Kuinka paljon miehenne tekevät ns. poikien reissuja?
Mielenkiinnosta kyselen, onko täällä yhtä menohaluisia miehiä kuin tuo omani..
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Onko universumissa epävarmempaa oliota kuin nainen? EI ole....
Avioliitto ei ole vankila ja miehelle tekee hyvää päästä joskus pois moisesta kotkotuksesta...
En ole koskaan ollut naimisissa enkä tule menemään ja tehdään nyt sekin selväksi naiset eivät minua kiinnosta edes haukotuksen vertaa.
MUTTA kun on ravintolassa ollut töissä ja kuulee eri ihmiskohtaloita oppii aika paljon.
Etkö kotkota edes miesystäväsi kanssa? Asu yhdessä?
Kerran vuodessa kalastusreissut pohjoiseen. Pääsisin mukaan mutta ei kiinnosta ja itselläni on oma tapahtuma samoihin aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sanoin, että ok, mutta jokakvartaalinen poikien reissuni tulee aina menemään lapsenhoidon edelle. Kertoo paljon kuinka upea nainen vaimoni on, ettei hän ole nyt lapsen 5 ensimmäisen vuoden aikana kertaakaan yrittänyt puhua poikien reissujani vastaan. "
Ei minunkaan ole milloinkaan tarvinnut kieltää miestäni tekemästä jotain. Nämä asiat pitäisi olla jo parisuhteen alussa selvät eli oivaltaa, että yhteensopivuutta tarvitaan. Kuten teilläkin on sovittu.
Näinhän se on. Kuitenkin kaveriporukassamme on mies, jolla oli vähän samanlainen tilanne vaimonsa kanssa. Lapsen synnyttyä äiti ei sitten lopulta sulattanutkaan sitä, että hänet jätetään yksin lasta hoitamaan 4 x vuodessa. Hirveiden riitojen jälkeen tuli ero, ja nyt oireileva lapsi pallottelee kahden kodin väliä. Äiti yrittää vieläpä tahallaan sabotoida reissujamme keksimällä viime hetken muutoksia lapsen vuoroa
Kuka sen perheen lapsia hoiti, kun isä oli omilla lomilla ja äiti töissä. Edes kahden aikuisen täysin eri aikaan pitämät lomat eivät riitä kattamaan koulujen lomia. Meillä lomat menivät lasten kanssa ei poikamiesreissuissa.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä ei käy ollenkaan. Kaikilla kaveripiirissä on vauvoja/taaperoita ja ovat kaikki hyvin kiinni perhe-elämässä. Ehkä taas muutaman vuoden päästä alkavat käymään.
Miehenä kommentoin että tuota aikaa ei ole ikävä vaikka omat muksut rakkaita ovat, lapsenlapsia ei vielä. Hektisen duunielämän hyvä vastapaino on mökkireissut ukkojen kanssa. Sama porukka kasassa ylä-asteelta asti. Vaimolla tasapuolisuuden vuoksi vastaavia omien kavereiden kanssa. Ravintola elämä on taakse jäänyttä.
Kerran tai pari vuodessa. Käyvät ulkomailla katsomassa jalkapalloa. Meillä kyllä minä olen se joka reissaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto ei ole vankila ja miehelle tekee hyvää päästä joskus pois moisesta kotkotuksesta...
En ole koskaan ollut naimisissa enkä tule menemään ja tehdään nyt sekin selväksi naiset eivät minua kiinnosta edes haukotuksen vertaa.
MUTTA kun on ravintolassa ollut töissä ja kuulee eri ihmiskohtaloita oppii aika paljon.
Eli kunnon miehimys kyseessä, ruskean reiän ritari.
Vierailija kirjoitti:
"Ai taas tätä luokkaerojankkaamista. Kyllä ne poikien reissut ja tyttöjen illat ovat ihan normaali juttu ylemmässä keskiluokassakin. Sairaalloista mustasukkaisuutta se on, jos joka paikkaan pitää mennä yhdessä."
Jokainen tekee omat valintansa jo aivan suhteen alkumetreillä. Vapaa-ajanviettotapojen pitää sopia yhteen. Voit jättää ne "sairaalloisen mustasukkaiset" keskenään tai mitä muita leimakirveitä nyt haluatkaan käyttää.
Ja kyllähän noissa yhteiskuntaluokkien välisiä eroja on tutkittu ja havaittu juuri se, että taustoiltaan työväenluokkaisissa perheissä vapaa-aikaa vietetään erillään enemmän. Joskus täälläkin ihmettelin kun joku kertoi miten juhlissakin naiset menevät keittiöön puhumaan keskenään ja miehet ovat toisessa huoneessa? En ole tuollaiseen törmännyt milloinkaan.
Tuo voi olla vähän kiinni elämäntilanteesta muutenkin, itse oon huomannut että usein (lapselliset) naiset kerääntyy johonkin taikapiiriin vertailemaan lastensa koulumenestystä tai pienempien kakan koostumusta. Näissä tilanteissa kyllä itse joudun siirtymään sinne miesten porukkaan missä yleensä saatetaan puhua jostain paljon kiinnostavammasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tee, joskus nuorena yritti. Loppuivat lyhyeen kun reissut olivat kuulemma makkaransyöntiä, kaljoittelua ja tappelua siitä, kuka saa ajaa.
Näin keski-iässä reissataan 3 kk vuodesta, tyytyväisinä kaksin.
Kuka SAA ajaa? Varmaan kai kuka joutuu ajamaan, näin meilläkin ihan tyttöjen reissussa.
Ei, vaan kuka _saa_ ajaa. Tunnetaan tämän porukan kanssa pitkältä ajalta, nuorina rassasivat autoja ja tykkäsivät ajaa. Tällä haavaa takana nyt 5400 km, enkä ole ajanut niistä yhtäkään. Miea pitkästyy repsikkana, minulle ajaminen on vain yksi homma muiden joukossa, mieluummin katselen maisemia (ja olen väistelemättä lampaita ja poroja).
Sama mies totesi aikanaan pelikavereilleen, jotka kuittailivat jotakin Ö-luokan kalareissuista vaimon kanssa, ettei hän
No joo, lähinnä ajattelin että siellä tien päällä mielellään otetaan ns. väliviinit niin silloin joku nimenomaan _joutuu_ ajamaan ja himmailemaan omaa juhlimistaan jos aamullakin pitää olla ajovalmiudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tee, joskus nuorena yritti. Loppuivat lyhyeen kun reissut olivat kuulemma makkaransyöntiä, kaljoittelua ja tappelua siitä, kuka saa ajaa.
Kuka SAA ajaa? Varmaan kai kuka joutuu ajamaan, näin meilläkin ihan tyttöjen reissussa.
Ei, vaan kuka _saa_ ajaa. Tunnetaan tämän porukan kanssa pitkältä ajalta, nuorina rassasivat autoja ja tykkäsivät ajaa. Tällä haavaa takana nyt 5400 km, enkä ole ajanut niistä yhtäkään. Miea pitkästyy repsikkana, minulle ajaminen on vain yksi homma muiden joukossa, mieluummin katselen maisemia (ja olen väistelemättä lampaita ja poroja).
Sama mies totesi aikanaan pelikavereilleen, jotka kuittailivat jotakin Ö-luokan kalareissuista vaimon kanssa, ettei hän
No joo, lähinnä ajattelin että siellä tien päällä mielellään otetaan ns. väliviinit niin silloin joku nimenomaan _joutuu_ ajamaan ja himmailemaan omaa juhlimistaan jos aamullakin pitää olla ajovalmiudessa.
2-3 kk välein pitkä viikonloppu kaverin luona tai mökillä. Sopiva tahti minun mielestäni, kotona 1 v ja 3 v lapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama mies totesi aikanaan pelikavereilleen, jotka kuittailivat jotakin
Haha, eivätpä ole tulleet väliviinit mieleenkään. Kaipa ollaan sen verran old school että promillet ovat, jos ylipäätään ovat, silloin kun on päästy etappi eli iltasella, eikä enää seuraavana aamuna.
Käy pari kertaa vuodessa parin kaverin kanssa mökillä. Siinä se. Tykkää olla kotona perheensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö kotkota edes miesystäväsi kanssa? Asu yhdessä?
Ei miehekkäät homot kotkota ja olen vapaa mies. Reissaan paljon maailmalla ja tapaan ystäviäni siellä ja kotomaassa...
Olen sanonut jo vuosia ei ole mikään saavutus kiipeä pillun päälle jokainen idoitti pystyy siihen mutta vaati luonetta polvistua toisen miehen eteen ja ottaa häneltä suihin.....rohkeutta olla oma itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sanoin, että ok, mutta jokakvartaalinen poikien reissuni tulee aina menemään lapsenhoidon edelle. Kertoo paljon kuinka upea nainen vaimoni on, ettei hän ole nyt lapsen 5 ensimmäisen vuoden aikana kertaakaan yrittänyt puhua poikien reissujani vastaan. "
Ei minunkaan ole milloinkaan tarvinnut kieltää miestäni tekemästä jotain. Nämä asiat pitäisi olla jo parisuhteen alussa selvät eli oivaltaa, että yhteensopivuutta tarvitaan. Kuten teilläkin on sovittu.
Näinhän se on. Kuitenkin kaveriporukassamme on mies, jolla oli vähän samanlainen tilanne vaimonsa kanssa. Lapsen synnyttyä äiti ei sitten lopulta sulattanutkaan sitä, että hänet jätetään yksin lasta hoitamaan 4 x vuodessa. Hirveiden riitojen jälkeen tuli ero, ja nyt oireileva lapsi pallottelee kahden kodin väliä. Äiti yrittää vieläpä tahallaan sabotoida reissujamme keksimällä viime hetken muutoksia lapsen vuoroa
Mitenkähän nämä naiset kestäisi jos mies tekisi reisdsutyötä. Ilmeisesti ei mitenkään. Tiedän kyllä tapauksen, jossa miehen piti muuttaa vuorotyöstä päivä työhön koska rouva ei tykännyt yövuorojen aikaan olla yksin. Puhelin kävi kuumana työpaikalle.
Meillä mies reissaa työkseen ja ei sitten niin paljon jaksa vapaa-ajalla olla menossa. Joskus käy mökillä rauhoittumassa. Matkustetaan yhdessä pari kertaa vuodessa, minä enemmän yksin tai ystävien kanssa. Viihdytään erittäin hyvin yhdessä kotona myös. Lapset jo maailmalla. Kumpaakaan ei kahlita kotiin. Mies osallistunut kotona hyvin ja kun oli töissä pyöritin minä karusellia, eikä ongelmaa.
No, meitä on moneen junaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä miten se on monelle mammalle oikein ylpeilyn aihe, että mies käy vain töissä ja muun ajan on kotona. Sekö sitä tosirakkautta on, että miehen kuuluu katkaista kaikki muu elämä suhteen alkaessa ja hänen kuuluu keskittyä sataprosenttisesti puolisoonsa? Ei ihme että miehet ovat niin hajalla eron myötä, kun nainen on eristänyt hänet muusta maailmasta vuosien varrella.
Parisuhteessa voi mennä ystäväpariskuntien kanssa ja sinkkuna poikaporukalla.Niin kai kehitys yleensä ihmistä vie.Kyllähän ystävien kanssa voi olla pariskunnittainkin,ei ketään eristetä ystävistä.
Juuri näin. Kehitys yleensä menee niin, ettei aikuinen mies nimitä itseään pojaksi, joka tekee poikien reissuja. Pariskunnan mennessä yhteen he tutustuvat toinen toistensa kavereihin ja aikaa vietetään yhdessä, sitten mukaan tulevat kaveriporukan lapset. Seuraavassa vaiheessa lapset lähtevät kotoa ja ollaan taas aikuisten kesken viettämässä iltaa mökillä, kaupungilla tai jonkun kotona.
Joo, ja sinkut ja lapsettomat pudotetaan kaveriporukasta armotta heti, kun oma elämäntilanne muuttuu. Mulla nyt juuri yksi 20 vuoden takainen "ystävä" haluaisi yllättäen viettää aikaa, kun hänen lapsensa ovat lentäneet pesästä. Juu arvaa vaan kiinnostaako, kun vuosikausiin ei riittänyt minulle hetkeäkään aikaa.
Jokaisena vuodenaikana. Mitä ihmeen Kevätretkiä, talviriehaa, kesäfestiä, syyspeijaisia milloin viettävätkään. Yhden yön/viikonlopun reissuja, mun puolesta saisi käydä useamminkin, on osoittanut että osaa käyttätyä eikä retket veny sovittua pidemmiksi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä miten se on monelle mammalle oikein ylpeilyn aihe, että mies käy vain töissä ja muun ajan on kotona. Sekö sitä tosirakkautta on, että miehen kuuluu katkaista kaikki muu elämä suhteen alkaessa ja hänen kuuluu keskittyä sataprosenttisesti puolisoonsa? Ei ihme että miehet ovat niin hajalla eron myötä, kun nainen on eristänyt hänet muusta maailmasta vuosien varrella.
Parisuhteessa voi mennä ystäväpariskuntien kanssa ja sinkkuna poikaporukalla.Niin kai kehitys yleensä ihmistä vie.Kyllähän ystävien kanssa voi olla pariskunnittainkin,ei ketään eristetä ystävistä.
Juuri näin. Kehitys yleensä menee niin, ettei aikuinen mies nimitä itseään pojaksi, joka tekee poikien reissuja. Pariskunnan mennessä yhteen he tutustuvat toinen toistensa k
Tai niitä lapsellisia ei enää kutsuta mihinkään. Näin on käynyt minulle ja kyse ei tosiaan ole siitä ettenkö pääsisi. Mies pärjää loistavasti viikonlopun, jopa viikon lasten kanssa, kuten minäkin, joten tekisi hyvää lähteä jonnekin jonkun ystävän kanssa, mutta ei... Koskaan ei saa mitään sovittua ja kyllä olen ollut itse aloitteellinen. Kiva katsella somesta näiden lapsettomien rientoja siellä täällä ja olisin kyllä päässyt mukaan.
Ehkä 2-4 krt vuodessa kokoontuvat kavereiden luokse. Ulkomaanmatkoja ei ole tehnyt kaveriporukalla. Kokoontuvat myös usein meille, kun puolisolla on siihen sopivat tilat.