Ihmiset ei osta enää mitään kivijalkaliikkeistä
Hallitus päätti nostaa arvonlisäveroa niin päätin minäkin ruveta ostamaan tuotteeni Temusta. Ostan sieltä kaiken minkä irti saa ja paskat nakkaan enää kivijalkaliikkeistä. Jos tämä tuottaa jollekkin ahdistusta niin se on voi voi. Ostan siltikin vain tarpeellista. Esim.laukkuni on hajoamassa niin aion ostaa sen Temusta. Kaupoissa muuten ei edes myydä enää kunnollisia kasseja. Se sama tuote, jonka ostat suomalaisesta kaupasta, tulee Kiinasta. Hinta vain laitetaan tähtitieteelliseksi.
Kommentit (51)
Siskoni on kivijalkayrittäjä ja rasittavuuteen saakka valittaa, miksen osta paikallisilta yrittäjiltä. Aina jos näkee minulla jotain mitä ei ole ennen nähnyt niin kysyy mistä olen ostanut, ja jos sanon tilanneeni netistä niin kauhea valitus, että täytyy ostaa kivijalkaliikkeestä!! No tuota niin, jos mä löydän haluamani verhot netistä, 3 paria yht. 90 €+postikulut 6,90€, versus että menen kangaskauppaan ja verhokangas maksaa 25€/metri = 375 € ja sitten niistä pitäisi vielä ommella ne verhot, niin miksiköhän ostan netistä? Tai kuten kerran, katsoin paikallisessa liikkeessä yhtä takkia joka malliltaan tosi kiva mutta värinä vain valkoinen, alehinta 175€, mutta netistä Ruotsista tilattuna sain saman takin haluamassani värissä 160€ postikuluineen, niin voi miettiä.
Ostin temusta lompakon koska kaupoissa ei ollut kunnollisia.
Kivijalkaliikkeissä myyjä hyökkää kuin hyeena kimppuun, eikä rauhassa saa katsella. Vertailen myös aina hintoja, joten googlaisin kuitenkin siellä kivijalkaliikkeessäkin.
Kivijalkaliikkeestä ostetulla tuotteella ei välttämättä ole vaihto- ja palautusoikeutta. Näin toimii esimerkiksi Sotka. Kauppojen oma vika, jos asiakkaat karkaavat verkkoon.
En tilaa mitään mistään. Kun ostan menen kyllä liikkeeseen joka myy tarvitsemaani tuotetta.
En ikinä tilaisi jotain nettiroskaa, vaatteet täytyy nähdä fyysisesti, laatu, miten valmistettu ja missä. Päästä sovittamaan ja vertailemaan vastaavanlaisia. Samoin kengät. En ostaisi koskaan kenkiä tai muita jalkineita netistä, samasta syystä kuin yllä.
Olen täysin valmis maksamaan kunnollisesta tuotteesta mitä ei kyllä netin roskakaupoista saa. Jos rättiä haluaa niin voi toki senkin tehdä, minä henk. koht. en.
Jos ostan isompaa kuten kodinkonetta tai sitten kännykkää tai läppäriä tms. voin katsoa liikkeitten nettisivuilta mitä on tarjolla ja sitten vertailla eri liikkeitä mutta ostamassa käyn paikan päällä. En osta mitään muoviroskaa koska vihaan muovia. Se on rumaa ja halpahintaisen näköistä.
Kallimpaa ja laatua ostamalla säästää pitemmän päälle.
Näin Vantaalaisena asioin aiemmin usein Helsingin keskustan erikoisliikkeissä, eli juurikin kivijalkaliikkeissä.
Sitten autolla liikkumista vaikeutettiin tahallisesti niiden muutaman polkupyöräilijän takia, kiitos vihreät!
Esim Hämeentie suljettiin yksityisautoilta, puhumattakaan Esplanadista!
Maksukykyinen asiakas tuskin liikkuu julkisilla, minä en ainakaan.
Jatkossa asioin Vantaalla sekä tilaan Kiinasta ja Keski-Euroopasta: tätähän vihreät halusivat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen pitkään tilannut kaiken. En nyt Temusta, vaan yleensäkin. Se vaan on nykyaikaa. Jos tarvitsen jotain, niin tilaan sen kotiin. Ruoat, vaatteet, elektroniikan, urheilukamat jne. Ravintolaruoan wolttaan. En keksi mitään syytä miksi jaksaisin lähteä kauppoihin pyörimään ja etsitään vaikeimman kautta. Ainoastaan akuutit asiat, mitkä tarvitsen juuri nyt, ne toki käyn ostamassa kivijalasta.
Suomeksi: olet niin lihava, ettet ilkeä kulkea ihmisten ilmoilla. Toki et myös jaksakaan, jo sata metriä kävelyä saa sinut puuskuttamaan.
🤣 Läskihullu taas kierroksilla kun äiti ei ostanutkaan pullaa
-eri
Vierailija kirjoitti:
En tilaa mitään mistään. Kun ostan menen kyllä liikkeeseen joka myy tarvitsemaani tuotetta.
En ikinä tilaisi jotain nettiroskaa, vaatteet täytyy nähdä fyysisesti, laatu, miten valmistettu ja missä. Päästä sovittamaan ja vertailemaan vastaavanlaisia. Samoin kengät. En ostaisi koskaan kenkiä tai muita jalkineita netistä, samasta syystä kuin yllä.
Olen täysin valmis maksamaan kunnollisesta tuotteesta mitä ei kyllä netin roskakaupoista saa. Jos rättiä haluaa niin voi toki senkin tehdä, minä henk. koht. en.
Jos ostan isompaa kuten kodinkonetta tai sitten kännykkää tai läppäriä tms. voin katsoa liikkeitten nettisivuilta mitä on tarjolla ja sitten vertailla eri liikkeitä mutta ostamassa käyn paikan päällä. En osta mitään muoviroskaa koska vihaan muovia. Se on rumaa ja halpahintaisen näköistä.
Kallimpaa ja laatua ostamalla säästää pitemmän päälle.
Mittatilauspukua ei Suomesta saa alle satasella
Itse otin mitat ja tuli just sellainen kuin halusinkin. Hiukan jännitti mittojeni kanssa, kun ei ole mitään vaatturi kokemusta. Insinöörin osaaminen kuitenkin toimi, tässäkin.
Minä ostan vaatteeni ulkomaanreissuilta ja netin kautta.
Jos suosii ns. samoja vaatekauppoja, ostaminen on helpompaa koska tietää/tuntee koot. (Toki kannattaa vilkaista tuotekuvaus myös onko slimfit vai oversize, ja tarkistaa materiaali jne.)
Pyrin myös hyödyntämään alennukset, eli ostan alevaatetta mielummin kuin normaalihintaista.
Itse käyn yleensä esim. kenkiä sovittamassa kivijalkaliikkeessä ja sit jos ne hyvät, tilaan netistä. Esim. yhdet Pomarin kengät, CM 99 euroa, netistä samat alle 50 euroa tarjouksessa. Kummatkohan kannattaa ostaa?
Voisin ostaa, jos näkisin netistä etukäteen, onko tuotetta ylipäätään saatavilla tai netissä oleva tieto pitäisi edes jotenkin paikkaansa. Aivan liian monta turhaa reissua on tullut. Netistä tilatessa olen saanut mitä haluan 99 prosenttisesti.