Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä liikunta sopii lihavalle? BMI 37, eli

Vierailija
29.07.2024 |

vaikea lihavuus. Laihdutusta takana kuukausi, ja olen tehnyt astanga-joogaa (jossa mielestäni olen kehittynyt ihan kuukauden aikana) ja zumbaa. Nyt luin, että kumpikaan näistä lajeista ei sovi lihaville.

Täytyisi kuitenkin olla jotain kävelyä tai uintia "rankempaa", koska niitä olen harrastanut vuosia ja silti joutunut tähän kuntoon. Juoksemiseen tai voimaharjoitteluun ei kunto vielä riitä. 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soutulaite, uinti, helppo tuolijumppa

Vierailija
42/45 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesijumppa ja vesijuoksu. Eivät kuormita niveliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalilla etenkin isot liikkeet maastaveto, jalkakyykky ja penkkipunnerrus, jotka lisää rasvanpolttoa jopa vuorokaudeksi treenin jälkeen. Aerobisesta crosstrainer ja pyöräily tai kuntopyörä, jotka eivät rasita luita ja niveliä liikaa.

Vierailija
44/45 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa, siis lihavien polvet ja nivelet ei kestä zumbaa, koska siinä hypitään ja voimajoogassa oli joku muu syy. En halua teloa itseäni, koska tavoite laihtua n. 40 kg.

Olen jo vuosia kävellyt joka päivä aen 10 000 askelta ja käynyt useita kertoja viikossa uimassa, ne ei laihduta, vaan tarvitsen aerobisembaa.

Ruokavalio rukattu nyt hyväksi, mutta tarvitsen siihen liikuntaa motivaattoriksi. 

Jos et tuolla liikunnalla laihdu, niin syöt aivan liikaa. Kiinnitä huomiota ruokailuusi ja juo 3 litraa vettä päivässä.

Vierailija
45/45 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta kuntosi mukaan Itselläni Sama bmi harrastan kaikkea muuta paitsi pitkiä juoksumatkoja. Polville liikaa se. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi