Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko yli yksivuotiaan vielä lutsuttaa tuttia?

Vierailija
29.07.2024 |

Miten on?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkään ikäisen lapsen ei pidä lupsuttaa tuttia. Tuttia voi käyttää vauvoilla nukahtamiseen ja sen jälkeen varovasti ottaa tutin pois suusta. Hereillä ollessa tuttia ei pidä käyttää huvikseen. 

Vierailija
2/14 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä av-mamma lutsuttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuessa, ei hereillä ollessa.

Vierailija
4/14 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutit on vauvan suussa suloisia!

Vierailija
5/14 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkään ikäisen lapsen ei pidä lupsuttaa tuttia. Tuttia voi käyttää vauvoilla nukahtamiseen ja sen jälkeen varovasti ottaa tutin pois suusta. Hereillä ollessa tuttia ei pidä käyttää huvikseen. 

Ja kun nukkuva vauva jatkaa imemistä huomaten, että suu onkin tyhjä, niin hän herää.

Vierailija
6/14 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten pitää käyttää, sillä muuten vauva itkee koko ajan heidän käsittelyssään. Sellaista se on

Vierailija
7/14 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin tyttöä ni  6 kk. Sitten aloin lisäillä varovasti kiinteää mutta imetys jatkui yli yksivuotiaaksi, kunnes hän oli siihen itse valmis.

Tuttia ei huolinut koskaan eikä tuttipulloa.  Sitten kun siihen kykeni hörppäili mukin laidasta, imemisen tarve tuli tyydytettyä rinnalla.

Imemisen tarve on yksilöllinen.  Tutissa ei ole mitään pahaa eikä väärää, mutta tärkeää olisi pitää ne puhtaana ja ei missään nimessä omaan suuhun kuten välillä näkee! Kariesbakteeri tarttuu syljen välityksellä joten aikuinen tai jo kariestartunnan sanut sen lapseen siirtää.  Tämä olisi hyvä muistaa.

Vierailija
8/14 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla molemmat lapset sai tuttia. Mutta eivät tietenkään mun sylkeä että hampaat molemmilla nyt aikuisena reikiintymättömät. Jo ihan neuvolassa neuvottiin.

Vierailija
9/14 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni vei minulta tutin suusta kun olin pieni vauva, koska ei tajunnut hevon vttua lapsen oraalivaiheesta, ja sen seurauksena imin peukaloa yli kymmenvuotiaaksi. Etuhampaat kasvoivat vinoon eikä niitä oikaistu.

Omat lapseni saivat käyttää tutia niin kauan kuin sitä tarvitsivat.

Vierailija
10/14 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä. 

Vierailija
11/14 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseasiassa kyllä annoin, 2-vuotiaana päästiin siitä eroon melko kivuttomasti. Entä sitten?

Vierailija
12/14 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä keksitte näitä yököttäviä epäsanoja? LUTSUTTAA???

Vierailija
13/14 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvana söi siihen hillittömään imemisvimnaan kun nyrkit verillä eikä tissiä voinut syödä tuttina. Isompana vain nukkuessa ja tosi pahanmielen tullen, ei siis jatkuvasti. Helposti jäi pois alle 2v vaikka vielä 1v söi. 

Vierailija
14/14 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin itse vauvojeni tutti. Eli imetin vauvantahtisesti, hampaidentulokivuissa vauva imi rintaa kipua lievittääkseen (tieteellisesti todettu, että lievittää kipua). Tuttia ei talossa edes ollut, koska jos lapsi ei hyssyttämällä rauhoittunut, kaivoin rinnan esiin. Neljä lasta.

Jos tuttia joutuu käyttämään, kannattaa karttaa sitä, että totuttaa lapsen jatkuvaan oraaliseen mielihyvään, esim. kävelyllä lapsen istuessa rattaissa tutti on tarpeeton. Silloin lapsella on paljon katsottavaa, huomio kiinnittyy ulkomaailmaan ja imemisen tarve yleensä unohtuu. Turha tunkea tuttia siis suuhun.

Minusta tutti on usein "tulppa", joka laitetaan lapseen: ole hiljaa!