Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iso reppu viikon reissuun?

Vierailija
25.07.2024 |

Oon niin kyllästynyt siihen että kotimaan viikon reissuun, esim. lapsuudenperheen luo, täytyy ottaa joko kaksi erilaista laukkua (yksi reppu + yksi iso olkalaukku) tai sitten ihan vedettävä matkalaukku. En pidä matkalaukuista koska matkustan julkisilla ja esim. linja-autossa kuljettajan pitää laittaa se ruumaan.

Nyt tuumin että ehkä pärjäisin isolla repulla. Sinne pitäisi mahtua läppäri, laturi, meikkipussi, shampoo, hoitoaine, kasvotuotteet, suoristusrauta, hammasharja, hiusharja, farkut, pitkähihainen pusero, remmikengät, hellevaatteita pari, alusvaatteita, lääkkeitä, pieni juomapullo.

Löytyykö noin isoa reppua? En rinkkaa kuitenkaan halua. 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta auto nii ongelma poistuu.

Vierailija
22/52 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsuudenperheen luokse mennessä pitää raahata mukanaan shamppoot jne.? Eikö sun vanhemmilla ole lainkaan pesuaineita?

Luitko aloituksen, jossa luki esim. Kaipa sitä muualleekin tulee matkustettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsuudenperheen luokse mennessä pitää raahata mukanaan shamppoot jne.? Eikö sun vanhemmilla ole lainkaan pesuaineita?

Luitko aloituksen, jossa luki esim. Kaipa sitä muualleekin tulee matkustettua.

Kyllä luin. Siksi kysyinkin, miksi nuo kaikki pitää raahata mukaan lapsuudenperheen luokse. Ap kun sanoi heti alkuun, että lapsuudenperheen luokse mennessä pitää olla useampi kassi. 

Vierailija
24/52 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kelpuuta kuin tietyt shampoot ja hoitoaineet. Toisaalta keksin siihen jo ratkaisun: ostan Tokmannilta matkapulloja. Ne on sellaisia 75 ml muovipulloja shampoille ja voiteille, ne on kätevän pieniä matkoilla.

Löysin jo yhden 30-litraisen repun jonka luultavasti ostan. 30 litran pitäisi riittää. Olen pienikokoinen, en haluaisi kantaa jotain isoa konttia tai rinkkaa.

ap

Vierailija
25/52 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en meikkaa ja pesuaineista riittää viikoksi matkakokoiset pikkupurkit. Mahtuvat tarvittaessa vaikka käsilaukkuun. Suosittelen ap:llekin repun oston sijaan sen miettimistä, mitä oikeasti tarvitsee mukaan ja miten isossa purtilossa. 

Vierailija
26/52 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herschelin little america 28L vetää kivasti tavaraa, suljetaan narulla ja päällisläppä neppareilla, niin ei tule vetskarin kanssa vääntämistä. Itse selvisin siitä reilun viikonlopun ulkomaanreissusta ihan loistavasti. siinä on myös hyvät pehmustetut olkaimet eli jaksaa kantaa sitä omaisuuttaan mukana.

Vierailija
27/52 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haglöfin duffelilaukku on laadukas. Pakataan kuin kassi mutta voi kantaa kuin reppua.

Tai katso esim 14" tai 15,6" tuuman läppärireppu on riittävän suuri. Vetoisuuden voi laskea kertomalla mitat.

En ostaisi reppua jonka vetoketjut aukeaa alas asti, jos vetoketju pettäisi. Riittää kun saa yläreunan avattua.

Vierailija
28/52 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kelpuuta kuin tietyt shampoot ja hoitoaineet. Toisaalta keksin siihen jo ratkaisun: ostan Tokmannilta matkapulloja. Ne on sellaisia 75 ml muovipulloja shampoille ja voiteille, ne on kätevän pieniä matkoilla.

Löysin jo yhden 30-litraisen repun jonka luultavasti ostan. 30 litran pitäisi riittää. Olen pienikokoinen, en haluaisi kantaa jotain isoa konttia tai rinkkaa.

ap

Tyhjiä käsidesipulloja voi uudelleenkäyttää matkapakkauksina.

Vierailija
29/52 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" No kun mulle pitää olla just tietyt aineet ja jos niiden valmistus lopetetaan, kuolen"

Vierailija
30/52 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut reput painaa jo tyhjänä, puolesta kilosta kolmeen. Meikkipussin voi korvata minigrip pussilla, jotka on muutenkin käteviä.

Vierailija
31/52 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" No kun mulle pitää olla just tietyt aineet ja jos niiden valmistus lopetetaan, kuolen"

Heh heh.. Ihan oikeasti, toisten hiuslaadut vaatii erilaisia tuotteita mitä toisten.. Ja lisäksi allergiat. En minä ala sanelemaan mitä tuotteita vanhemmat voi käyttää vain koska MINÄ olen allerginen ja käyn siellä joskus ja jouluna.

Vierailija
32/52 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Joku tuollainen retkeilyreppu (ei rinkka) voisi oikeasti olla kätevä. Toki jos ulkonäkösyyt ei anna myöden. Ovat helkkaristi mukavampia kantaa, eivätkä niskat ole joka reissun jälkeen jumissa. Itse hankin fjällrävenin 35 l kajkan, enkä ole katunut. Aukeaa edestä, mahtuu mukavasti tavaraa, eikä näytä valtavalta.

Vierailija
33/52 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haglöfin duffelilaukku on laadukas. Pakataan kuin kassi mutta voi kantaa kuin reppua.

Tai katso esim 14" tai 15,6" tuuman läppärireppu on riittävän suuri. Vetoisuuden voi laskea kertomalla mitat.

En ostaisi reppua jonka vetoketjut aukeaa alas asti, jos vetoketju pettäisi. Riittää kun saa yläreunan avattua.

Mun rinkassa, jonka vetoketjut aukeaa alas asti, on todella vahvat vetoketjut ja varmistuksena nasakat kiristysremmit. Vetoketjut ei edes voi käytännössä pettää, koska niihin ei kohdistu painetta. Matkakäytössä noin avautuva reppu on äärettömän paljon kätevämpi kuin vaellusreppu, josta tavaroita pitää kaivella.Se on helppo pakata ja siitä tavaroita ei tarvitse edes purkaa, koska kaiken löytää tonkimatta. Mutta makunsa kullakin.

Vierailija
34/52 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele reissaa kevyesti, vaan välttämätön mukaan, vaateita voi yleensä pestä vaikka käsin reissussa, eli käytännössä varata parit vaihtovaateet vaan. Meikeisä mukaan vaan ne mitä ilman et voi tulla toimeen.  Osta pieniä tyhjiä purkkeja ja täytä niihin pesuaineet yms.

Vierailija
35/52 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vuosia   Asaklitt reppu,   35 litraa,  viikonloppureissuille. Toisinaan on tullut reppu ääriään myöten täyteen, esim. jos kotoa tuo omenoita mukanaan, mutta nuo nyt ovat niitä erikoistilanteita ja ylimääräisen kassin saa helposti roikumaan repun ukopuolelle.

siinä on sisällä erillinen läppäritasku, erittäin hyvä. maksoi jotain alle neljäkymppiä, kunnollista kangasta (ei siis mitään muovimateriaalia, joka väistämättä hajoaa parissa vuodessa). Repussa on erillisiä lokeroita ja ulkopuolella vielä klipsuja, joihin voi laittaa tarvittaessa roikkumaan vaikka kengät, tai sateenvarjon. on myös lokero juomapullolle ulkopuolella.

Ihan siis ehdottomasti paras reppuni, mukava myös selässä. Ei ehkä esteettisesti kaunein, mutta ei myöskään rumin, mutta toimii erinomaisen hyvin juuri viikonloppureissuilla. Yllättävän paljon reppuun saa mahtumaan.

Vierailija
36/52 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo vuosia The North Facen Base Camp koossa S (50 litraa). Pystyy kantamaan selässä ja tilaa on!

Vierailija
37/52 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojenhoitotuotteet näytepakkauksina, mitä saa vaikka tavarataloista. Saippua, shampoot ym. pieniin pulloihin, hiustuotteet matkakoossa. Meikeistä vain tarvittavat mukaan.

Mieti vaatteet niin, että kuivuu helposti. Voit tarvittaessa pestä. Painavat/paksut vaatteet päälle. 

Vierailija
38/52 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvojenhoitotuotteet näytepakkauksina, mitä saa vaikka tavarataloista. Saippua, shampoot ym. pieniin pulloihin, hiustuotteet matkakoossa. Meikeistä vain tarvittavat mukaan.

Mieti vaatteet niin, että kuivuu helposti. Voit tarvittaessa pestä. Painavat/paksut vaatteet päälle. 

aloittaja kysyi vinkkejä isoon reppuun, ei siihen mitä pitäisi ottaa mukaan: hän tietää jo mitä ottaa mukaan

Vierailija
39/52 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä voisi olla hyvä tilavuus repulle johon todella mahtuu neuleita, farkkuja, kenkiä, läppäri, laturi ja meikkipussi? 25 litraa?

Ei riitä. Osta Osprey Fairview 40, joka menee useimmissa lentokoneissakin vielä käsimatkatavarana. Älyttömän hyvä. 

Kävin katsomassa niin musta se lila on kaunis. Kunhan ei ota tylsää mustaa. Oranssikin oli ok.

Vierailija
40/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen, miksi haluat viedä repun bussin matkustamoon? Täysi Onnibus on esimerkiksi tosi ahdas. Olen laittanut täyden 30litraisenkin repun tavaratilaan ja pysäkillä pakannut vaikka kevyeen ostoskassiin käsimatkatavarat.