Paras fetajuusto Suomessa kaupoista? Mihin luotat?
Kommentit (9)
Feta on minulle sydämen asia; sen tulee olla kreikkalaista ja vuohen ja lampaan maidosta valmistettu. Lehmänmaidosta valmistettu ei ole oikeaa fetaa. Esim. Kreetalla ei edes ole lehmiä. Ostan esim. Filos-merkkistä. Sitä saa lähes joka kaupasta.
Kolios feta. Vasta tänä kesänä hoksasin että on laktoositonta fetaa ja halloumia. Olen syönyt läpi koko laktoosittomien valikoiman ja itselle mieluisin on Kolios.
Feta on aivan eri asia kuin kaiken maailman salaattikuutiot.
Jos teet horiatikin, parhaat kumppanit ovat salottisipuli ja kreikkalaiset Kivelliset Kalamata oliivit, suosikkini Pirkka Parhaat !
Mä tykkään siitä muistaakseni Arlan, joka on pahvisessa suorakaiteen mallisessa paketissa 😋 se on sellaista "pehmeää"
Kotimaista (vai Coopko se on nykyään) salaattjuustokuutiot. Taatusti hyvää.
Ne "aidot" fetajuustot on pahoja. Semmonen samanlainen tunkkainen paskamaku kuin vuohenjuustossa.
Ei merkillä väliä, mutta pitää olla lampaan- tai vuohenmaidosta tehty.
Feikkifetaa etnisestä, useita eri laatuja. En osta aivan halvinta, 1 kg purkki sinistä on hyvä. Riittää pitkään ja ihan parasta esim. piirakkaan ja paistoksiin. Peltipurkin hinta alle 6 e - 7 e. Kolmiomaisina isoina paloina suolavedessä, säilyy hyvin.
En enää tykkää fetasta. Ostan mieluummin salaattijuustoa.