Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei , sinä jolla on silmälasit!

Vierailija
28.07.2024 |

Onko näkövammaisuus häirinnyt elämääsi? Mistä liikkestä saa hinta/ laatusuhteeltaan parhaimmat näköproteesit? Nissen näytti mainostavan nyt kahdet yksiön hinnalla? Onko ne oikeasti niin kalliita? Voiko niihin saada kelalta apurahaa? Lapsellani todettiin hajataittoisuutta ja hän tarvitsee jotkut miinus linssit?? 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeen Kelan maksusitoumuksista te puhutte? Toimeentulotuki?

Minullekin uutta tietoa. Olen tarvinnut laseja 7-vuotiaasta asti ja yleensä ne on itse pitänyt maksaa paitsi jos on ollut kyse työssä tarvittavista päätelaseista.

Vierailija
22/24 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut lasit 8-vuotiaasta alkaen pahan likinäköisyyden vuoksi. Haittasihan se koulussa esim. pallopelejä ja uimista, mutta ei se suuremmin ole elämääni vaikuttanut. Laser-leikkaukseen en ole mennyt, kun koen silmälasit osaksi itseäni, eivätkä ne tosiaan haittaa kovin paljoa, kun nykyään käytän urheillessa tarvittaessa piilareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on silmälasit, Kela korvaa ne näkövammaisuuden vahvan haitta-asteen takia.

Lapsesi saa ensimmäiset lasit maksutta, jos osaat avata suusi ja kertoa asian kouluterveydenhoitajan osoittamalla optikolla.

Mikä on näkövammaisuuden vahva haitta-aste? Äkkiseltään luulisi sen olevan haitaksi, jos ei näe, mutta se ei Kelalle riitä.

Vierailija
24/24 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmälasit ei tarkoita näkövammaisuutta.

Ei todella. Suurimmalla osalla liki- tai kaukotaittovika. Helposti korjattavissa silmälaseilla, piilareilla ja aikuisena laserleikkauksella. Noin puolella suomalaisista on taittovikaa. Aasiassa paikoitelln sivistyneissä ja lukeneissa kansoissa jopa 80 prosentilla. Taisi haluta provota joku näkövammaisuudella.