Ostakaa sähköauto tai kaasuauto
Ei se nyt niin vaikiaa voi olla. Seuraavan kerran kun auton vaihto ajankohtaista.
Valinnanvaraa jo on vaikka kuinka.
Kommentit (22)
Sähköautojen myynti on myös sakannut Saksassa.
Hyviä käytettyjä saa ja liisauskin ihan hyvä keino kokeilla.
Sähköauto.....onks kui terveydelle vaarax?
Autobudjettini sitten kun seuraavaksi vaihdan tulee olemaan noin 1000-2000 euroa. En kyllä tiedä tarvitseeko hyvää 90-luvun avensista koskaan vaihtaa, tuskin ainakaan tällä vuosikymmenellä..?
Polttomoottorilla mennään läpi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto.....onks kui terveydelle vaarax?
Siitä saa säteilyä. Kokovartalofolio torjuu säteilyn 98-prosenttisesti.
Minulla on vm 2010 fiesel, jolla ajettu 320 000 km. Menee vielä kauan, ennen kuin se hajoaa.
Ja siksi toiseksi, olen niin köyhä ettei minulla ole varaa sähköautoon.
Olin aikeissa ostaa pienen kaasuauton, koska lähellä oli kaasuasema.
En ostanut, koska käyttövoimavero syö edun pienillä ajokilometreillä, sekä kaasuasema lopetti hiljattain.
Olisin iskenyt käteni paskaan.
Biokaasu on ihan ok, jos ajaa paljon. Sen tankkaus, tarkemmin maksaminen, on kuitenkin jopa vaikeampaa kuin sähkön pari vuotta sitten.
Mulla on autonvaihto ajankohtainen. Vanha on jo myynnissä, hintapyyntö karvan auki 16tonnia. Siitä puolet menee loppulainan maksuun. Loppurahasta noin 5000-6000e on seuraavan auton budjetti. Sillä ei sopivaa sähköautoa saa.
Hybridillä mennään.
Autovero oli lähes olematon ja sähköllä mennään kaikki arkiajot.
Pitemmillä reissuilla sitten bensalla jota saa joka paikasta ja parissa minuutissa tulee 700km lisää rangea.
Mun kriteeri autolle on se, että se pitää pystyä korjaamaan itse omassa autotallissa. En halua olla riippuvainen huoltopalveluista. En halua maksaa niistä.
Joten uskollinen polttomoottoribensis on ja pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Mun kriteeri autolle on se, että se pitää pystyä korjaamaan itse omassa autotallissa. En halua olla riippuvainen huoltopalveluista. En halua maksaa niistä.
Mun kriteeri autolle on se, että sen on oltava niin uusi että takuu kattaa jos tulee jotain vikaa. Harrastusautot on erikseen, niitä voi rassata omassa tallissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kriteeri autolle on se, että sen on oltava niin uusi että takuu kattaa jos tulee jotain vikaa. Harrastusautot on erikseen, niitä voi rassata omassa tallissa.
Mutta sehän on ihan järjetöntä tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Hybridillä mennään.
Autovero oli lähes olematon ja sähköllä mennään kaikki arkiajot.
Pitemmillä reissuilla sitten bensalla jota saa joka paikasta ja parissa minuutissa tulee 700km lisää rangea.
En osta hybridiä. Mekaanikko totesi hyvin, että siinä saa sitten kerralla kaksi korjattavaa autoa...
Ei kyl paljon nuo sähkökaasuautot kiinnosta, kun kilsoja tulee alle 5000 vuodessa.
On se aika vaikiaa, kun taloyhtiössä ei ole yhden yhtä sähkötolppaa sähköautoille.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Sellainen malli, johon saa hyvin osia ja ne on edullisia. Sitten korjataan itse.
Auton vaihdan sit kun ei kannata korjailla ja tuskin on seuraava kumpikaan noista.