Missä iässä rintarauhaskudos alkaa surkastua?
Kommentit (18)
Minun rintani vain kasvavat kasvamistaan. Odottelen, milloin tämä loppuu. Parikymppisenä D75 - Nyt H75, vaikka en nyt niin paljoa ole lihonut.
n55
Estrogeenin määrästä riippuu. Ja sekin vaihtelee, että kenellä on rinnoissa kudosta ja kenellä enemmänkin läskiä.
Menopaussin jälkeen rinnat usein suurenevat rasvan kertymisen vuoksi.
Eikö rinta ole lähinnä läskiä. Alkaa surkastua heti, kun laihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Av-mammoilla ainakin on h-kupin jättirinnat alipainoisenakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Isorintaisella on isot rintarauhaset. Ja tosiaan itse olen 51, ja vielä minulla on nimenomaan isot rintarauhaset. Ja minulla on alle 19 BMI:ssä ollut myös isot rinnat. Ja odotan tosiaan, että kun menopaussi kunnolla tulee, vähän pienenisivät.
Apinoilla rinnat ovat kärpäslätkät. Riittävät imettämiseen. Naisilla rinnat ovat miesten visuaalista miellyttämistä varten eli muutoin turhaa rasvaa. Surkastuvat laihtumalla ja kasvavat lihomalla.
en tiedä mutta roikkuminen alkoi noin 40v :(
Vierailija kirjoitti:
Apinoilla rinnat ovat kärpäslätkät. Riittävät imettämiseen. Naisilla rinnat ovat miesten visuaalista miellyttämistä varten eli muutoin turhaa rasvaa. Surkastuvat laihtumalla ja kasvavat lihomalla.
Kumma kun lääkärini oli eri mieltä, ja totesi, että tiiviin rauhaskudoksen takia mammografian voisi ottaa vaikka joka vuosi. Toki osalla ihmisistä isot rinnat johtuvat lihomisesta. Mutta osalla on ihan oikeasti isot rinnat. Minulla rinnanympärys on aina ollut suurempi kuin lantion ympärys.
Vierailija kirjoitti:
Oletko laihduttanut?
En tiedä, kun en omista vaakaa. Mutta rinnoissa ei siis ole yhtään mitään sisältöä nyt.
Ap
Mulla on aina ollut todella kiinteät pyöreät rinnat, ei edes poimua alla. Mastopaattiset vain vähän maitorauhasia.
Nyt 64v huomasin että on tullut pieni poimu alle ja rinnat alkaa olemaan "normaalin" pisaranmuotoiset! Täytetäiset ja kauniit yhä mutta muoto muuttunut ja mammografiassa käydessäni viimeviikolla hoitaja totesi mastopaattisen kudoksen vähentyneen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina ollut todella kiinteät pyöreät rinnat, ei edes poimua alla. Mastopaattiset vain vähän maitorauhasia.
Nyt 64v huomasin että on tullut pieni poimu alle ja rinnat alkaa olemaan "normaalin" pisaranmuotoiset! Täytetäiset ja kauniit yhä mutta muoto muuttunut ja mammografiassa käydessäni viimeviikolla hoitaja totesi mastopaattisen kudoksen vähentyneen.
Eli aika vanhana siis. Vai onkohan tuokin yksilöllistä?
Ei vissiin ikinä kun ikää 65 ja painokin normaalin ylärajoilla Pidän aina väljiä puseroita kun en liiveistäään tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Ei vissiin ikinä kun ikää 65 ja painokin normaalin ylärajoilla Pidän aina väljiä puseroita kun en liiveistäään tykkää.
Tässähän on todennäköisesti kyse siitä, että rasvaa vaan on reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli aika vanhana siis. Vai onkohan tuokin yksilöllistä?
Tottakai on yksilöllistä. Mulla on myös ihossa paljon kollagenia joten se pysyy napakkana eikä esim rypisty helposti.
Joillain on tyhjät riippuvat rinnat jo 30+v ilman imetystäkin. Mulla 4 lasta mutta kudostyypin ja maitorauhasten vähäisyyden vuoksi imetys ei onnistunut
Minulla on aina ollut liian suuret rinnat, ja olen odotellut sitä surkastumista. Nyt 51 ja ei vieläkään mitään.