Syyskuun sissien alkuviikko
Terveisiä sairaslomalta! Iski päälle oikea mega-flunssa. Sain onneksi heti kolmen päivän sairasloman, että saan levätä rauhassa. Raskausoireena lähinnä vaan turvonnut maha. Ylihuomenna on eka neuvola. Menen sinne yksin, kun mies on kiinni opiskeluissaan.
Essi78 (8+0)
Kommentit (56)
Enpä ole ehtinyt kirjoittamaan tänne kuin kerran, ihan hävettää oma epäaktiivisuus kun teidän juttuja on kuitenkin niin mukava lukea! Tilanne on kuitenkin se, että töissä kirjoittaminen on mahdollista vain kun saan olla yksin (mikä on todella harvinaista) kuten nyt, ensimmäistä kertaa kahteen viikkoon! ja työt antavat myöten. Muutenkin tietokoneen näyttö on niin että kuka tahansa takaa ohi kulkeva näkee just mitä teen. Kuuntelen askeleita... ;) Sitten töistä kotiin hakemaan lapset perhepäivähoidosta, kotiin ruokaa laittamaan ja heti kun mahdollista nukkumaan. Mieskin tekee diplomityötä tietokoneella iltaisin niin ettei mulla ole sinne mitään asiaa...
Tänään kävin varhaisultrassa ja olin kyllä hiukan pettynyt. Ehkä olin liian hätäinen tämän käynnin kanssa, mutta halusin kuitenkin varmistua. No, kyllä siellä alkio näkyi ja kaikki oli oikeassa paikassa, ja lääkäri sanoi mahdollisesti ehkä näkevänsä hennon sykkeen. Olisin tietysti halunnut kuulla että hyvä syke on. Mutta tietysti rauhoitti sekin, että raskaus on kohdussa eikä ulkopuolella ja että sikiöitä on yksi, ei kaksi (vähän jännitti sekin kun suvussa on kaksosia). Mutta tätähän tämä on, odottamista. Kysyin gynekologilta senkin, että mitenköhän tämän synnytyksen käy kun edelliset ovat olleet melkoisen isokokoisia, ensimmäinen poika kolme viikkoa etuaikaisena painoi 3,5 kg ja toinen poika viisi päivää yliaikaisena 4,4 kg. Sanoi siihen, että täytyy seurata ettei kasva mitään jättiä. Sokerit eivät ole olleet kertaakaan koholla kummassakaan raskaudessa mutta kuulemma se on taipumus saada isoja vauvoja.
Rinnat kamalan kipeät ja arat ja maha paisunut niin, ettei sitä voi edes ajatellakaan tunkevansa enää tavallisiin housuihin. Mikään kamalan huono olo ei ole, ohimeneviä öklötyksiä lukuunottamatta. Kahvia ei tee mieli tosin yhtään vaikka ennen join sitä enemmän kuin tarpeeksi. Inhottaa jo etukäteen että pitää töissä kertoa kun tietää mikä sanominen siitä syntyy. Täällä ei kellään muutenkaan ole pieniä lapsia ja ovat muutenkin aina hyvin nihkeästi antaneet jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta vaikka lain mukaan saankin ja jäänkin. Paska paikka suoraan sanottuna, mutta tällä hetkellä ei ole vaihtoehtoja. Toisaalta odotan sitä hetkeä kun kerron täällä ja ne eivät voi tehdä yhtään mitään asialle!
Nyt täytyy taas mennä, työt kutsuvat!
Lara ja poikanen 6+3
Eilen tuli käytyä ekassa neuvolassa, no eipä siellä mitään ihmeempää ollut. Reilu tunti kuitenkin vierähti aikaa. Täti oli mukava, mun ikäinen. Kaikkia arvot oli kohdillaan, sydänääniä kokeiltiin kuunnella mutta kovin oli vauhdikas masuasukki ja karkaili alta pois. Ihan aluksi kuului sellainen vaimea ääni aivan hetken. Tiedän ettei ole mitään huolta ja että ei monilla kuulu vielä. Jotenkin sitä kuitenkin toivoi äänien kuuluvan ja hieman on pettynyt olo. No, np-ultran sain varattua jo kahden viikon päähän niin siellä sitten viimeistään näkyy masuasukki. Lisäksi mua ärsyttää suunnattomasti miehen suhtautuminen, olisin toivonut ehkä pientä myötätuntoa tai tsemppausta eilen mutta kun ei niin ei, herra oli vaan mökötti. Sanoi ettei tänään jaksa ajatella mitään.
Laskettu aika määriteltiin 10.9. Sinällään huvittavaa että esikoisesta oli täsmälleen sama LA, poika syntyi päivää ennen. Tuli sellainen déja-vu olo. Tuohon LA:han saattaa kyllä vielä ultrassa tulla muutoksia sillä meillä tämä tärppäsi ekasta yrityksestä ehkäisyn lopettamisen jälkeen ja mulla ei ole mitään käsitystä kierron pituudesta.
Olo on kyllä ollut tänään tääs järkky. Nukuin yön äärettömän huonosti. Ensin ei vaan väsyttänyt ja kun menin sänkyyn ja pyörin varmaan tunnin ja olin nukahtamaisillani niin kuopus päätti alkaa elämöimään, näki reppana pahaa unta ja siinä sain tunnin verran ravata lastenhuoneen ja oman huoneen väliä kun ei meinannut poika rauhoittua. Sitten meinasin taas nukahtaa kun hamsteri alkoi järsimään häkkiään ja oli pakko kiikuttaa se parin oven taakse etten kuullut sitä. Aamulla sitten heräsin jo seiskalta pahaan oloon, plaah. Eikä tuo pahaolo ole mihinkään kadonnut. Pitäis jaksaa imuroida ja lähteä hakemaan miestä töistä ja käydä kaupassa. Raitis ilma vois tehdä olosta paremman mutta on niin pirun kylmä.
minttupipsa rv 9+1
Oma olo tuntuu olevan helpompi näin iltapäivällä. Eilen ja tänään meni aamu ja aamupäivä mahansisällön sisällä pidättelyssä. Nyt olo jo energisempi. Mahaa juilii välillä napakasti, enempi sivuilta, välillä pelästynkin kipuilua, kunnes taas muistutan itseäni niistä kaameista (siis oikeasti) kohdun kasvukivuista, mitä esikon alkuodotukseen liittyi. Ihan hyvä merkki siis. Maha on tosi pömpöllään, mulla ei mee kuin yhdet normaalihousut enää jalkaan. (Voi olla osasyynä myös se jatkuva syöminen, jota harrastan ällöolon karkottamiseksi, huonolla tuloksella...) Huomenna pääsen vähän katsastamaan äitiysvaatteita, kun on menoa kaupungille muutenkin.
Tavarahankinnoista on ollut puhetta. Meidän ei tarvi hankkia juuri mitään, kun esikolle ostettiin kaikki pinnasängyt ja hoitopöydät. Tietty esikoinen tarvitsee uuden sängyn, kun pinnis vaihtaa omistajaa. Ja rattaat joutuu vissiin vaihtamaan kaksostenrattaisiin. Kävellään aika paljon, myös rattaiden kanssa, niin ei varmaankaan voi olettaa, että reilu parivuotias jaksaa jo kävellä viiden kilometrin lenkkejä...
Ai niin, Pirpsu: Itkin minäkin, kun luin sen sun runon. Ne hormoonit, ne hormoonit...
Tuutis ja Sintti rv 7+2
MammaMax: En olisi ollenkaan huolissani tuosta hennosta sykkeestä. Sulla on kuitenkin vielä melko pienet viikot, siis siihen nähden, että saadaanko sykettä vielä näkymään. Mulla esim. esikoisen kanssa ei näkynyt sykettä ollenkaan rv 5+6 (vaikka hentoinen voisi periaatteessa jo näkyä tuolloin).
Minttupipsa: Aika mainiota, että teidän tulokkaalla on sama laskettuaika kuin esikolla! :)
Tervehdys vaan kaikille teille " kohtalotovereille" ! Eilen ensimmäinen neuvolakäynti ja rv:t tänään 7+1, LA 23.9. Aika jännä tunne näin seitsemän vuoden tauon jälkeen! Masu on turvoksissa ja väsynyt/heikko olo, silti tuntuu vieläkin epätodelliselta... Lääkärille sain ajan 21.2. sitten kuulee sydänäänet ja kaikki tämä muuttuu vielä todellisemmaksi! Jännittävää...
Voi ei, Ruokalassa tehdään porokeittoa (siis telkkarissa). Voin melkein haistaa ton poronlihan tuoksun, nam nam :D
Kiva kun on tullut uusiakin syyskuisia mukaan :) Käykäähän laittaa esittelyt uusimpaan päivitykseen mukaan!
Hullun kylmä keli, meillä oli päiväkodissa toisen ryhmän lapset ulkoilemassa aamupäivällä ja pakkasta -25!! :O Yhellä pojalla oli niin jäässä varpaat ettei pystyny kävelee - pikkasen vois miettiä onko lapsillakaan tarpeeks varusteita tälläsille keleille..
Marsujen häkki kaipais puhdistusta, taidan pestä sen tässä vaiheessa, tai kohta ainakin ;)
dumle rv 9+4
23 astetta oli aamulla pakkasta.. Hrrr!!! Lupasin eilen lapsille että lähdetään tänään Stigaa kokeilemaan, mutta ehkei nyt sentään:)
Mulle kaveriksi on tullut semmonen tasaisen etova olo. Ei okseta eikä mitään sen ihmeempää, ei vaan tee oikeen mitään mieli.
MAHASTA: Voiko tämä olla mahdollista että se on jo niin iso..? Eilen mun yksi tuttava huomasi ison mahani ja sanoi että näkyy ihan selvästi että olen raskaana. Mulle on kolmas tulossa ja oon kuullut että jos on jo useemman saanut niin maha kasvaa nopeemmin. Pitääköhän se paikkansa? Edellisestä raskaudesta on sen verran että kuopus on nyt 1,5v. Kun viikkojakaan mulla ei oo kun 6+4. Ja kaksosia en oota!!! Sitä ei kukaan saa yrittää ehdottaa ;DD
TARVIKKEISTA: Hoitopöytä meiltä puuttuu. Muut on tallessa noilta isommilta:)
Ei muuta... Paranemisia flunssaisille! Ja hyvää loppuviikkoa kaikille!
Täytyy tästä lähteä raaputtamaan autoa ja kaivamaan se lumen alta. Kääk!!!
Paleleva Yaz ja ihme 6+4
pari kerta olen suurperhe pinoon kirjotellut.Oli vähän epäselvää milloin LA on.Mulla on tullu vain 1 menkat synnytyksen jälkeen 17.11.
22.12 tuli pyyhkiessä tippa verta ja jäin odottamaan menkkoja.Ku niitä ei tullutkaan testasin 26.12 negan.Jäin sitte odottamaan menkkoja vaikka kokoajan oli tunne,että olisin raskaana.
22.1. ajattelin katsoa illalla leffaa ja juoda pari siideriä todella pitkästä aikaa.Kaupassa mukaani tarttui raskaustesti,koska kokoajan oli sellanen tunne,että jos olenki raskaana.Ja plussahan sieltä tuli.
Eka neuvola oli jo 30.1 ja sieltä varattiin aika ultraan tälle päivälle.Niiden ainoiden menkkojen mukaan LA olis ollu 23.8 mutta imetys on taas kerran siirätny ovulaatiota joten pääsin ultraan tarkentamaan laskettua aikaa.
Vauva vastasi rv 9+2 ja LA on 9.9.
Ihanan helpottunut olo ku siellä oli pikku vauva:) niin ja vain yksi;)
Meillä ei ole suvussa kasosia,mutta jotenki pelotti että nyt sitte tulee kaksi kerrallaan ku ollaan suunniteltu 5 lasta.Eli neljäs lapsi on tulossa.
Lapset on 12v(mun edellisestä liitosta) 2½v ja 1v1kk.Itse olen 32v ja mieheni 26 v.Asutaan Pirkanmaalla.
Keskenmeno pelottaa ja ennen ultraa pelkäsin että onko siellä ketään.Voiko oikeesti neljäs raskaus mennä hyvin alusta loppuun?!!Vielä muutama viikko piinattava.Mutta jotenki vahva tunne tämän päivän ultran jälkeen,että kaikki menee hyvin.
Lasten tarvikkeiden hankinnoista: vaunu-kuume on kumma juttu,se iskee aina.Varmaan vähä sama juttu ku miehillä autokuume.
Varsinaisia hankintoja ei pitäisi olla.Tytön(04) ja pojan(05) vaatteitakin on.....mutta vannomatta paras.Olen aika varma,että haluaa ostaa jotain uutta juuri tälle vauvalle.
Sänky asia on kunnossa ja tämäkin vauva saa nukkua perhepedissä mahdollisimman pitkään.Tällä hetkellä 1v nukkuu meidän välissä ja imetän häntä vielä.
Yritän päästä juttuun kiinni kun näin myöhään uutena ilmottaudun porukkaan.
AuringonTytär rv 9+2
Tänään kävin ekalla neuvolakäynnillä. Lappuja piisasi tädillä täytettävänä. Itsellä kaikki ok. Ainut ikävä yllätys oli se kun kuulin että joudun mahd. pian sokerirasitukseen, kun aiemmassa raskaudessa minulla oli raskausdiabetes. En tiennyt että se tehdään jo nyt, ekassa tehtiin vasta n. rv26. Vielä kuitenkin sen verran äklöäoloa että sitä litkua ei vielä tarvitse mennä juomaan kun eihän se sisällä pysyisi, ehkä noin kuukauden päästä olisi sopiva aika.
Huomenna tilaan ajan niskaturvokeultraan, voi kun saisi sen miehen talvilomaviikolle, ainakin raskausviikot olisivat silloin sopivat. Ensi viikolla täytyy käydä sitten verikokeissa, otetaan ultraan liittyvä veriseerumiseulonta ja ne muut pakolliset näytteet.
Tämä oli taas tälläistä oma napaista höpinää, mutta toivotan kaikille mammoille ja masuille mukavia oltavia vaikka pakkanen paukkuu hyytävissä lukemissa.
Unelma ja masukki rv 9+0
-Yazmin-, mulla turposi maha suunnilleen samoihin aikoihin kun tein positiivisen raskaustestin eli joskus rv 4 aikoihin. Maha on edelleen ihan uskomaton pallo. Tuntuu, että sitä ei saa kohta enää mitenkään piiloon!
Heti alkuun Gallup: Paljonko pakkasta?
Meillä oli anoppilassa (jossa tällä hetkellä asutaan) 30 astetta.
Mä en ole tänään oksentanut. Lähellä oli että olisi pitänyt mennä, mutta meni ohi. Jihuu! Kerrankin sai aamiaisen pysymään sisällä. Tosin kerkeehän tässä vielä. Mä oksuilen pitkin päivää.
Monet näyttää jo käynneet neuvolassa, mulla eka vasta reilun viikon päästä. Olisi voinut ottaa sen vielä myöhemmäksi, jotta sydän äänet kuuluisi varmemmin. Toivotaan että tuolloin rv9+1 kuuluisi. Mä en osaa odottaa neuvolaa. Sen aika on sitten joskus. Aika samanlailla suhtaudun raskauteen. Mä en osaa nyt mitenkään riehaantua ja hössöttää. Tää on nyt vain vallitseva olo tila joka saa oksuamaan. Olen kyllä iloinen että olen raskaana, mutta en mä osaa tätä vielä ajatella. Kaipa se johtuu siitä että toka jo tulossa. (kirjotinkohan mä jo tätä viime viestissä, on aikamoinen tää muistamattomuus).
Jos sitä alkaisi hommiin..
Mirva
Heipat kaikille! Ja tervetulotoivotus uusille, ainakin Mii83, Aadolfiina ja AuringonTytär oli liittynyt joukkioon. :)
Outs@: Tosi ikävä, että sun siskosi tuli surulliseksi raskausuutisista. Toivottavasti hän kuitenkin ajan kanssa osaa alkaa iloita sun odotuksesta. Tiedän kyllä itsekin keskenmenon kokeneena, että kyllä muiden raskausuutiset riipaisee, vaikka ei haluaisi, silloin kun itse yrittää lasta saada ja siinä on mutkia tullut matkaan.
Yazmin: Kyllä vaan tuntuu mullakin jo maha pullahtaneen. Pienempiä äitiysfarkkuja käytän jo ihan hyvällä omallatunnolla, kun ei tavan housut mene enää jalkaan.
Miin gallupiin: Meillä oli aamulla -31 ja nyt -28 pakkasta. Hyrrrrh...
Tuutupii ja Tulokas rv 7+3
..kun on kylmä - kaunista, mutta niin kylmä että tekisi mieli vetäytyä peiton alle.
Ilmoittauduin joukon jatkoksi jo monta viikkoa sitten, mutta en ole vielä tainnut kirjoittaa mitään. Minulla kestää aina muutama viikko sulatella näitä raskausasioita ja tajuta mistä on kysymys, vaikka luulisi että näin kolmannella kerralla asiaan orientoituminen kävisi jo itsestään... pitkät piuhat? Viime viikolla kävin ultrassa, silloin oli raskausviikkoja 8+3. Pikkuinen katkarapuhan siellä näkyi ja onneksi läpättävä syke. Jostain syystä jännitti kamalasti, juuri ennen ultraa tuli yksinäisyyden tunne (mies ei päässyt mukaan) ja hetken aikaa olin ihan varma ettei kaikki ole kunnossa.
Mistäköhän näitä tunteita tulee? Johtuisikohan siitä, että pahoinvointi on tässä raskaudessa minimaalista ja mahakaan ei ole vielä turvonnut ollenkaan, toisin kuin aiemmissa raskauksissa. Raskautta ei oikein huomaa muusta, kuin että kahvi ja kanaruuat oksettavat ja koko ajan on nälkä. Onneksi paino ei vielä ole alkanut nousemaan, toisin kuin edellisillä kerroilla jolloin jo pelkkä positiivinen raskaustesti nosti painoa 3 kiloa ;) Erilainen raskaus siis kuin kaksi edellistä - tulisikohan nyt siis pojille pikkusisko? Olisi mukavaa saada tyttö, mutta luulen että syksyllä meillä on kolme veljestä.
Neuvolassa kävin maanantaina ja itkeä pillitin heti alkuun kun uusi täti kyseli synnytyksistä. Sen verran jäi traumoja edellisistä (yllätin itsenikin, sillä en yleensä itkeskele tuntemattomille), että edessä on pelkopolikäynti. Suhtaudun pessimistisesti, sillä äitiyspolin lääkärit eivät ainakaan tähän mennessä ole paneutuneet potilaiden asioihin kovinkaan antaumuksella. Saammepa nähdä.
Ihanaa pakkaspäivää!
Odottelin eilesen päivän että minkälaisia reaktioita sitä mahtaa saada tulevilta isovanhemmilta sekä tädeiltä, sedältä ja enolta. Kaikki tuntuivat olevan niin innoissaan ja tohkeissaan tästä tulokkaasta, että kovasti pyytelivät kylään :)
Ihanaa kun ihmiset ovat innoissaan tästä meidän pikku aarteestamme. Paras ystävänikin soitii minulle illalla itkien, että aivan ihana kortti ja mielettömän ihana asia. Hän oli niin onnessaan uudesta tulokkaasta, että haluaisi nähdä kasvavaa masuani joka päivä 200 km välimatkasta huolimatta :) Siispä hän ehdotti kuvien ottamista ja laittamista johonkin internettiin.
Huonoa oloa minulla on tässä nyt jatkunut viikon päivät, ja lämmintä ruokaa en ole pystynyt syömään viiteen päivään. Enää ei se kokkauskaan minulta onnistu, porkkanat, omenat, appelsiinit ja jogurtti vain maistuvat. Painokin oli minulta tippunut 1,5kg kun käytiin neuvolassa :(
Neuvolatäti jo varoittelikin, että onko suvussa useampia vauvoja syntynyt kerralla kun oireeni ovat niin voimakkaat, ja onhan niitä! Sekä kaksosia että kolmosia, joten tässä sitä nyt sitten odotellaan ja ihmetellään, kuinka monta vauvaa siellä masussa oikein on.
pirpsu ja Pamsu rv 7+5
eli aamulla -30 ja nyt vähän laskenut, - 26.
Tulin äsken toisesta ultrasta ja kaikki oli ok. Varmistui myös missä mennään, kun ekalla käynnillä oli vähän epävarmaa eli rv 9+4. Siellä se köllötteli ja sydän hakkasi vimmatusti ja jotain pomppuliikkeitä teki, minä en huomannut, mutta lääkäri " väitti" nähneensä.
Seuraava ultra on 1.3 ja se on sitten np-ultra. Mut ennen sitä 13.2 on eka neuvola.
kiva kun on tullut uusia odottajia joukkoon!
Kirjoittelen aika harvoin tänne, mut joka päivän käyn jutut lukemassa:
Maria rv9+4
Vieläkään en ole päässyt yli siitä, että lääkäri ei selvästi nähnyt tulokkaan sydäntä. Vaikka TIEDÄN että se on pieni, kuulemma 2,2 mm niin onhan se mahdotonta mutta kun kuitenkin. Ähh. No, seuraava ultra parin viikon päästä, eiköhän siinä pitäisi näkyä enemmän.
Yazmin; minulla myös kolmas raskaus ja vaikka viikkoja on näin vähän niin vatsa on pullahtanut esiin. Valokuvia katsellessani minulla oli samankokoinen vatsa esikoisesta viikolla 20. Että näin...
Mii83; Pirkanmaalla aamulla oli 36,5 astetta, SIKAKYLMÄ NAAMA JÄÄTYY AUTS. Lasten perhepäivähoitajakin sanoi aamulla, että tänään tuskin ulkoilemme... ;)
Töissä olo tökkii ja pahasti. Kaikkein pahinta on vatsan piilottelu. En suurin surminkaan kerro ennen kuin tiedän että kaikki on kunnossa. Tämä odottamisen " tuska" ei ainakaan tunnu helpottavan yhtään vaikka on jo odotuksia takana...
Vilpoisaa talvipäivää kaikille!
MammaMax ja poikanen 6+4
Minä täällä ihan paniikissa istuskelen. Tänään alkoi tuhrutteleen ruskeaa vuotoa ja pelkään koko aika, et milloin se muuttuu punaiseksi. En kestä jos tää menee taas kesken, elokuussakin sain keskenmenon ihan alussa ja nyt ollaan odotettu tätä aivan innolla. Oishan se aika inhottavaa, jos on ensin kuukauden kärsinyt oksentelusta ja väsymyksestä ja sit se menis kesken. Se ois todella väärin... Mä varmaan masentuisin täysin. Toisaalta tänään on kyllä oksettanut aivan samalla tavalla kuin muinakin päivinä, rinnat on edelleen arat, ja maha turvoksissa, et oireet on kyl pysyneet. Onko jollakin kokemusta keskenmenosta, onko ne oireet hävinny heti tms.? Maanantaina ois neuvola, saa nähä joutuuko sen nyt peruuttaa...
hyvä, että tänne voi käydä purkautumassa!!!
-onni rv 8+1
Ihan ekana:
Onni07:lle tsemppiä!!!! Kenellekään en keskenmenoa toivo. Kunpa kaikki olisi sinulla ja vauvallasi nyt kunnossa!
Omassa navassa on tapahtunut ihana muutos vähemmän pahoinvoivaan suuntaan! Olen niin iloinen että se ympärivuorokautinen oksetus on hiipunut paljon vähäisemmäksi. Viikonloppuna olin jo aivan masentunut, kun jatkuvasti oli hirveä olo ja yölläkään en saanut nukuttua, valvoin kolmen tunnin pätkiä ja siinä sivussa rauhoittelin esikoista... Nyt olo on sata kertaa parempi.
Kummipoika on taas ollut hoidossa koko viikon ja menoa on riittänyt. Etenkin kun ei olla päästy ulos noitten -30 pakkasten vuoksi. Hui, tuleekohan ensi talvena tämmöisiä pakkasia ja miten me sitten pikku nyssäköitten kanssa häärätään!? Onneksi eivät ole ihan vastasyntyneitä enää sitten.
Kuulin todella ihanan uutisen, kaverini odottaa myös vauvaa! Hän oli tehnyt raskaustestin viikkoa myöhemmin kuin minä. Olin juuri edellisellä viikolla nähnyt tästä kaveristani unta, että hänellä oli iso maha ja mietin voisiko se olla totta (emme ole hetkeen nähneet). Ja tottahan se oli! :)
Odotan miestä kotiin töistä että päästäisiin syömään. Minulle kyllä ruoka maistuu, ainoastaan suklaa ja nachot tökkii (joita yleensä syön himona). Toivon toivon toivon, että mies nyt _oikeasti_ jää isyyslomalle perjantaina, kun aina tuntuu että tulee jotain viime hetken muutoksia ja vapaat lykkäytyy...
Lähdenpä tästä kattamaan pöytää.
Hyviä vointeja kaikille! :)
Taidan tehä enkat tai en minä ;) Mutta täällä oli aamulla -35!! Täällä Keski-Suomessa tehtiinkin virallinen ennätys -35,5, uutisissa just sanottiin. (työkaveri kyllä sanoi että heillä oli -39..!) Hui, hui kun on kylmä. Onneks meillä sisälämpötila kuitenkin pysynyt sopivan lämpimänä!
Onni07:lle myöskin lähettelen enkeleitä suojelemaan pikkuistasi!!
Mistäs te juttelitte - luin niin nopealla tahilla pinon läpi ;)
Jollakin oli sisko suhtautunut ikävämmin raskauteen. Tuli mieleen omakohtainen kokemus, kun mun sisko kertoi kesällä odottavansa toista lasta. Kieltämättä aluks tuntu vähän kurjalta - ei henkilökohtaisesti niinkään siskoa kohtaan, vaan sitä raskautta. Miksei mekin saada - me oltiin pikkasen vajaa 2 vuotta yritetty. Ja ne sai suurinpiirtein ajatuksen voimalla, ekasta luomukierrosta. Mutta nopeasti se kiukku laantui :) Ja siskon kanssa siitä puhuttiin avoimesti. Läheisiä ollaan ja pystyin sanomaan asiat ilman että siskokaan ottaa itseensä.
Pahoinvointia tuntuu olevan edelleen aika monella - asiaan kuuluvaa, mutta, ikävää. Onneks ruvetaan kaikki olemaan jo aika pitkällä ja pahoinvointikaan ei todennäköisesti kestä enää paria viikkoa kauempaa :D Luotetaan siihen.
Mulla selvästi väheni 24/7 öklötys viikko sitten, eli rv 8+. Tänään taas ollut enempi, mutta pääosin hävinnyt kokonaan. Kaikki ruuat ei kyllä vielä maistu - hedelmät ja mehut kunniaan. Peruskotiruoka himona, kuten perunat ja jauhelihakastike!! (oli myös edellisessä!) Rasvanen ruoka ällöttää ja samaa ruokaa ei jostain syystä pysty syömään kahtena peräkkäisinä päivinä :O
Onko muilla ruoka himoja?
Jaahas Salkkarit alkaa. Huomenna jatketaan :)
dumle rv 9+5 - Jee, kohta alkaa kaksinumeroiset rviikot :D Pieniä iloja.
Laskettu aika olisi siis 10.9...
Viime viikko on ollut aivan kauhea johtuen tästä koko aikaisesta pahoinvoinnista. Töistä olen joutunut jäämään sairaslomalle ja loppuviikosta sitten selviää että jäänkö jo nyt erityisäitiysvapaalle.
Eilinen päivä oli pahin ja tuntui että en kyllä millään jaksa syyskuuhun asti jos olotila jatkuu tälläisenä vielä pitkään. Oksensin varmaan sen kymmenen kertaa ja mikään ei pysynyt sisällä. Mieskin oli vielä lisäksi vatsataudissa että maattiin sitten molemmat sängyn pohjalla ja yritettiin mahdollisuuksien mukaan vuorotellen pitää seuraa tytölle.
Nyt sitten odotellaan Naistenklinikalta kutsua ensimmäiseen ultraan:) Kovasti jo tekis mieli nähdä uusi tulokas:) Seuraava aika onkin sitten parin viikon päästä neuvolalääkärille.
Mutta täytyy tästä lähteä taas syömään jotain jottei huono olo taas yllätä:)
Emmuska rv 9+1