Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Somen poistaminen

Vierailija
29.07.2024 |

Poistin kaikki sosiaalisen median tilini puhelimestani. Huomasin jääväni yhä enemmän ja enemmän koukkuun mm. Instagramiin ja TikTokiin sekä selaavani jokainen vapaa hetki ja illat läpeensä puhelintani. Etenkin iltaisin minuutit vierähtivät tunneiksi ja tällä oli huomattavaa vaikutusta nukkumiseeni sekä hyvinvointiini. Nyt tosin huomaan jatkuvasti miettiväni, että jäänkö jostain paitsi kun en ole enää somessa?

Onko muilla kokemusta ns. Someriippuvuudesta ja miten jatkuva puhelimen käyttö vaikuttaa omaan elämään? Tai oletko itse poistanut somet ja mikä fiilis sen jälkeen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
22/26 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymysys: oliko kellään muulla somesta luopumisen jälkeen jäätävää väsymystä?

Mä olin aivan koomassa parin kuukauden ajan. Ihan kuin aivoilla olisi ollut jonkinlainen uudelleenkalibrointivaihe.

Lisäksi oli sellaista lievää masennusta, koska oli koko ajan tarraamassa puhelimeen, kunnes muisti ettei siellä ole sitä sontaa enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on ollut huonoin keksintö ikinä. Avioerot lisääntyy, tyytymättömyys omaan elämään ja fiksuista ihmisistä paljastuu todella idioottimaisia piirteitä. Se yks fiksu on postannut 10 vuotta kyykky videon takaa päin salilta joka päivä. Toinen sivelee hiuksiaan repeat toistolla vierellään kahvikuppi, vuodesta toiseen sama. Yks pelaa padelia 4 x viikossa ja hehkuttaa jokaista pelikertaa somekanavillaan. Sairasta sanon minä. Nuorten mielenterveysongelmat ovat räjähtäneet suomen aikakaudella ja tämä on tutkitusti syynä. En tiedä mitään positiivista somessa. Onneksi tein valinnan ja poistuin. Mitään en ole menettänyt, päinvastoin, sain takaisin oman elämän. Naapurissa on lapsia, kännykkä kädessä kulkevia some lapsia ja toinen perhe jossa ei kännyköitä lapsilla ole. Ja miten upeita on nämä lapset jotka harrastaa pihalla, ovat sosiaalisia, makaavat riippukeinussa ja selkeästi nauttivat elämästä. Toista on toisella puolen, jossa koulumatkat kävellään kännykkä kädessä ja koulupäivän jälkeen suljetaan ovi ja istutaan sisällä. Ainut positiivinen asia selviää, kun katsoo netflixistä Ibellin ihmeellinen elämä. 

Vierailija
24/26 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen luopuu lopulta omista aivoista. Tämä on siirtymisen yksi vaihe. 

Vierailija
25/26 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuin FB:stä pari kuukautta sitten. Jos olen jostakin jäänyt paitsi, niin olen siitä autuaan tietämätön.

Vierailija
26/26 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole enää kuin facebook ja linkedin. Facebookin käytön ole lopettanut, mutta linkedinistä käyn ettimässä työpaikkoja viikottain, mutta muuten se on kyllä aivan karsea paikka mitä paskaa (tuntemattomat)ihmiset sinne suoltaa. Työpaikka kun löytyy, niin loppuu tuonkin paskan käyttö.

Jep ja ihan hullua kun nyt on tullut joku "Threads" eli uusia alustoja, mihin jengi kirjoittaa tosi henkilökohtaisia asioita. Aikuiset ihmiset ei tunnu häpeävän mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän