Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voisi saada töitä kun on ollut melkein 20 vuotta työtön ja koulutuksena lukio?

Vierailija
27.07.2024 |

11 000 työhakemusta olen laittanut kaikille mahdollisille aloille mutta ei ole töitä irronnut.

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin tehtaalla liukuhihnan jatkeena 6kk ja samalla hain oman alan töitä. Ainut vaatimus oli huumetestin läpäisy. Palkka noin 12€/h plus ilta ja yö lisät.

Tuollaisista töistä tulee aina satavarmasti kenkää koeajalla kun oletkin liian hyvä työntekijä. Et sopeudu joukkoon, koska muut ovat niin huonoja ja sinä liian hyvä.

Eiköhän sitä kenkää tule siitä, jos on huono työntekijä tai yksinkertaisesti liian hidas.

Vierailija
102/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konalan paskiainen ei voi tehdä mitää pyöräilyä vaativaa, koska alle 1000 eurolla (vai oliko se 1500 e?) hän ei saa hyvää sähköpyörää. Tätä tyyppiä ei kannata vakavissaan neuvoa, on saanut viikottaista apua tällä palstalla yli vuoden.

Miks sen pitää olla just sähköpyörä? Kymmenen vuoden kuluttua moni ei viitsi kävelläkään, jos ei ole rahaa ostaa sähkökenkiä. Ostaa vaan ihan tavallisen vaihdepyörän, niin säästää sähkölaskuissa, kun menoeristä on poissa jatkuvat sähköpyörän akun lataamiset. Ei tartte olla missään Tour de Francen kisakunnossa, kun se vajaan tonnin vaihdepyörä on ihan riittävän kevyt polkea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lukio sehän onkin onni tulevaisuuteen amikset vaan tekee tulevat  työt ja sitäkautta maailmaa pyörittää.

Vierailija
104/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele ammatti mikä kiinnostaa.

Vierailija
105/114 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
106/114 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot mies, ajokortti, muuttofirmat, raivaussiivousfirmat, pihan ja kiinteistöjen huoltotyöfirmat.

Vierailija
107/114 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et voi saada kuin ns paskaduunia. Työhistoriasi ja taustasi on punainen vaate kenelle tahansa työnantajalle. 

Tuskin edes kykenet töihin, jos olet 20 vuotta ollut sossupummi.

Ala mieshååraksi tai perista OF tili, missä on homopåkea, missä sinua pannaan eri reikiin. Istut lompakon päällä.

Vierailija
108/114 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ap on sama trollaaja jonka työhakemusten määrä posketon. Koettaa vaan saada aikaan työttömiin kohdistuvaa trollausta. 

Minä muistan vieläkin vuosien takaa lehtijutun, jossa kerrottiin jostakin myyntiedustajan työtä hakevasta. Kaveri oli pistänyt satoja, jossei tuhansia työhakemuksia ja lehtijutun mukaan oli lopulta päätellyt olevansa "liian pitkä myyntiedustajaksi." En tiedä oliko tosissaan, epätoivoinen ihminen voi keksiä kaikenlaista vai oliko sitten jotain itseironiaa. Tosin 11 000 hakemusta on selvästi pelkää trollailua. Jossain vaiheessa ihminen vain luhistuu, kuten tuo myyntiedustajan työstä haaveillut.

Vierailija
109/114 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hanki mitään koulutusta? 

Koulutusta ei noin vaan hankita, olen yli 20 kertaa hakenut ammattikouluun enkä ole tullut valituksi eikä kaikilla ole varaa opiskella

Ap

Älä viitsi valehdella. Jokaista, joka on noin pitkään työtön ja ei ole koulutusta, on monet kerrat patisteltu koulutuksiin

Olet typerä Provo AP. 

Ja jos et tuon enempää viitsi elämäsi eteen tehdä, 20 vuoden aikana, et todellakaan tarvitse tukia. Pois vain. Tuossa itseasiassa voisi olla maksimiraja, kauanko niitä voi saada.

Minä olen samaa mieltä tuosta 20 vuodesta. Takuueläkkeelle vaan. Ei 20 vuotta työelämästä poissa ollut tule enää työelämän vaatimuksiin sopeutumaan.

Vierailija
110/114 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se jauhelihamies? 

Vierailija
111/114 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko saamiesi tukien efektiivinen nettohyöty laskenut, kun työtkin on alkanut kiinnostaa? Tällä tyypillähän - tunnetaan nimellä Konalan jauhelihamies - ei ollut edes työnhaku voimassa vuosi sitten, kun Kela kustansi ylisuuren kämpän 100 % (näitä harkinnanvaraisia, joista onneksi nyttemmin luovuttu) ja sai maata perustoimeentulotuella.

Juuri tuollaisten lokkien takia tukia leikataan. Täysin oikein, että Konalan tapaisista ideologisesti työttämistä hankkiudutaan eroon.

Ja kuten olen sulle sanonut jo vuoden ajan: Sun aikas loppui. Et ollut kiinnostunut työnteosta nousukaudella, kun töihin pääsi kuka vaan, ja nyt on liian myöhäistä. Täysin oma vikasi. M.O.T.

Vierailija
112/114 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko se jauhelihamies? 

Tämäpä se juurikin on. Konalan jauhelihamies kaikessa kauheudessaan.

Vierailija
113/114 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko saamiesi tukien efektiivinen nettohyöty laskenut, kun työtkin on alkanut kiinnostaa? Tällä tyypillähän - tunnetaan nimellä Konalan jauhelihamies - ei ollut edes työnhaku voimassa vuosi sitten, kun Kela kustansi ylisuuren kämpän 100 % (näitä harkinnanvaraisia, joista onneksi nyttemmin luovuttu) ja sai maata perustoimeentulotuella.

Juuri tuollaisten lokkien takia tukia leikataan. Täysin oikein, että Konalan tapaisista ideologisesti työttämistä hankkiudutaan eroon.

Ja kuten olen sulle sanonut jo vuoden ajan: Sun aikas loppui. Et ollut kiinnostunut työnteosta nousukaudella, kun töihin pääsi kuka vaan, ja nyt on liian myöhäistä. Täysin oma vikasi. M.O.T.

No heiltähän leikataan jo. Kuntouttavasta työtoiminnasta kieltäytyminen johtaa työttömyysturvan menetykseen. Toimeentulokea saa -40 prosenttia. Asumistukeen työstä kieltäytyminen ei toistaiseksi vaikuta.

Vierailija
114/114 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tyyppi kirjoitti ennen palstalle säännöllisiä sepustuksia siitä, kuinka ei kannata mennä töihin, kun tuet on niin hyvät. Nyt on sävel muuttunut, ja hyvä niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi