Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valitin ravintolassa ruuasta ja minulta kysyttiin että oletteko niitä jotka haluavat vain alennusta

Vierailija
26.07.2024 |

Olen pöyristynyt saamastani palvelusta ravintolassa jossa ruoka oli läpeensä suolaista, jälkiruoka (mantelilakku) oli jääkylmää ja lisänä mädäntymistä lähestyviä mansikoita. Lisäksi tarjoilijat sekoilivat olan takaa ruuan ja juomien kanssa. Sitten kun valitin asiasta (jälkiruuasta) meiltä kysyttiin, että ollaanko niitä jotka haluavat vain alennusta ruuasta ja se sanottiin vielä kovaan ääneen toisten asiakkaiden edessä. Olen järkyttynyt. Eikö nykyään ruuasta saa enää valittaa ravintolassa??

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella, pakkasella tilasin Rossossa broileria. Pihvi oli jäinen sisältä. Kerroin tarjoilijalle asian, niin hän sanoi, että saan hyvitykseksi jälkiruuan. Ei uutta  ruokaa, ei pahoittelua, vaikka en syönyt annosta. Ja niinpä hän toi lupaamansa jälkiruuan: pallon vaniljajäätelöä. 

Vierailija
2/13 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi sama. Mun annos tuli vaata 20 min myöhemmin kuin muiden ja oli jäähtynyt ja sellainen seisseen oloinen. Varmaan unohtunut valmiina jonnekin pöydän kulmalle. Kysyttiin maistuiko, niin kerroin rehellisesti ja sitten alkoi tuo epäilys että haluan vain alennusta. Tiesihän ne itsekin, että sain annokseni myöhässä, niin jäi aika huono fiilis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskallatte syödä ravintoloissa ja ylipäänsä valittaa jos tuovat jtn uutta "höystettyä" tilalle😆

Kysyvät sitten hymyillen oliko hyvää😁

🤢🤮👍

Vierailija
4/13 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valittaminen mitään auta vaan jaloillaan äänestäminen. Älä mene samaan paikkaan enää uudelleen.

Vierailija
5/13 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se valitus pitää tehdä heti. Jos on syönyt lautasen tyhjäksi ja silti sanoo että ruoka oli huonoa niin kyllähän se pistää epäilemään. Valitettavasti näitä asiakkaita on jotka yrittävät keksiä jotain valituksen aihetta ilmaisen ruuan vuoksi.

Vierailija
6/13 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tietenkään mikä on totuus, mutta ravintoloissa on se tietty osuus asiakkaista jonka mielestä vähän joka ruokalajissa oli joku ongelma. Samaa ruokaa muut syövät asiakkaan eivät vain jostain syystä kokeneet asiaa niin. Sitten kun näille asiakkaille alennusta tarjottiin, niin kaikki olikin ns. yllättävän hyvin heti siitä lähtien ja jäätiin syömään vielä jälkiruoatkin. Eli siis ainoa todellinen syy valittaa on todellakin ollut se alennuksen saaminen. Ja kyllähän se ärsytti ihan sikana. Asiakas on nähnyt hinnat tilatessaan ja laskulle ei tule meillä Suomessa mitään keksittyä extraa, mitä monta kertaa muualla maailmassa. Että jos se annoksen hinta on tuntunut liian kovalta, niin miksi se on pitänyt ylipäänsä tilata. Ravintoloilla ei ole kovinkaan kummoiset katteet. Se että annetaan valittajalle alennus tarkoitti käytännössä sitä, että kyseinen henkilö söi ravintolan näkökulmasta ilmaiseksi. Ei siitä sitten jäänyt mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitan hyvin harvoin ravintolassa. Kerran valitin kun broileriruoka, minkä tilasin oli täysin raakaa.  Sain uuden raaan annoksen tilalle. Valitin uudestaan ja kysyin olisiko jotain kypsennettynä ruokaa. Sain salaatin. 

Toisen kerran valitin että tilaamani keitto oli jääkylmää. Tarjoilija totesi että hupsis, unohtui käyttää mikrossa. Vei takaisin ja muutaman kilahduksen jälkeen oli lämmin keitto. 

Näihin kahteen ravintolaan en ole mennyt uudelleen.

Vierailija
8/13 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yleensä jaksa valittaa ravintolassa, vaan jätän vain menemättä seuraavan kerran. Syy on juuri se että ajattelen että he miettivät vain ruinaanko alennusta. Kiusaantunut ilmapiiri siitä vain tulee. Ja sitten se valitus usein kuitataan antamalla kahvit ilmaiseksi. Enkä mä nyt sitä oikeasti kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen reklamointi ylipäätään tuntuu nykyään olevan kiellettyä ja työtätekevän ihmisen häiritsemistä. Ei saisi valittaa, jos tuote tai palvelu ei ole vastannut sitä mitä on halunnut ja pitäisi vain hymyssä suin ottaa vastaan mitä annetaan, vaikka homma ei toimisi millään tavalla.

Vierailija
10/13 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloiden taso on nykyään huono. Jos haluan suoraan pakasteesta kuumennettavan kanafileen, niin voin tehdä sen kotonakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin valitan harvoin. Nielen usein pettymykseni, mutta en mene uudelleen samaan paikkaan. Kerran saimme jälkiruoat ilmaiseksi, kun tarjoilija *unohti* meidät. Tuli kysymään vajaan tunnin kuluttua tilaustamme uudelleen, vaikka olimme jo tilanneet. Kerran sain 30% alennusta, kun tultiin kysymään se kliseinen maistuiko ja kerroin pihviin olevan kypsä, vaikka tilasin mediumin ja kerroin, etten tarvitse mitään hyvitystä.

Kerran tarjoilija vastasi, kun liha-annos oli mielestäni liian pieni, että raastepöysådästä se maha täytetään. Annos oli muutenkin niin luokattoman huono, ettemme jatkossa enää käyneet ko. ravintolassa ja häjyt sitä ei emånää ole.

Mielestäni kysymykseen: *Maistuuko?* voi vastata myös ihan rehellisestikin eikä aina hymistellä, että maistui. Nykyään vastaan, jos kysymys esitetään vasta ruokailun jälkeen, että maistui, jos ruoka maistui ja no joo, jos se ei erityisemmin maistunut. Voihan se olla, että asiakkaana olen tilannut vääränlaiseen annoksen.

Vierailija
12/13 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tietenkään mikä on totuus, mutta ravintoloissa on se tietty osuus asiakkaista jonka mielestä vähän joka ruokalajissa oli joku ongelma. Samaa ruokaa muut syövät asiakkaan eivät vain jostain syystä kokeneet asiaa niin. Sitten kun näille asiakkaille alennusta tarjottiin, niin kaikki olikin ns. yllättävän hyvin heti siitä lähtien ja jäätiin syömään vielä jälkiruoatkin. Eli siis ainoa todellinen syy valittaa on todellakin ollut se alennuksen saaminen. Ja kyllähän se ärsytti ihan sikana. Asiakas on nähnyt hinnat tilatessaan ja laskulle ei tule meillä Suomessa mitään keksittyä extraa, mitä monta kertaa muualla maailmassa. Että jos se annoksen hinta on tuntunut liian kovalta, niin miksi se on pitänyt ylipäänsä tilata. Ravintoloilla ei ole kovinkaan kummoiset katteet. Se että annetaan valittajalle alennus tarkoitti käytännössä sitä, että kyseinen henkilö söi ravintolan näkökulmasta ilmaiseksi. Ei siitä sitten jäänyt mitään.

En yleensä koskaan valita, vaikka valittamisen aihetta olisi. Joten uskonpa, että tuo suuri enemmistö joka mukisematta syö, kärsii siitä huonolaatuisesta ruuasta myös. Suomalainen tapa. Sanotaan vaan että hyvin maistui, vaikka ruoka oli liian suolaista, mediumpihvi raaka tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei valittaminen mitään auta vaan jaloillaan äänestäminen. Älä mene samaan paikkaan enää uudelleen.

 

Kävin joku hetki sitten ravintolassa ja tilasin aurajuustopurilaisen. Paikan omistaja kertoi, että kyseessä on uusi aluevaltaus ja olisi mukavaa, jos kertoisin mikäli purilaisessa olisi petrattavaa "suomalainen, kun usein äänestää jaloillaan."

Sanoin sitten ruokailun päätteeksi, että aurajuustoa olisi voinut olla enemmän. Omistaja sanoi, että samasta asiasta oli sanonut juuri ruokailun lopettanut pariskunta, mutta ei hän voi enempää laittaa, koska joku voisi sanoa, että aurajuustoa on liikaa. Sanoin sitten, että hampurilaissämpylät kannattaa lämmittää, ettei kylmiä tarjoaisi. Tähän omistaja sanoi, että niitä ei voi lämmittää. Sanoin, että se voisi onnistua siinä missä ne pihvit paistaa. Ei kuulema onnistunut, koska ne voisi palaa.

Enpä ole sinne sitten mennyt...