Pienillä tuloilla voi elää hyvää elämää
Kommentit (30)
En ole koskaan halunnut bugattia tai vuittoonia. Tai tissiimplantteja.
Huomasin kun pysähdyin ajattelemaan että mitä oikeastaan elämältä haluan ja jätin kaiken ylimääräisen pois. Nykyään jää säästöön ihan mukavasti ja elämänlaatu on parempaa.
Kunnes tulee vakava sairaus ja vuokra rahat menee hoitamiseen. Kaikki on jees niin kauan kuin on terve.
Vierailija kirjoitti:
Kunnes tulee vakava sairaus ja vuokra rahat menee hoitamiseen. Kaikki on jees niin kauan kuin on terve.
Mä en ole terve. En ole koskaan ollut.ap
Miksei voisi, eihän se hyvä elämä ole rahasta kiinni. En itse tulisi onnelliseksi jostain hienosta autosta tai kellosta.
Mamma ja pappa avustaa kyllä se siitä
Vierailija kirjoitti:
Sitten hakee toimeentulotukea tai hankkiutuu toimeentulotukikelpoiseksi.
Tiedän vuosikymmeniä yhdessä olleita, jotka erosivat, jotta toinen saa toimeentulotukea sairauden aiheuttamiin kuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Mamma ja pappa avustaa kyllä se siitä
Ei mua ainakaan.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elätkö alle tuhannen euron netto tuloilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elätkö alle tuhannen euron netto tuloilla?
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa sairaskulut.
Hoidoissa on aina oma vastuu ja ne menee suoraan ulosotoon jos ei maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa sairaskulut.
Hoidoissa on aina oma vastuu ja ne menee suoraan ulosotoon jos ei maksa.
Kela maksaa ne omavastuut toimeentulotukena.
En ymmärrä miten jotkut saa itsensä ulosottoon 3000-5000 euron kk tuloilla. Minun tulot on tonnin ja en ole velkaa euroakaan.
Kyllä pienillä tuloilla jonkun aikaa elää hyvää elämää mutta pidemmän päälle menee hermo, kun ei ole taloudellista turvaa ja kaikkeen vähänkin kalliimpaan joudut säästämään kauan.
Kiinnostaa kuulla teidän tuonne ja pakolliset menonne. Usein kukaan ei näistä uskalla puhua ja ilmoittaa.
Enkä tarkoittanut millään tuilla elämistä. Vaan ilman tukia pienillä tuloilla elämistä.ap
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa kuulla teidän tuonne ja pakolliset menonne. Usein kukaan ei näistä uskalla puhua ja ilmoittaa.
Ei ole mitään "pakollisia menoja" kaikki menot ovat itse aiheutettuja ja niihin voi vaikuttaa.
Tänä vuonna kaikki menot yhteensä 26057,86 €, mukaanlukien kuukauden loma etelä-euroopassa. Nettotulot yhteensä tähän mennessä ennen heinäkuun palkkaa 51453,56 €.
Pitää olla kerralla tarpeeksi köyhä. Silloin yhteiskunta kustantaa kaiken. Käypä töissä sen verran, että putoat tukien ulkopuolelle, niin turha on itkeä sossua apuun kun menee kodinkone rikki tai lapsiperheen haluat lomalle viedä.
Tottakai moni pihi elää samalla lailla, vaikka rahaa muuhunkin olisi.