Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi ollut alastomuuden suhteen rento maa, vaan ei enää

Vierailija
29.07.2024 |

Suomea on vuosia "markkinoitu" maana ja kansana, jossa kaikki suhtautuvat alastomuuteen rennosti. Käydään yhdessä sekasaunoissa, lapset tottuvat eri-ikäisten alastomuuteen varhain jne. Hypätään sieltä sekasaunasta alasti järveen/mereen, eikä kainostella turhia.

Mikään ikä ei ole aiheuttanut häveliäisyyttä, kunnes nyt.

Alastomuus onkin sallittua vain perheen kesken? Suljetulla paikoilla? Rajatusti ?

Naisten rinnat ovat nou-nou - lasten ja nuorten pitää saada kasvaa "turvatusti", ilman vieraita rintoja. Mikä tekee oman äidin rintarauhasista hyväksytyt ja muiden naisten rinnoista paheksutut?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en ainakaan koskaan ole pitänyt normaalina nakuilua saunassa tai muuten julkisesti. Ihan vapaasti saatte nakuilla, itse en halua. En tykännyt siitä lapsena enkä nyt aikuisena.

Vierailija
2/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissit tiskiin, kiitos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta tuli 2000 luvulla kulttuuriltaan mini-amerikka jossa jopa puhutaan englantia toisena virallisena kielenä. Kaikki historialliset herkkyydet on samoja kuin USAssa.

Vierailija
4/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin nuo vanhojen ukkojen nysäpallit huvittaa! Karvat röyhöttää joka suuntaan ja kikkeli semmonen pätkä!

Vierailija
5/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanominen tuttujen tai sukulaisten kesken on ok. Ei ole ok olla rinnat paljaana julkisella rannalla. Tätä mieltä olin jo 70-luvulla.

Vierailija
6/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole ollut. Tarkasti on ollut miesten ja naisten saunavuorot erikseen. Perheet nyt on voineet saunoa yhdessä mutta ei muut. Eikä ilman yläosaa rannoillakaan ole juoksenneltu. Siinä imalla pyyhkeellä joku on voinut olla mutta uimaan mennessä yläosa on puettu päälle. Toi tamperelaismuijien pervoilu on ihan uus juttu.

Vierailija
7/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-) No, jo on kommentteja. 

Vierailija
8/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aina naispuolista kandiaaattia työhaastatellessani pyydän jossain kohtaa ottamaan rintansa esiin. 

Vierailija
9/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tuota väitettä suomalaisten rennosta suhtautumisesta alastomuuteen. Ei täällä ole koskaan ollut tapana saunoa alasti sekasaunoissa kuin nimenomaan perheen kesken. Kummallinen myytti.

Vierailija
10/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta ja sen normit muuttuvat sitä mukaa kun sen muodostavat ihmiset vaihtuvat toisiin.

Vierailija
11/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aina naispuolista kandiaaattia työhaastatellessani pyydän jossain kohtaa ottamaan rintansa esiin. 

🖕

Vierailija
12/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt tuota väitettä suomalaisten rennosta suhtautumisesta alastomuuteen. Ei täällä ole koskaan ollut tapana saunoa alasti sekasaunoissa kuin nimenomaan perheen kesken. Kummallinen myytti.

Saksassa on kylpylöitä joissa sekasaunotaan alasti, ja nudistirantojakin. Suomessa ei.

Vierailija
13/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vanha ihminen, mutta en ole huomannut että täällä oltaisiin alastomia yleisillä paikoilla. Minusta tuo alastomuus on tullut nykyajan myötä, kun koetaan että kaikki pitää olla sallittua.

Vierailija
14/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ei minustakaan täällä mitenkään rentoja ole oltu. Asiallisia ja säädyllisiä paremminkin.

Vierailija
15/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa ettei ranne tai nilkka vilahda, "uudet suomalaiset" ei tykkää.

Vierailija
16/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole nähnyt koskaan tarpeelliseksi olla alasti muiden kuin perheenjäsenten kesken + uimahallin suihkussa on pakko olla. 

Enkä kyllä ymmärrä, että kenelläkään olisi tarve olla alasti muiden edessä. 

Vierailija
17/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehetkään rennosti rannalla esiinny. Jättishortsit jalassa melkein nilkkoihin asti

Vierailija
18/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on ollut silleen että saunotaan sukulaisten kesken.

Vierailija
19/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alastomuus on nykyään sallitumpaa kuin silloin ennen. Nykyään sitä on joka paikassa.

Vierailija
20/32 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja ei. Ainoa asia, mikä on muuttunut, on se, että aiemmin asioista ei meuhkattu ja vaadittu sitä, että kaikkien tulee ajatella samalla tavalla, oli asia mikä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän