Vuonna 2022 miehiä oli poissa oman sairauden vuoksi keskimäärin 12 000 yhden työviikon aikana, kun naisilla vastaava luku oli 22 000
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Linkki tähän, ap:
https://stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2023/yhden-ja-kahden-paivan-sai…
En voi tulla töihin koska kuukautiset
Silti elävät pidempään vaikka ovat niin sairaita.
Mulla sairauspoissaolo johtuu keskimäärin hormonitoiminnasta, eli kuukautismigreenistä. Viimeisen vuoden aikana siihen liittyviä sairauspoissaoloja on ollut 2 - 3, oksennustaudista johtuvia 1 sekä lisäksi oli pitempi, onnettomuudesta johtuva sairausloma. Nuo muut ovat yhden päivän poissaoloja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sairauspoissaolo johtuu keskimäärin hormonitoiminnasta, eli kuukautismigreenistä. Viimeisen vuoden aikana siihen liittyviä sairauspoissaoloja on ollut 2 - 3, oksennustaudista johtuvia 1 sekä lisäksi oli pitempi, onnettomuudesta johtuva sairausloma. Nuo muut ovat yhden päivän poissaoloja.
Onko migreenisi todettu aivosähkökäyrällä?
Kun lapsi sairastaa, on useimmiten äiti se joka jää kotiin pienen lapsen kanssa. Omalla työpaikallani, kun nuo lapsen sairauden takia poisssolot jätetään pois, on pari miestä, jotka saikuttaa enemmän kun työpaikan naiset yhteensä. Illalla viihteellä olen heihin sitten törmännyt, vaikka päivällä on ollut niin sairasta että.
Naiset työskentelevät useimmiten aloilla, joissa altistuu kaikenlaisille pöpöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko migreenisi todettu aivosähkökäyrällä?
Mulla ei epäillä epilepsiaa migeenin aiheuttajaksi, joten ei.
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsi sairastaa, on useimmiten äiti se joka jää kotiin pienen lapsen kanssa. Omalla työpaikallani, kun nuo lapsen sairauden takia poisssolot jätetään pois, on pari miestä, jotka saikuttaa enemmän kun työpaikan naiset yhteensä. Illalla viihteellä olen heihin sitten törmännyt, vaikka päivällä on ollut niin sairasta että.
Aloituksessa puhutaan nimenomaan omasta sairastamisesta, ei lapsen, lukeeko kukaan nykyisin enää aloitusta ennen kommentointia.
Vierailija kirjoitti:
Naiset työskentelevät useimmiten aloilla, joissa altistuu kaikenlaisille pöpöille.
Ja paskat. Etätöissä olette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi sairastaa = Eemi yskäisi aamiaispöydässä eli nainen haluaa jäädä kotiin.
Mikä on sun tekosyysi olla hankkimatta lapsia, jotta voisit nauttia siitä uskomatta mahdollisuudesta, että voisit olla lasten sairastelujen takia pois?
Mä oon muuten ollut kerran puoli päivää poissa töistä lapsen sairastamisen takia. Nuorempi lapsi on nyt 10.
Tämäkin aloitus on tietenkin virheellinen. Oikea otsikko kuuluisi näin:
Naiset poissa useammin yhden päivän kuin miehet.
"Muuten sairauspoissaolojen kestot olivat melko lähellä tosiaan sukupuolten välillä."
Eli naiset palaavat useammin töihin heti yhden päivän jälkeen.
"Sukupuolten välillä ilmenevään eroon voi liittyä perheenjäsenten hoitamista sairauden vuoksi. Näistä poissaoloista ei ole tarkkaa tietoa työvoimatutkimuksen perusteella."
Vierailija kirjoitti:
"Muuten sairauspoissaolojen kestot olivat melko lähellä tosiaan sukupuolten välillä."
"Sukupuolten välillä ilmenevään eroon voi liittyä perheenjäsenten hoitamista sairauden vuoksi. Näistä poissaoloista ei ole tarkkaa tietoa työvoimatutkimuksen perusteella."
Yritä sinä vaan maalata musta valkoiseksi HUOH!
Mites teet tämän kanssa:
Esimerkiksi Terveystalossa ahdistuneisuus- ja masennusdiagnooseihin liittyvien käyntien määrä on kasvanut 36,5 prosenttia 2020-luvun aikana. Naisten osuus diagnooseista on yli kaksinkertainen miehiin verrattuna: naisten osuus noin 68 % ja miesten 32 %.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan kilttejä ja oletetaan, että ap vain vilpittömästi erehtyi, eikä ymmärtänyt lukemaansa artikkelia. Hän tulee varmasti kohta keskusteluun myöntämään erehdyksensä.
Ihmisistä pitää ajatella lähtökohtaisesti hyvää.
Vierailija kirjoitti:
En voi tulla töihin koska kuukautiset
Menepä kuule itse töihin niin että sun kyrv ästä vuotaa solkenaan verta ja samalla sekä se kyr pä että muut sisuskalut kramppaa niin ettet pysty edes kävellä. Sen jälkeen voit tulla mies-uhriutumaan tänne uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja paskat. Etätöissä olette.
Sairaanhoitajat, lähihoitajat, lastentarhojen työntekijät, opettajat, kassat, tarjoilijat, myyjät ja kirjastotyöntekijät eivät etätöitä pahemmin tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä sinä vaan maalata musta valkoiseksi HUOH!
Mites teet tämän kanssa:
Esimerkiksi Terveystalossa ahdistuneisuus- ja masennusdiagnooseihin liittyvien käyntien määrä on kasvanut 36,5 prosenttia 2020-luvun aikana. Naisten osuus diagnooseista on yli kaksinkertainen miehiin verrattuna: naisten osuus noin
Tuo mitä kerroin on suoraan sen artikkelin linkistä, mistä tässä keskustellaan. Mahdollinen eri värien maalaus on aloittajan tekosia, ei minun.
Ja sinä taas tässä viestissäsi syyllistyt argumenttivirheeseen nimeltä maalitolppien siirtäminen: alat puhua eri asiasta ikäänkuin se olisikin koko ajan ollut keskustelunaiheena. Naiset saattavat hyvinkin olla ahdistuneempia, ja se ei liity aloitukseen.
Yrittäkää trollit vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan kilttejä ja oletetaan, että ap vain vilpittömästi erehtyi, eikä ymmärtänyt lukemaansa artikkelia. Hän tulee varmasti kohta keskusteluun myöntämään erehdyksensä.
Ihmisistä pitää ajatella lähtökohtaisesti hyvää.
Miten voin erehtyä, kun laitan suoran lainauksen? Jos olisitte lukeneet rauhassa tuon linkin, olisitte. huomanneet myös tämän:
"Muun syyn kuin oman sairauden ja lomien vuoksi lyhyitä 0,52 päivän mittaisia poissaoloja oli vuonna 2022 naisilla viikossa keskimäärin 34 000 palkansaajalla ja miehistä 27 000" palkansaajalla."
Tässä oli siis tosiaan eritelty nuo poissaolon syyt, kuten otsikossa lukee.
Nytkö naisia syyllistetään siitäkin, että hakeutuvat naisille tyypillisille aloille eli lasten, sairaiden ja vanhusten yms. hoivatyön pariin?