni ihan väkisin kesken päivää ja nenää niistäessä verta tirskuu. Kätilö ultrassa sanoi vaan että enenmpi oltaisiin huolissaan jos ei tässä puolessa välissä alkais jo laskeakin, että kunhan ei alle sadan kovasti mene. No, enpä tiedä missä menee, seuraava neuvola vasta kuun lopulla ja edellinen oli jo tammikuun alussa.
Yökukkuja koittaa huutaa peliä poikki, painua peiton alle ja ryhdistäytyä vaikka huomenna linjoille!
Ai niin, meil on toi LA muuttunut, se on 28.6. ja oli toki tiedossa jo np ultran jälkeen mut en vissiin vaan muistanut kertoa...!
Kiva sannnis ku pääsitte ultraan :) Sitä innolla ootellaan, mutta en vielä tiedä että haluaako edes tietää sukupuolta, olishan se mukavaa ;) Ja hyvä että ootte parantuneet, mä ja mies kanssa oltu tosi flunssasina, nyt hän jo parempi mut itellä vielä röhisee. Helppohan se mulla on ku tarttee vaan ittee hoitaa.
Taitaa olla ihan huippupakkaset taas, en ees uskalla kattoo mittariin. Jopa täällä meidän ylilämpimässä pesässä käy kova veto lattianrajassa ja sänkyyn suoraan päähän kun ikkunan alla nukkuu.. Mut ilma on huippukaunis, ihan sininen taivas ikkunasta näkyy.
Illalla raahauduin vielä (supistusten saattelemana tosin) elokuviin, teatteri kun on suunnilleen alakerrassa :D Mut katottiin se Apocalypto, enkä suosittele kenelleekkään. Maisemista ja aiheesta ois saanut niin paljon enemmän irti, mut toi oli 2,5 h mautonta sisälmysten repimistä, mitä en ois kyllä uskonut etukäteen. Siis siinä ei tullut edes kymmenen minuutin rauhallista jaksoo, vaan koko ajan jonkun päätä sahattiin irti :O teki mieli lähtee kesken.. Lopussa vielä piti itkee kun nainen synnytti semmosessa kaivossa (!) ja se näytti siltä että siinäkin käy huonosti mutta sentään sen verran Mel Gibsonilta älliä ettei sitä lastaki tapattanut.. No kuitenkin, en tiedä oonko nähnyt noin huonoa elokuvaa aikoihin, kun nykyään kaikki on sen verran tasokkaita, noi ison rahan filmit.. Pahinta kun en tosiaan oo mikään kidutuksen ystävä, ja en tiennyt että se on tommonen, niin tuli kyllä pettymys..
Tuli vaan mieleen, että voiko vauva potkia liikaa? Tai ku aika huolestuttavalta tuntu äskenki, heräilin ja pistin ekana suklaata poskeen sängyssä pari palaa (:D ei saa syyllistää, teki mieli) ja kun otin tyhjään mahaan niin minuutin päästä koski silleen lievästi, mutta meni ohi. Kuitenkin heti kun ne oli mahassa niin pikkunen potkas ainakin kymmenen kertaa silleen terävästi mun kättä mikä oli mahalla, ja sitten vaan riehu ja heitti ihan selvästi kuperkeikkaa tai jotenkin meni ympäri ainakin viis minuuttia ihan taukoamatta. Yritin vähän rauhotella ja käännyin kylelleen, ja se alko vaan polkee mun kylkee mikä oli sänkyä vasten. Pitäskö jättää suklaat sikseen ku tuntuu että saa slaagin toinen, vai onko toi sitten vaan normaalia aktiivisuutta? Ihan selkeesti sen ryskämisen näkee mahan päällekkin, eikä toi nyt iso vielä ole, vauva siis. Miten teidän edelliset raskaudet, onko lapset jo mahassa osoittanut " persoonnallisuuttaan" ? Tää ei ainakaan sit nuku ikinä ja sitä pitää leikittää 24/7:D
Mukavaa talvipäivää kaikille! p 19+6
Neuvolassa käyty ja kaikki hienosti. Hempatkin 139! Pikku-Matti oli hereillä ja sydän pompotti n. 150. Painostakaan ei tullut sanomista, vaan itseasiassa noussut ihanteellisesti. Pissanäytekin oli ok ja verenpaine laski uudelleenmittauksessa oikein hyvälle tasolle.
Kiva kuulla Sannniksenkin kuulumisia pitkästä aikaa! Korjailen tuon la:n, jos vaan muistan enää ens viikolla.
En kyllä tiedä, voiko vauva potkia liikaa. Ei kai sentään ja kyllä kai ne unissaankin liikuskelee? Esikoinen harrasti sellaista, että teutaroi pari päivää ja sitten oli pari päivää ihan hiljaa (kauhun hetkiä..). Sellainen se oli sitten synnyttyäänkin. Tämän potkut ovat ihan erituntuisia ja neuvolantäti epäili istukan muuten olevan edessä, koska sydänäänet eivät ihan heti kuuluneet. Lopulta ei kuitenkaan ollut siitä varma.
Pakkanen paukkuu täälläkin ja täytyy mennä vetämään villasukkaa jalkaan.
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!
S rv20+1
Äp81 ja Sannnis, onnittelut ultrakuulumisista! Ja Senniinalle neuvolakäynnin hyvien uutisten kuulumisesta!
Rv 20+0 on tänään, hauskaa päästä uudelle kymmenluvulle viikkojen kanssa. Mitään ihmeellistä ei kuulu, Ilmari potkiskelee säännöllisen epäsäännöllisesti. Etuseinän istukka varmaan vähän vaikuttaa siihen, tuntuuko potkuja vai ei. Pitää pienen osua just oikeeseen kohtaan ;)
Ilokseni oon myös muualta palstalta lukenut hyviä arvioita Felicitaksesta ja Tapio Kurjesta 4D-ultrauksen suhteen. To 15.2. mennään sinne, odotan ihan malttamattomana...
Reipasta pakkaspäivää,
Koala ja Ilmari (rv 20+0)
Ultrassa on käyty ja ihanaa, sillä oli vanha tuttu eli 6,5 vuotta sitten poikani ultrannut konkari harjoittelijan kanssa. Olin tänään jo lähes sillä mielialalla menossa, että ihan sama mennä sinne, jos mulla on sellainen olo etten kätilöön yhtään luota (vrt. istukka edessä, paitsi että takana), mutta kun pääsinkin 12 vuotta talossa olleen kätilön seurattavaksi, niin olipa tosi onnistunut reissu.
Harjoittelija ultras varmaan puoli tuntia ja saatiin ihan rauhassa vaavia katsella siis urakalla ja lopuksi " konkari" ultras muutaman minuutin. Sieltä löytyi kaikkea oleellista, kuten sydän lokeroineen, pikkuaivot, virtsarakko, mahalaukku, nenä, selkäranka, pari kättä, pari jalkaa ja jos minä yhtään mitään mistään ymmärrän, niin jalkoväli oli sellainen, että isoveli saa sen kaipaamansa pikkuveljen eikä " pilallista" tuotetta. Tosin mä olin sitä mieltä, että vois jättää kaivamatta nenää silloin kun kuvataan... tästä puhutaan vielä...
Istukka oli onneksi lähtenyt matkoihin kohdunkaulan edestä, joten nyt on sitten yksi huoli taas vähempänä. Eilen kyllä työpäivän jälkeen supisteli niin, että pelkäsin, että pääsen palsin kerhoon. Tänään kätilö sanoi, että jos jatkuu, niin saikulle vaan ja sitten lepoon eli ei sitten kotonakaan mitään siivousta, kaupassakäyntiä ja pojan leikitystä ja jos sitä ei usko, niin sitten sairaalaan makaamaan. Hurjalta tuntuu, kun viikkoja on kasassa 18 ja viimeiksi samaisesta syystä makasin viikoilta 28 aina 37-38 asti.
Minkäslaisia kokemuksia cityäipällä oli?
Oon ollut aivan palstapimennossa viikonlopusta asti, kauheaa! Meidän netti ei vaan yhdistä enää Vauva-palstalle... Ei miltään selaimelta! Tää on varmaan tosiaan jotain pakkasista johtuvaa, mutta NIIN harmillista. Nyt sitten " salaa" töissä kirjottelen. ;) En oo sit töistäkään viittiny käydä täällä palstalla ku vasta nyt. Ja HIRMUSTI uutta asiaa täällä. Valitettavasti kommentointi jää taas vähäiseksi, koska pian täytyy palata työn pariin.
Täällä Oulussa sellasta -30 astetta ollu aamuisin, hyrr... Jäänyt täältä viikolta pyöräilyt pyöräilemättä sitten. Palsille sen verran, että useinhan vauveli liikahtelee just syönnin päälle. Varsinkin jos on verensokerit alhaalla ja sit saa ne suklaalla nopeasti ylös, niin varmaan vauvalla on vaan kivaa. En minäkään usko että niitä liikkeitä vois liikaa olla. Meidän vauveli myllää muutaman päivän välein voimakkaasti usean minuutin ajan ja muina iltoina ja päivinä vain vähän muksii ja muljahtelee. Yks ilta " nyki" selkärangassa, en tiedä oisko vauva voinut jotenkin potkia selkään päin ja se sit tuntua vaimeana?
Vähän kauhea tilanne tuo parvojuttu. Kun joutuu tosissaan tekemään muutoksia sen takia! Tsemppiä! Ja ihanaa kun Tassu oli mukavasti kirjaillut ja pitänyt mielessä esim muiden ultrailuja! Kyllä, meillä oli jo aikanaan ja hyvin meni! Seuraava neuvola 26.2. Ja jos en ois ite hakeutunut välissä neuvolaan, niin edellinen ois ollu joulukuun alussa. Eli täällä tosi pitkät välit, mutta sit jokainen kuitenkin omalla ajallaan otetaan rauhallisesti ja kiireettömästi vastaan ja AINA tutkitaan pissanäyte, hemoglobiinit, sydänäänet jne.
Meillä ei vielä paljoa vauvaa varten olla ostosteltu. Nyt alkais jo tehdä mieli kaupungille, mutta nämä työajat... Ja luultavasti olen taas jonkin aikaa pimennossa, jos linjat ei aukea. Sillä huomenna olen ylityövapaalla ja lähden sen musiikkiryhmän kans keikalle Kannukseen. Aamulla 6.30. Tullaan jo lauantaina takaisin, ja toivon tosissaan, että tuolloin koneeltamme pääsee jo palstailemaan. Tai sitten menen äidille kylään netin ääreen. Jos jotakin muuten kiinnostaa käydä tutustumassa tähän musiikkiryhmään, jossa laulan, niin osoite on www.amaniheimo.net. Afrikkalaisvaikutteista gospelmusaa. Musiikkiryhmän nimi on Amani.
NYT takaisin töihin ja sitten kotiin katsomaan Idolsia! Jei! No niin, terveiset JOKAISELLE! Ai niin, yks päivä mennyt oksentamatta! ;)
-Veruska 19+6 & Sirriäinen-
Kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia Fiikus, Äp81, Sannnis, Melba ja @nikki (vaikka kokemus ei ollut mieltä ylentävä, niin vauvalla kuitenkin kaikki hyvin) ja ihanaa, kun Senniinalla ja Ellulla neuvolassa kaikki ok. Onneksi Melba sai lastenhoidon ainakin toistaiseksi järjestymään. Ei ole ollut helppoa teillä.
Tervetuloa Kuutar!
Miiu, mullakaan ei maha ole sanottavasti kasvanut. No, mulla siellä noita makkaroita on muutenkin, eli mulla oli jo ennen raskautta aika katu-uskottava vyötärönympärys ;D. Vaikka kuvittelen kyllä, että maha pömpöttää eri tavalla kuin ennen (ja multa on lähtenyt 6 kg pois odotusaikana, mutta maha ei kuitenkaan ole pienentynytkään, eli eiköhän se vauva siellä raivaa itselleen tilaa ihraviidakossa?).
Cityäippä, minä en ole listoilla koska olen FKHHAJHHVPHM (eli Feikki-KesäHeinä, Hang-Around Jäsen, Hävitön Heinäkuinen Vakooja ja PerässäHiihtäjä-Maskotti). Mulla siis alkuperäinen la oli 8.7., joka ultrassa muuttui peräti 2 viikkoa myöhemmäksi ollen tällä hetkellä kortissa virallisesti 22.7. (Viikon 14 ultrassa tosin kätilö arveli häntä muutaman päivän vanhemmaksi, mutta kun ero varhaisultran arvioon ei ollut yli 4 päivää, aikaa ei vaihdettu korttiin.) Olin kuitenkin ehtinyt jo aloittaa urani kesäheinänä, joten en halunnut enää vaihtaa porukkaa, vaan jäin tänne peränpitäjäksi. Täällä minä sitten höpisen yksinäni heinäkuussa kun te kaikki muut punnerratte saleissa ympäri Suomen, tai olette nyytteinenne kotona! :)
Mun maha käyttäytyy täysin oudosti. Paitsi että se on tietenkin kipeä koko ajan (hirveät poltot alkavat kun syön suupalasenkin ihan mitä tahansa), se myös väreilee koko ajan. Kyllä, luitte ihan oikein - väreilee. En tiedä onko jotain lihaksista johtuvaa (mulla jo ennen raskautta oli koko ajan kramppeja ja elohiiriä joka paikassa), vai onko tämä jotain kohdun kasvuvärinöitä. Se ei siis ole mitään kuplintaa vaan salamannopeaa täristelyä. Koko ajan menee sellainen brrrrrrrr brrrrrrrrrrr. Liike on niin nopea, että minusta vauva ei sitä voi aiheuttaa (paitsi jos sillä on joku paineilmapora siellä). Mielenkiintoista. Odotan jatkoa jännityksellä.
T. Tassu ja Siiseli 17 vkoa (tänään tasan minun mielestäni ;), neuvolakortin mukaan viikonloppuna vasta)
taas toka sivulla! Onko pakkanen jäädyttänyt linjat?
Tervetuloa Kuutar tännekin!
Olen itkuisuuden lisäksi lukihäiriöinen. Luen koko ajan ihan pieleen, esim. tassun turinoista tuli tietysti tu..SORI! Saatan myös vastailla ihmisten kysymyksiin mitä sattuu. Esim. onko tää eka vai toka lapsi? Eka, eiku..Koska sulla on laskettu aika? Heinäkuussa, eiku..
Meillä on muuten kanssa mies sitä mieltä, että kyllä NOISTA maitoa tulee..