Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*ELOISAT alkuviikosta*^*

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on uni ylimainostettua,ihan hyvinhän sitä jaksaa kolmen tunnin yöunilla kukkua täällä...Mitä nyt hiukan muistuttaa närpiöläistä tomaattiviljelijää pikkujoulun jälkeen: näytteet on päässä...Ei kehtaa oikein valittaa,kun kävin lukemassa Huhtin eiliset terveiset. Kyllä olette olleet lujilla, mutta onneksi tässä tarinassa oli onnellinen loppu. Voimia teille!

Vielä oli muutama G,joihin en ollut vastannut...

Silmät: Minulta ei taidettu kysyä tätä, mutta kerroin tuossa ylempänä, että aika punaisilta näyttävät...Leevillä sen sijaan on sisarusten tapaan isältä periytyvät ruskeat silmät.

Rattaat: Meillä käytössä Gessleinin Swingit pehmeällä kantokopalla edelleen...nelkku matkaa seisomalaudalla tarvittaessa.

Nyt olen tainnut vastata galluppeihin ja isoratas pyörii tuolla yläpäässä kyllä hyppysähköllä,katkot ovat melko pahoja...taidan hilata itseni Leevin kera kahvin keittoon ja keittää niin vahvat sumpit, että rintakarvatkin alkaa kasvaa. Sitä Herra 47- karvamattoa odotellessa,lähden siis , stetson pliis...ja voimia kaikille tähän päivään.

Väsähtänyt Ope ja nuhainen Leevi 2808

Vierailija
2/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhti: tiedän tuon tunteen, että näinkö vähän aikaa lapsestaan saa nauttia :( olen ollut siellä ja pohtinut samoja ajatuksia Jaakon alkuaikoina ja toisinaan se vieläkin iskee tajuntaan. Onneksi Juulilla on nyt asiat paremmin :)

Mulla kun riittää näiden lasten kera jännitettävää: tuo esikoinen kun hyppää mäkeä ja on siirtynyt jo noihin isompiin mäkiin. Joutuu poika reissaamaan ympäri Suomen ja äiti täällä kärvistelee kotona odottaen uutisia. Yhtään ei sitten helpota, kun katselee noita mäkikisoja telkusta, kun siellä pojat välillä kaatuilee pahankin näköisesti. Ja sitten vielä nuo matkat joita kulkee...huoh.

Hohhoijaa, meillä on ollut taas levotonta. Kakkonen oksenteli yöllä sänkyynsä ja tietty sitten itki pitkin yötä. Nyt tuo näyttää ja vaikuttaa kyllä ihan normaalilta :) Poika kun on semmoinen silkkikurkku ja jos suussa on jotain epämiellyttävää, niin silloin lentää laatta.

Katselin tuossa, että tälleviikolle on luvassa älypakkasia! Että nautitaan nyt sitten näistä pikkupakkasista tänään :)

Mukavaa pakkaspäivää!

Eria & poijjaat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Huhti kun jaksoit käydä kirjoittamassa kuulumisianne. Jännä kuinka sitä on miettinyt teidän vointianne vaikka emme ole kertaakaan tavanneet. Onneksi tyttönne vointi on paranemaan päin.

Kiitos kaikille tapaamisessa mukana olleille :) Kyllä pää taas tuulettui kun sai juttu seuraa ja vertaistukea.

Galluppeja on paljon mutta niistä muutamaan..

SilmänväriG: Annilla on siniset silmät.

KaukaloG: Vielä on käytössä kaukalo. Jossain vaiheessa tyttö siistyy HTS:n tuoliin. Sen saa vain selkä meno suuntaan. Aikoinaan mietittiin sitä TWE:tä mutta siinä sivureunat olivat meidän mielestä aika matalat verrattuna tuohon HTS:n.

KoppaG: Vielä Anni mahtuu hyvin Emmaljungan kovaan koppaan, tulevaisuudessa sitten vaihdetaan se ratas-osa käyttöön.

Nyt en muita kyselyjä muista. Meillä Annilla ääni vaan kovenee ja varsinkin aikaisin aamusta juttua riittää. Tyttö kujertaa, hihkuu, kikattaa ja juttelee omia juttujaan. Kiinteät eivät edelleenkään uppoa mutta kai se sinnikkyys palkitaan jossain vaiheessa ja tyttö ymmärtäisi tuon syömisen jujun.

Nyt esikoisella palaa pinna.

pubu ja Anni 29.8. sekä kärsimätön isoveli 08/04

Vierailija
4/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut, tippa tuli silmään kun luin Huhtin kuulumisia. Onneksi pikkutyttö paranemaan päin, on nämä vaan niin herkkiä asioita että itkut piti tirauttaa...

Mielenkiinnolla odotan, millainen sekasortoinen viikko edessä. Mies lähti ulkomaille työmatkalle koko viikoksi, tyttö ilmeisesti tehnee ensimmäistä hammastaan kun on ollut tosi kärttyisä viime päivät ja jatkuvasti pitää olla jotain suussa millä kihnuttaa. Siis ihan jatkuvasti. 3 viimeistä päivää ollaan menty niin, että päivällä ei olla nukuttu päikkäreitä. SIIS YHTÄÄN! Sitten menee tällä mammalla hermo jos vielä yöunet alkaa takkuamaan. Ruokahalu on myös entisellään, onneksi. Toivon tosiaankin, että tää liittyy hampaisiin ja että se nyt todellakin puhkeaisi pian!

Onko muilla ollut raskauden aikaan/vielä nytkin ongelmia oman ihon kanssa? Meidän tytöllä ei ole ollut ensimmäistäkään hormoninäppylää, vaan siinä on käynyt niin, että ne on siirtyneet äiskän naamaan! Kohta alkaa ihan oikeesti v***aan kun aina on jossain päin naamaria kunnon tulehtunut näppylä! Siis eikö tää jo riitä! Kun yhdestä pääsee eroon, niin seuraavat kaksi on jo asemissaan hyökkäämässä! Ja niistä jää arvet vaikka niitä ei näpelöisi yhtään! Olen niin epätoivoinen, että kohta tilaan TV-shopista sitä ainetta mitä se Kelly Clarkson ja se bimbo Jessica Simpson mainostavat (ne lupaavat silmät pyöreinä että toimii!). AARRRGGGH!

Mikäköhän G oli vastaamatta. Varmaan joku istuin-juttu...kaukalo alkaa tosiaankin kohta oleen pieni ja pitäisi etsiä joku istuin. Kun vaan saisi sen iskän kotiin joskus pidemmäksi aikaa kuin viikonlopuksi, niin olisi aikaa kierrellä ja katsella eri vaihtoehtoja. Nyt mulla ei ole hajuakaan mistään malleista...

Kait se olisi taas kanniskeltava neiti-Ärtsyä ympäriinsä. Olemme muuten aloittaneet vauvauinnin ja se tuntuu olevan todella mukavaa! Mukavaa viikkoa kaikille :) PL ja Fanni reilut 5 kk

Vierailija
5/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opemammalle jaksamista oikein toden teolla.

PENNY Lanelle: Saat sympatiat täältä. Minunkin mies on usein viikot pois kotoa.

AIR: hienoa, että teilläkin oli ollut yksi hyvä yö. Toivottavasti nämä yöt vähitellen alkaisivat parantua itse kullakin.

VALITUSTA: Viime viikolla mies tuli perjantaina vihdoin kotiin (oli siis taas viikon pois kotoa), vietti ihan pari tuntia kotona ja sitten lähti kaverin muuttotalkoisiin. Yöksi tuli sentään kotiin. Lauantaina olikin prätkämessut ja sieltä kotiuduttiin heti sunnuntaiaamuna puoli seitsemältä. Me muut herättiin kun isäntä vasta tuli kotio. Sunnuntai kuluikin tietenkin nukkuessa ja krapulaisena.

Eilen mulle vielä iski kuume illalla. Toinen rintakin on hurjan kipeä, ettei vain olisi rintatulehdusta? Kuitenkaan mitään paakkuja tai punaisia länttejä ei rinnassa ole, eikä kuumettakaan ole kuin vaivaiset 37,5. Mutta se vetää jotenkin ihan rättipoikkinaiseksi. Vauva onneksi nukkui viime yönä vain viidellä herätyksellä. Mutta aamulla, kun olisin voinut nukkua, niin mun piti nousta laittamaan esikoista kouluun. Sillä pitikin yhtäkkiä olla sukset... Mä sitten kuumeisena täällä komppasin parveketta ja muuta ja etsin suksia ja muita tykötarpeita. Mies oli lähdössä töihin, ja vähän vielä loukkaantui, kun pyysin viemään koiraa ulos. Ei hän kuulemma ehdi kuin viedä vaan pissalle. Että mä sitten voin lähteä lenkille sen kanssa kipeenä lasten kanssa. Juu, ihan tasan varmasti lähdenkin.

Sorry valitus. Oikeasti se on ihan superhyvä puoliso ja isä :) Joskus vaan se ei taida käydä ihan kaikilla pytyillä ;)

Luitteko Hesarin kuukausiliitteestä jutun VÄSYNEISTÄ äideistä? Pisti pahasti silmään, miten ne äidit kaikkinensa valittivat, että elämä onkin jotain muuta kuin he olettivat. Ihmettelen, miten normaali ihminen ei ymmärrä lapsen tuomaa muutosta perheeseen ja parisuhteeseen. Siinäkin se päähaastateltu vain valitti koko ajan, että miksi häntä vaan syyllistetään? Ja ihmetteli, miksi kukaan ei auta häntä tai tue häntä. Isovanhemmatkaan eivät osallistu... ja plaaplaa.

Minä, minä, minä -asenne ei vaan sovi pienen vauvan kanssa yhteen. Nykyihminen asettaa itselleen niin älyttömän suuret vaatimukset. Että ei saa olla välillä heikko tai väsynyt. Ei voi olla kotona rauhassa lasten kanssa. Koko ajan pitää vaikuttaa ja olla osa yhteiskuntaa. Kyllä ihminen saa olla heikko ja väsynyt. Jos antaa itselleen luvan siihen, silloin harvemmin vetää itseään niin loppuun, että tarvitsee ulkopuolista apua. Mä itsekin, kun tein syksyllä sekä seminaarityötä että myös muunlaista työtä, tiedän, miten voi olla ahdistavaa ja väsyttävää. Siksipä mä luistin ihan reilusti muista jutuista. Kotitöistä enimmäkseen. Onhan tietty superihmisiä, jotka pystyy ihan älyttömiin suorituksiin koko ajan, mutta meidän kaikkien ei tarvitse olla sellaisia. Mä ainakin voin huoletta tunnustaa olevani laiska ja saamaton (=boheemi) välillä. Jos se jotain ärsyttää, niin meille voi tulla siivoamaan ja jynssäämään. Mä teen mieluumin lasten kanssa jotain tai luen vaikka hyvää kirjaa, jos aikaa jää itselle.

Paasaamista.

Meillä muuten nyt noin 2vk " unikoulu" on tuottanut jonkinlaista tulosta. Tyttö osaa nukahtaa jo itsekseen ilman rintaa :) Eikä nukahtaminen vie puolta tuntia. Ainakin lauantaista saakka on mennyt tosi kivasti. Nukahtamistaistelu on kestänyt max 10minuuttia. Ehkä yötkin vähitellen paranee, viime yö oli jo tosi kiva, samoin edellisyö. Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato.

No nyt tulikin höpistyä taas koko ruutu täyteen.

Jamssa kiittää ja kumartaa vertaistuesta ja keskustelusta =)

Vierailija
6/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhti: ihanaa kuulla että teillä alkaa olla tyttö pian kunnossa :]

Väsyneelle opemammalle kovasti jaksuja ja tunneittain virtuaaliunta lisää..

Kaikille tapaamisessa olleille isot kiitokset: olipas taas kiva tavata ;) ja höpöttää sekä asiaa että asian vierestä :))

jaahas, nyt pikku-ukko tahtoo tulla mukaan kirjoittelemaan.... palaan siis myöhemmin :)

nallu ja aleksi2508

Vierailija
7/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetytti se lause: " nyt ei enää voida käydä päivittäin ruokaravintolassa, miksi kukaan ei kertonut sitä meille."

Minusta aivan käsittämätöntä!

En ehkä voi ymmärtää, miten vanhemmat ovat ajatelleet asian noin. Minusta lause oli kaikin puolin todella absurdi. Sitä paitsi me olemme kyllä varsin onnistuneesti käyneet neidin (6kk) kanssa syömässä ja kahviloissa.

Sen puolen jutusta ymmärsin, että äitiydestä on tehty nykypäivänä suorittamista. Voisin kuvitella, että nekin suorituspaineet (usein koulutetut) äidit tekevät itse itselleen.

Itselläni imetys ei lähtenyt sujumaan ja pulloruokinnalla ollaan oltu koko ajan. Nyt näin jälkikäteen ajateltuna tein itselleni aivan liian ison asian imetyksestä. Olin päättänyt, että imetän sitten sen 4-6 kk ja osittaisestikin 12 kk, mutta en ollut ottanut sitä asiaa huomioon, ettei maitoa ehkä tulekaan.

Lisäksi yksikin kollega vai totesi, että kyllä sitä maitoa tulee kun vaan imettää usein eikä luovuta liian helpolla. Sen lauseen muistan varmasti lopun elämäni, koska se sillä hetkellä loukkasi todella paljon.

Näyttää tuo neiti pullollakin jaksavan hyvin, meillä on nukuttu 10 tuntisia öitä lokakuusta lähtien :)

Pakkaspäivän jatkoja

Pipsa ja Emma 1.8.2006

Vierailija
8/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti Pipsalle: voi kuinka hyvin tiedän nuo tunteet imetyksestä. Olisin niin mielelläni minäkin ollut täysimettävä äiti pitkään odotetulle vauvalle.. Vaan minkäs teit, kun ei niin ei. Ihan avoimesti voin vasta nyt tunnustaa olevani ja olleeni kateellinen kaikille niille joille imetys on ollut helppoa tai ainakin mahdollista... Tiedän, ettei se ole ainoa " hyvän äitiyden" merkki tai mittari, mutta..

Pitänee minunkin ehtiä johkin väliin lukea tuo liite.

Tapaamisista ja kellonajoista: mites, likat olisi, jos seuraava tapaaminen ei ois ihan vielä kymmeneltä aamulla? Kävisikö esim kello 11? Tai myöhemminkin?

Anteeksi taannoinen avautumiseni - tai siis ei mitään anteeksi, alkoi vaan ketuttaa yli reunan.... Jamssa tuossa asian hyvin kyllä ilmaisikin, voisin allekirjoittaa, että hyvä ukko tuo on. Tosihyvä. En vaihtais tai antais pois ;)

Kyllä meillä oikeasti minäkin pääsen painelemaan pitkin mäkiä kunhan " ajoissa" sovitaan. Mua vaan alkoi risomaan niin paljon tuo lumielämä ja se etten näköjään tänätalvena sitten noita Alppeja näe ;( Totuttelen täällä ajatukseen.......... Ensi vkloppuna pääsen kuitenkin ees hepan selkään - piiitkästä aikaa (onkohan housut enää ehjät..?), siitä iso ;]

Oli mielessä vaiks mitä mutta hups - hävisi päästä (niinku nykyään tuntuu aika moni asia tekevän..) Nyt ulos kun pakkasta ei vielä ole miljoonaa...

nallu

Oli mulla taas mielessä vaikka mitä

Vierailija
9/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JAMSSALLE parane pian-halit :)

oikolukukyvytön nallu

Vierailija
10/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipsa ja Nallukka: Imetyksestä on nykyään tosiaankin tullut tietynlainen äitiyden mittari. tai sanotaan näin, että tietyt tahot ja ihmiset ovat tehneet siitä sellaista! Ja voin vaan kuvitella, miten vaikeaa on luopua etukäteen suunnitellusta ajatuksesta... Onneksi meillä on todellakin kunnon vastikkeet! Ja onneksi olette päässeet asian kanssa sinuiksi. Sitä tulee niin helposti päästeltyä suustaan kaikenlaista moskaa silloin, jos itselle joku juttu on helppo.

NALLUKKA: on se vaan hyvä, että täällä voi " anonyymisti" avautua. Että älä yhtään masennu :) Parempi se on ruotia ukkoa täällä kuin marista naapureille.

Vielä omasta miehestä. Juuri kun lopetin kirjoitukseni, se soitti ja kyseli kauhean hädissään, että miten mä voin ja pitääkö hänen lähteä aikaisemmin töistä... Sellastahan se on.

KIITOS sukkavinkkejä antaneille. Lisääkin voi kertoilla.

Nymmää meen pois

Jamssa + tytsy 5,5kk

Vierailija
11/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika ensi viikolle. Eikä tytsyllä ole vielä etes hampuja.

Vierailija
12/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko pitää olla pakkasta, että jätätte päiväkävleyt väliin?

Täällä Kuopiossa mittari näyttää -18 ja lipuista päätellen vähän tuulee, mutta vitsi kun olis niin nätti auringon paiste ulkona... :)

Imetyksestä vielä: käydän värikylvyssä ja siellä aina lopuksi rauhoitutaan ja melkein kaikki äidit imettää lapsiaan. Vauvat selvästi rauhoittuvat rinnalle ja näyttävät tosi onnellisilta. Tällaisissa tilanteissa harmittaa, ettei sitä ole päässyt kokemaan, mutta kun ystäväpiirissä on muutama lapseton pariskunta niin tuntuu ihan hoopolta valittaa tavallaan mitättömästä asiasta... Mutku, mutku... :)

Me ei olla käyty hammashoitajalla eikä ole vielä kutsua tullut.

Ah, sain syödä lounaan rauhassa! Nyt tosin sängystä kuuluu vitinää :)

Vierailija
13/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on maanantai ja olipa kiva lukea että Huhtin perheellä asiat jo paremmin. Kiva;)

Mulla nää maanantait on aina semmosia hitaita päiviä, just vasta vaihdoin kylpytakin vaatteisiin ja aamupäivä menee tehdessä ei mitään. Nyt pitäis siivota viikonlopun jäljet ja kaappeja tuon poitsun huoneen takia - siis kun työhuone muunnetaan toiseksi lastenhuoneeksi, sieltä pitää aika paljon kamaa siirrellä muihin paikkoihin ja se tuottaa vähän ongelmia ja jätekasoja.

Oma huone G: Joko teillä (joilla on jo yhtenäisempää yöunta) vauvat nukkuu omassa huoneessa? Mä mietin asiaa, mutta kun tuo poitsu vielä aamuyöstä heräilee tutinlaittoon parikin kertaa niin en viittis juosta. Toisaalta saattaa herätä meidän ääniin joten vois ehkä nukkua omassa huoneessaan paremminkin. Meillä esikoinen siirrettiin 6kk iässä ja kaikkien yöt paranivat huomattavasti. Ja vieläkin joutuu usein käymään kerran yössä siellä...

EhkäisyG: ehkä täällä on ollukin tämmönen galluppi jo, mutta nyt kun on itelle ajankohtaista niin kiinnostais tietää mitä ehkäisyä olette päätyneet käyttämään? Kuulemma monet valitsee nykyään semmosen hormonikierukan, onko teillä kokemusta? Ajatus hormoneista kroppaan ei oo kiva, mut toisaalta söin mä jo yli 10v e-pillereitäkin joten ei kai tommonen kierukka sen pahempi ole. Kortsut on kyllä ihan p...stä. Tappaa senkin vähän yrityksen mitä joskus saattais olla;) Ja vielä kun sitä kolmatta kuitenkin mietitään.

Flunssa pukkaa päälle joten hyvin alkanut kuntokuuri on nyt pausella. Voi kun pääsis taas pian jumppaan. On se oma aika muuten tärkee juttu, mä oon alusta asti lähteny vaikka vähän shoppailemaan jos ei muuta. Nyt aloitin tosiaan liikkumaan ja se on paljon parempi vaihtoehto kun shoppailu - tulee halvemmaksi ja siitä on hyötyäkin! Eli suosittelen vaikka työväenopiston tms. jumppia, tulee hyvälle tuulellekin!

Niin ja hyvä se on välillä purkaa tänne miehistä, eipä tuu valitettua sitte miehelle! Varmasti itse kullakin on vähän väliä hermo kireenä niiden kanssa ja pikku marttyyri ainakin mulla nostaa päätään kun välillä tuntuu että pitää huolta kaikesta. Mut on ne sitte niin ihaniakin;=)

Papuna ja poitsu 5,5kk

Vierailija
14/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamssa: myö on käyty hammashoitajalla, vaikka meillä ei todellakaan vielä ole edes aavistusta nuista hampaista :)

Pikaista paranemista sinne sulle!

Nuista yöheräämisistä noin yleensä ja erikseen. Mie olen koittanut ajatella tän päivää, notta niitä on minua varten x-määrää maailmassa ja viimeyön perästä niiton sitte 2 vähemmän!

ukkoloista: kyllähän se niinon, että vaikka miullakin on varmasti maailman paras mies ja isä, niin kyllä sillä on vielä paljo oppimista asiasta, kon toisesta :)

Pitelimme toisiamme tuossa kädestä lauantai-iltana ja kun mie siitä sitte innostuneena kyselin eilen, että josko myö uuvestaa tänää, nii se mokoma alko punasteleen ja kakomaan :O eikä alkanu milleskää. No nyttehä mie sitte olen ihmetelly, että oliko siinä jottaa vikaa koko hommassa, kon nui alko...Tarttee varmaan ottaan asia tohon pöyrälle, jahka se töistä kotiutuu ;)

Eria

Vierailija
15/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on miulla kuitee nuo hampaat suussa ;) lukuunottamatta noita kolmea viisuria mitkä on poistettu :D

Vierailija
16/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUKKA: sitä on ja piisaa. Ruskeahko, hieman vaaleita raitoja, takana lievää raivokaljua. Niin ja puhun siis vauvasta, en itsestäni.

EHKÄISY: meillä on kumi, sitä on käytetty menestyksekkäästi kohta 15 vuotta :) e-pillerit ei jotenkin mulle sovi, enkä jaksa alkaa kokeilemaan enää monien kokeilujen jälkeen taas uusia merkkejä. Kierukat, ajatuskin ahdistaa. Että mun sisälle joku vempain. Ei kiitos. Lonkkaproteesi tai sydämentahdistin ehkä, mutta ei kyllä mitään kierukoita. Mulle tulee lisäksi tosi helposti hiivatulehdus ja muuta kremppaa niin kumi estää niitäkin.

Jamssa

Vierailija
17/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAMMASHOITAJALLA kävimme esikoisen kanssa kun hän oli vuoden ikäinen ja oletan, että Neelankin kanssa eka käynti on tuolloin. Taitaa tämäkin vaihdella hirveästi eri kaupunkien/kuntien välillä ja ilmeisesti saman kaupungin eri neuvoloidenkin välillä. Lähinnä tuolla ensimmäisellä käynnillä jutellaan vauvan hampaiden hoidosta, joten ei sillä niin väliä, vaikka kalusto vielä puuttuukin.

PAKKASESTA. Minä jätän ulkoilun väliin siinä vaiheessa, kun pakkanen näyttää -20 astetta, mutta sellaisiin lukemiin ei olla vielä täällä Helsingissä päästy kuin kerran. Neela on toistaiseksi nukkunut säällä kuin säällä ulkona, paitsi viime viikolla piti keuhkoputkentulehduksen vuoksi nukuttaa sisälle.

OMASTA HUONEESTA. Neela on nukkunut ekasta päivästä lähtien omassa huoneessa ja minä olen kokenut sen erittäin hyväksi vaihtoehdoksi. Tyttö pitää öisin sellaista öhinää, etten varmaan saisi nukuttua, jos hän samassa huoneessa nukkuisi. Meillä harrastetaan kyllä tuttirallia aamuyöstä, mutta en koe eri huoneeseen menemistä mitenkään hankalana. Johan siihen tottui imetysaikana.

Ja omaa napaa. Meillä alkaa Neela pikkuhiljaa parantua taudistaan, mutta nyt se on sitten isoveljellä... Alkaa tämä sisällä nuhjaaminen vähän ärsyttää. Pojalla ei onneksi ole kuumetta, mutta kamala yskä kyllä. Harkitsen kovasti, että huomenna vien pojan muskariinsa, vaikka yskä vaivaakin. Pitäisi pikkuhiljaa saada normaali viikkorytmi taas käyntiin.

Eipä muuta tällä kertaa.

Vierailija
18/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kun tuli makoisa nauru tosta Jamssan kestokumista, joka on ollut jo 15v. käytössä =) Eikös ne yleensä ole kertakäyttötavaraa? Tässä sitä voi taas mitata oman järjenjuoksun määrää. Mutta on se ehkäisy kyllä pirun vaikeaa hommaa, kun monista vaihtoehdoista ei kuitenkaan löydy yhtään hyvää vaihtoehtoa. Oon niin monesti miettinyt, miten aikanaan kyettiin ehkäisemään, kun kuitenkin tiedän monia vain 2-lapsisia perheitä. Tietenkään kaikki eivät tule yhtä herkästi raskaaksi, mutta kai sitä jotenkin on silloinkin kyetty säätelemään. Vai joutuiko naiset vaan ottamaan epävarmuuden kumppanikseen ja aina vain toivoa, että ei tärppäis, jos sitä ei toivottu?

OPELLE hirmuisesti voimia, kuten kaikille muillekin väsyneille! Myös niille kovin väsyneille, jotka eivät tänään eivätkä huomennakaan pääse ravintolaan syömään vauvan takia. Kuulostaa uskomattomalle tuo juttu, täytyy saada se luettua. Vai oiskohan viisasta jättää lukematta oman henkisen tasapainon vuoksi? =)

HUHTIn ja tytön kokemukset sai kyllä vedet täälläkin seisahtumaan. Kyllä voi elämä välillä pysäyttää ja opettaa taas näkemään niitä hyviä puolia, vaikka ne niin herkästi unohtuu tai otetaan itsestäänselvyytenä. Voimia teille koko perheelle vielä!

JAMSSALLE vielä paranteluja! Samoin VIETERILLE ja Pepille! Olipa kiva kuulla Vieteristä ja AIRista pitkästä aikaa!! Missäs muuten JOENSUUN PLIKKA luuraa?

ERIALLE: Kysy siltä ukoltas, että eikö se enää pysy sun tahdissas? Ja sun kuntos sen kun kohenee Pilateksen myötä. Että jos tolle linjalle ryhtyy niin sun on jo harkittava jonkun nuoren putkimiehen tilaamista pk-seuraksi.

Meillä on taas bändi kotona viikonloppukeikan jäljiltä. Yleensä meillä on ollut jotain menoa tms. kun pojat on olleet hoidossa, mutta nyt kun oltiin vaan kotona niin voe mahoton että niitä ajatteli ja ikävöi koko ajan. Jälleennäkemisen riemu on jotain todella liikuttavaa! Nyt ovat taas niin onnessan leikkineet kotona omilla leuluillaan, jotka ovat kuin uusia pienen tauon jäljiltä.

Sitten taas muistissa olevat Gt:

SILMÄT: siniset isältään, minulla on ruskeat. Uskon pysyvänkin sinisinä, niin siniset ne on, toisin kuin ruskeasilmäisen kakkosen silmät olivat syntyessä niin tumman siniset ja muutuivat sitten pian ruskeiksi.

SUKAT: Jotkut sukat toimii ja jotkut ei. Suurin ongelma ovat sukat itsessään. Tai oikeastaan ainoastaan mun ongelma, koska minä pyykkään. Aina on parit hukassa ja 100 mustaa sukkaa odottamassa parittelua! Inhoan sukkia ja pojillakin pidän mielummin vielä sukkahousuja, jotka on huomattavasti helpommat käsitellä.

HAMMASG. 2 löytyy alhaalta ja lääkäriä ei ole tilattu. Pitäisi kyllä tilata ihan meille kaikille, mutta tämä on miehen heiniä. Minä kun en hamashoitoloissa viihdy, niin saa mies mennä poikasiaan sinne opastamaan miehen elkein.

Tämä tällä erää.

Pumpuli ja bändi

Vierailija
19/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtille: Tiedän tuon tunteen myös. Olin menettää toisen kaksosista, kun poika sairastui vakavasti 1 kk vanhana ja joutui teholle. Onneksi teillä on tyttö paranemaan päin nyt.

Tapaamisesta vielä kiitos, oli mukava nähdä jälleen kerran. Harvinaisen kivaa sakkia tällä palstalla ;)

Kahvig: Pannullinen menee päivässä

jalkag: poika 10 cm, tyttö 9,5 cm

silmät: poika: sinivihreät, tyttö siniset

" Kuukautisliite" : Mulla juttu herätteli toden teolla. Olen iloinen että luin sen jutun. Ymmärrän kyllä niitä lehtijutun äitejä, he ovat aika hukassa. Jos ei ole paljoa tietoa lapsiperheiden elämästä, niin se yllätys on kyllä totaalinen. Nimimerkillä kokemusta löytyy. Itse " suoritin" esikoisen äitiyden. Kävimme kaikki maailman kerhot, muskarit, vauvajumpat yms. ja lensin päivästä toiseen pitkin kaupaunkia. Kaksosten suhteen olen joutunut ottamaan relammin, ja nyt äitiyskin maistuu paremmalta. Äitiys on siinä mielessä mullistava asia, että se tuo menneisyyden peikot esiin. On ihan pakko kasvaa vastuulliseksi aikuiseksi, ja siksi vaikeat asiat tulisi olla käsiteltyinä jo ennen kuin lapset syntyvät. Näinhän ei aina ole, ja kuten lehtijutustakin kävi ilmi, sillä " Hannelella" oli vaikea äitisuhde. Olen myös sitä mieltä, ettei neuvoloissa osata tunnistaa " suorittaja-työorientoituneita" äitejä, jotka kaipaisivat ihan kunnon oppitunteja vauvoista. Mielestäni äitiys on paljon vaikeampaa ( ja myös antoisampaa), kuin olisin ikinä uskonut. Äitiyteen tarvitaa älyä ja sydäntä. Ja paljon rakkautta. Piste.

Vierailija
20/39 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukava oli kuulla HUHTIn kuulumisia. kyllä kyyneleet vierähti silmään täälläkin lukiessa.. onneksi siellä ollaan paranemaan päin. vielä kovasti jaksuja sinne!!!

JAMSSA: millainen unikoulu teillä on ollu? täällä heräillään välillä todella tiheään yöllä, et ajattelin josko siitä ois hyötyä.. siis kuinka pienelle sitä uskaltaa kokeilla?

ja sit gallupeihin-

OMA HUONE: meillä nukutaan vielä isin ja äitin kans samassa huoneessa, omassa sängyssä tosin.. oon miettinytkin et millon sitä kannattais siirtyä omaan huoneeseen..

PUKLU: pikkumies ei oo kova puklaileen.. ihan vauvana enemmän, mut nykysin ei juurikaan..

SILMIEN VÄRI: oikeen kirkkaan siniset silmät on meidän pojulla.. ei yllätys sinisilmäisille vanhemmille.. :)

HAMMAS: pojulla on jo 4 HAMMASTA!! aikaisin ovat tulleet..

mä kävin ostaan ihania kankaita äsken kangaskaupasta.. en tod oo ollu mikään ompeluihminen, mut aattelin josko sitä osais ommella pojulle jotain.. onneksi pikkumiehen vaatteet on niin pieniä vielä, ettei haittaa vaikka meneekin pilalle.. :) ompelukärpänen siis purassut.

meillä viime yö oli taas onneksi vähän parempi.. herätyksiä vaan muistaakseni 3.. nimittäin nyt ehkä 4 yötä on ollu tosi huonoja, vähän väliä on heräilly ja jopa oltu valveillakin yöllä jonkin aikaa.. se on tosi harvinaista et ollaan valveilla, kun pikkumies kyllä nukahtaa aina heti syönnin jälkeen.. jospa ne yöt tästä taas paranisivat!

onelinen ja ukkeli 6kk 1pvä