Miksi peittelen sitä minkälainen mieheni on oikeasti
Annan ymmärtää, että töitä on ihan kivasti (vaikka rahat aina loppu ja työtä satunnaisesti)
Miksi en sano : Hän nukkuu vielä klo 13, vaan annan ymmrtää, ettei hän nuku usein iltapäivään. Vaikka nukkuu.
Miksi en kerro kenellekään miten hän vastaa minulle jos "arvostelen" hänen elämäntapojaan.. Tyyliin: kuka pyysi, miksi hoidit jne. miksi ostit jne ... aina sarkastinen ja vähättelevä
En kerro, että hänen on pakko saada muutamat kaljansa todella usein.
Mikä ilmiö kun huomaan suojelevani häntä ns sosiaalisesti?
Kommentit (26)
Ehkä oletkin lojaali ja ajattelet, että miehelläsi on nyt huono vaihe elämässä ja se saattaa jossain muussa kohtaa olla parempi. Ehkä et halua häpäistä häntä julkisesti, koska välität hänestä.
Minulla se ainakin oli etten enää tiennyt miten ottaa edes asioita esille. Miten kerron ystävälleni joka tuntenut puolet elämästäni, että mieheni on ollut jo viisi vuotta alkoholisti? Yhtäkkiä otan kahvipöydässä esille että hei toi puolisoni viime viikolla kännissä koitti lyödä paistinpannulla. Joo, tätä tää mun elämä on, perus keskiviikko.
En vain osannut.
Vierailija kirjoitti:
Häpeä. Epätoivoinen halu salata totuus ja pelastaa kasvosi muitten edessä.
Jonkinlaista lojaalisuuttakin miestä kohtaan voi siinä olla, sääliä.
Et halua myöntää itsellesi että olet tehnyt todella p-skan valinnan, mutta roikut siinä kiinni. Ehkä pelkäät yksinjäämistä ikäänkuin se voisi olla pahempaa kuin elää tuollaisen kanssa.
Mutta hei - sinulla kuten kaikilla on vain yksi rajoitetun pituinen elämä. Voisi olla terveellistä alkaa miettiä kannattaako sitä haaskata tuohon!
Kiitos tästä. Avioeroa tässä olen jo suunnitellut pari vuotta. Nyt se on pakko ottaa. Ei tässä hirressä jaksa enää roikkua. Kulissit kaatuu rytisten, mutta kaatukoon.
Kerralla repäiset irti, mutta valmistele lähtösi hyvin ja varmista, että olet taloudellisesti irti miehestä. Ettei ole esim sun nimissä sopimuksia (sähkö, netti, vakuutukset jne).
Parisuhde on sinulle kuin amispojan lippalakki: pakollinen asuste. Likainenkin lätsä kelpaa kunhan joku on.
Miksi pitää vakehdella ja kaunistella?