Hei, miten joku uskaltaa tilata temulta?
Maalaisjärkikin sanoo, että meikeissä on lyijyä, korut ovat nikkeliä, sähkölaitteet ovat vaarallisia, saksilla pystyy leikkaamaan kerran, vaatteet haisevat ja ovat muovia ja niin edelleen.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomikauppiaita korpee kun eivät pääse vetämään välistä...se meinaan loppui se teidän kusetus ja lyökää lappu luukulle .
Ilman voittoako pitäisi sitten myydä?
Saa myydä, mutta vain pöljä ostaa. Suomessa on pikkufirmoja, joissa on kaikki tavarat Kiinasta. Temussa maksaa 2 euroa, prikulleen sama tavara suomalaisessa firmassa 40 euroa. Näitä olen bongannut paljon netissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut jotain, mutta vaatteita en enää tilaa, koska tilaamani olivat tekokoitua, enkä tykkää pitää sellaisia. Muita esimerkiksi askarteluun sopivia tarvikkeita yms. tilaan. Myös joitakin verhoja voin tilata ja muovirasjoja muuhun käyttöön, ei siis elintarvikekäyttöön.
Olisit lukenut tuoteselostuksen. Voi myös laittaa hakuriville, että etsii puuvillaa. Kyllä se toimii. Myös kannattaa olla tarkkana kokojen kanssa, muuta ei vaadi kuin viitseliäisyyttä.
En ole enää vuosiin ostanut suomalaisista kaupoista mitään sellaista, minkä voi tilata suoraan kiinasta (kuten se suomikauppias tekee), ellei ole kova kiire tai muuten pakkotilanne.
Suomalaiset välistäjävetäjät ym. tokmannikusettejat voisi mennä oikeisiin töihin ja kohta joutuvat menemäänkin hähähä.
Ihan olen maalaisjärjellä tilannut yli 20 v ebaystä, aliexpressistä ym. Ei ole ollut ongelmia, huvittavaa lukea näitä pelotteluja kokoomuksen puolelta.
Firmat ulisevat nyt, ettei saa tilata Kiinasta. Kuluttajatko ne veivät teollisuuden Kiinaan muutama vuosikymmen sitten ja jättivät itsensä työttömiksi, kun tehtaat hävisivät Suomesta? Sitä saa, mitä tilaa. Totta kai kiinalaiset ovat jättäneet nyt välikädet pois ja myyvät suoraan omia tuotteitaan, Temu on muuten katto-orgaisaatio kuten Etsy tai Alibaba. Erityistä Temussa on, että ei ole postimaksuja ja se, että tiedonkulku todella toimii. Myös pankkiyhteydet turvatut.
Sinun maalaisjärkesi on ennakkoluulot ja propaganda.
Joo koskaan ei ole kiinakauppiaiden kanssa ollut ongelmia. Kerran (ensimmäisen ja viimeisen kerran) tilasin joltain suomikauppiaalta mikroskoopin juotoshommiin ja yllätys yllätys raha kelpasi mutta tuotetta ei koskaan kuulunut.
Odotin saavani tuotteen nopeammin tilaamalla suomipuljusta, mutta en saanut sitä lainkaan.
Itse en Temun sovellusta puhelimeeni lataisi enkä mitään yhteystietojani sille antaisi. Mutta kukin tyylillään..
Temun laatu on yllättävän hyvää ja tuotteet ovat kuvien mukaisia. Joskus aikoinaan tilasin Ebaystä jotain tavaraa ja ne eivät olleet sinne päinkään mitä kuvan mukaan olisi pitänyt olla.
Itse tilasin hiustenpidennykset, teipit, aitoa hiusta. 38e. Vastaavat Suomessa ovat melkein toista sataa euroa.
Temun pidennyksiä voi muotoilla ja näyttävät ihan samalta kuin vaikkapa Rapunzel of swedenilta tilatut. En enää ikinä maksa kiskurihintoja Suomessa, jos saan hemmetisti halvemmalla muualta.
Länsimaiset firmat opettivat kädestä pitäen tavarantuotantoa ja länsimaisia kulutustottumiksia, veivät sinne myös rahoituksen. Turha ulista, kun se on jo pöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en Temun sovellusta puhelimeeni lataisi enkä mitään yhteystietojani sille antaisi. Mutta kukin tyylillään..
Ei tarvitse latailla yhtään mitään,pääsee suoraan internetin kautta googlea käyttäen...
Aloittaja ei ole ehkä tajunnut, mutta ne sun lähikaupastakin ostamat halvat sakset tylsyy nopeasti ja ne Tokmannilta ostetut kolmenkympin lenkkarit on yhtä lailla Kiina-kamaa. Jos sä haluat kotimaassa valmistettuja niin ymmärrän. Harvalla vain on varaa ostaa pelkkää priimaa. Ja se kaikki muu kama on taas ihan samaa mitä Temu myy.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä sovellusta tarvitsekaan laittaa, tilata voi muutenkin. Ei ole mullakaan mitään Temu-sovellusta eikä paljon muitakaan kesytysyrityksiä. Silti tilailen Temusta joskus, jos katson järkeväksi. Netissä on sitä tietoa, EU tosin yrittää lähitulevaisuudessa ilmeisesti sensuroida sitä ja tätä.
Vaikea sensuroida/ kieltää kun tavara tulee viron varastosta eli eu alueelta
Hammasväliharjat 100 kpl temusta4.99 k kaupasta 10 kpl 4.99 ...
On muuten hyvät ja kestävät kalastajansakset jotka sieltä tilasin. Eli ei skeidaa. Muutakin kaikkea kalastukseen pikkurahalla.
Olen tilannut jotain, mutta vaatteita en enää tilaa, koska tilaamani olivat tekokoitua, enkä tykkää pitää sellaisia. Muita esimerkiksi askarteluun sopivia tarvikkeita yms. tilaan. Myös joitakin verhoja voin tilata ja muovirasjoja muuhun käyttöön, ei siis elintarvikekäyttöön.