Äidit, nuo syypäät
Muistakaa kun "rantojen mies" toikkaroi tai pummaa tai narkkarit tekee pahojaan kaiken takana on heidän äitinsä. Psyykkisesti sairaat. Äitien syy jos elämä ei mene hyvin.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Rakastavat äidit ovat harvinaisia. Nykyisin heitä on muttei vanhemmissa ikäpolvissa.
Rakastavat lapset ne vasta harvinaisia ovatkin ihan kaikissa ikäryhmissä.
Noh... Aloitus on toki provo, mutta aika monesti ne dominot lähtee kaatumaan isän tai äidin tekosien seurauksena. Jos ne jättää käsittelemättä niin aika helposti käy huonosti elämässä, mutta niiden käsittely on omalla vastuulla. Oma äitini oli heikko, mutta rakastava ja muuten osaava vanhempi.
Hänen elämänpäätöksensä ajoivat koko perheen kriisiin, vaikka muuten ero perheessä oltaisiinkin pärjätty oikein hyvin. Näiden hänen päätöstensä seurauksena minun ja veljeni teini-ikä oli täynnä omituisuuksia joiden seurauksista saatiin itse ponnistella ylös. Lähellä oli, että alkoholisoitunut isäpuolemme olisi suorittanut perhesurman haulikolla. Noh... Vielä tänäkin päivänä äitini on veloissa sen miehen takia. Kaikki se kapasiteetti minkä äitini menetti vanhemmuudelta näkyy myös suorina seurauksina minun ja veljeni elämässä. Tästä kirjoituksesta tulisi kunnon romaani jos avaisin kaikki yksityiskohdat, mutta esimerkiksi minulla olisi vielä työkyky kutsumusammattiini jäljellä jos äitini olisi jaksanut/osannut pitää puoliani terveydenhuollon kanssa asioinnissa silloin kun olin teini.
Äitimme on kuitenkin rakas ja olemme hyvissä väleissä. Kipukohdat on käsitelty. Paljon ja avoimesti puhutaan kaikesta. Sen verran itsetietoinen ihminen hän on, että hänelle omat elämänpäätökset ja seuraukset lapsiensa elämässä ovat ehkäpä ollut hänen oma ja suurin trauma josta valitettavasti kärsii edelleen. Jatkuva riittämättömyyden tunne. Kun alussa sanon hänen olleen heikko, niin nyt hän vaikuttaa vahvalta, tai elämän karaisemalta. Toivoisin hänelle viereen alkoholilla läträämätöntä ja tupakasta erossa pysyvää miestä. Täällä Pohjois-savossa sellainen vain on valitettavan harvinaista eläkeikäisissä miehissä. ;(
M30
Aina voi mennä lapsuuteen ja äitinsä virheisiin kun elämä ei kohtele hyvin tai tekee vääriä ratkaisuja.
Rakastavat äidit ovat harvinaisia. Nykyisin heitä on muttei vanhemmissa ikäpolvissa.