Pelastusoperaatio käynnissä Vantaan Kuusijärvellä IS:n tiedot: Paikalla elvytetty lapsia
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010590713.html
VANTAAN Kuusijärvellä on käynnissä pelastusoperaatio.
Keski-Uudenmaan pelastuslaitos sai ilmoituksen Kuusijärvelle hieman ennen iltakuutta. Kyseessä on ihmisen pelastaminen vedestä.
Pelastuslaitoksen mukaan kello seitsemän aikaan illalla tehtävä on edelleen käynnissä. Paikalla on palomestari ja kolme pelastusyksikköä.
Kommentit (849)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko rannalla äkkisyvä kohta tai ovatko menneet laiturin alle ja sitten saaneet päähän iskun kun laiturilla on juostu sopivasti heidän yli. Tai sitten ollut käytössä uimataidottomilla joku uimapatja josta ote livennyt. Kun molemmat ovat yhtäaikaa hukkuneet eikä kummastakaan ole ollut avun huutajaksi.
Kenties muut pikkukoltiaiset ovat leikkisästi hukuttaneet?
Tämä!
Pervopersujen lapsoset levittämässä vanhempiensa vihaa ja rasismia.
Ilmiannettu vihapuheena. Vihjailet tai suorastaan haukut suomalaislapsia hukuttajiksi, vaikka mitään tälläistä ei ole uutisoitu. Törkeää mustamaalausta. Kyse on ollut siitä ettei näiden lasten huoltaja pit
En itse asiassa tiedä, en seuraa poliitikkojen lausuntoja. Toiseksi, en ole persu. Ymmärrätkö, että tätä tilannetta ihmettelee jo ihmiset yli puoluerajojen. Pelkästään tämän yhden kesäloman aikana on menetetty sähköpotkulautailija, 2 loukkaantui ja ehkä nämä eilisetkin lapset jos huonosti käy. Viime kesänäkin meni pieni m a m u poika. Mam ulapsia on lisäksi ollut kateissa ja etsinnöistä uutisoitu ja havaintoja pyydetty lehdissä. Suhteettoman suuri osuus on erilaisista hätätilanteista koskenut nyt heitä, vaikka ovat vähemmistöä kantaväkeen nähden. Eikö sinusta asialle tarvitse tehdä mitään? Ongelman tunnustaminen on hyvä alku, siitä sen ratkaiseminen lähtee.
"En itse asiassa tiedä, en seuraa poliitikkojen lausuntoja. Toiseksi, en ole persu. Ymmärrätkö, että tätä tilannetta ihmettelee jo ihmiset yli puoluerajojen. Pelkästään tämän yhden kesäloman aikana on menetetty sähköpotkulautailija, 2 loukkaantui ja ehkä nämä eilisetkin lapset jos huonosti käy. Viime kesänäkin meni pieni m a m u poika. Mam ulapsia on lisäksi ollut kateissa ja etsinnöistä uutisoitu ja havaintoja pyydetty lehdissä. Suhteettoman suuri osuus on erilaisista hätätilanteista koskenut nyt heitä, vaikka ovat vähemmistöä kantaväkeen nähden. Eikö sinusta asialle tarvitse tehdä mitään? Ongelman tunnustaminen on hyvä alku, siitä sen ratkaiseminen lähtee."
Mielestäni ongelmanratkaisua ei ole rasistinen öyhöttäminen ja vihapuhe täällä. Todellinen apu on koulutus ja tiedotus.
Tiedottaakohan poliisi, miten lapsille kävi?
Vierailija kirjoitti:
Tiedottaakohan poliisi, miten lapsille kävi?
Päivällä tiedotetaan.
Sanottiin iltauutisissa.
Taitaa tulla kuolinuutinen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden joka hukkunut sadevesitynnyriin eikä vettä ollut kuin nimeksi, yksivuotias sinne sukelsi pää edellä eikä löydetty heti.
Joskus 80 luvulla tapahtui perheen omalla kotipihalla niin että, lapsi löytyi kasvot pesuvadissa. Vettä oli ihan vähän.
Toisenkin tapauksen muistan noin 10 vuoden päähän, kun äiti rannalla sylilapsen kanssa, seisoi rannassa ja vahti noin 4 vuotiasta. Hävisi ihan silmien edestä.
Itse olen meinannut hukkua noin 5 vuotiaana, astuin vedessä isoon kuoppaan. Sisko 11 v nosti ylös. Äiti ei edes muistaakseni huomannut, ennenkuin sisko kertoi.
Itse harrastan paljon uimista, ja olen huomannut, ettei somali tytöt pääse uimaan. Ovat usein istumassa penkillä ja katsovat muiden hauskanpitoa. Tässä ovat vanhemmat ilmeisesti kieltäneet.
Muutaman tumman tytön olen nähnyt uimassa kokopitkä uimapuku päällä, eivät riisu sitä edes suihkussa pois. Tummien perheiden pojat kyllä ovat porukalla kavereiden kanssa, niistäkään osa ei selvästikään osaa uida.
Otan osaa perheen suruun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oittaalla Espoossa hukkui vuonna 2007 kantasuomalaiset siskokset.
Mistä tiedät kantasuomalaisiksi? Ja nehän oli jo 12 ja 14 vuotiaat, eli selvästi vanhempia lapsia.
Tiedän kun asuin naapurissa. Perheessä oli kolme lasta ja kaksi hukkui. Olivat äidin ja jonkun työntekijän kanssa rannalla. Olivat jotenki vammasia tai äiti ehkä jonkin sortin juoppo
Muslimitytöt eivät useinkaan saa osallistua koulun uintitunneille. Tähän pitäisi saada ihan lakivelvoite, ettei liikunnasta olla uskontoon vedoten pois. Ei voi olla niin, että vanhemmat yhden ryhmän kohdalla päättävät ja sanelevat ehdot. Ei suomalainenkaan perhe voi rajata, että Ada ei sitten osallistu kertolaskuihin ja Viljami yhteiskuntaoppiin kun me ei uskota sellaiseen humpuukiin. Siitä napsahtaisi heti lasu.
Vanhemmat eivät voi tuhansien järvien ja rantakilometrien maassa päättää ettei tytöt pääse uintiopetukseen. Tämä jos mikä on lapsen edun vastaista ja epätasa-arvoista. Samat tyttäret sitten vievät sen monipäisen lapsilaumansa kuitenkin aikanaan rannalle, mutta eivät osaa itse toimia jos hätätilanne tulee. Ja saattavat edelleen jatkaa kierrettä eväämällä uimisen tytöiltään. Näitä pitäisi velvoittaa osallistumaan uintiopetukseen ihan vähintään liikuntatunneilla ja eskarissa.
Jos Suomalaiset muuttaisi Afrikkaan, niin lapset hukkuisi lentohiekkaan.
Loput söisi Hyena.
Olkaa nyt vähän kokeeksi empaattisia mamuloita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Muslimitytöt eivät useinkaan saa osallistua koulun uintitunneille. Tähän pitäisi saada ihan lakivelvoite, ettei liikunnasta olla uskontoon vedoten pois. Ei voi olla niin, että vanhemmat yhden ryhmän kohdalla päättävät ja sanelevat ehdot. Ei suomalainenkaan perhe voi rajata, että Ada ei sitten osallistu kertolaskuihin ja Viljami yhteiskuntaoppiin kun me ei uskota sellaiseen humpuukiin. Siitä napsahtaisi heti lasu.
Vanhemmat eivät voi tuhansien järvien ja rantakilometrien maassa päättää ettei tytöt pääse uintiopetukseen. Tämä jos mikä on lapsen edun vastaista ja epätasa-arvoista. Samat tyttäret sitten vievät sen monipäisen lapsilaumansa kuitenkin aikanaan rannalle, mutta eivät osaa itse toimia jos hätätilanne tulee. Ja saattavat edelleen jatkaa kierrettä eväämällä uimisen tytöiltään. Näitä pitäisi velvoittaa osallistumaan uintiopetukseen ihan vähintään liikuntatunneilla ja eskarissa.
Supisuonalainen, hyvin uskonnollinen perhe on lapseni luokalla kieltänyt tytöltään (8 lk) uimisen ja suunnistuksen. Ihmettelen, miten koulu on tähän suostunut ja mikä ihme on vanhempien syy kiellolle.
Kuka idiootti huutelee , että ainut syyllinen on uimavalvoja ? Olitko paikan päällä. Eikö isä vahtinut lapsia. Vanhemmat ovat vastuussa lapsista koeta nyt ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Afrikkalaisen tuttuni kanssa uimahallissa ja hän kysyi jätetäänkö lapset altaalle siksi aikaa kun mennään saunaan. Lapset oli 5 ja 4 vuotiaat uimataidottomat lapset. Eli kyllä se valvominen on heillä houkan leväperäisempää.
Todella surullinen uutinen tämä. Oliko saman perheen lapset? En ole nyt kaikkia juttuja aiheesta lukenut niin tämä tieto ei osunut vielä silmään.
Rikosilmoitus tehty, älä vaan luule olevasi anonyymi. Törkeää puhua paskaa ja levittää rasistisia valheita. Ainoa syyllinen on suomalainen uinninvalvoja, joka ei tehnyt VALVONUT rodullistettuja lapsia. Oikein nautit pienten lasten kuolemasta!
Nyt olit itse yhtä törkeä syyttäessäsi valvojia. Vaikkei sinulla ole mitään kosketusta asiaan niin pitää öyhöttää.
Tuo joka syyllistää uimavalvojia on tainnut unohtaa , että valvojat elvyttivät lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Afrikkalaisen tuttuni kanssa uimahallissa ja hän kysyi jätetäänkö lapset altaalle siksi aikaa kun mennään saunaan. Lapset oli 5 ja 4 vuotiaat uimataidottomat lapset. Eli kyllä se valvominen on heillä houkan leväperäisempää.
Todella surullinen uutinen tämä. Oliko saman perheen lapset? En ole nyt kaikkia juttuja aiheesta lukenut niin tämä tieto ei osunut vielä silmään.
Rikosilmoitus tehty, älä vaan luule olevasi anonyymi. Törkeää puhua paskaa ja levittää rasistisia valheita. Ainoa syyllinen on suomalainen uinninvalvoja, joka ei tehnyt VALVONUT rodullistettuja lapsia. Oikein nautit pienten lasten kuolemasta!
Nyt olit itse yhtä törkeä syyttäessäsi valvojia. Vaikkei sinulla ole mitään kosketusta asiaan niin pitää öyhöttää.
Valvojan tehtävä on valvoa uimareita eikä öyhöttää. Menikö jakeluun vai pitääkö tavata?
Isä ollut kolmen uimataidottoman lapsen kanssa rannalla. 4-vuotias tyttö ja 7-vuotias poika olleet upoksissa 20 min ennen löytymistä.
https://poliisi.fi/-/kuusijarven-hukkumisonnettomuutta-edeltavat-tapaht…
Vierailija kirjoitti:
Isä ollut kolmen uimataidottoman lapsen kanssa rannalla. 4-vuotias tyttö ja 7-vuotias poika olleet upoksissa 20 min ennen löytymistä.
Jos 20 minuuttia pitää paikkansa, niin eikö tuossa ajassa ole jo aivot käytännössä tuhoutuneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene järveen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 20 minuuttia pitää paikkansa, niin eikö tuossa ajassa ole jo aivot käytännössä tuhoutuneet?
Tod näk.
Tämähän oli vielä karmaisevampi laiminlyönti lasten isältä mitä alunperin uutisoitiin. Silloin puhuttiin alle 10-vuotiaista lapsista (joo, niinhän nämä toki olikin samoin kuin alle 100-vuotiaitakin) mutta paremminkin olisi pitänyt puhua alle kouluikäisistä tai n. 5-vuotiaista lapsista.
Tästä tuli mieleen että näköjään kannattaisi opettaa lapsille alusta lähtien, että jos huomaa sisaruksen tai kaverin pulassa, niin ihan ensimmäisenä pitää huutaa apua tai kertoa tilanteesta aikuiselle. Siis mikäli onkin käynyt niin, että isompi sisarus on yrittänyt pelastaa nuorempaa ja hukkunut samalla itsekin. Tosin luulen tässä tapauksessa molempien vain päätyneen samaan aikaan rinnakkain syvään veteen osaamatta uida.