Miksi monet epäilevät muiden aloituksia aina keksityiksi?
Omassa elämänkokemuksessani monet noista aloituksista ovat vielä melko normaalia settiä. Ne sattumukset, persoonat ja sekoilut mitä itse olen nähnyt yli 50 vuoden aikana, ei tuon perusteella kovin moni menisi millään läpi näille epäilijöiille.
Ovatko nämä epäilijät trollaamassa, onko kyseessä koneen ääressä kotona vietetty elämä vai jotain muuta?
Kommentit (13)
Jos ihminen on tiiviisti omassa kuplassaan eikä näe maailmaa sen kuplan ulkopuolella, ei ymmärrä että elämä on hyvin monimuotoista ja kaikenlaista voi sattua ja tapahtua ja yleensä ne hulluimmat jutut ovat tosia.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken on pakko olla valhetta jos se ei tue minun ajatusmaailmaa ja ideologiaan. Minun pieni kupla jossa kaikki ajattelee ja toimii samalla tavalla on koko maailma ja kun minun kuplassa ei jotain tapahdu niin sitä ei tapahdu missään muuallakaan.
Kukaan muu ei ole epäsuvaitsevaisempi kuin ihminen joka valehtelee olevansa suvaitsevainen. Todellisuudessa ei suvaitse mitään muuta kuin itse kannattavaa ideologiaa. Kaikki muut kykenee keskustelemaan erimieltä olevien kanssa paitsi itseään suvaitsevaiseksi kutsuva
Amen!👍
Ei ole suositeltavaa uskoa aina kaikki ilman mitään suodatinta.
Se nyt on aivan perusasia. Hyvänen aika sentään.
Anteeksi, en tajunnut sun puppa ja vasu- aloituksia oikeasta elämästä kertoviksi.
Olisi varmaan sitten pitänyt avata joku niistä, kun kerran täyttä asiaa olivat.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken on pakko olla valhetta jos se ei tue minun ajatusmaailmaa ja ideologiaan. Minun pieni kupla jossa kaikki ajattelee ja toimii samalla tavalla on koko maailma ja kun minun kuplassa ei jotain tapahdu niin sitä ei tapahdu missään muuallakaan.
Kukaan muu ei ole epäsuvaitsevaisempi kuin ihminen joka valehtelee olevansa suvaitsevainen. Todellisuudessa ei suvaitse mitään muuta kuin itse kannattavaa ideologiaa. Kaikki muut kykenee keskustelemaan erimieltä olevien kanssa paitsi itseään suvaitsevaiseksi kutsuva
Pitäis varmaan ottaa joku koulutus käyttöön, että ymmrtäisivät jättävänsä sinut ulkopuolelle, jos sanovat olevansa suvaitsevaisia. Kyllä sinullakin on tunteet 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäis varmaan ottaa joku koulutus käyttöön, että ymmrtäisivät jättävänsä sinut ulkopuolelle, jos sanovat olevansa suvaitsevaisia. Kyllä sinullakin on tunteet 👍
Hallelujah!!
Ehkä sellaiset, jotka itse keksivät tai liioittelevat usein asioita, ajattelevat muidenkin tekevän niin. Rehelliset pitävät muitakin rehellisinä.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan voi ottaa tällaisen hurupalstan noin vakavasti :D
Aika monet näköjään ottavat, alanuolta painetaan kiukkuisena kuin ampiaiset heti kun vähän tökätään kuplaa neulalla.
Otsikon ymmärsin ja täyttä asiaa mutta muuten en ymmärtänyt tästä ketjusta juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on tiiviisti omassa kuplassaan eikä näe maailmaa sen kuplan ulkopuolella, ei ymmärrä että elämä on hyvin monimuotoista ja kaikenlaista voi sattua ja tapahtua ja yleensä ne hulluimmat jutut ovat tosia.
Minä en kuitenkaan lähtisi jeesustelemaan ja opettamaan ketään tyyliin "Ei kaikki mene aina niin nappiin" "Ja kaikenlaista voi tapahtua ihan kelle vaan" sellaisesta opetusmetodilla, että järjestettäisiin "sattumuksilta" vaikuttavia negatiivisia juttuja elämään, jopa rikoksin.
Tai sanotaanko tuo on sellaista idari opetusta.
"Niin kato ihan kelle vaan voi tulla joku vamma."
Sitten sabotoidaan tuo vamma rikoksin? Täh? Kyllä on sitten vähän liian suuri hinku opettaa jotain kyseenalaisin keinoin.
Ja jos uhri vielä itse tietää sabotoinneista, eiköhän tuossa vesity juuri tuo lause aika hyvin.