Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuun sissien alkuviikko

05.02.2007 |

Terveisiä sairaslomalta! Iski päälle oikea mega-flunssa. Sain onneksi heti kolmen päivän sairasloman, että saan levätä rauhassa. Raskausoireena lähinnä vaan turvonnut maha. Ylihuomenna on eka neuvola. Menen sinne yksin, kun mies on kiinni opiskeluissaan.

Essi78 (8+0)

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pahemmin jaksanut tänne tulla katselemaan. Olen pyörinyt kaksplussalla sen minkä olen koneella istuskellut.

Meillä oli kamala flunssaputki koko perheellä ja toivonkin, että ei tee miljoonatta comebackia... Nuorimmaisella uusi pari kertaa juuri kun näytti menevän ohi, keskimmäinen sai sen pari kertaa ka vanhin niiskuttaa taas.... Itsellä pari kertaa riitti ja mies selvisi yhdellä *koputtaa puuta*. Flunssa siis teki sitä, että päivä pari meni kuin ei enää mitään oikeastaan olisi ja sitten uudelleen yskä ja tukkoon...

Pahoinvointi oli kokonaan mulla poissa, nyt taas tuntuu tuttu äklötys, kunpa vain jäisi äklötykseksi!!!

Ensi ti on ensimmäinen neuvola. Jotenkin hassua mennä näin " myöhään" kun viimeksi oli viikkoja 8 kun hipsin neuvolatätiä moikkaamaan. No samapa tuo, pääasia että sinne pääsee =)

Iljettää jo valmiiksi se, että tulveat tuikkasemaan... Joudun lisäksi siihen perkuleen seulaaan kun veren on ihan pakko olla - luokkaa... no samapa sekin, pääasia on, että kaikki olisi kohdallaan!

Toivottelen kirpsakkaa päivää kaikille ja siirryn nuorimmaisen kanssa jotain puuhastelemaan =)

-PippuriMamma & " Matiasmatilda" 10+4

Vierailija
42/56 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoinvointi sen kun jatkuu....onneksi meidän pikkuneiti ottaa asian rauhallisesti ja eilenkin tuumasi isälle, että äitillä huono olo-ohi menee.... tänään on pysyny aamupala sentään sisällä!!! Aika kultaa muistot, esikoisestakin oksensin laitokselle asti, mutta jotenkin sitä ei muistanut että se on näin pahaa.....lauhtuisi edes ilmat että päsisi raittiiseen ilmaan hengittelemään, tai nukahtamaan pystyyn, ihan miten vaan, voi kun alkais helpottamaan....ois miehen synttärit tulossa ja lupasin viedä hyvin syömään, mut just nyt mua ei ravintolaan kaikkien hajujen sekaan saa.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin aika vaan menee eikä muka ehdi kirjoitella. Iltaisin en viitsi koneen ääressä istua kun sitä teen töissä päivät pitkät, ja töissä taas on aina kiire!

Oliskohan pitänyt jo aloittaa loppuviikon pino kun juttuja tuntuu riittävän? Jatkan nyt kuitenkin tähän..

Uusia oli jokunen tullut mukaan, tervetuloa minunkin puolesani.

Vauvan hankinnoista oli ainakin ollut puhetta: meillä on kaikki oikeastaan valmiina esikoisen jäljilta, poitsu nyt 1v8kk, joten melko uusia ja hyväkuntoisia kaikki tarvikkeet vielä. Kaksostenrattaita olen hieman miettinyt, poika on kuitenkin vasta 2v3kk kun vauva syntyy ja tykkään ulkoilla ja kävellä aika paljon. Onko kellään kokemuksia, kannattaako tuon ikäistä varten vielä kaksosten rattaat hommata?

Pahoinvointi on aika iltapainotteista minulla, toissa iltana piti pariin kertaan käydä jopa pönttöä halailemassa. Töissä päivisin selviää kunhan lähes koko ajan muistaa jotain syödä ja juoda. Väsymys on edelleen aika kaameaa, viimeistään ysiltä nukkumaan joka ilta. Ja öisin valvon aina pari tuntia vessareissun jälkeen..

Vaikka vannoin, että en kerro töissä raskaudesta ennen kuin on ihan pakko niin eilen sitten kuitenkin kerroin kahdelle esimiehelle. Asia vaivasi niiiin paljon omatuntoa kun mut valittiin tärkeään projektiin vetäjäksi ja projekti jatkuu vielä reilun vuoden verrran ainakin. Halusin sanoa jo näin alkuvaiheessa siltä varalta, että haluavat vaihtaa vetäjän kokonaan. Vastaanotto oli kuitenkin tosi positiivinen, sanoivat, että tietysti jatkan äitiyslomaani saakka ja sitten katsotaan tilanne uudestaan. Ihanaa, kyllä helpotti tosi paljon. Vähän on ristiriitainen tunne kun kenellekään muulle ei vielä olla kerrottu ja nyt jo töissä kerroin..

Tällaisia tänään,

jondeliini ja rusina 10+2

Vierailija
44/56 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b] Pirpsu: [/b] Kiva lukea, että sun sukulaiset ja ystävä oli niin innoissaan raskausuutisista! Ootko muuten menossa koska ultraan? Kun jos noita kaksosia " epäillään" ?

[b] MammaMax: [/b] Tsemppiä edelleen toivottelen! Voisikohan sitä sinun ultraa aikaistaa, niin ei tarttisi epävarmuudessa kitua? Kyllähän 7+ viikoilla pitäisi jo kaikki näkyä hyvin.

[b] Onni07: [/b] Voi itku tuota sinun tuhruttelua. Toivottavasti on harmitonta! Jos yhtään lohduttaa, mulla on kaikissa raskauksissa ollut tuhruvuotoa ilman sen kummempia seuraamuksia. No, olihan se yks tuulimuna, muuta ei sillä tuhrun kanssa ollut mitään tekemistä, kun ei itsestään ollut tulosssa ulos, tarvittiin lääkkeet.

[b] Kirahviina: [/b] Aika metkaa, että sun kaveri on samoilla viikoilla suunnilleen raskaana. Hauskaa. Mullakin pari hyvää kaveria saa vauvan tänä vuonna. Toinen nyt helmi-maaliskuun vaihteessa ja toinen heinäkuussa.

[b] Jondeliini: [/b] Me on ajateltu hankkia kaksosrattaat. Poika on 2v5kk, kun pikkuveli/-sisko syntyy. Kärräillään ja kävellään paljon, eikä vissiin voi olettaa, että tuon ikäinen vielä jaksaa koko kävelylenkkiä (voi olla hyvin jotain yli 5 km pitkiä) kävellä tai seistä astinlaudalla.

Omaan napaan ei kummempia. Tuntuu, että pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa hellittää, jesh! Näillä viikoilla se meni esikonkin kanssa ohi (tosin oli ollut lievempää ja lyhytkestoisempaa silloin). Tilalle tullut mahan juilinta ja jomotus sekä ajoittaiset repäisykivut. Kasvukipuja oli esikon kanssa paljon!

Tuutis ja Sintti rv 7+4

Vierailija
45/56 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiljaisuutta on täällä pidetty netin suhteen, kun olo on niin heikko, että heti kun saa syötyä niin taas heikottaa. Nyt sentään teki mieli syödä, kun tein kanapastaa.

Voi onni07, tsemppiä sulle. Mulla oli esikoisen odotuksessa yhden päivän kirkasta verta vähän housuissa. J pelästyksestä huolimatta kaikki oli hyvin. Toivotaan että sullakin.

Hankinnoista oli puhetta. Meille pitää hommata kaksosten menopelit. Esikoinen on vasta puoltoista kun vaavi syntyy ja me varmaan liikutaan kuitenkin jonkinverran. Mä ajattelin Brion doublewaveja, mut katsotaan. En osta niitä ennen kesää ainakaan. Muuten pitäis olla esikoisen jäljiltä kaikki paitsi vaatetta täytynee jokatapauksess avuodenaikavaihtelun takia ostaa ja jos tulokas on poika niin suuremmalla syyllä. Haluisin kyl tietää sukupuolen etukäteen, mutta tuskin meen sen takia 4d ultraan. Katsotaan.

Esikoisella on nyt ihan auuden oppimisen vaihe menossa. Tänään perhekerhossa laittoo palikoita oikeistä rei' istä palikkalaatikkoon. Olipas taitava tyttö!=) Siis täyttää loppukuusta 1v.

No niin koitan olla halamatta pönttöä enää toista kertaa tänään, mut hankalaa on. Raksalle saadaan ensi viikolla jo toimiva sisävessa, niin helpottaa menoa sielläkin =)

Terveisiä kaikille syysmasuille!

T: Minna ja Elsaesikoinen sekä pikkuihme rv 9+1 (jo!)

Vierailija
46/56 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsiskelin tuolta jo loppuviikon pinoa, mutta näytte muutkin tähän kirjoitelleet vielä tänään... Alkaa vaan olla niin paljo pinolla pituutta että on aika moinen kahlaaminen ennen kuin pääsee " uusille jutuille" . Pitäisköhän jo kohtsillään siirtyä ihan päiväpinoihin, mitä mieltä???

Kirahviina? En oo varma muistanko nicin oikein, mut minäkin saan jakaa raskauteni hyvän ystäväni kanssa, pitkästä aikaa tossa soiteltiin ja kun ystävä kertoi uutisensa niin myös minä (vaikka ei vielä monelle olla kerrottukaan) LA:n väliä vain 2pvää!!! Ja nyt sitten toinenkin ystävä odottaa (heillä edellinen just 1vee eikä menkkoja välissä niin käy nyt sitten tarkistuttaa tilanteen ja raskauden keston ultrassa...

Meilläkin on sairasteltu oikein urakalla: Kaikki 3 tyttöä kipeenä, vanhimmalla eilenkin 40asteessa kuume... Mies on iltaviikossa ja tuntuu kädet ja sylit loppuvan aivan kesken kun kaikki haluis syliä + vanhin hourii kuumeessa. Mietityttää miten sitten ens vuona kun sylitettäviä onkin taas yksi lisää... No, oonkin sitten jättäny kaiken " ylimääräisen" pois ja keskittyny lapsiin, joten koti on kuin myrskyn jäljiltä ja pyykkivuori kasvaa, mutta kun kaikkeen ei riitä aikaa ja ennen kaikkea voimia :(

(.) Kävin tänään viimein viemässä pissipurkin labraan kun viime viikolla purkin sain mukaani, onpa vaan joka päivä unohtunu, mut onneks ei niin kiirettä kun sanoi että ennen ens nvlaa pitäis käydä (viime ke kävin jo verinäytteen antamassa neuvolan jälkeen)... Vajaa 2vkoo np-ultraan ja totisesti meinaa jännittää aina kun sitä miettii, jotenkin sitä vaan pelkää ettei ookkaan kaikki kunnossa, kun on niin helpolla menny tähän asti. Onneks ei oo ollu nyt pahoinvointeja, sanoinkin että olis ylivoimaisen rankkaa jos tähän lasten sairastelun sekaan olis vielä äiti pahoinvoivana...

Nyt ruoan laittoon, ennen kun ipanat herää (kaikki kerrankin nukkuvat päiväunet, joku hyöty tuosta sairastelusta)

trv. daisy82 rv 10+4

Vierailija
47/56 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksostenrattaista. Meillä ensimmäisen ja toisen ikäeroksi tuli 1v3kk ja halusin ehdottomasti kaksosterattaat. Nyt kuitenkin kun aikaa katsoo taaksepäin, olisin aivan hyvin pärjännyt ilmankin. Sain sitten vähän myöhemmin seisomalaudan vaunuihin, ja täytyy kyllä sanoa että paljon enemmän kaytettiin sitä. Esikoinenkin halusi kävellä tuohon aikaan paljon ja kävelikin tosi pitkiä matkoja!

Riippuu toki paljon teidän päivän ojelmista, onko autoa, liikutteko palon bussilla jne. Mulla käytössä oli sekä vierekkäinistuttavat- että peräkkäinistuttavat tuplat ja kumpienkin kanssa oli vaikeuksia mennä bussilla. Kummassakin on silti puolensa.. Esim .talvella vierekkäinistuttavia on kevyempi työntää, kesällä peräkkäiset on kevyemmät..

Sullakin esikoinen on jo sitten aika iso, osaa itse hyvin kävellä jne. Vauva syntyy syksyllä, joten kannattaa miettiä paljonko niitä tulisitte käyttämään. Jos jostain ilmaiseksi saat niin ota ihmeessä! Me saatiin:) Mutta sanoisin kyllä että ei kannata ruveta uusia kalliita tuplia hommaamaan jos ei niitä välttämättä tarvi. Eri asia on sitten jos olet esim. yksin lasten kanssa ja kävelette paljon. Sittenhän niihin kannattaa panostaa!!! Ja hei- jos olet jostain Pirkanmaalta, niin tule hakemaan meidän vanhat tuplat:) Keskimmäisen ja tän " ihmeen" välille tulee 2v3kk ja mä en enää aio tuplia käyttää. Ja niitä on tuolla sitäpaitsi kahdet!

Toivottavasti löydätte sopivan ratkaisun:)

Yaz ja ihme rv 7.. vai mitenköhän se oli?

Vierailija
48/56 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinko paistaa ja pakkanen meillä laskenut, enää -14.

Vauvatarvikkeista ollut keskustelua. Meillä tarvitaan kaikki, kun ensimmäistä odotellaan. Onneksi veljen tytöltä ( 10kk ) saadaan jotain, turvaistuin ja hoitopöytä ainakin ja varmaan vaatteita. Nyt olen jo ostanut jotain bodeja ja silleen, neutraaleja värejä tietysti, et käy kummalle vaan.

Joko teillä mietitään nimiä? Meillä muutamana iltana heitelty nimiä ilmaan molemmat. Sen pystyy varmaan päättämään vasta kun vauva on syntynyt, kun näkee minkä näköinen on.

Eilisestä ultrasta toin kotiin kuvan ja hymyillen kysyin mieheltä, et kumman näköinen, niin se vasta et kumman näköinen on. No, niin se kyllä vielä onkin, pää erottuu, mut kyllä se edellisestä on vielä sellainen " papu" .

Vieläkin tuntuu jotenkin epätodelliselta, et mun mahassa kasvaa uusi ihmisenalku. paitsi, et väsymys on käsittämätöntä, voisin nukkua kaikki päivät. Onneksi teen vaan keikkahommia sillon tällöin ja voin tehdä oman jaksamisen mukaan.

Me ollaan kerrottu uutinen vasta mun vanhemmille ja veljelle ja siskolle ja kahdelle ystävälle. Eli miehen puoli on vielä onnellisen tietämätön raskaudesta. On niille ensimmäinen ja todettiin, et eivät ehkä saisi pidettyä tietoa salassa ( asutaan pienessä kylässä ), niin parempi odottaa vielä hetki.

Maria rv 9+5

Vierailija
49/56 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNI kovasti täällä peukuttelen ettei olisi keskenmeno. Tsemppiä!

Omaa napaa, henk koht km-pelko ei hellitä, ei sitten millään. Neuvolalääkäri tosiaan 14.2. ja np-ultra 23.2, jos vaikka sieltä saataisiin positiiviset uutiset ja voisin jo alkaa uskoa että sieltä voisi joku pikkukakkonen maailmaan syksyllä tupsahtaa?? Nyt en voi mitenkään vielä miettiä mitään alkua pidemmälle, saatika vaatteita nimiä jne.

Omasta mielestäni vatsani vain pömpöttää hieman vaihtelevasti, painokaan kun ei ole noussut ja pidän normaaleja talvivaatteitani. Mutta hyvä ystäväni sanoi tänään lounaalla (hän tietää että olen raskaana), että hänestä kyllä näkyi vähän masua... minä olin tiukasti sitä mieltä että johtuu tämän päivän vaatteistani :D (ja päätin samalla että näitä en sitten enää käytäkään ennen kuin tieto on julkinen myös työpaikalla!).

Eipä muuta ihmeempiä. Luen jutut melkein joka päivä mutta ehdin harvoin kirjoittaa kun netti vain töissä. Jää sitten kommentointi helposti väliin kun tulee niin paljon aina uutta luettavaa... mutta hengessä mukana teidän kaikkien kanssa :)

t Joululahja, rv 11+0

Vierailija
50/56 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen eka neuvola. Eipä sieltä oikeastaan mitään uutta tietoa saanut. Laskettu aikakin pysyi edelleen aikalailla mysteerinä. Mutta alkuraskauden ultra on jo maanantaina! Sieltä sitten pitäisi saada tarkempaa tietoa masuasukkaan tilasta. Tosi jännää!

Tänään tuli paljastettua raskaus töissä pomolle. Maanantaina joudun lähtemään töistä ultran takia aikaisemmin pois niin tässä tuli sitten sopiva sauma paljastaa asia. Sijaisen hommaaminen tulee kuitenkin kohta ajankohtaiseksi, kun haku laitetaan varmaan päälle hyvissä ajoin. Ihan kivasti pomo kyllä suhtautui! :)

Jos vaikka huomenna ensimmäinen kirjoittaja perustaisi pinon loppuviikolle?

Vierailija
51/56 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Torstaita vaan kaikille!

Mikäköhän Onnin tilanne on tänään?! Tulehan ilmottelemaan itsestäs :)

[b]Kaksostenrattaita harkitsevat[/b] - Kannattaa ottaa huomioon se että vuoden aika on kuitenkin syksy ja pian siitä on talvi. Jolloin usein on jopa helpompi käyttää isommalla pulkkaa ja taas pian sen jälkeen on muutamalla ainakin isompi jo sen ikäinen että tuskin viitsii välttämättä rattaissa istua ;) Ja kesäkin vielä, tulee kuvioihin pyöräilykin.. Joten rattaiden käyttöikä saattaa jäädä todella lyhyeks ehkä 3-6kk!! Etenkin jos uudet rattaat meinaa ostaa, niin kannattaa miettiä onko hyötyä hintaan verrattuna riittävästi.

Tosi moni tuttu on jälkeen päin katunut sisarusrattaita - kun ovat yleensä niin lyhyt ikäisiä ja käyttöä niin vähän loppu peleissä (jos isompi jo yli 2v!). Mutta jos jostain halvalla/lainaks/ilmatteeks saa, niin mikä ettei!

Mulla rupee jo masu kasvamaan :D Selvästi huomaa ettei ole enää turvotusta, turvotus lähti jo joku aika sitten lähes kokonaan. Jännä kun mahaa ei saakaan enää vedettyä sisään! Ja töissä tänään huomioivat pienen kummun ;) Onhan se kohtukin jo tennispalloa pikkasen isompi ja minä vielä tosi hoikka normaali tilassa.

Täytyy palailla vielä myöhemmin :) Ja rv tänään 9+6

Vierailija
52/56 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi salamatkustaja on pysynyt vielä mukana... pohdiskelen tässä, että menisinkö käymään yksityisellä ultrassa, siellä saisi ainakin asiaan selvyyden. Opiskelijabudjetilla vaan ei oikein mielellään laittais rahaa mihinkään ylinmääräiseen. Täytyy pystyä ostaan joka päivä iso pussillinen hedelmiä, koska ne on ainoita mitkä menee alas...:) Onko se niin, että " pahoinvointi suojaa sikiötä" ? Aivan kuin oisin joskus kuullut joitain tuommoista...

Ei olla hankittu vielä vauvalle mitään tavaroita. Ei uskalla vielä... ostetaan sitten kesällä, ajateltiin ostaa kaikki uutena, kun halutaan kuitenkin useampi lapsi, niin sama ostaa kerralla kunnolliset välineet. Vaatteita löytää kyllä myös kirppiksiltä, etenkin täällä pääkaupunkiseudulla...

Niistä tuplarattaista, Mun mielestä ne oli tosi kätevät, kun olin hoitajana yhdessä perheessä, jossa lasten ikäero oli 1,5 vuotta. kyllä kolmevuotiastakin jaksaa vielä lykätä rattaissa... Niillä taisi olla Orat(?) niissä oli isot renkaat ja talvellakaan ei ollut hankalaa työntää niitä. Bussilla kulkiessa ne oli tosi kätevät, ainakin silloin kun se nuorempi oli viel alle vuoden... Puistoreissullakaan ei ois kyl selvinny ilman niitä (ainakaan takasin kotiin:) )

Täytyy siirtyä koulutehtävien pariin...

Vierailija
53/56 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas jo pitkä ketju, paljon lukemista, lmukavasti uusia sissejä, monilla onneksi hyviä kuulumisia! toivottavasti Onnin pikkuisella on kaikki hyvin...

En olekkaan ehtinyt pitkään aikaan koneelle, kauheesti kaikkea tekemistä ja tiistaina aloitin uudessa työpaikassa. Vähäsen stressiä ilmassa. Ja huolia, mullakin nimittäin on jo viikon ajan tullut tuhruvuotoa, hyvin vähän tosin (pikkuisen paperiin vessakäynnin yhteydessä,ei ole tarvinnut sidettä..) ja ruskeaa.. Tänään tosin tuli vähän enemmän :( Kunhan ei muutu veriseksi...

Ekan neuvolankin jouduin perumaan kun en ekaa päivää viittinyt lähteä töistä aikasemmin,, uusi aika ensi tiistaina, silloin olisi jo 10+0. mitäs luulette, kuuntelisikohan neuvolatäti sydänääniä? Jos siis on mitään kuunneltavaa...

Oon niin väsyny, että simahdan varmaa ysiltä.. jos idolsin jaksais katsoa!

Hyviä vointeja kaikille!

Vierailija
54/56 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle pitäis antaa iltapalaa ja saada nukkumaankin. Minä vaan makaan sohvalla kannettavan kanssa. Välillä siis iskee tälläsiä öklötys olotiloja, siis kunnollisia oksu oloja. Ei auta juomiset tai syömiset, enkä vois kuvitellakkaan laittavani jotain suuhun..

Todennäkösesti tää taas vaikuttaa yöuniinkin, eli ei saa nukuttua. Tai vaikka sais unta herää vähän väliä tähän oloon. Muutenkin heräilen poikkeuksellisen paljon.. Onko muilla unettomuutta tai levotonta nukkumista?

Onneks huomenna jo perjantai ja saa vkonloppuna nukkua pitkään :)

Vierailija
55/56 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumle, kysyit nukkumisesta. Nukun normaalisti kuin tukki, elleivät lapset siis herätä, mitä tapahtuu kyllä usein. Mutta tavallisesti en herää keskellä yötä enkä näe juurikaan unia. Mutta nyt...

Nukun tosi levottomasti, näen outoja unia ja heräilen monta kertaa yössä ilman syytä. Yleensä lasten mylläys sängyssämme ei häiritse untani,mutta nyt nukun jotenkin kevyesti. Illalla en meinaa saada unta ja aamulla olen aina väsynyt. Ylipäätään olen yleislaiska ja aikaansaamaton.

Tästä unen laadun heikkenimisestä oli muistaakseni vasta jossakin keskustelua: ilmeisesti johtuu hormoneista ja tilanteen pitäisi korjautua toisella kolmanneksella.

Sikeitä unia kaivaten,

frangine

Vierailija
56/56 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti taas viikonloput on arvossaan kun viikolla ei millään saa nukkua tarpeeksi! Viikonloppuisin kun nukutaan nykyisin aina koko perhe päikkärit.

Kiitokset kaikille kommenteista kaksostenrattaisiin. Näillä näkymin ei olla keneltäkään tutulta sellaisia saamassa, joten luulenpa, että ainakin aluksi hommataan vaan esikoiselle seisomalauta ja sittenhän sen näkee onko tarvetta rattaille vai ei. Ei siis varmaan etukäteen osteta ellei jostain satuta erikoisen halvalla käytettyjä saamaan.. Meillä on kuitenkin auto käytössä aina päivisin ja puistoihin, kauppaan ja perhekerhoihin ei ole kovin pitkää matkaa kävellä esikoisenkaan. Ja nyt ainakin on niin innokas kävelijä, että huuto tulee aina kun rattaisiin nostetaan.

Yazmin, kiitos tarjouksesta, mutta asutaan uudellamaalla, joten en taida tulla rattaita teiltä hakemaan..

Pitänee ruveta töiden kimppuun,

Mukavaa viikonloppua kaikille!

jondeliini ja rusina 10+3