Mistä voisi saada töitä kun on ollut melkein 20 vuotta työtön ja koulutuksena lukio?
11 000 työhakemusta olen laittanut kaikille mahdollisille aloille mutta ei ole töitä irronnut.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno
Palkkaatko minut vai? Paljon on palkka ja onko työ pk-seudulla?
Ap
Miksi et hanki mitään koulutusta?
Sinulla on ollut 20 vuotta aikaa hankkia koulutus ja ammatti.
Lastenhoitajan, lähihoitajan, kouluavustajan ym koulutuksen saa oppisopimuksena nopsaan. Sitten saa töitä.
Kouluttaudu lentäjäksi. Puolitoista vuotta kestää kurssi ja lennät lentokapteenina isoa boeing lentokonetta yhdessä perämiehen kanssa.
Päiväkotiin sijaiseksi. Sinne otetaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Kouluttaudu lentäjäksi. Puolitoista vuotta kestää kurssi ja lennät lentokapteenina isoa boeing lentokonetta yhdessä perämiehen kanssa.
Palkka on 12 000 e kuukaudessa.
Oppisopimuksella lähihoitajaksi.
Haloo ap, eikö ehdotukset kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hanki mitään koulutusta?
Koulutusta ei noin vaan hankita, olen yli 20 kertaa hakenut ammattikouluun enkä ole tullut valituksi eikä kaikilla ole varaa opiskella
Ap
Itse olin tehtaalla liukuhihnan jatkeena 6kk ja samalla hain oman alan töitä. Ainut vaatimus oli huumetestin läpäisy. Palkka noin 12€/h plus ilta ja yö lisät.
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoitajan, lähihoitajan, kouluavustajan ym koulutuksen saa oppisopimuksena nopsaan. Sitten saa töitä.
Ei ole olemassa kouluavustajia. He ovat koulunkäynninohjaajia (ent. koulunkäyntiavustaja). Töitä saa ilman koulutusta helpommin, koska ei tarvitse maksaa pätevän palkkaa. Ei kannata käydä koulutusta, ihan huuhaa-tutkinto. Siivoojanakin tienaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin tehtaalla liukuhihnan jatkeena 6kk ja samalla hain oman alan töitä. Ainut vaatimus oli huumetestin läpäisy. Palkka noin 12€/h plus ilta ja yö lisät.
Toisinaan saattavat lavastaa huumetestin positiiviseksi, vaikka on oikeasti negatiivinen tai antavat kenkää kun on negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisista töistä tulee aina satavarmasti kenkää koeajalla kun oletkin liian hyvä työntekijä. Et sopeudu joukkoon, koska muut ovat niin huonoja ja sinä liian hyvä.
Meinaatko, että on työtön jos ei ole valtiolla töissä?