Peliriippuvuus kokemuksia
Puolison peliriippuvuus kun paljastui, alkoi todellinen selviytyminen. Tästä vuosi aikaa, lisäksi tuli mt-ongelmat. En enään jaksa kannatella perhettä joten en näe enään muuta mahdollisuutta kun eron?
Kommentit (11)
Onko kellään kokemuksia miten itse selvitä puolison peliriippuuvuudesta näin läheisen näkökulmasta?
Täällä myös puolisolla peliriippuvuus paljastunut. En tiedä mitä tehdä, on sössinyt asiansa totaalisesti. Kaikki kodin laskut jää minun hoidettavaksi koska oli palkan pelannut ym
Mun miehellä oli peliriippuvuus. Oli aivan järkyttävää aikaa monella tavalla ja vaati itseltäkin paljon että jaksoi. Onneksi riippuvuutensa oli Ray koneisiin ja silloin ei ollut yksikätistärosvoa netissä.
Eihän siinä auttanut kuin vieroittaa. Käytännössä otin mieheltä rahat pois ja joko olin aina mukana kaupassa tai annoin tasan sen verran mitä ostoksiin meni. Kuitti oli tietenkin tuotava kotiin. Miestä piti vahtia kuin pientä lasta. Aika äkkiä se loppui kun muistutteli paljonko mies oli mennyt sinne koneeseen rahaa tunkemaan ja mitä kaikkea muuta rahalla olisi saatu. Ehkä 6kk kaikkineen meni siihen ettei tehnyt mieli pelata ja toiset 6kk siihen että oppi käyttämään rahaa.
Mutta mun mies halusi itse tätä. Ei paranemaan voi pakottaa jos toinen ei halua.
Jos sun mies ei halua parantua, niin lopputulos on että elätte sun palkalla etkä voi luottaa mieheen oikeastaan missään asiassa mihin edes etäisesti liittyy raha. Se on raskasta, tulee riitoja ja koskaan ei ole mihinkään rahaa.
Peliriippuvuutta voi lähteä hoitamaan minnesota-hoidolla. Hoitometodi on sama kuin päihdeongelmaisilla. Melko usein myös päihteet nöyttelevät isoa roolia peliriippuvuuden kanssa, ei tosin aina.
Minä pelaan . Minulla edunvalvoja. Tänä kesänä voittoja 6000€ tosin suurin osa mennyt takaisin. Pelaaminen addiktoivoivaa
Vierailija kirjoitti:
Peliriippuvuutta voi lähteä hoitamaan minnesota-hoidolla. Hoitometodi on sama kuin päihdeongelmaisilla. Melko usein myös päihteet nöyttelevät isoa roolia peliriippuvuuden kanssa, ei tosin aina.
Eikö nuo ole ihan todella kalliita? Monta tuhatta euroa. Ihmettelen aina kun köyhät alkkikset ravaa noissa, että millä rahalla?
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös puolisolla peliriippuvuus paljastunut. En tiedä mitä tehdä, on sössinyt asiansa totaalisesti. Kaikki kodin laskut jää minun hoidettavaksi koska oli palkan pelannut ym
Aiemmin oli alkoholiin riippuvuus, hoiti työn kunnolla mutta viikonloput oli ihan kauheita. Perhe arki jäi kokonaan minun hoidettavaksi. Pääsi eroon alkoholista Aa avulla, ja sitä nyt kestänyt 10v. Mutya sitten paljastui tämä toinen riippuvuus mikä tuntuu näin läheisen kannalta paljon pahemmalta. Ja tähän tavallaan vaikeampi löytää apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuo ole ihan todella kalliita? Monta tuhatta euroa. Ihmettelen aina kun köyhät alkkikset ravaa noissa, että millä rahalla?
Maksusitoumuksella pääsee köyhät. Pitkällä tähtäimellä tulisi edullisemmaksi, jos tuonne pääsisi helpommin, sillä hoito oikeasti toimii monelle. Jossain katkolla käyminen 50x elämässä on täyttä rahanhukkaa yhteiskunnalle.
- Hankkikaa puolisolle apua terveydenhuollosta ja mielenterveyspalveluista, esim. joistain mielialalääkkeistä/adhd voi olla isokin apu pelaamisen lopettamiseen. Mitkä on puolison tavat käsitellä stressiä, ahdistusta, pettymyksiä jne. niihin pitää saada toinen käyttäytymismalli kuin pelaaminen.
- Varmistakaa että pelaaminen on loppu oikeasti, eli kaikki pelitilit myös ulkomailta suljettu, varmistakaa että sähköpostiin ei tule mainoksia/vaihtakaa vaikka koko sähköposti.
- Hankkikaa apua taloudenhoitoon, velkaneuvonta, velkajärjestely jne.
Ap jatkaa, eli apua haettiin. Nyt loppui kaikki kontaktit ja pelaaminen uudestaan kehissä. En vain jaksa enäään... lastensuojelukin tuli mukaan kun yksi lapsista oireili. Parempi varmssn että toinen vanhemmista edes pystyy yksin hoitamaan lasten asiat ym...
Yhtä paha riippuvuus kuin alkoholi tai huumeet. Jos itse ei halua päästä eroon, ei ole mitään tehtävissä.