Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtui taloyhtiön grillikodalla?

Vierailija
29.07.2024 |

Mikä painajainen. Menimme ensimmäistä kertaa grillaamaan ja kodassa oli paikalla muutamia ihmisiä. En ehtinyt mihinkään mitenkään reagoimaan, en ehtinyt kysymään onko sopivaa tulla tänne juuri nyt ja grilli oli tyhjä.

Kaverini siinä sitten jo alkoi purkamaan kassejamme, kun tuon porukan yksi nainen aivan kimpaantuneena keräsi koko porukan kamat ja selvästi vihaisena tiuski omaa kieltään porukalleen. Kaverini sanoi ettei teidän tarvitse lähteä, mutta vastaus oli, että minä en puhunut sinulle.

Joo no he lähtivät ja jäimme valmistamaan ruokaa ja mietin mikä tässä meni pieleen. Kohta pari heistä tuli kysymään milloin olemme valmiit, koska heillä jäi äsken grillaus kesken. Siis mitä! Koko homma meni ihan pieleen. Mitä siinä tapahtui?

Eikö voi olla samassa tilassa useampia ihmisiä ja valmistaa ruokaa siinä näppärästi peräjälkeen.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen on sytyttänyt tulet grilliin, on moukkamaista mennä paikalle omin eväin.

Olisitte kysyneet ensin, että sopiiko, jos tulette kahden tunnin päästä grillaamaan.

Vierailija
22/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa mä luulin, että nyt ne sabotööriit jotka kaatoi telemaston on kaatamassa grillikotaanne.

Jos ne oli siellä grillaamassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen on sytyttänyt tulet grilliin, on moukkamaista mennä paikalle omin eväin.

Olisitte kysyneet ensin, että sopiiko, jos tulette kahden tunnin päästä grillaamaan.

Näin juuri. Ei sinne viereen mennä eväskasseja raahaten koska se juuri on moukkamaista käytöstä. Vaan käydään ilman tavaroita tiedustelemassa että sopiiko tulla grillaamaan. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
24/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti näin jälkikäteen ajatellen olisi voinut kysyä voimmeko palata parin tunnin kuluttua, mutta kun ei siinä ehtinyt edes tervehtiä toisen alkaessa riuhtomaan porukkaa kasaan ja häipyivät. Minkäs teet. Häivyt itsekin lapsinesi vai jäät grillaamaan?

Vierailija
25/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kotouttaminen jäänyt vaiheeseen ja jonkun pitäisi ystävällisesti valistaa näitä uusia asukkaita, että miten taloyhtiöissä on tapana toimia. Grillikatoksia ei ainakaan yleensä saa varata kuten pesulavuoroja, katos on yhteistä tilaa ja yhteisöllisyys on kaikille asukkaille, ei esimerkiksi vain joillekin perhekunnille tai heimoille.

Mistäs tiedät ettei ne olleet kaksikielisiä Suomessa syntyneitä. Se on muuten rasismia että lähtee heti "opettamaan tapoja" muille aikuisille tuohon malliin. Värin perusteella. Aplle voisi nimittäin myös opettaa tapoja esim. Kysy onko grillaaminen kesken, sopiiko tulla.

Ei ehtinyt edes moita sanomaan, kun nainen kilahti. Ei heidän tarvinnut lähteä vaan olisivat vain aloittaneet grillauksen.

Sanoit aloituksessa että kaveri ehti jo purkaa teidän kasseja. EHKÄPÄ ennen sitä olisit voinut kysyä. Ei tarvi ihmetellä miksi pidetään moukkana jos käyttäytyy kuten moukka...

Vierailija
26/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti näin jälkikäteen ajatellen olisi voinut kysyä voimmeko palata parin tunnin kuluttua, mutta kun ei siinä ehtinyt edes tervehtiä toisen alkaessa riuhtomaan porukkaa kasaan ja häipyivät. Minkäs teet. Häivyt itsekin lapsinesi vai jäät grillaamaan?

Et ehtinyt tervehtiä ennen kuin puratte kasseja?

Vierailija
27/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri meni edeltä kotaan ja itse fiilistelin ihanaa paikkaa ulkopuolella ja seurasin hetken päästä ja huomaan kaverini purkavan tavaroitamme. En ehtinyt tervehtimään kun tapahtumat käynnissä. Olin hyvin hämmentynyt ja ihan vaikeana tilanteessa. Pieleenhän se meni kaikki. 

Vierailija
28/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myldikyldyyri on rikkaus. Jopa yhteiset grillauspaikkat omiltaan ja paskomaan. 

Vierailija
29/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri meni edeltä kotaan ja itse fiilistelin ihanaa paikkaa ulkopuolella ja seurasin hetken päästä ja huomaan kaverini purkavan tavaroitamme. En ehtinyt tervehtimään kun tapahtumat käynnissä. Olin hyvin hämmentynyt ja ihan vaikeana tilanteessa. Pieleenhän se meni kaikki. 

Te käyttäydyitte kuin moukat eli mitä nyt haluat? Että ihmiset taputtelee selkään että kyllä se oikeasti on teidän grillikota kun olette valkoisia kantasuomalaisia. Teillä on ensisijainen oikeus siihen ihonvärin perusteella ja vika on aina niissä vääränvärisissä. Vai mikä tarkoitus tällä ketjulla?

Vierailija
30/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin istumaan sellaiseen isoon rengaskeinuun vaikka siinä oli jo joku keinumassa. Ihme nipottaja lähti pois heti vaikka sanoin että kyllä sopu sijaa antaa. Ulkomaalaiset ei osaa käytöstapoja vaan heti suututaan. Kyllä meillä suomalaisillakin on oikeus keinua.se on kaikkien keinu.

Vierailija
31/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sentään sama mitä viime lauantaina meidän taloyhtiön grillikodalla. Tulin yövuorosta kotiin joskus siinä neljän aikaan aamuyöllä ja kävelin grillikodan ohi, niin siinä on naapurin 19-vuotias Felix panemassa jotain tyttöä. Sanoin tarkoituksella kovaan ääneen että HUOMENTA, mutta ei mitään reagointia. Meno vain jatkui. Ajattelin että no siihän nauttivat kesäyöstä sitten.

Onko Felix tanskandoggi? 

Vierailija
32/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kotouttaminen jäänyt vaiheeseen ja jonkun pitäisi ystävällisesti valistaa näitä uusia asukkaita, että miten taloyhtiöissä on tapana toimia. Grillikatoksia ei ainakaan yleensä saa varata kuten pesulavuoroja, katos on yhteistä tilaa ja yhteisöllisyys on kaikille asukkaille, ei esimerkiksi vain joillekin perhekunnille tai heimoille.

Eivät nämä edes varaa pesulavuoroja ja jos varaavat, niin koko päiväksi.

Vierailija
33/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te käyttäydyitte kuin moukat eli mitä nyt haluat? Että ihmiset taputtelee selkään että kyllä se oikeasti on teidän grillikota kun olette valkoisia kantasuomalaisia. Teillä on ensisijainen oikeus siihen ihonvärin perusteella ja vika on aina niissä vääränvärisissä. Vai mikä tarkoitus tällä ketjulla?

Ei taloyhtiöiden grillauspakkoja voi varata.

Vierailija
34/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit grillannut omalla parvekkeella

Vierailija
35/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti asiaa liikaa. Kyllä tuollainen porukka pitää huolen itsestään ja tulevista grillausvuoroistaan.

Vierailija
36/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivatko he siis talon asukkaita edes? Kyllä periaate on, että ne on talon asukkaille ja saa mennä milloin haluaa. Yksityistilaisuuksia ei ole. 

Ei olekaan, mutta kyllä minä odottelen ihan rauhassa että muut lähtevät, jos eivät pyydä sinne heidän kanssaan. Ihan sama mitä kieltä puhuvat, mutta en kehtaa tungeksia, mutta nykyisin on "minä saan, minulla on oikeus, minäminäminä, minä just nyt haluan, minäminäminä" 

Vierailija
37/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n keissi selvästi muslimiseurue omimassa grilliä ja ap:n makkaroissa sikaa.

Noita julkisten grillien omijaseurueita on täällä pääkaupunkiseutu väärällää.

Kyllä vituttaa lasten kanssa odotella vuoroa parille makkaralle, kun yksillä on isot kaukalot vartaita työn alla ja menevät hysteeriseksi kun grilliä lähestyy.

Huomaavaisuus heillä nolla.

Vierailija
38/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei-taikauskoisia / kultteihin kuulumattomia mahtuu yleensä samoille grilleille monta seuruetta limittäin. On mahtunut vuosikymmenet, eikä kukaan ole varannut julkisen alueen yhteiskäyttögrillejä 4 tunniksi oman klaaninsa privaattikäyttöön.

Vierailija
39/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🎶Eikä siellä kodassa vitkasteltu, siellä öli repäisevä meininki, isä pani äitiä, veli pani siskoa, minä panin kissaa pankolla🎶

Vierailija
40/48 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap lisää vielä, että koska grillikotaa olimme käyttämässä ensimmäistä kertaa parin vuoden asumisen aikana, niin kävimme katsomassa puutilanteen. Siellä oli tulta valvomassa kyseisen porukan yksi jäsen. Tervehdimme iloisesti ja totesimme innoissamme tulevamme takaisin kauppareissun jälkeen. Meillä meni puolitoista tuntia ja sitten tämä kaikki tapahtui. Oli niin ikävä fiilis siinä syödä ja vielä tullaan kysymään milloin olemme valmiita ja heillä jäi grillaus kesken. Pitää ehkä pyytää taloyhtiötä lisäämään huomatuksia grillikodan käyttöön liittyen.

Joo, lisää opastusta. Voi olla uusi asia niille muille, ettei grillikatosta voi omia vaan tietylle ryhmälle noin vaan. Olisi myös luullut heidän ehtineen grillailla rauhassa jo sen 1,5 tunnin kauppareissunne ajan. Ikävä homma, toivotaan että tiedotus puree ja edessä on vielä mukavia grillihetkiä myös teille.