Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvantuoksua

05.02.2007 |

Heissan Kaikille!

Ajattelin kertoa meidän kuulumisia, joista otsikkokin varmaan jo kertoo.

Lääkäreiden toiveesta (ei kaksosia yli 38 vk) Synnytys käynnistettiin ma. 29.01. (38+2) heti aamusta kalvojen puhkaisulla. Siinä sitten odoteltiin, ja odoteltiin ja odoteltiin. Käynnistäessä olin jo 3-4 cm auki. Jossain vaiheessa oli jo niin kovia kipuja että otin epiduraalin, tällöin auki ehken 7 cm. Epiduraali ei helpottanut kuin hetkeksi, ja sain lisäannoksia kai 4kpl.

10 tunnin " vääntämisen" jälkeen kivut meni niin kovaksi, ettei mikään enää auttanut, eikä ponnistusvoimaa ollut yhtään. Paikat oli vihdoinkin auki, mutta mutta.. kävi juuri niinkuin olin ennustanut, ja sektiota siksi kysellytkin jo etukäteen. (vaikka lopulta alatiesyn. halusinkin paranemisen kannalta) Ei vaan voimat riittäneet. Rytmihäiriö, alhainen hemoglobiini (100) valvotut yöt, ja rytmihäiriön aiheuttamat hengitysvaikeudet yhdessä teki musta voimattoman synnyttämään kaksosia. Siis 12 tuntia käynnistyksestä mentiin leikkuriin.. ja sektiollahan pojat sitten syntyivät. Kaikki meni hienosti, poikien mitat A=3340/51/pipo35 B=2445/49/pipo33, molempien pisteet 9-9.

painoero oli siis aika suuri, mitä epäilinkin, n. 900gr.

Lääkäri oli sama kuin esikoisen alatiesynnytyksessä 3.v sitten, jolloin sain kauhukokemuksia hänestä, mutta nyt, erittäin miellyttävä, hyvin ammattinsa hoitava, ja teki oikean päätöksen sektioon menosta.

Kätilö oli koko ajan sama (12tuntia) ja aivan ihana ihminen! Suuri kiitos siitä hänelle.

Mieheni oli koko ajan mukana, ja pääsi onneksi leikkaukseenkin, joka tehtiin puudutuksessa, koska vauvoilla, ja minulla oli kaikki todella hyvin, synnytys ei vaan edennyt niinkuin olisi pitänyt.

Perjantaina kotiuduttiin hyvillä mielin, ja nyt pojat vaan syö ja nukkuu.

Mun sektiohaava on todella siisti, pieni, ja ammattitaidolla tehty, itse olen parantunut todella hyvin, ja olo on loistava.

Onnea kaikille jo vauvansa saaneille, ja tsemppiä niille, joille koitos on vielä edessä, meillä vauvantuoksua ilmassa, ja kaikki hyvin.

-Suski

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea koko perheelle! Ihanaa, että vauvanne voivat hyvin ja kaikki meni hyvin loppujen lopuksi :)

Piiki

Vierailija
2/3 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Ja hyviä vointeja äidille ja vauvoille! Meillä vielä odotellaan, viikkoja nyt 34+6, ja aika " odotustahan" tämä alkaa tosiaan olemaan..=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea onnea!

t. tuplamami ja pojat 1 v. 3 kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän