Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voisi saada töitä kun on ollut melkein 20 vuotta työtön ja koulutuksena lukio?

Vierailija
27.07.2024 |

11 000 työhakemusta olen laittanut kaikille mahdollisille aloille mutta ei ole töitä irronnut.

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyssä makaaminen on mukavampaa kun töiden teko. Kelasta tulee pari tonnia kuussa tilille. Loisiminen on kivaa toisten rahoilla.Tykkään olla emäpaska työtön. Kolmekymmentä vuotta on takana työttömänä ja vielä pitäisi jaksaa kymmenen vuottta ennen kuin pääsen hyvin ansaitulle takuueläkkeelle.

Vierailija
62/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin meno

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sulla on sama koulutus, kun Pekka Haavistolla. Hän on niljake sinä et?

Myös sama koulutus kuin Ylen toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttilalla, kuukausipalkka 28 400 euroa.

Ihanko totta? Miten se on mahdollista?

Liekö sitten edennyt tsupparista pikku hiljaa ylöspäin, kuten ennen vanhaan joskus tapahtui, jos oli kykyjä, tarpeeksi tarmokas ja ilkeyttäkin siinä tarvitaan aika paljon kyynärpäätaktiikkaa varten. 

Vierailija
64/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sängyssä makaaminen on mukavampaa kun töiden teko. Kelasta tulee pari tonnia kuussa tilille. Loisiminen on kivaa toisten rahoilla.Tykkään olla emäpaska työtön. Kolmekymmentä vuotta on takana työttömänä ja vielä pitäisi jaksaa kymmenen vuottta ennen kuin pääsen hyvin ansaitulle takuueläkkeelle.

Et todellakaan saa paria tonnia, ehkä sen 550€:a ja asut äitisi kanssa.

Vierailija
65/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä opiskelin 3 ammattia mutta en ole töitä saanut. Työkkärissä ne sanoi vaan että opiskelun jälkeen saa töitä ja hain 400 työpaikkaan mutta en ole saanut 10 vuoden aikana töitä. En enää odota että saan töitä olen pian 50 vuotias.

Bussikuskin ja roskisdyykkarin koulutusta + sen jälkeen hommia on aina tarjolla. Tiedän monia eläkeläisiä, jotka ajaa bussia. 

Myös rekkakuskiksi pääsee, jos jaksaa sitä duunia. 

Vierailija
66/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitajan, lähihoitajan, kouluavustajan ym koulutuksen saa oppisopimuksena nopsaan. Sitten saa töitä. 

Ei ole olemassa kouluavustajia. He ovat koulunkäynninohjaajia (ent. koulunkäyntiavustaja). Töitä saa ilman koulutusta helpommin, koska ei tarvitse maksaa pätevän palkkaa. Ei kannata käydä koulutusta, ihan huuhaa-tutkinto. Siivoojanakin tienaa paremmin.

Joo. Kesäksi kouluavustaja jää ilman palkkaa eli on tehtävä muita töitä lisäksi. 

Vierailija
67/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä opiskelin 3 ammattia mutta en ole töitä saanut. Työkkärissä ne sanoi vaan että opiskelun jälkeen saa töitä ja hain 400 työpaikkaan mutta en ole saanut 10 vuoden aikana töitä. En enää odota että saan töitä olen pian 50 vuotias.

Bussikuskin ja roskisdyykkarin koulutusta + sen jälkeen hommia on aina tarjolla. Tiedän monia eläkeläisiä, jotka ajaa bussia. 

Myös rekkakuskiksi pääsee, jos jaksaa sitä duunia. 

Ei ole rahaa ajokortteihin. Mun opiskelut maksoi 5000 euroa.

Vierailija
68/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskelemassa merkonomiksi. Työkkäri sitä ehdotti. 1 vuoden jälkeen työkkärissä sanottiin että tuet katkee jos jatkan opiskelua joten lopetin. Sitten 6kk päästä ne sanoi että saan jatkaa opiskelua merkonomiksi. Sanoin että haista paska sille työkkärin naiselle en opisekele enää koskaan.

Vierailija
69/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risusavottaan!

Terveisin junttidiskon kuningas.

Vierailija
70/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotit jo 20 v sitten että muut elättää sinut, no, hyvin on mennyt tähän asti. Enpä usko että sinusta on enää mihinkään.

Vierailija
71/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että on työtön jos ei ole valtiolla töissä?

Siis tä?

Vierailija
72/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hanki mitään koulutusta? 

Koulutusta ei noin vaan hankita, olen yli 20 kertaa hakenut ammattikouluun enkä ole tullut valituksi eikä kaikilla ole varaa opiskella

Ap

Mieti miksi et pääse? Onko todistus liian huono, voisitko korottaa arvosanoja? Haetko linjoille tai oppilaitoksiin joihin on tunkua ja siksi vaikea päästä? Voisitko hakea linjoille joihin on vain vähän hakijoita ja käytännössä kaikki otetaan sisään. Mieti myös kouluja toisella paikkakunnalla vaikka naapurikunnassa, olisi sinne helpompi päästä sisään? Myös oppisopimuskoulutus voisi olla vaihtoehto tai työvoimatoimiston järjestämä koulutus. Kysy neuvoa Te-keskuksesta. Älä hakkaa päätä samaan mäntyyn, tee jotain toisin! 

Vierailija
73/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset on itsensä pahimpia vastustajia. Ei kukaan muu voi auttaa ennen kuin otat oman pääsi sieltä puskasta pois ja lopetat itsesabotoinnin.

Vierailija
74/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutusta ei noin vaan hankita, olen yli 20 kertaa hakenut ammattikouluun enkä ole tullut valituksi eikä kaikilla ole varaa opiskella

Ap

Jos et edes amikseen pääse vuosikausien hakemisellakaan niin sussa on jotain pahasti vialla. Todennäköisesti korvien välissä. Joten normaaleja ihmisiä koskevat vinkit opiskelusta tai mahdollisista laoista ei sua koske. Ei asiassa sinänsä ole mitään häpeämistä, kannattaisi vaan mainita ne omat rajoitteet näitä aloituksia provoillessa.

Vierailija
75/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalan huoltomies.siellä on paljon epäonnistuja huumeiden käyttäjiä,juoppoja,armeijan keskeyttäneitä,sivareita,jne.

Vierailija
76/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitajan, lähihoitajan, kouluavustajan ym koulutuksen saa oppisopimuksena nopsaan. Sitten saa töitä. 

Saako noista kaikista varmasti töitä? Entä jos fysiikka ei kestä? Mikä noista on kropalle kevyin työ?

Vierailija
77/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oma vika kun et mennyt ammattikouluun lukion jälkeen. Siihen aikaan kouluun pääsi kaikki halukkaat. Tänäkin päivänä pääsee mutta ethän sä suostu muuttamaan. 

Vierailija
78/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehdenjakaja, wolt-kuski

Ei ole ajokorttia eikä noihin töihin noin vaan pääse.

Ap

Vierailija
79/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sulla on sama koulutus, kun Pekka Haavistolla. Hän on niljake sinä et?

Myös sama koulutus kuin Ylen toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttilalla, kuukausipalkka 28 400 euroa.

Ihanko totta? Miten se on mahdollista?

Liekö sitten edennyt tsupparista pikku hiljaa ylöspäin, kuten ennen vanhaan joskus tapahtui, jos oli kykyjä, tarpeeksi tarmokas ja ilkeyttäkin siinä tarvitaan aika paljon kyynärpäätaktiikkaa varten. 

Ylessä on paljonkin pelkältä ylioppilaspohjalta korkealle edenneitä (yleensä yliopisto-opintonsa kesken jättäneitä). Tämä tapaus on kaikkein härskein.

Vierailija
80/114 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä viitsi valehdella. Jokaista, joka on noin pitkään työtön ja ei ole koulutusta, on monet kerrat patisteltu koulutuksiin

Olet typerä Provo AP. 

Ja jos et tuon enempää viitsi elämäsi eteen tehdä, 20 vuoden aikana, et todellakaan tarvitse tukia. Pois vain. Tuossa itseasiassa voisi olla maksimiraja, kauanko niitä voi saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi